Nieuws

Zorg dat je steeds op de hoogte bent van de spelregels!

De spelregels zijn hier te vinden!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 01:05:25 
Gestart door DemocratischeZwijmelaars - Laatste bericht door DemocratischeZwijmelaars
1. Svennieboys
2. Roandraak
3. Tigor (onder voorbehoud)
4. Momske (onder voorbehoud, voordat ik vergeet hem een bericht te sturen als het begint xD)
5. Gordijntje
6. Larssievanolst2
7. jessicavd
8. Phone0Ix
9. Gait
10. Wazigekip
11. .Timeforplanb
12. Maroen1
13. Lyne
14. BloodWolf14
15. Nobody
16. Waterwork
17.
18.
19.
20.

Guess who's back?

Wut :O

Das lang geleden! Leuk dat je meedoet! :D

 2 
 Gepost op: Gisteren om 22:21:22 
Gestart door Roandraak - Laatste bericht door Tom?100
Het is grappig dat Roan een potje Weerwolven wilde maken waarin claims niet zouden moeten komen en we gewoon wolven konden zoeken. De wolven kennen elkaar en kunnen dus goedjes gaan uitschakelen.

Het valt me op dat er compleet over niks anders wordt gesproken dan het hele Mastermind gedoe. Als we dat hadden willen spelen had Roan wel een Mastermind spel kunnen maken met rollen als Weerwolven versie. Spelers als Zabulus, Gordijntje, Tom en Semi die allemaal redelijk aanwezig zijn zie ik echt alleen maar bezig zijn met rollen vergaren. Opzich een prima plan, maar door de Mastermind moeten rollen vanzelf bekend moeten worden. Zeker wanneer de lunches kennelijk tegengehouden worden of door hulpjes gepost zijn komt er vanzelf een moment dat rollen bekend zijn. Op de manier zoals we nu bezig zijn vinden we nooit slechtjes. Wanneer zij dan eindelijk de lunch laten posten door een wolf (ik denk dat tot nu toe hulpjes hebben geprobeerd) weten we nog niks en blijkt het dat we al 2 dagen gewoon slechtjes onder ons hebben en dat we dus al een lynch verspilt hebben omdat niemand op zoek is. Om even verder in te gaan op de verklaring van de lunches die niet door zijn gegaan: Ik gok dat er meerdere hulpjes zijn met 1/2 wolven. Misschien welpen waardoor claimen nog gevaarlijker is. Aangezien dit hele potje in het teken staat van niet-claimen lijkt mij dat geen gek idee.

Dan wil ik nu dus graag overgaan op het zoeken van slechtjes. Met de lynch van afgelopen dag kunnen we helaas niet zo veel. Echt alle stemmen zijn ongeveer naar inactiefjes of al dode goedjes gegaan. Beide soort stemmen zijn gewoon passend voor slechtjes dus daar kan ik echt compleet niks mee. Wellicht willen anderen daar nog wat over kwijt.

Verder heb ik het hele Dt net even teruggelezen en een eerste ding dat me opviel zijn de opmerkingen over een wisselaarskeuze in het plan van Gordijn/Zabulus. Toen die rol als eerste actiekeuze werd geopperd reageerden Gordijn en Semi-Sjamaan dat een Wisselaar een slechte keuze zou zijn omdat je dan geen rolinfo krijgt. Echter krijg je als wisselaar wel direct een bewezen medegoedje en zo kun je dus een netwerkje starten. Gokken zou je dan kunnen delen met elkaar en de nieuwe rollen worden dan dus vanzelf bekend. Hier heb ik dus al een eerste minpuntje bij Gordijn en Semi. Ondertussen weten we ook dat er waarschijnlijk geen Zielsverwanten in zitten dus dan is een Wisselaar al helemaal een perfecte rol om een goedjesnetwerk te creŽren.

Het tweede ding waar over gesproken werd is de Ijzeren Hein als bijrol en de vraag of die er nu wel of niet in zat. Tom komt daar op een gegeven moment met deze reactie bij:In de laatste alinea komt hij met de melding dat mensen die ijzeren Hein gegokt hebben dit vooral moeten laten weten. Castiel en ik hebben de pagina daarvoor al gezegd dat dit melden juist niet zo slim is. Enkel wanneer er een beul is zou dit direct handig zijn, maar ook wolven kunnen ijzeren Hein zijn dus schiet die er alsnog niet veel mee op. Deze reactie valt bij mij dus verkeerd. Ik heb daarom even zitten denken wat er wel voordelig is aan het melden van het zijn van ijzeren Hein voor wolven. Het enige wat ik kon verzinnen is dat wanneer een wolf zelf ijzeren Hein heeft ingestuurd hij graag wilt weten of hij beschermd is tegen een beul. Ik gok dat Tom daarom deze reactie maakte.

Verder vond in het Dt de discussie plaats over de lijstjes met gokken. Daar heb ik m'n meningen en verdachten al laten weten. Dat waren ook Gordijntje en Semi. Nu weet ik dat ik terug kom op dezelfde verdachten en over de rest weinig heb gezegd, maar er valt verder niet veel te zeggen. Zabulus is ook veel aanwezig, maar die maakt dan net de goede reacties. Ik heb zijn reacties ook nog goed doorgenomen, maar kon niet echt iets vinden wat echt verkeerd viel. De wat meer inactievere spelers kan ik niet veel over zeggen. Ik weet wel dat Jessica veel actiever is dan dat ze normaal is en dat vind ik zelf wel fijn. Hoop niet dat het komt doordat ze een onbekende slechte rol heeft ;)

Zal ik deze lap tekst maar eens ontleden dan?

Alinea 1: Dat heeft hij nooit gezegd, hij wilde een spel waarin rolclaimen niet kan. Nergens heeft hij het gezegd zoals jij nu verwoord

Alinea 2: De mastermind is niet zo vanzelfsprekend als jij zegt. Je weet als individu niet wat er ingezonden is, dus leugens daarbij kunnen deze mastermind helemaal door de war gooien. Natuurlijk willen we onze rollen achterhalen, zonder rollen is het knap lastig om te achterhalen wie slecht zijn, dus is het alleen maar voordelig als we onze rollen sneller kunnen vinden. Ook vind ik het onbegrijpelijk dat je een welp een risico vindt in dit spel. Een welp kan welpen in de eerste 3 nachten, maar niemand weet zijn eigen rol. Dus hoe kan een welp in hemelsnaam een rol goed hebben als niemand zijn eigen rol kan claimen? We weten onze rollen niet!

Alinea 3: Succes met het zoeken van slechtjes zonder een rolkracht te hebben. Discussie is dan het enige wat je hebt en slechtjes hebben er meer baat bij als de goedjes niet op zoek gaan naar hun rollen.

Alinea 4: Een heldere opmerking, de wisselaar zorgt ervoor dat zeker 1 persoon zijn rol goed weet(de nieuwe wisselaar) ťn je hebt een goedje gevonden, hoera, dit was zowaar een prima opmerking!

Alinea 5: Helaas kan je geen streak opbouwen, want nu begin je te roepen dat het niet slim is om te roepen als iemand Ijzeren Hein heeft gegokt. Waarom zou je zoiets achterhouden? Je gaat denken wat het voordeel is voor wolven, maar zou je niet eens moeten denken wat het voordeel is voor goed? 1. Als IH gegokt was, kan iedereen die van de extra rol lijst afstrepen, met als gevolg dat duidelijk werd dat de zielsverwanten geen boards hadden(wat een hele discussie had voorkomen). 2. Goedjes weten dat ze Beul kunnen gokken zonder dat ze bang hoeven te zijn om te sterven, als IH er niet in bleek te zitten(wat dus zo zou zijn als iemand daadwerkelijk IH gegokt had). Aangezien ik al zeker 2 redenen kan geven waarom het gunstig voor goed is, kan ik dat aardig wegstrepen tegen een reden die helemaal niet logisch is, want je stelt dat een wolf zelf IH ingestuurd heeft en dan met die reactie wilt weten of hij beschermd is, maar dan ziet die wolf zelf in de mastermind dat IH niet in het spel zit. Dan zou die wolf dat niet meer in het dtopic hoeven vragen.

Alinea 6: Dit zijn je eigen hersenspinsels waar ik niet specifiek een mening over heb. Behalve dan dat ik blij ben om te zien dat ook jij ziet dat Zabulus zich wel goed gedraagd

 3 
 Gepost op: Gisteren om 21:44:29 
Gestart door DemocratischeZwijmelaars - Laatste bericht door Maroen1
1. Svennieboys
2. Roandraak
3. Tigor (onder voorbehoud)
4. Momske (onder voorbehoud, voordat ik vergeet hem een bericht te sturen als het begint xD)
5. Gordijntje
6. Larssievanolst2
7. jessicavd
8. Phone0Ix
9. Gait
10. Wazigekip
11. .Timeforplanb
12. Maroen1
13. Lyne
14. BloodWolf14
15. Nobody
16. Waterwork
17.
18.
19.
20.

Guess who's back?

 4 
 Gepost op: Gisteren om 21:24:45 
Gestart door DemocratischeZwijmelaars - Laatste bericht door Anne
1. Svennieboys
2. Roandraak
3. Tigor (onder voorbehoud)
4. Momske (onder voorbehoud, voordat ik vergeet hem een bericht te sturen als het begint xD)
5. Gordijntje
6. Larssievanolst2
7. jessicavd
8. Phone0Ix
9. Gait
10. Wazigekip
11. .Timeforplanb
12.
13. Lyne
14. BloodWolf14
15. Nobody
16. Waterwork
17.
18.
19.
20.

Komende dagen erg druk, dus te weinig tijd. Als ik meedoe wil ik dat wel goed doen.

 5 
 Gepost op: Gisteren om 21:22:56 
Gestart door Nephtysis - Laatste bericht door Phone0Ix
Heel toevallig ken ik de rol al van ToS en staat de Arsonist, Brandstichter, als mogelijke testrol bij 1 vd volgende spellen. :D Net als nog enkele andere rollen waaronder executioner.

Arsonist tijdens een meet in een spel gebruikt.
Dat is mooi om te horen

 6 
 Gepost op: Gisteren om 21:06:40 
Gestart door Nephtysis - Laatste bericht door Kevindemen
Heel toevallig ken ik de rol al van ToS en staat de Arsonist, Brandstichter, als mogelijke testrol bij 1 vd volgende spellen. :D Net als nog enkele andere rollen waaronder executioner.

Arsonist tijdens een meet in een spel gebruikt.

 7 
 Gepost op: Gisteren om 20:31:14 
Gestart door Roandraak - Laatste bericht door jessicavd
Het is grappig dat Roan een potje Weerwolven wilde maken waarin claims niet zouden moeten komen en we gewoon wolven konden zoeken. De wolven kennen elkaar en kunnen dus goedjes gaan uitschakelen.

Het valt me op dat er compleet over niks anders wordt gesproken dan het hele Mastermind gedoe. Als we dat hadden willen spelen had Roan wel een Mastermind spel kunnen maken met rollen als Weerwolven versie. Spelers als Zabulus, Gordijntje, Tom en Semi die allemaal redelijk aanwezig zijn zie ik echt alleen maar bezig zijn met rollen vergaren. Opzich een prima plan, maar door de Mastermind moeten rollen vanzelf bekend moeten worden. Zeker wanneer de lunches kennelijk tegengehouden worden of door hulpjes gepost zijn komt er vanzelf een moment dat rollen bekend zijn. Op de manier zoals we nu bezig zijn vinden we nooit slechtjes. Wanneer zij dan eindelijk de lunch laten posten door een wolf (ik denk dat tot nu toe hulpjes hebben geprobeerd) weten we nog niks en blijkt het dat we al 2 dagen gewoon slechtjes onder ons hebben en dat we dus al een lynch verspilt hebben omdat niemand op zoek is. Om even verder in te gaan op de verklaring van de lunches die niet door zijn gegaan: Ik gok dat er meerdere hulpjes zijn met 1/2 wolven. Misschien welpen waardoor claimen nog gevaarlijker is. Aangezien dit hele potje in het teken staat van niet-claimen lijkt mij dat geen gek idee.

Dan wil ik nu dus graag overgaan op het zoeken van slechtjes. Met de lynch van afgelopen dag kunnen we helaas niet zo veel. Echt alle stemmen zijn ongeveer naar inactiefjes of al dode goedjes gegaan. Beide soort stemmen zijn gewoon passend voor slechtjes dus daar kan ik echt compleet niks mee. Wellicht willen anderen daar nog wat over kwijt.

Verder heb ik het hele Dt net even teruggelezen en een eerste ding dat me opviel zijn de opmerkingen over een wisselaarskeuze in het plan van Gordijn/Zabulus. Toen die rol als eerste actiekeuze werd geopperd reageerden Gordijn en Semi-Sjamaan dat een Wisselaar een slechte keuze zou zijn omdat je dan geen rolinfo krijgt. Echter krijg je als wisselaar wel direct een bewezen medegoedje en zo kun je dus een netwerkje starten. Gokken zou je dan kunnen delen met elkaar en de nieuwe rollen worden dan dus vanzelf bekend. Hier heb ik dus al een eerste minpuntje bij Gordijn en Semi. Ondertussen weten we ook dat er waarschijnlijk geen Zielsverwanten in zitten dus dan is een Wisselaar al helemaal een perfecte rol om een goedjesnetwerk te creŽren.

Het tweede ding waar over gesproken werd is de Ijzeren Hein als bijrol en de vraag of die er nu wel of niet in zat. Tom komt daar op een gegeven moment met deze reactie bij:In de laatste alinea komt hij met de melding dat mensen die ijzeren Hein gegokt hebben dit vooral moeten laten weten. Castiel en ik hebben de pagina daarvoor al gezegd dat dit melden juist niet zo slim is. Enkel wanneer er een beul is zou dit direct handig zijn, maar ook wolven kunnen ijzeren Hein zijn dus schiet die er alsnog niet veel mee op. Deze reactie valt bij mij dus verkeerd. Ik heb daarom even zitten denken wat er wel voordelig is aan het melden van het zijn van ijzeren Hein voor wolven. Het enige wat ik kon verzinnen is dat wanneer een wolf zelf ijzeren Hein heeft ingestuurd hij graag wilt weten of hij beschermd is tegen een beul. Ik gok dat Tom daarom deze reactie maakte.

Verder vond in het Dt de discussie plaats over de lijstjes met gokken. Daar heb ik m'n meningen en verdachten al laten weten. Dat waren ook Gordijntje en Semi. Nu weet ik dat ik terug kom op dezelfde verdachten en over de rest weinig heb gezegd, maar er valt verder niet veel te zeggen. Zabulus is ook veel aanwezig, maar die maakt dan net de goede reacties. Ik heb zijn reacties ook nog goed doorgenomen, maar kon niet echt iets vinden wat echt verkeerd viel. De wat meer inactievere spelers kan ik niet veel over zeggen. Ik weet wel dat Jessica veel actiever is dan dat ze normaal is en dat vind ik zelf wel fijn. Hoop niet dat het komt doordat ze een onbekende slechte rol heeft ;)
Ik heb dag 1 al 1 inactief punt en die 3 verplichte gesprekken (niet zinnen ) die probeer ik minstens te behalen en ja alsnog met veel moeite  dit om alles erop te plaatsen naar tevredenheid.. maar tegenwoordig is het maar gewoon posten.
Anders veranderd ik het zovaak dat ik uiteindelijk niets meer heb staan ... en dit helpt wel iets (gelukkig maar he ) en ja ben altijd achter de schermen veel aan het puzzelen nu ook om de rollen hopelijk goed in te dienen enz ... en omdat het nieuw is maakt dit potje ook leuk en intressant imo ...
Alleen wolven zoeken ben ik totaal nog niet mee bezig :-[ ik zoek die rol die bij me past  8)

nu hopen dat later alles met t puzzelen beter zal gaan verlopen en dan ff die wolven en hulpjes een trap onder hun kont gaan geven .


 8 
 Gepost op: Gisteren om 20:31:11 
Gestart door adriaan - Laatste bericht door wschoolf1
Ik vond de eerste opdracht wel een leuke opdracht! Alleen dat inschatten slaat gewoon he-le-maal nergens op. Daar moeten ze echt eens mee stoppen...

 9 
 Gepost op: Gisteren om 20:30:13 
Gestart door Roandraak - Laatste bericht door wschoolf1
Dit zou heel goed een opdracht kunnen worden zoals ze in De Mol hebben gedaan (BelgiŽ):

Niemand van de andere kandidaten weet wie er is afgevallen. De persoon die rood heeft gekregen moet acteren dat hij/zij groen heeft gehad. Als de groep weet te achterhalen wie er rood heeft gehad, verdient de groep geld en ligt die persoon eruit. Als de groep het fout heeft, verliezen ze geld of verdienen ze niks en ligt de andere persoon eruit.

<In deze variant zou het dan wel gewoon naaien kunnen zijn, want als je de andere minder tof vindt, kan je hem/haar bijna wegstemmen>

 10 
 Gepost op: Gisteren om 20:23:01 
Gestart door Roandraak - Laatste bericht door Gordijntje
Bloodwolf, zou jij alsjeblieft in willen gaan op de vragen in reactie #232?
Verder wil ik je melden dat ik vind dat je selectief leest en je conclusies trekt. Niemand wil dat er geclaimd wordt. Integendeel zelfs. ook cties worden niet gedeeld. Die moet iedereen fijn zelf weten. Het is immers nog mogelijk dat er slechtjes in het spel zitten, maar na twee nachten zonder doden geloof ik daar niet in. Bovendien is de Mastermind niet te gebruiken als er liegende slechtjes meedoen. Wat we wel willen is dat we georganiseerd gaan gokken om te checken welke rollen er in ieder geval niet of juist wel inzitten. Dan weten we nog niet wie die rol dan heeft en dat is juist helemaal prima. Maar daarvoor zullen we moeten samenwerken.
Verder heb ik bewust gestemd op iemand die toch al inactief zou gaan sterven om geen extra dode te creŽren. Als ik slecht was, had ik liever naast de inactieve doden een actieve speler er extra uit gewerkt. Ik ben niet slecht, maar goed. Wil jij een kantclaim doen?

Pagina's: [1] 2 3 ... 10