Nieuws

Zorg dat je steeds op de hoogte bent van de spelregels!

De spelregels zijn hier te vinden!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3 ... 1358   Omlaag

Auteur Topic: Ergernissentopic  (gelezen 233744 keer)

Naantje

Ergernissentopic
« Gepost op: 4 april 2008, 20:27:04 »

Tsja, ik had er nood aan, en er bestond geen topic voor...

*Vervloekt standard-compliant webcoderen*

WAAROM, waarom kan je een <legend> element NIET display:blocken? En waarom werkt géén énkele van de vier centreermethodes uit mijn cursus op de dwaze ads in mijn project? Waar zaten die W3C-nerds met hun hoofd toen ze besloten dat een gefloat-element geen plaats inneemt in een div? Content-bleeding is ZO lelijk, en lege spans of divs invoegen als spacer is dat ook (maar uiteraard te verkiezen, want dat geeft gewoon lelijke code, geen lelijke site)... Waarom gedraagt een gedisplay:blockte span in een div zich niet als een element van die div? Waarom kruipen sommige links achter een grote afbeelding, als die afbeelding gefloat is, en niks absoluut/relatief gepositioneerd? Waarom is het box-model zo ontworpen als het is? En waarom, WAAROM, is het zo dat als je iets EINDELIJK trefelijk gecodeerd gekregen hebt in FireFox en Opera, dat Internet Explorer dan supermegemegadwars moet gaan liggen en met je perfect juiste code een monsterlijke abominatie creëert? Waarom?!?!?!?

*Naantje slightly frustrated*

Beertyah

Re: Ergernissentopic
« Reactie #1 Gepost op: 4 april 2008, 20:31:52 »

:knuffel:

Hmmm .. wat kan ik nog meer in deze post zetten zodat het geen spamberichtje wordt...
^^ Dat moet maar voldoen.

Suzanne

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 4 april 2008, 20:42:07 »

Ik heb werkelijk geen woord van je ergenis begrepen, maar ik wens je veel sterkte :)

Jnusch

« Reactie #3 Gepost op: 4 april 2008, 21:18:23 »

Ik ook niet :P.
Maar ik zal mijn ergernis toevoegen ;)

WAAROM, wil mijn lieve, schattige, aardige computer nou niet gewoon vrienden worden met mijn iPod en alle harde schijven op de wereld, printers, etc etc etc. WAAROM, wil mijn computer per se een stuurprogramma wat NIET nodig is, als ik dat niet wil, en niet heb, en en en.... en...  !

*Jnusch very, very frustrated*

Selinde

« Reactie #4 Gepost op: 4 april 2008, 22:47:18 »

Ik heb je verhaaltje twee keer moeten lezen, maar ik snap hem nu half! :D *trots*

Ik kan ook altijd zo gek worden van dat soort dingen.

Ilse

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 5 april 2008, 15:15:59 »

Ik was bij de eerste zin afgehaakt. Sorry :P

Mijn ergernis zijn klanten-met-leuke-grapjes. Verbannen die hap.
De allerliefste cassière mevrouw Ilse: "Gaat het zo mee?"
Klant: "Jawel, tenzij jij het thuis wilt brengen"
Enzovoorts!
Dus ben jij er een van, die dingen zijn niet grappig, niet origineel en worden minstens 20 x op een dag herhaald.

elladan

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 5 april 2008, 20:10:02 »

Mijn ergernissen zijn:
vakanties die ten einde lopen
zand dat aan je voeten blijft plakken
sms'en die niet worden beantwoord.

Hephaistion

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 6 april 2008, 20:50:34 »

Ging dat eerste nou over computers of iets met exacte vakken?
enyway I'm not very good at both so I'm not really usefull (A)

Iritaties....teveel. Arrogantie, mislukte verhalen/gedichten/foto's, leraren, gedwing, het woordje MOETEN enz.

Germelia

« Reactie #8 Gepost op: 6 april 2008, 20:53:40 »

@ Naantje: Omdat IE gewoon een belachelijke browser is.  ::)

Mijn ergenis: Afstand. Waarom is alles zo ver? Waarom ligt deze overigens best mooie stad nou weer in the middle of nowhere, OV-wise?
<3

Selinde

« Reactie #9 Gepost op: 6 april 2008, 22:56:33 »

JA MEE EENS GERMELIA! :D

En we leven al in een klein land, dus eigenlijk zouden we niet moeten zeuren, maar tóch is het irritant! XD

Naantje

« Reactie #10 Gepost op: 6 april 2008, 23:04:28 »

Ging dat eerste nou over computers of iets met exacte vakken?
enyway I'm not very good at both so I'm not really usefull (A)

Iritaties....teveel. Arrogantie, mislukte verhalen/gedichten/foto's, leraren, gedwing, het woordje MOETEN enz.
Het ging over computers, webcoderen meer bepaald. Nog bepaalder: mijn webtechproject, dat eigenlijk zogoed als mijn examen webtechnieken is. En dat ik een uur geleden heb ingediend via ToLeDo, twee uur voor de deadline.

Uiteindelijk ziet het er best goed uit, of toch in FireFox en Opera. Durf het nu pas aan om te gaan kijken in IE, ik had gewoon ECHT de tijd niet om er voor te zorgen dat het daar OOK volledig juist was.

En ja, Germelia, IE is gewoon een belachelijke browser. Helaas een belachelijke browser die door de meeste surfers gebruikt wordt, en dus eentje waarvoor we moeten coderen. *Vindt dat Microsoft bij wet verplicht zou moeten worden om IE om te bouwen zodat het de webstandaarden geldig en volledig te ondersteunt*

EDIT: ik ben gaan kijken in IE... Op mijn homepage toont hij ALLEEN mijn sidebar; op de andere pagina's met die sidebar de inhoud wel, maar de sidebar niet. Alles met Margins, paddings, enzo staat gelijk totaal fout. So far de ondersteuning van de webstandaarden...
« Laatst bewerkt op: 6 april 2008, 23:12:15 door Naantje »

Selinde

« Reactie #11 Gepost op: 6 april 2008, 23:08:51 »

*duikt weg omdat ze zelf ook IE gebruikt*

Daar ben ik al vaak genoeg om geslagen. :P Maar firewall doet heel raar met firefox. En ben te lui om daar een oplossing voor te gaan vinden.

Germelia

« Reactie #12 Gepost op: 6 april 2008, 23:31:46 »

*is heel tevreden met firefox*

En de IE-tab extensie is handig voor dat handjevol websites die net wat lekkerder werken in IE. Zoals de universiteitssites. *zucht*. Maar vooral om lekker met twee accounts tegelijk ingelogd te zijn. Ideaal als je een computer moet delen af en toe  (A)
<3

Naantje

« Reactie #13 Gepost op: 7 april 2008, 12:46:41 »

Zet er dan Opera op?

Ik erger me dood aan mijn school, die het partiëel examen electronica twee dagen na de deadline van ons webtechniekproject gezet heeft. En de dag daartussen nog een inhaaldag (=echte lesdag!) heeft gemaakt ook. Naar de theorie gaat volgens mij niemand komen, en dat éne labo, daar zullen wel wat mensen naartoe zijn geweest, maar ik niet. Overslapen... Gisterennacht echt tot voorbij half drie in m'n bed liggen woelen van de stess :( En tegen donderdag heb ik alweer een test wiskunde (integralen) en gigantische labovoorbereiding. Hoera! </sarcasme>

Merel.

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 7 april 2008, 18:38:32 »

Klinkt als een drukke studie... of het is allemaal niet zo handig gepland. Succes ermee Naantje.
Pagina's: [1] 2 3 ... 1358   Omhoog