Nieuws

Je inschrijven voor een spel? Dat doe je in het inschrijfsysteem! Zorg wel dat je een Voorstel- en Personagetopic hebt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omlaag

Auteur Topic: Reacties op rolvoorstellen  (gelezen 8159 keer)

Shaddow

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #90 Gepost op: 25 februari 2018, 20:28:31 »

Lijkt op de Alien uit Nephtysis' spel

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

Moonzzz

« Reactie #91 Gepost op: 25 februari 2018, 20:29:17 »

Oh really, die ken ik niet

great mind think alike denk ik dan  :D
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2018, 20:31:45 door Moonzzz »

Live your life as crazy as it is

bert-boefjes

« Reactie #92 Gepost op: 27 februari 2018, 23:22:06 »

Geen rolvoorstel, maar een rolsituatie wijziging:

Indien de vriend slaapt bij de lunch van de nacht.
En er is die nacht een Grafdelver actief.

Vind ik dat er 2 lijken moeten komen, die:

- Niet van elkaars bestaan weten
- De Grafdelver krijgt twee pms met aanwijzingen
- Die samen mogen winnen. (Want het zou immers niet eerlijk zijn, mocht zowel de delver als de lijken overblijven, dat de delver dan een keuze moet maken wie hij de winst het meest gunt)
- Die enkel als ze samen dezelfde persoon willen vermoorden, de moord van doorgaat. Dus 2 pms individueel naar de spelleider.

Zo ontstaat de 3e partij met zijn 3en, ipv 2en. Er veranderd verder niets, behalve dan dat ze met een persoon meer zijn.

Zodra een lijk sterft, en ze konden moorden, gelden de originele regels van het Lijk.

Maakt dat het niet onnodig ingewikkeld?

Dan krijg je dus 2 lijken, die niet van elkaars bestaan weten. Maar wel dezelfde persoon moeten insturen om diegene te kunnen doden op het moment dat ze kunnen moorden?

Stel dat je een Grafdelver hebt die de hints niet goed snapt of die gelyncht of geluncht wordt voor die contact heeft kunnen opzetten met zijn lijk, dan heb je als lijk (wat vaak de laagste winkans in een spel heeft) nog minder winkans, omdat je moet hopen dat je mede-lijk dezelfde persoon in stuurt.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Falsifica

« Reactie #93 Gepost op: 27 februari 2018, 23:24:19 »

Maakt dat het niet onnodig ingewikkeld?

Dan krijg je dus 2 lijken, die niet van elkaars bestaan weten. Maar wel dezelfde persoon moeten insturen om diegene te kunnen doden op het moment dat ze kunnen moorden?

Stel dat je een Grafdelver hebt die de hints niet goed snapt of die gelyncht of geluncht wordt voor die contact heeft kunnen opzetten met zijn lijk, dan heb je als lijk (wat vaak de laagste winkans in een spel heeft) nog minder winkans, omdat je moet hopen dat je mede-lijk dezelfde persoon in stuurt.

Ja, klopt. Maar houdt er rekening mee, dat wanneer ze allebei los moorden, er ineens 3 moorden in de nacht komen. Dat het spel grandioos uit balans haalt. Op deze manier blijft deze zeer kleine kans situatie uniek maar toch geballanseerd.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Dixie

« Reactie #94 Gepost op: 27 februari 2018, 23:42:46 »

Ik denk dat de vriend die bij iemand slaapt, geluncht wordt, ้n lijk gemaakt wordt, sowieso al een unieke situatie is. In dit geval zou ik dus gewoon twee lijken maken in jouw voorstel (hoewel mijn voorkeur uit gaat naar ้้n lijk, random uit de twee lunches). De grafdelver krijgt twee hints en wint met ้้n van de twee lijken, maakt niet uit welke van de twee.

Nephtysis

« Reactie #95 Gepost op: 28 februari 2018, 09:04:18 »

Over het algemeen ben ik voorstander van ieder voorstel dat een mogelijkheid van 'random' keuzes voor een spelleider weglaat: ik zie muntjes vooral als last-resort. Maar ben het wel met bb hierboven eens dat dit voorstel het nodeloos ingewikkeld maakt. Verder krijgt de delver sowieso wel iets van een hint van beide lijken (meest voor de hand liggend met de huidige rolomschrijving) waardoor de lijken mss niet direct van elkaar horen, maar in principe wel snel contact krijgen (met de al benoemde nadelen wanneer dit niet het geval is).

Ik zou hier dus zelf eerder kiezen voor 2 lijken, die wel los van elkaar moeten winnen. En dat betekent dan inderdaad als ze puur met 3 overblijven, dat de delver zal moeten kiezen. Maar gezien de lijken elkaar mogen vermoorden verwacht ik niet dat het werkelijk tot dat punt gaat komen. Qua balans valt het denk ik wel mee, omdat de lijken juist weer wel geinteresseerd zijn in het behouden van de balans tussen goed en slecht en dus niet continu 1 kan gaan uitmoorden (ze willen tenslotte alles dood). Ook omdat de regels omtrent het kunnen moorden blijft gelden en ze dus niets kunnen totdat de delver of alle wolven dood zijn.

Be who you are and say what you feel, because those that mind don't matter and those who matter don't mind. ~ Dr. Suess

wolfbite

« Reactie #96 Gepost op: 20 april 2018, 12:31:49 »

Wat vinden jullie van de witte weerwolf

Roandraak

« Reactie #97 Gepost op: 21 april 2018, 18:04:32 »

Wat vinden jullie van de witte weerwolf
Prima, alleen zou ik niet opsparen. Volgens mij is hij ook al meerdere keren in spellen gebruikt.

Ik doe niet aan sarcasme, ik b้n sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel. = Vul nu de enqu๊te in!

wolfbite

« Reactie #98 Gepost op: 23 april 2018, 10:29:51 »

Aangepast

Shaddow

« Reactie #99 Gepost op: 23 april 2018, 11:39:17 »

Waarom als er een koppel is verandert de witte weerwolf ineens van alliantie?

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

wolfbite

« Reactie #100 Gepost op: 23 april 2018, 11:58:25 »

Ook aangepast
« Laatst bewerkt op: 23 april 2018, 13:08:58 door wolfbite »

Aappen21

« Reactie #101 Gepost op: 23 april 2018, 18:27:29 »

Ook aangepast
Witte wolf kan toch elke nacht moorden ni t alleen oneven toch?

wolfbite

« Reactie #102 Gepost op: 25 april 2018, 11:43:08 »

Witte wolf kan toch elke nacht moorden ni t alleen oneven toch?
Jewel
Tenminste wel welke ik geleerd heb

Aappen21

« Reactie #103 Gepost op: 25 april 2018, 11:45:08 »

Ah cool dan heb ik her anders geleerd

wolfbite

« Reactie #104 Gepost op: 25 april 2018, 11:45:43 »

Duimpie
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omhoog