Nieuws

Je inschrijven voor een spel? Dat doe je in het inschrijfsysteem! Zorg wel dat je een Voorstel- en Personagetopic hebt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omlaag

Auteur Topic: Reacties op rolvoorstellen  (gelezen 9018 keer)

MIKOMOMO

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #105 Gepost op: 30 april 2018, 18:45:37 »

Wolventovenaar (Ik kan geen betere naam bedenken)
Alliantie: slecht
De Wolventovenaar kan elke nacht iemand een "wolvenbetovering" geven. Dit houdt in dat deze speler door zienende rollen wordt gezien als normale werewolf/slechte alliantie. De Wolventovenaar heeft toegang tot het wolvenboard.

Lijkt op een soort framer uit Town of Salem...
Embrace your weirdness, it makes you beautiful.

Shaddow

« Reactie #106 Gepost op: 30 april 2018, 19:15:25 »

Lijkt ook wel wat op de illusiewolf :p

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

Aappen21

« Reactie #107 Gepost op: 30 april 2018, 19:22:17 »

Ot een farmer uit mafia mystery

Kevindemen

« Reactie #108 Gepost op: 30 april 2018, 19:27:02 »

Lijkt ook wel wat op de illusiewolf :p
Ik vind het persoonlijk wel een interessante variatie op de Illusiewolf.
Een illusiewolf die dus mensen uitkiest om te illussioneren,  in plaats van enkel een PM in te sturen.
¨Ze zeggen dat niks onmogelijk is, maar ik doe heel vaak niks¨ - Poeh

Roandraak

« Reactie #109 Gepost op: 8 juni 2018, 16:15:49 »

@wolfbite
Spiekende meisje alliantie goed

Het spiekende Meise kan op het weerwolvenboard en hoord alles wat de weerwolven zeggen ook lunch en wat weten we
Beperkingen als het spiekende meisje de namen verklapt gaat ze dood als ze iets zegt op het we board komen de weerwolven achter haar rol en komt er een extra lunch deze nacht

Ik denk dat het probleem van deze rol vooral is dat er voor de wolven weinig aan te doen is. Op het moment dat de namen doorgegeven worden door het spiekende meisje zal ze sterven, maar dan zijn alle namen al doorgegeven. Daarnaast is het moeilijk voor een spelleider om te controleren of er écht geen namen worden doorgegeven.

Dat is het lastige, omdat we het nu niet 'real-life' spelen. Je kunt niet alle rollen die bekend zijn van het kaartspel naar het forum halen. Onze oplossing is bijvoorbeeld door al te werken met de ziener/helderziende/wijze burger en al dat soort rollen die toch informatie verschaffen.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Shaddow

« Reactie #110 Gepost op: 8 juni 2018, 18:21:11 »

Nja op zich kan je zoiets in een spel zonder netwerken wel garanderen, maar hoe zit het als ze gekoppeld wordt?
Of zielsverwant is?
Mag ze wel hinten naar wie wel of geen wolf is?

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

wolfbite

« Reactie #111 Gepost op: 9 juni 2018, 09:27:01 »

Dan wel en als ze dood is heeft ze (als ze slim is alle weerwolfjes doodgemaakt) en misschien kunnen de namen ook nog verduisterd worden voor het stiekeme meisje

adriaan

« Reactie #112 Gepost op: 13 augustus 2018, 22:19:04 »

Ik heb uit het topic voor rolvoorstellen een aantal rollen gepakt voor mijn snelspel #97. Als je nog kans wil hebben jouw rol hierbij te hebben, post hem dan in het topic!

Wazigekip

« Reactie #113 Gepost op: 9 september 2018, 04:29:18 »

Rol: Boer
Alliantie: Extra

Eigenschappen:
De Boer is een extra rol met een extra actie per nacht. De Boer heeft de keuze uit:
1. Voedsel verbouwen (hiermee verbouw je voedsel voor een persoon extra).
2. Veld Uitbreiden (hiermee kan je i.p.v. 1 veld verbouwen, 2 velden verbouwen. Als je deze actie uitvoert, kan je de volgende nacht alleen voedsel uitdelen).
3. Voedsel Uitdelen (hiermee geef je voedsel aan (een) gekozen perso(o)n(en). Als je dus 3 voedsel reserve hebt, kan je 3 personen blijmaken. Eenmaal gegeven kan je het niet terugpakken).

Met een extra veld kan je de 2 voedsel verbouwen i.p.v. 1.
Er zijn altijd minimaal 2 boeren bij spellen <13, minimaal 3 boeren bij spellen van <18. En minimaal 4(+) boeren bij spellen van >23.
De boeren hebben een speciaal Boeren-board, zodat ze kunnen overleggen wie ze als eerst voedsel geven.

Beperkingen:
Als alle boeren dood zijn, gaan de mensen zonder voedsel na 2 nachten dood.
Als alle boeren in de eerste 2 nachten doodgaan, wordt er willekeurig 1 nieuwe boer gekozen.
Boeren mogen hun rol niet onderling vertellen op het Boeren-Board.
Mensen die voedsel hebben gekregen, krijgen een PM hierover. Ehcter mogen ze dit niet openbaar bekend maken.!
Boeren kunnen geen IJzeren Hein en Zielsverwant hebben als extra rol.
Ik vind deze extra rol(met een beetje aanpassing) eigenlijk wel leuk klinken. Waarschijnlijk zou hij in een normaal spel minder tot zijn recht komen, maar in een spelvariant zou hij in mijn ogen perfect passen.

Neem bijvoorbeeld een spelvariant gebaseerd op de kolonisten van Catan. Waar je dus 5 verschillende soorten grondstoffen hebt. Als onderdeel van de spelvariant kun je dan elke speler op dag 1 vrijwillig 1 van de 5 beschikbare extra rollen laten kiezen.(of al door de spelleider toe laten wijzen kan ook) Waarbij deze boer dus 1 van die 5 is. En spelers dus zouden sterven als ze geen eten van de boeren krijgen.

RickTorreman

« Reactie #114 Gepost op: 9 september 2018, 14:25:34 »

Ikzelf had ooit een variant bedacht dat iedereen in een huis woont, en dan kan het spiekende meisje wel gebruikt worden:
Ze kiest 2 aansluitende nachturen uit, en ze ziet welke rollen er langs haar huis zijn gelopen.
Dit moet natuurlijk nog wel beter uitgewerkt worden.

Maar met een variant met huizen, kan je ook een zwerver toevoegen, die heeft een paar willekeurige plekken in het dorp, aangegeven op de kaart, waar hij kan overnachten. Het doel van de zwerver is simpelweg overleven. Maar als er een moordende rol langskomt (behalve de Welp), gaat hij ook dood. Ook kan hij geen 3 keer hetzelfde plekje kiezen.
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Kevindemen

« Reactie #115 Gepost op: 17 september 2018, 19:22:02 »

Ik denk dat de immuniteitsmeester best een leuke rol kan worden en wil hem mogelijk in een van mijn volgende spel(len) gebruiken. Heb wel het het feit dat openbaar bekend word gemaakt wie er immuun is eruit gelaten. Anders wordt op den duur het bewijzen van de rol interessanter en sterker, dan het voorkomen van een lynch op iemand.
¨Ze zeggen dat niks onmogelijk is, maar ik doe heel vaak niks¨ - Poeh

wschoolf1

« Reactie #116 Gepost op: 17 september 2018, 21:24:45 »

Ik denk dat de immuniteitsmeester best een leuke rol kan worden en wil hem mogelijk in een van mijn volgende spel(len) gebruiken. Heb wel het het feit dat openbaar bekend word gemaakt wie er immuun is eruit gelaten. Anders wordt op den duur het bewijzen van de rol interessanter en sterker, dan het voorkomen van een lynch op iemand.

Het was een suggestie en daar mocht aan geknutseld worden  ;)
Echter ben je ook vrij machtig als je immuniteitsmeester bent en als enige weet wie er immuniteit heeft. Dan kan je de stemming wel serieus sturen!
<Maar dat kan ook interessant zijn natuurlijk>

adriaan

« Reactie #117 Gepost op: 17 september 2018, 23:26:27 »

De rol is vroeger gebruikt onder de naam reddende engel. Hij is uiteindelijk weer verwijderd aangezien hij het spel te veel beďnvloedde

wschoolf1

« Reactie #118 Gepost op: 18 september 2018, 16:16:58 »

De rol is vroeger gebruikt onder de naam reddende engel. Hij is uiteindelijk weer verwijderd aangezien hij het spel te veel beďnvloedde

@adriaan - werd toen wel of niet bekend gemaakt aan het begin van de dag wie er immuun was? Want dat zou nog een aanzienlijk verschil maken in mate van beďnvloeden!

Shaddow

« Reactie #119 Gepost op: 18 september 2018, 16:45:51 »

Je kan sowieso ook hem verder nerfen door hem maar een aantal keer het te laten kunnen doen, of alleen op oneven nachten.

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omhoog