Nieuws

Wat zullen toch de komende thema's zijn? Bekijk het in ons programma!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag

Auteur Topic: Reacties op rolvoorstellen  (gelezen 9403 keer)

Roandraak

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #120 Gepost op: 18 september 2018, 21:09:44 »

@Rick echt wélke acties, of dat er acties op hem uitgevoerd zijn.
Ik zou het namelijk lichtelijk sterk vinden als een slapeloze te horen krijgt 'Je bent bekeken door een ziener', want dan heeft hij redelijk zekerheid dat er 1. Een ziener in het spel zit 2. De ziener die hem benaderd kan vertrouwen.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Rick

« Reactie #121 Gepost op: 18 september 2018, 21:39:39 »

Het idee was echt wélke acties, maar of er überhaupt acties op hem uitgevoerd worden is ook een goed idee. Wat minder sterk, maar nog behoorlijk nuttig. Soort van omgekeerde stalker. :P

Deze variant van de rol is sowieso vrij sterk, de slapeloze kan namelijk van veel spelers controleren wat ze zijn, als ze hun actie op de hem uitvoeren. Hoe sterk hij is is voor een groot deel afhankelijk van wat andere spelers doen en kunnen (al kan hij zichzelf nog veel nuttiger maken als hij slim (lees: risicovol) speelt). Je zou hem dus denk ik niet zo snel zien in een spel samen met een ziener of andere controlerende rol.

Aappen21

« Reactie #122 Gepost op: 21 september 2018, 07:30:43 »

Hij moet ten eerste in het andere tropic

Ten tweede ik kan toch geeoon men stemveranderem

Shaddow

« Reactie #123 Gepost op: 21 september 2018, 08:41:24 »

Leuk, goed plan, maar misschien is het een idee dat de stemwijziging niet openbaar gebeurt, maar via pm.

Op die manier heb je niet een gratis bewezen goedje.

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

BloodWolf14

« Reactie #124 Gepost op: 11 oktober 2018, 16:42:26 »

Ik heb ook een rol bedacht. Lijkt het je iets?

Rol: Stemwijziger
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De stemwijziger mag maximaal drie keer tijdens een spel in het stemtopic de stem van een speler wijzigen. Die stem kan na de wijziging door niemand nogmaals gewijzigd worden. Door het wijzigen van een stem in het stemtopic is de stemwijziger veilig voor een welppoging op stemwijziger, tenzij de welpactie voor de stemwijziging is ingestuurd.

Beperkingen:
De stemwijziger mag geen stem voor de BM-verkiezing wijzigen.
De stemwijziger mag per speeldag maximaal één stem wijzigen.
Ik lees deze net. In 464 was er ook een leugenwolf in het spel. Die heeft hetzelfde idee als deze rol, maar dan slecht. Dit zou gewoon de tegenhanger kunnen zijn.

Ik denk wel dat beide rollen nogal op zijn. Zeker wanneer de stemwissel blind gebeurd. Sowieso zou ik weghalen dat de stem na tijd niet meer verandert mag worden mocht het al openbaar gebeuren. Dan zou ik eerder eenzelfde manier inbouwen als dat van de leugenwolf. Gewoon blind de stem veranderen zonder dat ook maar iemand het door heeft. Dan kun je ook de welpmogelijkheid behouden. Die zorgt ervoor dat er zeer zorgvuldig met de rol omgegaan moet worden. Dat lijkt mij beter dan een op goedje die direct bewezen kan zijn in het topic.

Ik weet niet of er al een rol is die als tegenhanger van de leugenwolf gebruikt kan worden? Zo niet, dan zou deze leuk zijn om zo aan te passen dat eventueel beiden in een spel kunnen. Dan eventueel maar 2x veranderen max zodat het niet te gek gaat :P

De lieveling slecht extra rol
Eigengschappen eerste nacht van het spel kiezen de wolven een lieveling uit deze wiens rol moet zijn krachten gebrijken voor slecht lieveling is onboard
Nadelen lieveling kan geen grafdelver offer of zielsverwant zijn dan moeten de wolven de volgende nacht weer proberen zielsverwant word zonder extra rol gezien en als goed gezien
Deze rol kende ik al :P
Even een citaat van DemocratischeZwijmelaars van mijn eerdere forum :)

Lieveling:
Een hulpje van de wolven. Word voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven. De lieveling mag geen lunch opsturen. Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is en zijn/haar originele rol.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2018, 16:47:21 door BloodWolf14 »
'I can smell your fear from miles away..'

Roandraak

« Reactie #125 Gepost op: 14 oktober 2018, 12:41:07 »

Ik lees deze net. In 464 was er ook een leugenwolf in het spel. Die heeft hetzelfde idee als deze rol, maar dan slecht. Dit zou gewoon de tegenhanger kunnen zijn.

Ik denk wel dat beide rollen nogal op zijn. Zeker wanneer de stemwissel blind gebeurd. Sowieso zou ik weghalen dat de stem na tijd niet meer verandert mag worden mocht het al openbaar gebeuren. Dan zou ik eerder eenzelfde manier inbouwen als dat van de leugenwolf. Gewoon blind de stem veranderen zonder dat ook maar iemand het door heeft. Dan kun je ook de welpmogelijkheid behouden. Die zorgt ervoor dat er zeer zorgvuldig met de rol omgegaan moet worden. Dat lijkt mij beter dan een op goedje die direct bewezen kan zijn in het topic.

Ik weet niet of er al een rol is die als tegenhanger van de leugenwolf gebruikt kan worden? Zo niet, dan zou deze leuk zijn om zo aan te passen dat eventueel beiden in een spel kunnen. Dan eventueel maar 2x veranderen max zodat het niet te gek gaat :P

Vroeger hadden we een tegenhanger die te horen kreeg dat er met de stemming gesjoemeld was. Geen idee eigenlijk waarom die weg is.
Verder denk ik dat het als rol op dit moment niet een heel wenselijke rol is, omdat iemand als stemwijziger zichzelf relatief simpel kan bewijzen als goedje (zie Clown in 464), zonder grote consequenties. Misschien dat het beter werkt als een extra rol, waardoor het eenmalig mogelijk is in het openbaar. Dan kan het ook zo zijn dat slecht het doet, of een neutraaltje.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Kevindemen

« Reactie #126 Gepost op: 14 oktober 2018, 17:29:27 »

Volgens mij is de secretaris toen weggehaald omdat het in alle gevallen niks toevoegde om een PM te krijgen 'er is met de stemming gesjoemeld', omdat als er daadwerkelijk met de stemmen was gerommeld dit ook al wel kon worden achtergehaald door gewoon even te tellen hoeveel stemmen je zag. Heb hem sinds ik lid ben eigenlijk ook amper gebruikt zien worden, dus is misschien ook wel een reden waarom hij ooit uit die lijst is gehaald gok ik.
¨Ze zeggen dat niks onmogelijk is, maar ik doe heel vaak niks¨ - Poeh

tijgerke87

« Reactie #127 Gepost op: 18 oktober 2018, 22:56:31 »

aasgier en stalker2 lijken me hele leuke rollen!

Kevindemen

« Reactie #128 Gepost op: 18 oktober 2018, 23:37:40 »

Ik denk dat Stalker 2 leuker is als bijrol, dan heb je nog twijfel of hij goed, slecht of neutraal is en is het minder interessant om het als bewijsbaar iets te gebruiken dat je toevallig liefdesbrieven kunt sturen die vervolgens niemand accepteert omdat de brief enkel ter controlle werd gestuurd. Verder een toffe rol <3
¨Ze zeggen dat niks onmogelijk is, maar ik doe heel vaak niks¨ - Poeh

Shaddow

« Reactie #129 Gepost op: 19 oktober 2018, 12:47:52 »

In deze tijden kan het echt niet dat koppels zonder consent ontstaan

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

BloodWolf14

« Reactie #130 Gepost op: 20 oktober 2018, 10:56:55 »

Idd leuke rollen Shaddow :)

Vind de stalker idd wel interessant. Is het ook het idee dat de brieven anoniem gestuurd worden of met naam afzender? Ik denk dat het voor de stalker wat minder gevaarlijk is wanneer er alleen hints naar diegene in de brief staan. Dan heb je bij 3 verschillende targets ook niet direct dat de rol bij iedereen bekend is. Dan kun je als de stalker nog enigzins anoniem meedoen voordat alle wolfjes je direct hebben :s
'I can smell your fear from miles away..'
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog