Nieuws

Invloed hebben op welke thema's er langs komen? Breng je stem uit in de spelleiderblogs!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe inactiviteitsregels  (gelezen 1655 keer)

Dixie

Nieuwe inactiviteitsregels
« Gepost op: 14 juni 2016, 03:35:12 »

Beste forummers,

Iedereen heeft het wel eens meegemaakt, helaas: je bent een leuk potje aan het Weerwolven en ineens sterft in de nacht de ziener/conversiewolf/wisselaar/.... (vul uw eigen invloedrijke rol hier in) wegens 2 of 3 keer niet stemmen. Of sterven er ineens 3 goedjes/slechtjes tegelijk, wegens inactiviteit.
Zij hebben 2 of 3 inactiviteitspunten behaald en brengen in n klap het hele spel uit balans. Dat is natuurlijk gewoon extreem klote, en al helemaal niet de bedoeling van het spel op onze site. Kortom, niet bepaald wenselijk gedrag wat moeilijk te voorkomen lijkt te zijn.
In het verleden kreeg iemand bij 3 keer inactief sterven een forumban van een maand. We hebben besloten dit te verscherpen, om (hopelijk) toch een goede impuls te geven. De nieuwe inactiviteitsregels zijn dus als volgt:
  • Ben je 1 keer inactief, maar daarna weer 8 spellen lang f een half jaar gewoon actief, dan reset je telling zich en begin je dus weer op 0.
  • Bij 2 keer inactief dood in je laatste 8 spellen f binnen een half jaar krijg je een spellenban van 3 maanden
  • Ben je daarna nog een keer inactief binnen 8 spellen of een half jaar, dan krijg je een forumban van 1 maand
  • Mocht je na een maand forumban weer inactief geraken binnen 8 spellen / een half jaar, dan wacht je een permanente spellenban die alleen om te keren is op oordeel van het forumteam.

We hadden natuurlijk eigenlijk gehoopt dat deze regels niet nodig zouden zijn, maar hopen dat dit een extra lading legt op het inactief blijven in een spel. Natuurlijk zijn bijzondere gevallen in je privleven altijd een reden om wat soepeler om te springen met de regels: PM in het geval dat er iets aan de hand is waardoor je je even niet bezig kan houden met het spel gewoon je spelleider, dan kunnen we altijd rekening houden met je persoonlijke situatie.

Op verzoek, verdere verduidelijking:

Na 2 keer inactief dood binnen je laatste 8 spellen of een half jaar krijg je een spellenban van 3 maanden. Ben je na het aflopen van je 3 maanden-ban binnen je laatste 8 spellen of een half jaar ng een keer inactief (als het ware dus je 3e keer), dan krijg je een forumban van een maand.
Krijg je een forumban, en ben je na je forumban wr inactief dood binnen je laatste 8 spellen of een half jaar, dus eigenlijk je 4e keer, dn krijg je een permanente spellenban. Die is alleen om te keren op oordeel van het forumteam.
Bij alle bovenstaande situaties geldt dat je, wanneer je 8 spellen / een half jaar lang goed en actief meespeelt, weer reset en op 0 begint.

Voorbeeldjes:

Dixie sterft inactief in 375, ze krijgt een spellenban van een maand (standaard).
Dan sterft ze inactief in 380, ze krijgt omdat dit haar tweede keer is in de laatste 8 spellen en een half jaar een spellenban van 3 maanden (nieuwe regel).
Dixie doet na het aflopen van haar spellenban weer mee aan spellen. Ze speelt gewoon mee aan 388, 390 en 393, maar in 395 sterft ze opnieuw inactief. Ze krijgt nu een forumban van een maand. (oude regel: 3x inactief sterven is een forumban van een maand)
Na haar forumban van een maand komt ze terug en schrijft ze zich in in spel 400. Daar sterft ze wr inactief. Ze krijgt nu een permanente spellenban die alleen omgedraaid kan worden als het forumteam gelooft dat ze weer normaal actief mee zal gaan spelen. (nieuwe regel)

Nephtysis sterft inactief in 375, hij krijgt een spellenban van een maand.
Dan sterft hij inactief in 380, hij krijgt een spellenban van 3 maanden.
Nephtysis doet na het aflopen van zijn spellenban weer mee aan spellen, maar sterft opnieuw inactief in 396. Hij krijgt nu een forumban van een maand.
Na zijn forumban doet Nephtysis weer gewoon mee aan spellen. Hij is 8 spellen en een half jaar lang gewoon actief zoals een normale speler betaamt, maar sterft helaas weer inactief in spel 454. Omdat hij echter 8 spellen en een half jaar lang gewoon actief is geweest, is hij weer gereset naar 0, en krijgt hij hier enkel een spellenban van een maand voor.

Ik hoop dat het zo duidelijk is!

« Laatst bewerkt op: 28 februari 2017, 13:04:45 door Dixie »

Sil

Re: Nieuwe inactiviteitsregels
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2016, 07:33:49 »

Blijft de inactief dood in 1 spel = een maand spellenban staan?

Dixie

« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2016, 14:31:37 »

Ja, dat blijft hetzelfde!

Michelaar

« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2016, 14:42:42 »

Dit vind ik goede regels. Het is zo irritant als mensen inactief sterven
Lach elke dag!

MvM

« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2016, 14:36:48 »

• Bij 2 keer inactief dood in je laatste 15 spellen f binnen een half jaar krijg je een spellenban van 3 maanden
  • Mocht je na een maand forumban weer inactief geraken binnen 15 spellen / een half jaar, dan wacht je een permanente spellenban die alleen om te keren is op oordeel van het forumteam.
Deze twee lijken me een beetje tegenstrijdig. De ene geeft aan dat je bij de tweede keer inactief dood in een half jaar een spellenban van 3 maanden krijgt, de ander geeft aan dat je dan een permanente spellenban krijgt.

Ik hoop dat beide maatregelen niet nodig blijken, maar lijkt me wel goed als er geen discussie over kan ontstaan.

Heartless

« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2016, 14:49:08 »

Nee toch?

2x inactief = spellenban van 3 maanden
Spellenban van 3 maanden + nog eens inactief = forumban 1 maand
Forumban 1 maand + nog eens inactief = permanente spellenban

Het is meer een optelsom. De straffen worden dus steeds zwaarder naarmate je vaker inactief bent.

MvM

« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2016, 14:56:43 »

Ah, duidelijk. Ik moet ook gewoon beter leren lezen. (A)

Dixie

« Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2016, 15:03:23 »

Dat lees je denk ik verkeerd (of het staat er niet duidelijk, dat kan ook). Heb je misschien een maand spellenban die je ontvangt na 1x inactief dood in gedachten, in plaats van een volledige forumban? Ik zal in ieder geval proberen het te verduidelijken.

Na 2 keer inactief dood binnen je laatste 15 spellen of een half jaar krijg je een spellenban van 3 maanden. Ben je na het aflopen van je 3 maanden-ban binnen je laatste 15 spellen of een half jaar ng een keer inactief (als het ware dus je 3e keer), dan krijg je een forumban van een maand.
Krijg je een forumban, en ben je na je forumban wr inactief dood binnen je laatste 15 spellen of een half jaar, dus eigenlijk je 4e keer, dn krijg je een permanente spellenban. Die is alleen om te keren op oordeel van het forumteam.
Bij alle bovenstaande situaties geldt dat je, wanneer je 15 spellen / een half jaar lang goed en actief meespeelt, weer reset en op 0 begint.

Voorbeeldjes:

Dixie sterft inactief in 375, ze krijgt een spellenban van een maand (standaard).
Dan sterft ze inactief in 380, ze krijgt omdat dit haar tweede keer is in de laatste 15 spellen en een half jaar een spellenban van 3 maanden (nieuwe regel).
Dixie doet na het aflopen van haar spellenban weer mee aan spellen. Ze speelt gewoon mee aan 388, 390 en 393, maar in 395 sterft ze opnieuw inactief. Ze krijgt nu een forumban van een maand. (oude regel: 3x inactief sterven is een forumban van een maand)
Na haar forumban van een maand komt ze terug en schrijft ze zich in in spel 400. Daar sterft ze wr inactief. Ze krijgt nu een permanente spellenban die alleen omgedraaid kan worden als het forumteam gelooft dat ze weer normaal actief mee zal gaan spelen. (nieuwe regel)

Nephtysis sterft inactief in 375, hij krijgt een spellenban van een maand.
Dan sterft hij inactief in 380, hij krijgt een spellenban van 3 maanden.
Nephtysis doet na het aflopen van zijn spellenban weer mee aan spellen, maar sterft opnieuw inactief in 396. Hij krijgt nu een forumban van een maand.
Na zijn forumban doet Nephtysis weer gewoon mee aan spellen. Hij is 15 spellen en een half jaar lang gewoon actief zoals een normale speler betaamt, maar sterft helaas weer inactief in spel 454. Omdat hij echter 15 spellen en een half jaar lang gewoon actief is geweest, is hij weer gereset naar 0, en krijgt hij hier enkel een spellenban van een maand voor.

Ik hoop dat het zo duidelijk is!

bert-boefjes

« Reactie #8 Gepost op: 15 juni 2016, 15:05:43 »

Kunnen we dan geen nieuwe spelleiders krijgen als ik hierboven al zie staan hoe vaak ze zelf inactief gestorven zijn :P

Nee maar even ontopic. Ziet er goed uit!
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

MvM

« Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2016, 15:09:46 »

Zo is het helemaal duidelijk.

Mijn verwarring kwam misschien deels door de volgorde van de punten, als 3 en 4 waren omgewisseld was het iets duidelijker. Maar ik moet vooral beter lezen.

Dixie

« Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2016, 15:15:05 »

Kunnen we dan geen nieuwe spelleiders krijgen als ik hierboven al zie staan hoe vaak ze zelf inactief gestorven zijn :P

Nee maar even ontopic. Ziet er goed uit!

Ja precies! Schandalig! XD

Zo is het helemaal duidelijk.

Mijn verwarring kwam misschien deels door de volgorde van de punten, als 3 en 4 waren omgewisseld was het iets duidelijker. Maar ik moet vooral beter lezen.

Ja klopt, ik zal ze even omdraaien en mijn voorbeeld er ook bij posten :) Het is ook een iets ingewikkelder systeem dan ons oude, maar ik denk dat het zo n strenger is, n eerlijker (aangezien je voldoende kansen krijgt om weer te resetten)

Yuri

« Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2016, 22:52:41 »

Ik snap het nog niet helemaal, want de 2e regel lijkt tegenstrijdig op de 1e. Volgens mij moet bij de tweede regel de f in een n veranderd.

Zeg maar, nu lees ik dat je nog steeds de 3 maanden spellenban kan krijgen als je tweede inactiviteit 7 maanden na de eerste is, omdat het nog maar de 4e spel is.
Of omdat dit binnen 5 maanden is, maar wel je 18e spel.

Of is het juist de bedoeling dat je n 15 spellen actief bent n een halfjaar. (maar dan is het wel een rot regel voor mensen die minder dat 1 spel per maand spelen)

Morana

« Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2016, 08:33:07 »

Nee die of klopt gewoon. Ofwel 15 spellen actief, ofwel een half jaar actief is goed om gereset te worden naar 0.

Als er 'en' zou staan,  zou het juist betekenen dat je aan beide voorwaarden moet voldoen.

Duidelijke regels. Succes met bijhouden voor de spelleider.. (hopelijk is dat gewoon niet nodig)

tijgerke87

« Reactie #13 Gepost op: 22 juni 2016, 18:50:23 »

of half jaar of 15 spellen, je bent nooit verplicht te spelen, zou oneerlijk zijn als 15 spellen in zou houden dat je een jaar bezig bent die aantekening weg te werken waar iemand anders er binnen paar maanden vanaf is

Zabulus

« Reactie #14 Gepost op: 22 juni 2016, 22:38:12 »

Het zou trouwens best knap zijn om binnen 6 maanden 15 spellen te spelen (aangezien er 18 per half jaar worden gehouden  (A))
Pagina's: [1] 2   Omhoog