Nieuws

Zorg dat je steeds op de hoogte bent van de spelregels!

De spelregels zijn hier te vinden!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Kevins Spelpaleis  (gelezen 1760 keer)

Kevindemen

Kevins Spelpaleis
« Gepost op: 21 juni 2016, 01:12:59 »

In dit topic vind je ideeën terug voor toekomstige spellen. Daarnaast mag je in de poll stemmen welk idee jou het leukst lijkt.

Thema ideeën

Citaat
Weerwolven van Avalon
Dit spel combineren we Weerwolven van Wakkerdam met het bekende kaartspel The Resistance: Avalon. Net als in Weerwolven van Wakkerdam heb je bij dit kaartspel te maken met de goedjes (stoere afgevaardigden van koning Arthur) en de slechtjes (de minions van Mordred) waarbij de slechtjes elkaar kennen en de goedjes elkaar niet. Het is handig als je de basis van het kaartspel al kent, al is het niet per se nodig aangezien er toch een nodige draai aan wordt gegeven.

Dit spel kiezen jullie op dag 1 een koning Arthur, zoals normaal een burgemeester zou worden gekozen. Deze leider kiest vervolgens diezelfde speldag nog uit alle spelers a een van tevoren door de spelleider opgelegd aantal mensen uit om op missie mee te nemen en stelt zijn keuze openbaar voor. Daarna stemt iedereen of ze voor of tegen het voorstel van de koning zijn. Als de meerderheid het eens is met dit voorstel, dan wordt de groep op missie gestuurd. Zo niet dan wordt de speler die daarna de meeste stemmen zou hebben de koning (bij gelijkspel geeft random.org de doorslag). Dit gaat door tot er een groep op missie gaat, of het drie keer faalt om iemand op missie te sturen. Faalt men drie keer dan heeft slecht per direct het spel gewonnen. Vanaf het moment dat de spelers op missie gaan, valt de deadline en wordt de eerste nacht verwerkt.

Dit spel wordt er niet gelynched of gelunched. Ook is er een aangepaste rollenlijst.

Citaat
Weerwolven plegen een Coup
Coup is een stand-alone kaartspel in het universum van The Resistance. In een toekomst waarin de regering alleen nog uit is op winst, leiden sommigen een leven van armoede en wanhoop. De weerstand uit de onderdrukte massa neemt toe en er ontstaat opstand en chaos. Om het bevel te voeren moet je de invloed van je rivalen vernietigen. Wie overleeft het? Coup is een spannend spelletje dat bestaat uit bluf en bedrog.

Net als Weerwolven van Wakkerdam dus! Het spel Coup kan met twee tot zes personen gespeeld worden. Maar geen zorgen, deze speciale variant die wordt gemixed met Weerwolven van Wakkerdam is voor een onbeperkt aantal spelers beschikbaar. Net als bij normaal Coup krijgt hier iedereen twee Influence kaarten met rollen erop. Deze kaarten mag die die speldag eenmalig vrij gebruiken, maar de speler mag ook bluffen een andere rol te hebben dan er op de kaart staat. Betrappen anderen hem op bluffen dan moet hij daarentegen één rolkaart naar keuze omdraaien. Je kan de kaarten als levens zien.
De coup-variant vervangt de lynch. Er wordt niemand opgehangen tenzij een speler beide Influence Kaarten (te zien als levens) verliest en daardoor dus uit het spel ligt. Speldagen duren maximaal 2 dagen. De eerste 24 uur geeft iedereen in het speltopic zijn Influence actie door (dus keuze 1 tot en met 7). Daarna kan iedereen tot maximaal 2 uur voor de deadline valt, reageren op deze acties door deze eventueel te blokkeren (indien mogelijk) of uit te dagen. De laatste 2 uur voor de deadline kan nog worden gereageerd door een blokkering uit te dagen.  Voorbeeld: iemand wil Foreign Aid blokkeren met een Duke. Dan kan er in die laatste 2 uur nog worden gereageerd: ‘maar jij hebt helemaal geen Duke.’

In plaats van lunchen mogen de wolven elke nacht gezamelijk één coup uitvoeren.

Citaat
Het gildenspel
Dit spel spelen we met gilden. Dit is een variant die eerderal eens is gespeeld. Een voorbeeld hiervan is spel 359 dat door Nephtysis werd geleid. De variant is vrijwel hetzelfde, op het feit na dat er enkele andere gilden voorbij zullen komen dan toen het geval was.
Naast de gewone rollen en eventuele extra rollen die een speler heeft, kan een speler ook in een gilde ziten. Dit gilde staat volledig los van je rol/alliantie en er is openbaar bekend wie er in welk gilde zitten. Een gilde heeft gezamelijk en extra kracht die ze kunnen inzetten, deze kracht is afhankelijk van het aantal spelers.. Iedere speler stemt zoals altijd via dikgedrukte namen in het verhaal, maar bij de telling van de stemmen voor de lynch spelen de gilden een belangrijke rol: de leden van een gilde stemmen individueel, maar de speler die van de gildeleden in totaal het grootst aantal stemmen krijgt, zal zoveel lynchstemmen tegen zich krijgen als het aantal leden van dat gilde. In verband met mogelijke gelijkstanden zal er in de gilden zelf een gildemeester zijn die binnen het gilde dezelfde rol vervuld als de burgemeester voor de gehele lynchstemming. De gildemeesters worden op de eigen boards verkozen binnen de gilden.

Citaat
Liefde komt per Brief - Editie 2
Dit spel is geheel in de stijl van spel 403 - Liefde komt per brief! Alleen beloof ik dat het dit keer niet een rolverdeling is waarin alle slechtjes G/S-koppel zijn! In dit spel wordt geschreven, alleen dan wel natuurlijk met een draai. Zo schrijf je voor jezelf en hoef je niet in te haken op wat anderen hebben geschreven.

Elke speeldag wordt er een thema geboden. Dit kan een thema zijn als: ‘als we een dag samen zouden worden opgesloten, hoe brengen we de dag door?’, ‘als je speciaal voor mij zou koken, wat maak je dan klaar?’ Binnen dit thema wordt elke dag door iedere speler een brief geschreven, waarbij je schrijft wat jou personage zou schrijven tijdens deze thema’s. Stel je bent Cookiemonster, dan ga je bijvoorbeeld bij het tweede thema beschrijven hoe jij de oven aanzet om heerlijke hartenkoekjes te bakken voor je lieve schat. Je bent vrij hoe je die brief binnen het thema invult. Wat het thema van een speldag is kun je terugvinden in het Verhaaltopic, hier zal ik ook andere dingen posten die betrekking zullen hebben op de verhaalvariant.

Je bent echter niet helemaal vrij wie deze potentiële schat is. Per speldag wordt je willekeurig aan iemand gekoppeld om een brief naar te sturen. Deze brief stuur je per PM als je verhaal naar mij toe, en ik zal deze brieven bij de nachtverwerking persoonlijk per PM afleveren aan de desbetreffende persoon. De liefdesbrieven zullen na het spel allemaal openbaar worden gemaakt, maar tijdens het spel blijven ze privé. Het is niet de bedoeling dat je zelf je brieven met anderen deelt, of de brieven van anderen deelt, ik zal ze persoonlijk bezorgen aan jou lieve schat. Uiteraard is voor andere spelers niet bekend welk personage jij speelt, en mag je ook niet vertellen of bevestigen met welk personage je dit spel speelt, dus is het voor hun een wilde gok hoe jou personage in een bepaalde situatie zal reageren. Op die manier wordt het een ware datingshow waarin je probeert elkaar aan de hand van brieven en samen schrijven te leren kennen. Kortom, een soort van Lama Datingshow, bestaande uit liefdesbrieven.

Anderen geven aan of ze je personage zouden daten. Des te meer mensen aangeven graag je personage te willen daten, des te beter dit je uitkomt. Willen de meeste mensen jou daten dan krijg je namelijk na het spel een verrassing voor één van mijn volgende spellen. Daarnaast zal ik net als de vorige editie ook telkens elke dag met een eigen personage een liefdesbrief openbaar publiceren. Wie daarvan de meeste personages goed heeft, wint ook iets.

Citaat
The Nonary Game
Deze variant staat in het teken van mijn allereerste spel dat ik leidde: spel 374. Verwacht een spel gebaseerd op de niche games 999, Virtues Last Reward en Zero Time Dillema. Een spel vol met raadsels waarmee toffe extra krachten bovenop je rol te verdienen zijn.
Voor de variant krijgt iedereen aan het begin van het spel een nummer dat hij de rest van het spel zal houden. Dit is een nummer variërend van 1 tot en met 9. Deze nummers worden op willekeurige basis aan spelers toegekend. Nummers kunnen dubbel voorkomen, omdat een normaal potje Weerwolven van Wakkerdam eigenlijk minimaal 12 spelers kent. Je krijgt bij het ontvangen van je rol te horen wat je Bracelet Nummer wordt, aan jou om die info met anderen te delen en met je medespelers in discussie te treden.
- De spelleider introduceert elke speldag nieuwe fictieve deuren met nummer 1 t/m 9 erop.
- Door middel van het Digital Root kun je een deur kiezen om doorheen te gaan. De Digital Root is een eenvoudige rekensom waarbij je gebruik maakt van het nummer dat iemand heeft gekregen op het moment dat het spel start. Stel 1,2 en 3 willen door dezelfde deur. Zij kunnen samen door de volgende deur: 1+2+3=6; Zij kunnen samen door deur 6.
- Achter de deuren ligt een puzzel, variërend in moeilijkheidsgraad.
- Los je deze puzzel als eerste op, dan ontvang je een speltechnisch voordeel.

Wil je een idee wat voor raadsels je kunt verwachten? Bij dezen kun je de puzzels hier terugvinden die de vorige keer voorbijkwamen.

Heb jij altijd al een spel willen leiden, en heb jij een tof idee? Mijn PM-box staat altijd open om over een idee te overleggen.
Wie weet kan je dan binnenkort eenmalig aan de slag als een hulpspelleider, met je eigen toffe idee!
« Laatst bewerkt op: 28 december 2018, 01:57:29 door Kevindemen »
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Kevindemen

« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 13:50:53 door Kevindemen »
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Kevindemen

Re: Kevins Spelpaleis
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2018, 23:06:54 »

Ik heb een nieuwe poll toegevoegd om te peilen welke spelideen leuk zijn voor de volgende planning met spellen.

Roandraak

« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2018, 12:01:46 »

Hopelijk kunnen we genoeg mensen verzamelen voor twee dorpen!

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Kevindemen

« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2018, 01:58:50 »

De poll is gereset en er zijn nieuwe ideeën waarop kan worden gestemd. :D

BloodWolf14

« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2018, 15:55:34 »

Gilden en niet netwerken ftw ^^

Hopeful

« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2018, 23:45:52 »

Niet netwerken, zoals ik gewend ben <3
Pagina's: [1]   Omhoog