Nieuws

Invloed hebben op welke thema's er langs komen? Breng je stem uit in de spelleiderblogs!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Volgorde van de nacht  (gelezen 5130 keer)

Beertyah

Volgorde van de nacht
« Gepost op: 11 april 2009, 17:19:57 »

De nacht is opgedeeld in zeven uren. Die worden in een vaste volgorde afgelopen.
Elk uur heeft echter meerdere mogelijke acties, deze verlopen in de volgorde waarin de spelleider de pm's heeft ontvangen. Met andere woorden, de actie die het eerst doorgepm'ed werd zal het eers toegepast worden.

Let op, "visioenen' en "rol wijzigingen" vallen beide in het vijfde uur. Een visioen kan dus voor of na een rolwijziging gebeuren, afhangend van welke pm eerst was.

Voor de nacht: Lynch
- Verkiezing burgemeester.
- Lynch.

Eerste uur: Zegeningen en vervloekingen
- Gezegende: De gezegende zegent iemand.
- Vervloekte: De vervloekte vervloekt iemand.
- Slotenmaker: De slotenmaker sluit iemand op.

Tweede uur: Wissels
- Wisselaar: De wisselaar wisselt met iemand van rol.
- Huidenwisselaar: De huidenwisselaar wisselt voor de komende nacht en dag met iemand van huid.

Derde uur: Weerwolven
- Lunch: De wolven vermoorden iemand.
- Conversie: De conversiewolf converteert iemand.

Vierde uur: Heks
- De heks kan haar levensdrankje gebruiken om het slachtoffer te redden.

Vijfde uur: Visioenen
- Illusiewolf: verstoort een eventueel visioen.
- Dorpsgek: krijgt een visioen.
- Helderziende: krijgt een visioen.
- Ziener: krijgt een visioen.
- Sjamaan: krijgt een visioen.

Vijfde uur: Rolwijzigingen
- Hacker: drie spelers wisselen van rol, maar niet van alliantie.
- Grafdelver: graaft het slachtoffer van de wolven op en verandert deze in een lijk.
- Grafrover: graaft een lynch-slachtoffer op en steelt diens rol.
- Pyromaan: verandert iemand in een burger.

Zesde uur: Moorden
- Lijk: vermoordt iemand.
- Orc: vermoordt iemand.
- Welp: vermoordt iemand.
- Heks: vermoordt iemand.
- Yeti: vermoordt orc.
- Huurling: vermoordt iemand.

Zevende uur: Rol wijzigingen 2
- Welp: groeit op (alleen nacht 5)


Rollen met nachtelijke acties die niet in de volgorde van de nacht staan:

Apostaat
- De apostaat beschermt de hele nacht door, tegen de beschermengel tijdens uur twee, en tegen de ziener in uur vijf.

Beschermengel
- De beschermengel beschermt de hele nacht door, tegen de lunch tijdens uur twee, en tegen de sjamaan in uur vijf.

Gokker
- De gokker koopt zijn krachten aan het begin van de nacht. Hij krijgt zijn geld dat hij verdient heeft aan het einde van de nacht.

Stalker
- De stalker stalkt een persoon de hele nacht.

Stoorwolf
- De stoorwolf stoort de hele nacht.

Valse engel
- De valse engel volgt een persoon de hele nacht.

Vriend
- De vriend logeert bij een persoon de hele nacht.

Yeti
- De yeti beïnvloed alle acties van de nacht.


Er kunnen nog aanpassingen komen voor nieuwe rollen waarvan we nu nog niet zeker zijn of ze er in komen, deze zullen de volgorde echter niet veranderen.


Voor vragen en/of opmerkingen kan men terecht bij het board Vragen en Voorstellen
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 19:39:58 door adriaan »
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog