Nieuws

Je inschrijven voor een spel? Dat doe je in het inschrijfsysteem! Zorg wel dat je een Voorstel- en Personagetopic hebt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Houd het forum leuk  (gelezen 392 keer)

Dixie

Houd het forum leuk
« Gepost op: 18 juni 2017, 15:23:28 »

Beste forummers,

Helaas hebben wij van het forumteam in de laatste maand(en) gemerkt dat de toon in spellen niet in positieve richting aan het veranderen was. We hebben hier helaas nu voor enkele leden consequenties aan moeten verbinden.
Graag willen we jullie er via deze weg nogmaals op wijzen dat enkele dingen in én buiten het spel niet toegestaan zijn:

• Seksueel getinte of seksuele posts
  • Posts die geloofsovertuigingen / seksuele geaardheden / rassen / ... beledigen
  • Posts die als persoonlijke aanval gezien kunnen worden

Weerwolvenvanwakkerdam.nl is een forum waar mensen van alle leeftijden en achtergronden samen kunnen komen voor een leuk spelletje Weerwolven of om gewoon gezellig te kunnen kletsen over verschillende onderwerpen.
Posts die afbreuk doen aan dit idee zullen dus ook nooit getolereerd worden. Uiteraard zullen we altijd eerst waarschuwen omdat iedereen nou eenmaal een andere manier van schrijven en spelen heeft en we ook weten dat een post vaak niet zo 'erg' bedoeld is als hij overkomt op anderen. Maar wanneer na herhaaldelijke waarschuwingen nog steeds steeds over de grens gegaan wordt resulteert dit in sancties.

Over het algemeen kom je met een goede dosis gezond verstand al een heel eind en zal dit er al toe leiden dat je je nergens zorgen over hoeft te maken: anders zal een waarschuwing van het forumteam die je opvolgt, en waar je ook altijd met ons over in discussie kan gaan, de grenzen wel voor je afbakenen.

Dit forum is een plek voor iedereen en moet ook leuk blijven voor iedereen. We hopen dat jullie allemaal de PM-boxen van het forumteam weten te vinden mocht je iets van het hart willen of wanneer er iets is wat jouw forum- of spelplezier hier bederft.

larssievanolst2

Re: Houd het forum leuk
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2017, 21:10:45 »

Moet ik me hier ook aangesproken voelen....?

Zabulus

« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2017, 22:44:18 »

Als het forumteam jou er op heeft aangesproken dan wel he (of dat zo is weet ik niet).

Shaddow

« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2017, 23:41:00 »

Als je twijfelt kun je altijd even het forumteam of iemand anders vragen of je posts te grof zijn, maar tenzij je een waarschuwing hebt gehad zou ik mij er niet al te veel zorgen over maken.

Het is meer dat sommige vormen van humor net iets beter werken In een specifieke vriendengroep dan op een openbaar forum,

.

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

Dixie

« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2017, 20:51:27 »

Beste leden,

3 maanden geleden plaatsten we deze post. Helaas is het nu tijd voor een update, want we hebben niet het idee dat de sfeer in positieve richting veranderd is.

We krijgen de laatste tijd erg veel klachten over de sfeer in spellen, en dan vooral in de discussietopics. Die is allerminst prettig en er zijn zelfs enkele leden waarvan wij begrepen hebben dat ze erover denken het forum te verlaten, omdat het spelen in onze spellen niet meer als leuk of vriendschappelijk ervaren wordt. We hebben signalen gekregen dat verschillende leden het idee hebben dat er steeds meer op de man gespeeld wordt en dat er persoonlijke aanvallen op elkaar uitgevoerd worden terwijl dat iets is waarvoor we in onze vorige post juist wilden waarschuwen.

In onze vorige post spraken we over het feit dat er sancties uitgedeeld waren en dat bij herhaaldelijk waarschuwen zonder respons ook door ons gereageerd zou worden. Bij het uitgaan van onze vorige post had VOC Mentaliteit van ons, na regelmatig waarschuwen, een tijdelijke forumban toebedeeld gekregen. Helaas bleef VOC Mentaliteit een bron van slechte sfeer, persoonlijke aanvallen en irritatie bij andere spelers in de spellen. Daarom hebben wij besloten VOC Mentaliteit voor een jaar van het forum te bannen. In deze post wijdt ik hier niet verder over uit, maar mocht je hier vragen over hebben dan kun je ons een PM sturen.

Wel willen we benadrukken dat wij niet van mening zijn dat VOC Mentaliteit de enige oorzaak van de verslechterde sfeer in spellen is. We willen iedereen vragen om bij het voelen van frictie met een andere speler niet meteen tot aanval over te gaan maar dit te melden bij het forumteam. Waar twee vechten, hebben er twee schuld. Het doet de sfeer natuurlijk niet ten goede om wanneer je je persoonlijk aangevallen voelt, dit uit te gaan spreken of vechten via het discussietopic of PM. Ga dus op het moment dat je voelt dat je je stoort aan een ander bij jezelf ten rade of dit volledig aan de ander ligt, of wellicht ook voor een deel bij jezelf, en roep indien nodig hulp van het forumteam in om te bemiddelen. Je kunt ons bereiken via een PM of op 'Meld dit bericht aan de moderator' klikken, in dat geval ontvang het hele forumteam direct een melding.

Ik wil graag afsluiten met een deel herhaling uit mijn vorige post. Weerwolvenvanwakkerdam.nl is en blijft een forum waar iedereen welkom is, van welke leeftijd of achtergrond je ook bent. Maar het is een forum wat bedoeld is voor een leuk spelletje en voor gezellig rond te hangen met de andere leden. Leden uit de leeftijd 10 tot 50, van basisschool tot universiteit en leden van de hockeyclub tot World of Warcraft Guild. Iedereen is hier welkom met zijn eigen speel- en schrijfstijl, maar wanneer deze speel- of schrijfstijl afbreuk doet aan het kernidee van dit forum zal je je ofwel aan moeten passen, ofwel een andere plek moeten zoeken waar je je spelletje Weerwolven op jouw manier kan gaan spelen.

Bij vragen of opmerkingen staan de inboxen van het forumteam altijd voor je open. We hopen dat de boodschap nu wel duidelijk is en dat we er samen voor kunnen gaan zorgen dat de spellen weer gewoon leuk en gezellig worden.

Groetjes namens het forumteam,

Dixie
Pagina's: [1]   Omhoog