Nieuws

Wat zullen toch de komende thema's zijn? Bekijk het in ons programma!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag

Auteur Topic: Welkom doden  (gelezen 693 keer)

Roandraak

Re: Welkom doden
« Reactie #45 Gepost op: 25 december 2017, 13:26:38 »

*Noteert*
Lyne is een sterke speler, maar kan niet heel goed liegen. Haar argumentatie is nu echt totaal van het padje af.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Kevindemen

« Reactie #46 Gepost op: 25 december 2017, 13:30:15 »

Ze heeft wel een punt tussen de regels door.
Zowel Skeilah als Wurn zouden de link moeten kunnen leggen dat ze geen orcwolf is.
Anders zouden ze haar enkele nachten geleden op basis van adelmeerderheid hebben opgehangen.

Verder valt ze op het moment wel veel in herhaling zonder echt argumenten te geven.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Damon

« Reactie #47 Gepost op: 26 december 2017, 10:02:00 »

Hoe gaat dit verder?

momenteel 4 goed, 4 slecht

- mijn voorspelling is dat adriaan op lynch komt, waardoor uitkomt dat michelaar delver was en NoicreC zal worden bewezen als priester (niet 100%, maar ze gaan er niet meer aan twijfelen)
- dezelfde NoicreC of Tijgerke zal worden opgegeten
- Skeilah (adel) wordt geconverteerd

blijven na de nacht over:
- Lyne, Kaasje, Miko, Skeilah voor slecht
- Tijgerke/NoicreC + Wurn voor goed

adel heeft enkel nog Wurn om een dubbele stem aan één van de wolven te geven, wat samen met de bm nog steeds maar 3 stemmen oplevert
slecht zal dus numeriek stemoverwicht krijgen, maar zal Kaasje het idee van een koppel kunnen loslaten?
Lyne zal niet mee sterven met adriaan, maar indien ze niet de juiste conclusies trekken en openbaar laten weten dat ze ook door hebben dat Lyne slechte hacker is, zal het spel dus allicht nog wel blijven verder gaan

maw er kan even goed nog een nacht volgen, waarin Lyne wordt gehangen en nog een goedje wordt opgegeten. Indien er in nacht 6 dan wordt gekozen om Wurn te eten, veranderen de verhoudingen weer helemaal en heeft goed opnieuw het numerieke stemoverwicht

kortom, beide kanten kunnen nog voor de winst gaan. Wat had een moordend lijk fijn roet in het eten kunnen strooien in dit spel :(

Damon

« Reactie #48 Gepost op: 26 december 2017, 10:05:43 »

Moet ik ook aan toevoegen dat goed eigenlijk zou moeten winnen

slecht heeft dit spel niet zo geweldig gepresteerd
-beide orcen door de yeti eruit gehaald zonder orcmoord
-conversiewolf suicide actie
-miko vergeet te converteren in nacht 4, waardoor stemoverwicht nog niet wordt bereikt voor lynch 5
-Kaasje die niet door heeft dat er geen koppel is en adriaan en Lyne gewoon slechtjes zijn
-Roan die wordt geluncht ipv geconverteerd, waardoor slecht nu niet de bm positie heeft

Kortom, toch een heel aantal tactische fouten of pech voor slecht, en nog steeds staan ze op één goeie keuze verwijderd van winst in dit spel

Ik denk dat ik toch voor goed ga supporteren

Roandraak

« Reactie #49 Gepost op: 26 december 2017, 12:01:31 »

Moet ik ook aan toevoegen dat goed eigenlijk zou moeten winnen

slecht heeft dit spel niet zo geweldig gepresteerd
-beide orcen door de yeti eruit gehaald zonder orcmoord
-conversiewolf suicide actie
-miko vergeet te converteren in nacht 4, waardoor stemoverwicht nog niet wordt bereikt voor lynch 5
-Kaasje die niet door heeft dat er geen koppel is en adriaan en Lyne gewoon slechtjes zijn
-Roan die wordt geluncht ipv geconverteerd, waardoor slecht nu niet de bm positie heeft

Kortom, toch een heel aantal tactische fouten of pech voor slecht, en nog steeds staan ze op één goeie keuze verwijderd van winst in dit spel

Ik denk dat ik toch voor goed ga supporteren
Yes, ik root ook voor goed. Er zijn niet bijster veel goede keuzes gemaakt door goed, maar slecht is collectief slecht aan het spelen. Dat er niet direct slechtjes gelyncht zijn is niet zo heel gek. Er is geen mogelijkheid tot netwerken, desalniettemin lukte het goed om een wolf te vinden, twee orcs onschadelijk te maken en een lijk op te hangen. Ik vind dat best wel goed.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Kevindemen

« Reactie #50 Gepost op: 26 december 2017, 14:00:38 »

Na deze nacht laat ik het nog doorspelen met huidige gang van zaken. Met conversie + lunch maakt het straks mogelijk 4 slechtjes tegenover 2 goedjes, maar één van die slechtjes is offboard en er ligt nog inactiviteit op de loer. Door het offboard aspect kan er nog iets fout gaan in communicatie waardoor en door het inactiviteitsaspect kunnen nog stemmen missen, waarbij er nog steeds een kleine kans op de loer ligt dat goed dit spel kan winnen door dan foutloos wolven te gaan knopen. Het ligt er ook grotendeels aan of ze Lyne als medeslechtje zullen zien of willen ophangen.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Damon

« Reactie #51 Gepost op: 26 december 2017, 14:40:27 »

wat jij zegt én ze het idee van een g/s koppel laten lopen. Want tot hier toe zie ik niemand ook maar rekening houden met het idee dat een neutraaltje slecht zou hebben gekozen

Epic

« Reactie #52 Gepost op: 26 december 2017, 14:44:44 »

De grootste fout die goed gemaakt heeft is eigenlijk dat ze Michelaar hebben opgehangen, hij was de dag ervoor de reden waarom Aappen werd gebeuld dus ik zag niet in dat mensen nog konden denken dat hij dat zou doen als medewolf, zeker na dat water ook nog eens. Tijgerke en Skeilah hadden eigenlijk toen hun stem beter veranderd.
Ook Miko en Kaasje die buiten schot blijven omdat iedereen nu zo is gefocused op die hack. Er word niet eens naar een rolclaim gevraagd terwijl dat daar nu toch wel de hoogste tijd voor is.

Aan de andere kant heb je wel Kaasje die voor goed lijkt te spelen nu omdat hij aan een koppel denkt. Het is gewoon grappig want niet netwerken maakt het echt voor beide kanten moeilijk  XD

Don't worry,Be happy

Roandraak

« Reactie #53 Gepost op: 26 december 2017, 14:57:02 »

Ja precies. Het is gek dat Michelaar nog opgehangen werd. Een ketter is hoogst onwaarschijnlijk in deze rolverdeling. Iets wat ook al meerdere keren aangehaald werd. Als de Adel op dat moment iets daadkrachtiger had opgetreden hadden ze de juiste te pakken gehad.

Nu gaan ze er vanuit dat Michelaar toch de orcwolf was, maar als hacker is gestorven.

Damon

« Reactie #54 Gepost op: 26 december 2017, 15:50:06 »

die lynch was zeker onbegrijpelijk

de adel had sowieso op een andere speler moeten stemmen om te zien of die wolf was (dubbele stem), zo hadden ze weeral iets te weten kunnen komen

maar goed, als adriaan op lynch komt, ligt alles weer open, want die groeit niet op, zodat slecht overblijft met iemand off-board. Anders zou het spel wel over zijn geweest voor goed hoogstwaarschijnlijk

Kevindemen

« Reactie #55 Gepost op: 27 december 2017, 14:29:02 »

Ik denk dat ik alle scenario's hierna nog eens goed moet bekijken.

Als Adriaan lynch is en daarna Lyne wordt het nog wel spannend. Het komt dan volledig aan op de Weerhamster + Adel die dan BM moet worden om nog de wolven te kunnen lynchen op BM-meerderheid. Eigenlijk moet slecht dan die Weerhamster dus proberen te lunchen na Skeilah's conversie, wat niet meer gaat gebeuren als Skeilah dit duidelijk naar slecht weet te communiceren. Immers weet Skeilah dat Wurn Weerhamster is. Met straks 4 wolven nog over gaat goed zelfs met adel geen overmacht behouden als ze voor de slechte neutrale en offboard gaan, in plaats voor de kern, namelijk de Weerwolven. Schat de kans bijzonder klein in dat goed nog wint als ze geen weerwolf ophangen.

Kevindemen

« Reactie #56 Gepost op: 27 december 2017, 14:52:37 »

Stel iedereen zou na deze nacht Lyne ophangen als onbekend slechtje, dan sterft Tijgerke in de nacht of mislukt de lunch als Wurn wordt gelunched. Wanneer Tijgerke wordt gelunched, dan houd je enkel Weerhamster + Adel over tegenover 3 wolven (einde spel!), mocht Wurn gelunched worden dan maakt goed nog een kans met 3 wolvenstemmen versus 3,5 stem voor goed maximaal. In dat laatste scenario zou Wurn als Weerhamster + Adel de wolven 1 voor één kunnen lynchen. Daarentegen is Skeilah als adel niet beïnvloedbaar voor dubbele adelstemmen én weet zij dat Wurn Weerhamster is. Voor goed om te winnen hebben ze twee opties: slecht moet later Wurn lunchen om een lunch te laten mislukken, of goed moet deze speldag een wolf lynchen. Omdat Skeilah als wolf + adel weet dat Wurn Weerhamster is, zal Wurn bij juiste communicatie niet worden gelunched en komt goed dus stemmen tekort om slecht nog gelynched te krijgen.

Of Lyne moet volgende speldag geen lynch zijn en in een zelfreddingspoging samen met de goedjes een wolf knopen. Dan kan goed ook nog door Weerhamster + adel winnen.

Damon

« Reactie #57 Gepost op: 27 december 2017, 14:57:32 »

wetende dat Wurn al openbaar wamster claimde maar niemand dit blijkbaar nog weet ...  :o

Kevindemen

« Reactie #58 Gepost op: 27 december 2017, 18:25:11 »

Plottwist. Conversie is gewisseld naar Tijgerke. Zorgt weer voor compleet andere scenario's :O

Lyne

• Crazy woman
  • Spelleidster Lyne
  • Bewoner
  • Overwinningen: +15/-34
  • Geslacht: Vrouw
  • €4285,-
  • Bekijk inventory
  • Stuur geld naar Lyne
  • 'If you dont see it, it doesnt exist'
« Reactie #59 Gepost op: 27 december 2017, 23:47:52 »

*Noteert*
Lyne is een sterke speler, maar kan niet heel goed liegen. Haar argumentatie is nu echt totaal van het padje af.

Ik was pissed eigenlijk vandaar dat argunmentatie niet goed lukte.

en ik begon gedemotiveerd te worden omdat Kaasje niet echt mee wilde werken.

« Laatst bewerkt op: 27 december 2017, 23:51:37 door Lyne »
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog