Nieuws

Klopt je karma niet? Laat het herstellen!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Adriaans spellenparadijs  (gelezen 489 keer)

adriaan

Adriaans spellenparadijs
« Gepost op: 28 december 2017, 00:23:36 »

Nog geen poll, maar enkele thema's die in de koker zitten:

Elizabeth I

Elizabeth I was 44 jaar lang koningin van Engeland. Ze was bij het volk een immens populaire monarch. Haar, waarschijnlijk zelfgeschreven, toespraak die ze hoogstpersoonlijk hield op het strand bij Tilbury om haar leger aan te moedigen voor een zeeslag tegen Spanje bracht haar faam. Ze was een van de opmerkelijkste figuren uit de Britse historie.
Maar niet bij iedereen was Elizabeth geliefd. Binnen haar hof golden diverse vreemde regels. Zo konden kledingvoorschriften soms om de dag veranderen en stelde ze zelfs rare regels in als een verbod op het dragen van sokken. De koningin was geen gemakkelijke om tevreden te stellen. Deed je in dienst van haar iets wat haar niet beviel, dan kon het één, twee, drie afgelopen zijn: "Off with his head!".
Ook in de liefde was Elizabeth een moeilijke. Om niet te zeggen, een niet tevreden te stellen vrouw. The Virgin Queen bleef haar hele leven ongetrouwd, ook al zijn er talloze edelmannen geweest die haar hart hebben getracht te veroveren. Soms kwamen ze bij bosjes langs, en bleven een tijdje op het hof logeren. Maar Elizabeth was nooit lang gecharmeerd van een man en joeg ze vervolgens meestal al snel het paleis weer uit.

Echter, wat gebeurt er toch in Londen? Talloze baronnen, baronessen, graven en gravinnen zijn al omgebracht door een niet te grijpen moordenaar die een hekel lijkt te hebben aan de monarchie en de aristocraten en het zijn of haar doel te lijkt hebben gemaakt om dat hogere volk uit te roeien. Of misschien zijn het zelfs meerdere moordenaars. Aan het hof maakt men zich al ongerust, zouden deze slachtpartijen zich ook binnen de paleismuren kunnen gaan afspelen? Zou de koningin dan misschien zelfs gevaar kunnen lopen? Één ding is zeker, Elizabeth zelf wordt er momenteel al aardig paranoïde van en stuurt de ene na de andere zich ook maar enigszins verdacht gedragende figuur naar de beul...

Jullie zijn allemaal ofwel inwonende leden van de hofhouding van Elizabeth, ofwel edelmannen die aan het hof of in de buurt logeren in een poging Elizabeth het hof te maken. Jullie kijken zowel tegen haar op, als dat jullie zich ergeren aan haar wispelturige en onbevredigbare gedrag.

WvW-kamp

Terug van weggeweest: het wvw-kamp. Jullie spelen allemaal een ander forumlid op deze meerdaagse meeting en zetten natuurlijk bij voorkeur een leuke karikatuur van diegene neer - uiteraard zonder te beledigen. Maar wat is er toch aan de hand? Steeds meer WvW'ers krijgen de WvW-griep en gaan naar huis en er blijven steeds minder forummers over! Is iemand misschien de anderen aan het besmetten?

High society Hollywood-gala

Angelina Jolie organiseert een behoorlijk highbrow benefietgala in haar villa in Hollywood. Ze heeft uiteraard wat contacten, dus de ene na de andere filmster komt binnen om zich te melden voor het goede doel - en om zich natuurlijk te laten zien aan de roddelpers die zich buiten verzameld heeft. Als de gasten echter goed en wel binnen zijn, komen er nog wat onverwachte bezoekers: de politie heeft iemand die daarnet gemaskerd met een bebloed mes zag de richting van het huis op zien vluchten, en niet veel later wordt ditzelfde mes in het toilet gevonden! Niemand de deur uit! Wie is er dood, en welke beroemdheid, of zelfs beroemdheden hebben dit op hun geweten?

Tijdreizen 2
Vervolg op spel 227.
Lord Albert Flatsnake heeft een knak in de tijdlijn ontdekt. Hij zal noodgedwongen zijn tijdmachine van stal moeten halen in een verwoede poging op verschillende plekken in de tijd de tijdlijn te herstellen... ga jij hem helpen of in de weg zitten?

Spelvarianten in de koker

Duisternis
Het licht is uitgevallen en het medium die met de doden communiceerde is dood, het forensisch laboratorium is afgebrand, alles is mis... Voortaan als iemand dood is komen we niks meer te weten over diens rol! Dit wordt een uitdaging...
Alle rollen worden verhuld na de dood van de spelers.
Deze spelvariant levert een duidelijk voordeel op voor slecht; hier wordt in de rolverdeling uiteraard rekening mee gehouden. Afhankelijk van het aantal spelers doet er ook een rol mee die alsnog de rollen van doden kan opvragen.

Hij is het zeker niet
De klassieke variant: een stemming vindt plaats doordat 1 iemand iemand vertrouwt, diegene vertrouwt dan weer iemand... en dan blijft er 1 persoon over die gelyncht wordt. Het spel krijgt een heel andere dynamiek en je blijft de hele speldag discussiëren en adviseren!

Pack Leader
Terug van weggeweest: de Pack Leader!
Het weerwolventeam begint in zijn eentje; maar de Pack Leader mag meerdere mensen converteren en zo wordt het team steeds groter...

Testrollen
In dit spel pluk ik uit de rollensuggesties een stuk of tien testrollen die (kunnen) meedoen naast de normale rollen.

Hulpspelleiders
Wil je een keer met mij hulpspelleideren? Wie weet kan dat wel! Ik heb er niks aan als je me alleen dat mededeelt, dus stuur een uitwerking van het thema en/of de variant die je met mij zou willen leiden in een PM naar me toe en als ik het ook wat vind dan gaan we de samenwerking aan! :)
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2018, 17:32:29 door adriaan »

adriaan

Re: Adriaans spellenparadijs
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2018, 13:04:42 »

Mijn eerste spel zal als thema Duckstad hebben :D
Verhaal schrijven zal niet verplicht zijn maar wordt misschien wel beloond.

Roandraak

« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2018, 11:28:29 »

@adriaan zitten deze spellen nog steeds in je koker?

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

adriaan

« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2018, 22:46:49 »

Nee, want ik heb ze allemaal al gespeeld. Als iemand een geweldig idee voor een spelvariant/thema heeft, stuur me gerust een PM! Voor spel 471 (start 9 december) heb ik nog niks.
Pagina's: [1]   Omhoog