Alright, daaruit concludeer ik dat er niet echt plannen zijn om hier iets mee te doen?
Persoonlijk vind ik het namelijk een vrij bijzondere keuze om accounts überhaupt al te verwijderen (met uitzondering van spamaccounts, e.d.): zeker in de tijd van de uitstervende internetfora (met dank aan social media), lijkt het me dat je het mensen zo makkelijk mogelijk wil maken om terug te keren naar een platform waar ze al een account hebben. Als ze bijvoorbeeld voor Dixie's laatste spel willen inschrijven, en blijkt dat hun inloggegevens niet meer kloppen (omdat hun account niet meer bestaat), zullen mensen eerder denken 'ja laat maar doei'. Tevens verwijder je er een stukje forumgeschiedenis mee.
Destijds (toen ik nog moderator was - funfact) werd het volgens mij gedaan vanuit het oogmerk 'ruimtebesparing'. Ikzelf betwijfel in hoeverre dit een argument is: uitgaande van een gemiddelde van 10MB per forumlid (wat inefficiënt gerekend neerkomt op
2000 A4tjes van 5000 woorden lang - wat nog gigantisch veel is voor een gemiddelde forumlid), ben je met 10GB wel klaar (exclusief forumsoftware). Ironisch gezien blijven de posts van de verwijderde accounts ook nog eens staan, dus die nemen gewoon nog steeds ruimte in. Overigens is de bovenstaande berekening slechts een voorbeeld die er van uit gaat dat alles in tekst opgeslagen wordt, wat natuurlijk niet het geval is. Het gaat om de benadering: het kost jullie veel handmatig werk en levert eigenlijk niks op.
Los daarvan kan ik me voorstellen dat mensen als Lianne, Arende, Paithan, Laura, Xindar, etc. etc. etc. (mensen die allen wel meer dan 2000 posts gemaakt hadden) het nou ook niet bepaald een warm welkom terug vinden als al hun oude werk niet meer aan hun account gekoppeld is. En blijkbaar komen er wel geregeld mensen terug om in ieder geval weer eens een kijkje te nemen:
Pieke,
SpiritReacher, meer recentelijk Kid en Epidi.
Afsluitend: ik probeer absoluut geen forse kritiek op jullie beleid te geven. Ik ben heel blij dat dit forum van alle fora waar ik op zat nog het meeste leeft en een hele gezellige boel blijft, en dat er nog steeds nagedacht wordt over verbeteringen.

Wat ik probeer te zeggen is dat accounts verwijderen gewoon een beetje oubollig en mijns inziens onnodig is en ik vraag jullie dat (schijnbaar oude) beleid nog eens te herzien. En, als dat herzien wordt, ook te kijken naar wat er dan moet gaan gebeuren met oude topics.