Nieuws

Invloed hebben op welke thema's er langs komen? Breng je stem uit in de spelleiderblogs!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Onder constructie - Tijdelijke geluidsoverlast  (gelezen 672 keer)

Roandraak

Onder constructie - Tijdelijke geluidsoverlast
« Gepost op: 11 februari 2018, 20:10:35 »

Lieve forumleden,

Klik hier voor een sfeerimpressie.
De afgelopen tijd heeft het forumteam nagedacht over enkele veranderingen die ze kunnen doorvoeren op het forum.
Er zijn verschillende plannen voorbij gekomen en al enkele dingen zijn uitgewerkt.
Uiteindelijke doel? WvW overzichtelijker, nieuwer en leuker maken.

De komende twee weken zullen er visueel al wat dingen voor jullie veranderen.
Topics gaan verplaatst worden, dingen worden samengevoegd of dingen gaan voorgoed het archief in.
We hopen op deze manier het overzicht terug te brengen en het voor nieuwe leden ook makkelijker te maken zich in te schrijven voor een spel.

Dat kan natuurlijk enige tijd voor overlast zorgen. Zo is onze spelleidster Lyne nog niet helemaal ingewerkt wat betreft topics en boards verplaatsen, ben ik zelf vaak te warrig voor woorden en kan Kevindemen als hij zijn bril vergeet niet eens zien waar hij alles heen verplaatst.  (A)

Mochten er daarom dingen verdwijnen waar je géén idee van hebt waar het heen is gegaan, geef dan een gil.
Houd het forumnieuws in de gaten voor verdere berichten met betrekking tot de veranderingen. Mocht je zelf nog suggesties hebben, stuur ze gerust in!

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Aappen21

Re: Onder constructie - Tijdelijke geluidsoverlast
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2018, 20:24:53 »

Leuk filmpje ;D

Germelia

« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2018, 19:55:57 »

Ben benieuwd! Succes :D
<3

Roandraak

« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2018, 13:52:27 »

Inmiddels zijn de oude inschrijftopics onzichtbaar gemaakt voor leden. Ze gingen toch op slot, dus was het een 'alleen kijken' board voor jullie.

Ook zijn de personagetopicboards samengevoegd.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Kaasje

« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2018, 14:34:09 »

Goed bezig mensen! O0

Ik heb een vraag wat betreft jullie beleid is met betrekking tot ouder(re) accounts. De conventie was om accounts na X tijd (een jaar, of zo?) inactiviteit definitief te verwijderen. Nu zijn er de laatste tijd wat mensen teruggekomen van vroeger (vooral door Dixie's aankondigingen op Facebook - denk aan een Epidi, Kid, ...) die hiervoor een nieuw account aan hebben moeten maken.
Ongeacht de discussie eromheen vraag ik me af of dit beleid nog gehandhaafd wordt/gaat worden en zo ja, met welke reden. Zelf ben ik er namelijk niet per se voor :P
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

bert-boefjes

« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2018, 14:41:05 »

Goed bezig mensen! O0

Ik heb een vraag wat betreft jullie beleid is met betrekking tot ouder(re) accounts. De conventie was om accounts na X tijd (een jaar, of zo?) inactiviteit definitief te verwijderen. Nu zijn er de laatste tijd wat mensen teruggekomen van vroeger (vooral door Dixie's aankondigingen op Facebook - denk aan een Epidi, Kid, ...) die hiervoor een nieuw account aan hebben moeten maken.
Ongeacht de discussie eromheen vraag ik me af of dit beleid nog gehandhaafd wordt/gaat worden en zo ja, met welke reden. Zelf ben ik er namelijk niet per se voor :P

Ik laat deze vraag aan een ander over. Omdat het verwijderen van accounts via een adminaccount gaat. En omdat het heel technisch in elkaar zit, laat ik dat zelf het liefst zo veel mogelijk bij mensen die al die programmeer dingen snappen. Dus volgens mij kan @Nepthysis of @Kevindemen hier het beste een antwoord op geven. Gezien die daar meer in thuis zijn :)
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Kid²

« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2018, 15:43:24 »

Vond het in ieder geval wel jammer dat ik alles kwijt was!

Kevindemen

« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2018, 00:26:52 »

Ik denk dat @Nephtysis hier meer vanaf weet dan ik. Accounts worden volgens mij opgeschoond als ze een jaar niet meer actief zijn, maar dacht dat dit handmatig gebeurde.
¨Ze zeggen dat niks onmogelijk is, maar ik doe heel vaak niks¨ - Poeh

Nephtysis

« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2018, 21:34:09 »

Accounts opschonen gebeurt inderdaad handmatig: ik meen dat ik dat 1x gedaan heb op aanvraag van Golovior die me eraan wilde herinneren.
Heb er daarna niet meer aan gedacht is ook niet iets wat ik heel regelmatig doe.

Heb toen een lijstje aangehouden mbt x aantal spellen gespeeld vs tijd niet ingelogd (dus langer zittende leden als ze meer dan een jaar niet aanwezig waren geweest, spelers zonder spellen al na een paar maanden afwezigheid).

Be who you are and say what you feel, because those that mind don't matter and those who matter don't mind. ~ Dr. Suess

Ralmuski

« Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2018, 13:48:01 »

Dat deed Frank inderdaad elk jaar. Afhankelijk van het aantal berichten of langer dan een jaar niet ingelogd bij veel berichten. Maar sowieso handmatig. 

Kaasje

« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2018, 14:23:59 »

Alright, daaruit concludeer ik dat er niet echt plannen zijn om hier iets mee te doen?

Persoonlijk vind ik het namelijk een vrij bijzondere keuze om accounts überhaupt al te verwijderen (met uitzondering van spamaccounts, e.d.): zeker in de tijd van de uitstervende internetfora (met dank aan social media), lijkt het me dat je het mensen zo makkelijk mogelijk wil maken om terug te keren naar een platform waar ze al een account hebben. Als ze bijvoorbeeld voor Dixie's laatste spel willen inschrijven, en blijkt dat hun inloggegevens niet meer kloppen (omdat hun account niet meer bestaat), zullen mensen eerder denken 'ja laat maar doei'. Tevens verwijder je er een stukje forumgeschiedenis mee.

Destijds (toen ik nog moderator was - funfact) werd het volgens mij gedaan vanuit het oogmerk 'ruimtebesparing'. Ikzelf betwijfel in hoeverre dit een argument is: uitgaande van een gemiddelde van 10MB per forumlid (wat inefficiënt gerekend neerkomt op 2000 A4tjes van 5000 woorden lang - wat nog gigantisch veel is voor een gemiddelde forumlid), ben je met 10GB wel klaar (exclusief forumsoftware). Ironisch gezien blijven de posts van de verwijderde accounts ook nog eens staan, dus die nemen gewoon nog steeds ruimte in. Overigens is de bovenstaande berekening slechts een voorbeeld die er van uit gaat dat alles in tekst opgeslagen wordt, wat natuurlijk niet het geval is. Het gaat om de benadering: het kost jullie veel handmatig werk en levert eigenlijk niks op.

Los daarvan kan ik me voorstellen dat mensen als Lianne, Arende, Paithan, Laura, Xindar, etc. etc. etc. (mensen die allen wel meer dan 2000 posts gemaakt hadden) het nou ook niet bepaald een warm welkom terug vinden als al hun oude werk niet meer aan hun account gekoppeld is. En blijkbaar komen er wel geregeld mensen terug om in ieder geval weer eens een kijkje te nemen: Pieke, SpiritReacher, meer recentelijk Kid en Epidi.

Afsluitend: ik probeer absoluut geen forse kritiek op jullie beleid te geven. Ik ben heel blij dat dit forum van alle fora waar ik op zat nog het meeste leeft en een hele gezellige boel blijft, en dat er nog steeds nagedacht wordt over verbeteringen. O0 Wat ik probeer te zeggen is dat accounts verwijderen gewoon een beetje oubollig en mijns inziens onnodig is en ik vraag jullie dat (schijnbaar oude) beleid nog eens te herzien. En, als dat herzien wordt, ook te kijken naar wat er dan moet gaan gebeuren met oude topics. :)

DIES IRAE DIES ILLA

Roandraak

« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2018, 19:49:38 »

Goede rendenatie Kaasje. Volgens mij was het deels om het ledenaantal representatief te houden en deels om ruimte van de PMs. Weet je toevallig of de signature e.d. ook meetellen in de ruimte per post?

Er zijn ook threads over mergen van accounts. Aangezien de posts van de verwijderde accounts nog wel aan een naam gekoppeld zijn is een herstel mogelijk. https://xenforo.com/community/threads/restore-a-deleted-user-account.16628/
Een optie zou zijn om dit te proberen. Maar dat roep ik nu niet als lid van het forumteam. Kan het proberen waard zijn.

De afgelopen tijd is het niet gedaan en gaat dat ook niet gebeuren en de oude "verwijderde" posts staan nog in een onzichtbaar archief.

Kaasje

« Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2018, 00:52:07 »

Goede rendenatie Kaasje. Volgens mij was het deels om het ledenaantal representatief te houden en deels om ruimte van de PMs. Weet je toevallig of de signature e.d. ook meetellen in de ruimte per post?
Het lijkt me dat de signature per profiel opgeslagen is en niet per post. Dus dat bij elke post de signature opgevraagd wordt bij de desbetreffende gebruiker en dan in de broncode gestopt wordt. Hetzelfde voor avatar en gebruikersinformatie (naam, aantal post, rang, etc.). Anders zou ik dat een bijzonder inefficiënt systeem vinden :P
Avatars worden overigens wel op de server opgeslagen, maar dat gaat hooguit om enkele kbs. Voor PMs geldt hetzelfde als voor posts qua ruimteopslag. Dus in de inschatting die ik eerder.maakte komen er nog wat MBs per gebruiker bij. Overigens is het ook mogelijk om het aantal PMs dat iemand heeft te limiteren. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat er een gigantische ruimtetekort is op de server en dat elke MB telt.

Wat betreft samenvoegen: dat zou voor teruggekeerde leden misschien werken, maar het lijkt me veel moeite voor weinig resultaat (en wellicht ook risky, maar heb de details nog niet bekeken).
DIES IRAE DIES ILLA

t4nd

« Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2018, 08:07:34 »

Ik herinner me wel een moment waarbij de server vol zat omdat niemand zijn pm's verwijderde. Op dat moment is er ook een grote kuis geweest in een aantal topics (dacht ik) en werden mensen met te veel pm's gevraagd om die te verwijderen. Ik bedoel maar, ik ben niet extreem actief de laatste jaren en zit aan 87 blz met 15 pm's per bladzijde. In de periodes dat ik 2 spellen tegelijk speelde filterde ik pm's per spel in een aparte categorie (makkelijk 200 pm's per spel) om ze na het spel te verwijderen.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

bert-boefjes

« Reactie #14 Gepost op: 27 februari 2018, 22:53:54 »

Beste leden,

Een deel van de veranderingen is al doorgevoerd. Het Paleis der Spam is hernoemd naar Het Dorpshuis, de naam die uit de wedstrijd naar voren kwam!
Met deze verandering zijn ook een aantal topic verplaatst. De Spelletjeshal zelf is als board verdwenen, maar de actieve spelletjes zijn  verhuisd naar het Dorpshuis, net als een aantal actieve topics uit het creatiefboard. Dus mocht je het Avatar en Sign topic zoeken bijvoorbeeld, of als je je in wilt schrijven voor een gezellig potje Codenames of 1 nacht weerwolven en waaghalzen, kan je dit allemaal terug vinden in het dorpshuis!

Dat topics verdwenen zijn, wilt niet zeggen dat ze helemaal van het forum weg zijn. Ze staan alleen op een deel wat voor leden niet zichtbaar is.  Mocht je een bepaald topic niet kunnen vinden of missen, voel je vrij dit aan iemand van het forumteam te vragen! Hij of zij zal je waarschijnlijk snel kunnen vertellen waar je het topic kunt vinden.

Met vriendelijke groet,
Het forumteam
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!
Pagina's: [1]   Omhoog