Nieuws

Je inschrijven voor een spel? Dat doe je in het inschrijfsysteem! Zorg wel dat je een Voorstel- en Personagetopic hebt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Achter de schermen, vol. 1  (gelezen 150 keer)

Roandraak

Achter de schermen, vol. 1
« Gepost op: 4 juni 2018, 23:15:46 »

Beste leden,

Er is weer forumnieuws! Dit keer een post over wat het forumteam zoal doet. Blijf vooral lezen, want er is ook nóg leuker nieuws.
Met deze posts willen we jullie meer inzicht geven in wat wij allemaal doen voor het forum.
Alhoewel we een harde kern hebben qua leden, wat al geweldig is, is er altijd ruimte voor verbetering.
Hier zijn we dan ook mee bezig en dat laten wij graag zien.

Het huidige forumteam
Het huidige forumteam bestaat uit 4 spelleider en 1 global mod. Spelleiders leiden de spellen en dan hangt er nog een global mod bij die het forum in het algemeen in de gaten houden. Qua structuur binnen het team zijn we samen verantwoordelijk voor het forum, maar iedereen heeft zijn eigen focusgebied. Voor de zomerplanning lukt het ons zeker, maar wie weet breiden we het team binnenkort uit!

De leden van het forumteam wonen door Nederland en België verspreid. Omdat het lastig is om vaak het hele land te doorkruizen voor een vergadering, maar sinds kort proberen wij iedere week kort te vergaderen via Discord. Zo kunnen we elkaar op de hoogte houden en snel dingen bespreken. Mocht je input hebben, stuur ons dan zeker een PM.

Zo hebben we kort geleden onze enquête gelanceerd. In mijn handtekening onderaan de post staat een link, om hem in te vullen. Als je dit nog niet gedaan hebt, doe dit dan snel. Binnenkort sluit de enquête en zullen we de resultaten ook bekend maken. Stay tuned!

De eerste resultaten

Uit de enquête bleek in ieder geval dat ongeveer 50% van de spelers de frequentie van de spellen goed vond.
40% van de spelers vind echter dat er te weinig spellen zijn. Hoe komt dit?

In het verleden, toen het forum nog wat groter was, startte er iedere week een spel.
Op een gegeven moment constateerden we echter dat er veel spellen geannuleerd werden. Het leek alsof er te veel spellen tegelijk waren.
Daarom hebben we ervoor gekozen om de spellen eens per 10 dagen te starten.

Dit alles is natuurlijk een afweging. De frequentie van de spellen verlagen heeft zo zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Ten eerste moeten spelers langer wachten tot spellen starten, dit kan tot gevolg hebben dat spelers het forum voor die tijd alweer verlaten hebben.
Daarnaast heeft het als gevolg dat spelers die een spel niet mee willen doen, wel héél lang moeten wachten.
Ook betekent het dat er simpelweg minder spellen zijn per seizoen. Dit betekent ook dat er minder thema's zijn en minder varianten gespeeld worden.

Een oplossing

Daarom willen we een oplossing voorstellen. Wij zeggen niet dat het dé oplossing is, maar het biedt een uitkomst.
Wij zullen gaan experimenteren met supersnelspellen. Dit zijn spellen (in het weekend) waarbij de deadline eens per paar uur ligt.
Deze spellen zullen geen ingewikkelde nachtverwerking hebben. Aangezien het anders te lang duurt voor de nacht gepost wordt.

We proberen met deze spellen weer meer spellen in de planning te krijgen en een nieuwe vorm van spellen te testen.
Daarom zullen we op 21 juli en 19 augustus ook een supersnelspel hebben, geleid door respectievelijk Kevindemen en Lyne.

Dit is echter niet de enige oplossing. De komende weken gaan wij kijken hoe we jullie spelplezier nog meer kunnen verbeteren.
Zo komt het gastspelleidersspel ook weer terug!
Dat kunnen wij echter niet alleen! Mocht jij dan ook nog supercoole, toffe, idiote, vreemde of super logische ideeën hebben, laat het ons hier onder of via een PM weten.

Liefs,

Jullie forumteam  :-*

Oke, ik vond al deze gifjes veel te leuk.
Roan

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel. = Vul nu de enquête in!

Aappen21

Re: Achter de schermen, vol. 1
« Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2018, 10:08:19 »

Word hier dus een keer per week iest nieuws gepost?

wolfbite

« Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2018, 12:22:38 »

Ik hoop het

Roandraak

« Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2018, 13:47:32 »

Word hier dus een keer per week iest nieuws gepost?
Indien we iets leuks te vertellen hebben!

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel. = Vul nu de enquête in!

t4nd

« Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2018, 14:30:47 »

Vroeger waren er zelfs 2 spellen per week ;)
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞
Pagina's: [1]   Omhoog