Nieuws

Klopt je karma niet? Laat het herstellen!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 36   Omlaag

Auteur Topic: [Discussie] Wie is er... GEEN wolf?!  (gelezen 5449 keer)

wolfbite

Re: [Discussie] Wie is er... GEEN wolf?!
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2018, 09:01:04 »

Waarom wil je geen bm?
Hoefd niet hoor

Damon

« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2018, 10:02:32 »

Ik heb mijn stem op wazigekip gezet. Dat verdien je wel met zo'n opener vind ik. Ik raad iedereen aan om die post goed door te lezen, want een slechte bm heeft inderdaad een grote invloed op het spel. Vandaag is erg druk voor mij, maar ik hoop nog voor de nacht een idee te vormen over wat we hier mogelijk aan kunnen doen

Of je maakt mij gewoon bm, dan heb je al die problemen niet  (A)

larssievanolst2

« Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2018, 10:25:57 »

Dat mag toch?  :)
Daarbij denk ik dat niet ervaren genoeg ben, zeker niet in een spel waar de BM heel belangrijk is. :)

Damon

« Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2018, 10:29:20 »

Daarbij denk ik dat niet ervaren genoeg ben, zeker niet in een spel waar de BM heel belangrijk is. :)

Daar ben ik het niet mee eens hoor

Je draait toch al een hele tijd mee in dit spel en ik reken je regelmatig bij de betere spelers van een spel. Je mag zeker wat meer in jezelf geloven vind ik  O0

larssievanolst2

« Reactie #19 Gepost op: 13 juni 2018, 11:08:12 »

Daar ben ik het niet mee eens hoor

Je draait toch al een hele tijd mee in dit spel en ik reken je regelmatig bij de betere spelers van een spel. Je mag zeker wat meer in jezelf geloven vind ik  O0
Bedankt Damon, maar voor dit spel heft het echt niet.  XD

Epic

« Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2018, 11:44:23 »

Ik wil ook wel eens proberen om BM te worden vraag er normaal nooit naar maar in dit spel is het inderdaad zoals Wazige al zei extra belangrijk.
Dus stemmen op mij mag.

Hoop wel dat iedereen tijdens de lynchstemming een soort reden kan zeggen waarom die persoon een vrijstem krijgt, want vroeg in het spel is het makkelijk om achter de schermen te gaan sturen om ervoor te zorgen dat elk slechtje een stem krijgt. Je moet namelijk maar bij één goedje eventjes goed overkomen in een bericht of wat dan ook om een stem te verkrijgen en vervolgens kan die een medeslechtje vrijstemmen waardoor dus eigenlijk 2 slechtjes vrij zijn van de lynch door één goedje.

Don't worry,Be happy

wolfbite

« Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2018, 11:53:34 »

Ja dat is wel zo

Lyne

• Crazy woman
  • Spelleidster Lyne
  • Bewoner
  • Overwinningen: +15/-34
  • Geslacht: Vrouw
  • €4161,-
  • Bekijk inventory
  • Stuur geld naar Lyne
  • 'If you dont see it, it doesnt exist'
« Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2018, 12:58:19 »

Ik wens deze x ook geen BM te worden. Er zijn genoeg andere kandidaten waar ik wel vertrouwen in heb dat ze het goed gaan doen.

Aappen21

« Reactie #23 Gepost op: 13 juni 2018, 13:42:31 »

Mag qel zo niet maar dacht mischien zif er een achterligeende gedachte in

shadow

« Reactie #24 Gepost op: 13 juni 2018, 18:08:53 »

ik kan niet heel veel zeggen over de discussie op dit moment. mijn stem gaat naar wazigekip, gewoon vanwege die eerste post, het heeft best veel indruk gemaakt.

Gordijntje

« Reactie #25 Gepost op: 13 juni 2018, 18:35:57 »

Ik herkende de tekst van wazigekip van de vorige twee keer dat hij die tekst postte in spel 347 en spel 373. Het is nuttige informatie.

Het gaat inderdaad  ingewikkelder worden dan in 'normale' spelvarianten om een slechtje op de lynch te krijgen. Burgers met dodende rollen, deel die info alsjeblieft niet met een wolf waar je zo leuk mee kunt chatten en word geen lunchtarget. We hebben jullie heel hard nodig! Gebruik je rol alsjeblieft als je redelijk zeker van je zaak bent.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2018, 20:00:07 door Gordijntje »
In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

Lyne

• Crazy woman
  • Spelleidster Lyne
  • Bewoner
  • Overwinningen: +15/-34
  • Geslacht: Vrouw
  • €4161,-
  • Bekijk inventory
  • Stuur geld naar Lyne
  • 'If you dont see it, it doesnt exist'
« Reactie #26 Gepost op: 13 juni 2018, 19:49:09 »

En vergeet je acties niet in te sturen. De voorbije spellen waren de rollen die spelers hadden amper gebruikt en dat is niet fijn eerlijk gezegd, aangezien alle rollen die in een spel zitten belangrijk zijn.

Wazigekip

« Reactie #27 Gepost op: 13 juni 2018, 20:13:20 »

Ik heb inderdaad al een aantal keren eerder aan deze variant meegedaan.

Ik zie trouwens dat ik slecht heb gelezen. Ik zie dat de beperkingsregels toch overtreden mogen worden net zoals de vorige keer. Via creatief gebruik hiervan kunnen slechtjes als ze met 4 zijn al 2 dagen achter elkaar een gesloten cirkel vormen.(1,2,3,4 / 1,2,4,1,3) Wel een belangrijk verschil gezien ons spelersaantal.

En nu iedereen tijd heeft gehad om al mijn opmerkingen over de burgemeester te lezen wil ik nog wat andere opmerkingen maken die meteen tijdens dag 2 al relevant gaan zijn. Dit zijn namelijk punten waarop we onszelf tijdens die eerdere spellen met deze variant zelf in de voet hebben geschoten.

Ten eerste stemafspraken zonder vertrouwensbasis. Die zijn natuurlijk heel nuttig vanuit een persoonlijk standpunt. "Als jij op mij stemt als je een stem krijgt dan stem ik op jou als ik een stem krijg." Of zelfs afspraken tussen groepjes van 5 spelers die een totaal gesloten cirkel kunnen vormen 2 dagen achter elkaar. Echter, vanuit een informatie-standpunt gezien benadelen we ons daar zelf behoorlijk mee. Achteraf kun je dan geen enkele nuttige informatie halen uit al die stemmen waardoor het opsporen van wolven heel wat lastiger zal worden. Daarom raad ik deze keer ook iedereen af om daaraan deel te nemen.

En ten tweede een gezonde portie geduld voor de eerste speler die stemt elke dag. Dat geeft alle spelers namelijk wat tijd om belangrijke informatie bekend te maken. Op die manier kan er niet per ongeluk al een slechtje vrijgestemd worden voordat bekend wordt gemaakt dat die speler slecht is en opgehangen moet worden. Dan bedoel ik dus zolang mogelijk maar ook weer niet zolang dat je zelf risico loopt om inactief te raken. Hoelang dat dus precies is kan iedereen wel voor zichzelf inschatten lijkt me.

Meringue

« Reactie #28 Gepost op: 13 juni 2018, 21:13:16 »

Vooral BAM-krachten zijn dit spel dus heel belangrijk. En hiermee bedoel ik dus krachten die iemand kunnen vermoorden buiten de lynch. Beul, priester, jager, heks en huidenwisselaar dus zo even uit mijn hoofd. Deze kunnen namelijk zo'n slechte burgemeester vermoorden zelfs als hij elke lynch met de stemming zou mogen beginnen. Het lijkt me dan ook zeer nuttig dat deze spelers wat terughoudender dan normaal zijn. Want later in het spel kunnen we zo'n krachten nog heel hard nodig hebben.

En de alliantie van de burgemeester controleren lijkt me ook wel een vereiste eigenlijk om te voorkomen dat slechtjes die positie in handen krijgen en kunnen misbruiken. Ergens binnen 3 dagen dat een nieuwe burgemeester wordt aangesteld lijkt me wel een mooi termijn. Liefste ook weer niet al te snel, want de kans dat een nieuwe goedjesburgemeester weer vrij snel zal worden vermoord lijkt me best groot. En anders zou dat te veel visioenen of wissels kosten natuurlijk.

Ik vermoed dat de burgemeester dan ook met regelmaat doelwit zal zijn van de wolven. Zodra een burgemeester sterft moet deze immers een opvolger aanwijzen en hebben de slechtjes kans dat iemand van hen dat zal worden. Een dode burgemeester is sowieso een win/win situatie voor ze. Of de burgemeester had niemand die hij echt zeker kon vertrouwen en dus maken de slechtjes kans om als opvolger aangewezen te worden. Of de burgemeester had wel iemand die hij kon vertrouwen wat betekent dat ze een goedjesnetwerk aan het opeten zijn. Burgemeester zijn is dit spel dus een heel gevaarlijke baan waarschijnlijk.
Even reageren op een selectie. Handig dat je je ervaring met ons deelt. Ik vergeet altijd het spelverloop van vorige spellen, dus ik begin elk spel helemaal blanko :P
Ook voor weerwolven valt het op als mensen terughoudender zijn dan normaal en ik weet niet maar ik denk dat juist mensen die van zich laten horen de kans hebben om eerder vrijgestemd te worden, zeker bij gebrek aan informatie. Dus ik weet niet of ik terughouden voor bam-krachten een goed advies vind. Gelukkig kunnen de bam-krachten dat vast heel goed voor zichzelf bedenken.

Burgemeesters kunnen ook worden geconverteerd, zeker een sleutelpositie. Daar zullen we het nog vaak over hebben dit spel.

wolfbite

« Reactie #29 Gepost op: 14 juni 2018, 08:23:12 »

Even reageren op een selectie. Handig dat je je ervaring met ons deelt. Ik vergeet altijd het spelverloop van vorige spellen, dus ik begin elk spel helemaal blanko :P
Ook voor weerwolven valt het op als mensen terughoudender zijn dan normaal en ik weet niet maar ik denk dat juist mensen die van zich laten horen de kans hebben om eerder vrijgestemd te worden, zeker bij gebrek aan informatie. Dus ik weet niet of ik terughouden voor bam-krachten een goed advies vind. Gelukkig kunnen de bam-krachten dat vast heel goed voor zichzelf bedenken.

Burgemeesters kunnen ook worden geconverteerd, zeker een sleutelpositie. Daar zullen we het nog vaak over hebben dit spel.
Hoe weet jij dat de weerwolven dat merken?
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 36   Omhoog