Nieuws

Je inschrijven voor een spel? Dat doe je in het inschrijfsysteem! Zorg wel dat je een Voorstel- en Personagetopic hebt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: [Nabespreektopic] Pfoeh, ik kreeg het er warm van  (gelezen 280 keer)

t4nd

Re: [Nabespreektopic] Pfoeh, ik kreeg het er warm van
« Reactie #15 Gepost op: 6 juli 2018, 06:56:10 »

@Damon - een deel van je verklaring is dus zuiver geluk :p

Ik had kevin al als mogelijke leugenwolf aangehaald voor ik hem vertrouwde als sjamaan, en die stem van aappen op larssie was zuiver toeval - toen hadden we nog geen contact met hem. Semi en ik wilden onze leugenstem gebruiken om een random iemand te lynchen, en we kozen larssie omdat die zeker al een stem zou krijgen. Moesten we het stemverloop op voorhand gekend hebben zouden we uiteraard op jou gelogen hebben zodat de adel helemaal overtuigd kon zijn van een stoorwolf want jij zou dan gestorven zijn met meer stemmen :).
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

shadow

« Reactie #16 Gepost op: 6 juli 2018, 07:25:06 »

Sorry, Shadow.
gordijntje, ik vertrouw je nooit meer.
ik heb volgens mij heel wat uit te leggen  :P
damon, sorry dat ik niet naar je oproep luisterde. je was er een beetje laat mee (sorry)
verder: goed gespeeld goed en slecht, en ik moet volgens mij minder mensen vertrouwen.

Aappen21

« Reactie #17 Gepost op: 6 juli 2018, 07:33:04 »

Ik kan ze niks kwalijk nemen hoor. Het is dankzij Kevin dat ik tenminste nog contact had met Bumke. Daardoor kreeg ik ook mijn tunnel op Kevin weg en zette ik hem op sjamaan. De rest viel toen min of meer op zijn plaats

Wat ik vooral miste, was inbreng in het dtopic. Dat is de keerzijde van adel. Je praat in je netwerk en vergeet dingen openbaar te zetten die de overige goedjes wel moeten zien om de juiste conclusies te trekken. Daardoor duurde het heel erg lang

Semi-Sjamaan had ik dus werkelijk door, omdat ze uitleg kwam vragen over wat ik op het dtopic schreef. Geen hard bewijs, zeker niet, maar als je een voorzetje geeft en iemand kopt die binnen, dan mag je daarop verdergaan. En zo blijkt.

Dat er twee leugenwolven waren, moest ook wel ongeveer de waarheid zijn. Andere scenario's waren mogelijk, maar dit was het mooiste. Kevin kon natuurlijk gelogen hebben en wel moeten kiezen hebben, maar dat was het dus niet. En dus moest er een tweede wolf gezocht worden. Na contact met Bumke en de realisatie dat Simba vanwege zijn stem op mij adel moest zijn (ze hebben me getest op wolf-zijn neem ik aan), kon ik de mogelijkheden vernauwen tot t4nd en Shadow.

Aappen had ik op slecht staan door zijn stem op Larssie. Dat ik op Larssie stemde stond openbaar, dus moest slecht nog iemand op hem laten stemmen om de dubbele leugenstem effect te laten hebben. Hier kan het best zijn dat ik door een foute redenering toch tot de juiste conclusie ben gekomen. Want die hele leugenactie was toch echt overbodig denk ik

Gordijntje op slecht neutraal lijkt me geen uitleg nodig te hebben, dat was gewoon te verwachten gezien het spelverloop.

Dat ik uiteindelijk t4nd koos als tweede wolf, was dus omdat hij ons Kevin wou verkopen als lynch. Terwijl min of meer vaststond dat hij geen wolf kon zijn. En dat leek me een typische wolvenactie, terwijl ik bij de reactie van Shadow dat gevoel niet kreeg. Helaas was de laatste ingepakt door slecht om mee te stemmen met hen.

Wat ik ergens niet goed begrijp, wetende dat één van het 'goedjesnetwerk' een neutraaltje is en nacht 3 nog niet geweest was, waardoor Gordijntje mogelijk zelfs nog geen alliantie had.

Kortom, frustrerend maar leerrijk potje en ik ben heel erg blij dat ik er een keertje eens knal op zat. Een paar dingen geprobeerd, die ik in de toekomst zeker nog ga toepassen.
Wacht vond je me verdacht omdat dat serieurs mijn verdachte was want kijk dag een vermoede ik wel dat kevin slecht was maar wauw eerst zekerheid voor hij na slecht zou zijn.Ik wist dag een nog niet wie de wolven waren dus was de stem eig gewoom toevallig.Maar well played

t4nd

« Reactie #18 Gepost op: 6 juli 2018, 07:48:25 »

@adriaan - Ik dacht dat de adel verplicht was om onmiddellijk na de dood van één van hen een nieuwe adellijke te nemen? Ik herinner me een discussie in een Dixie-spel waar ik eigenlijk geen 3de adel meer wou  maar van Dixie moest kiezen, anders zou ze random een 3de adellijke toevoegen.

adriaan

« Reactie #19 Gepost op: 6 juli 2018, 09:37:04 »

Dan verschilden we daar van interpretatie over. Ik weet van meerdere spellen (niet alleen van mij) waarin de adel werd verteld dat het niet verplicht was.

t4nd

« Reactie #20 Gepost op: 6 juli 2018, 09:40:12 »

Het was in elk geval een leuke rolverdeling, ook al was het risico dat het snel zou aflopen vrij groot :).

adriaan

« Reactie #21 Gepost op: 6 juli 2018, 10:27:48 »

Ja klopt, het had ook voor slecht net zo snel kunnen aflopen :P

Damon

« Reactie #22 Gepost op: 6 juli 2018, 10:43:56 »

Semi en ik wilden onze leugenstem gebruiken om een random iemand te lynchen, en we kozen larssie omdat die zeker al een stem zou krijgen.

dit argument diende dus in mijn hoofd als verklaring voor een slechte Aappen, ja

ik ging er inderdaad van uit dat de actie op Larssie bewust was en daarom was ik ervan overtuigd dat er nog een slechte stem op hem zou staan voor de zekerheid. Dus aanname was fout (zie verklaring Aappen), maar conclusie was juist

of hoe je redelijk ver kan geraken met een gezonde dosis paranoia  8)

Kevindemen

« Reactie #23 Gepost op: 6 juli 2018, 11:15:37 »

Citaat
Adellijke
Eigenschappen:
Adellijken zijn steeds met drie. Deze spelers hebben hun eigen board waar ze kunnen overleggen. Ze worden in het begin van het spel door de spelleider gekozen en zijn alledrie goede spelers.
Wanneer er een adellijke sterft kiezen de andere twee adellijken een nieuwe adellijke. Deze kan wel een slechte rol hebben.
De kracht van een adellijke zit erin dat zijn stem op een weerwolf (dus niet op een hulpje van de slechten) dubbel telt, en die op een andere rol enkel.
Denk dat we sowieso de rol even moeten bespreken.
Vroeger werd er op een adellijke board altijd nog wat extra regels en uitleg gepost zoals niet hinten, en niet laten blijken dat je met elkaar in contact staat meen ik mij te herinneren?
¨Ze zeggen dat niks onmogelijk is, maar ik doe heel vaak niks¨ - Poeh

adriaan

« Reactie #24 Gepost op: 6 juli 2018, 11:24:27 »

Dat stond er nu ook :P
Niet laten blijken dat je met elkaar in contact staat lijkt mij persoonlijk volstrekt onspeelbaar als regel.

Semi-Sjamaan

« Reactie #25 Gepost op: 6 juli 2018, 12:01:16 »

Ik vind de reacties een beetje jammer. Deden we alles foutloos? Nee natuurlijk niet. Gordijntje en ik spelen hier net ons 4e respectievelijk 2e spel, maar we hebben wel gewonnen. Ben het ook nog altijd niet eens met Damons argument tegen mij, want die uitspraak ‘Ik weet dat de lynch niet ging zoals gepland.’ was heel vreemd, ook als goedje zou ik dat vreemd gevonden hebben.
Goed dat we Lyne bm maakten en lunchten, goed dat we kevin niet lunchten, goed dat we shadow konden meekrijgen op Simba. Leugenactie was niet echt nodig maar dat konden we voordien niet weten. Iedereen kon lynch worden, ook t4nd en ik. Dus in dat geval zou een leugenstem op elkaar juist heel goed uitpakken. Ik denk dat we dit gewoon goed gespeeld hebben.

Damon

« Reactie #26 Gepost op: 6 juli 2018, 12:33:49 »

Ja natuurlijk is dat zo, anders hadden jullie niet gewonnen

Zoals gezegd kon dit spel ook op een heel andere manier zijn afgelopen

Dat jullie Shadow hebben kunnen overhalen om mee te stemmen met jullie, heeft ervoor gezorgd dat het spel werd gewonnen zonder verlies voor slecht

want om even te benadrukken, jullie zijn GEEN slechtjes verloren, iedereen heeft mee gewonnen, dus felicitaties zijn zeker op hun plaats.

Semi-Sjamaan

« Reactie #27 Gepost op: 6 juli 2018, 13:57:43 »

Dankjewel :) Jij ook knap gespeeld!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog