Nieuws

Je inschrijven voor een spel? Dat doe je in het inschrijfsysteem! Zorg wel dat je een Voorstel- en Personagetopic hebt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 26   Omlaag

Auteur Topic: Discussietopic  (gelezen 3663 keer)

Wazigekip

Re: Discussietopic
« Reactie #60 Gepost op: 13 augustus 2018, 00:05:11 »

De speldag is net begonnen. Nu lijkt me eigenlijk het ideale moment om eventuele adviezen af te geven voor belangrijke goedjesrollen. Op het einde van de speldag zou dat pas een nutteloze actie zijn.

Ja, iedereen kan zelf nadenken en keuzes maken. Maar als ik denk dat een bepaalde keuze beter is en ik kan helpen om spelers in te laten zien dat die bepaalde keuze inderdaad beter is dan ga ik dat niet nalaten.

Semi-Sjamaan

« Reactie #61 Gepost op: 13 augustus 2018, 00:06:48 »

omdat ik juist een BM ben die snel te betrappen is bij conversie  ;) en je dan dus een BM hebt die en goed is en niet snel geconverteerd zal worden

Ja dat snap ik op zich wel, maar we weten niet of je goed bent. In het scenario dat je beginwolf bent verandert je gedrag ook niet en ben je toch slecht. Mijn opmerking was niet omdat je bm wilde worden maar vanwege wat je zei. Vandaar richting jou en niet richting anderen die bm wilden worden ;) Waarmee ik je niet beschuldig ofzo, meer een aanvulling.

Ik snap de theorie van Wazigekip met de percentages. Ik denk ook dat de wisselaar op zich veilig kan noemen als hij succesvol gewisseld is (niet met wie ofcourse). Dan weet de nieuwe wisselaar wie er zeker goed is. En als er meerdere wisselaarclaims komen weten we dat er iemand liegt dus de kans dat een slechtje de wisselaar gaat claimen lijkt me nihil. Het enige nadeel lijkt me dat de oude wisselaar zichzelf lunch/conversietarget maakt. Wat denken jullie?

Semi-Sjamaan

« Reactie #62 Gepost op: 13 augustus 2018, 00:17:18 »

Waarom krijg ik dan een Oprah-gevoel ::)
Jij bent een wisselaar! Jij bent een wisselaar! Jij bent een wisselaar! Jullie zijn allemaal wisselaars!

Maar ff serieus, er gaat nu al teveel aandacht richting de wisselaar en wat hij/zij wel/niet moet doen. Diegene die wisselaar is/was heeft sowieso minder communicatiemogelijkheden dit spel, dus die moet al anders spelen dan wat er achter de schermen allemaal plaatsvind. Alleen om nu al deels de focus richting de wisselaar te gooien(zeker omdat dat nu de enige mogelijkheid is om mensen te checken)kan eventueel ook al verkeerd uitpakken.

Volgens mij gaat de focus niet richting de wisselaar zelf maar alleen over welke strategie we toe zouden kunnen passen met de wisselaar, juist om de rol zo effectief mogelijk te gebruiken.

Gordijntje

« Reactie #63 Gepost op: 13 augustus 2018, 00:29:41 »

Met vier startwolven, een geconverteerde/te converteren wolf en maar drie nuttige goede rollen zijn we flink in het nadeel.
We zullen dit potje niet kunnen rekenen op diverse spelers die wolven aanwijzen door zienersacties en dergelijke, waarna we volgzaam de aangewezen wolf lynchen. Het zal neerkomen op zelf verbanden moeten leggen door de stemming en oude stemmingen goed in de gaten te houden. We zouden best een Sherlock Holmes kunnen gebruiken om te helpen met deduceren en combineren. Aangezien we die niet hebben, zullen we moeten samenwerken.
Alleen stemmen is in dit spel verplicht. Meediscussiëren en je mening geven en zo de goedjes helpen wolven te vinden hoeft niet volgens de regels. Zelfs stemverklaringen hoeven niet. Toch zijn dat instrumenten die goed kunnen helpen. Ik ben dus van plan om nauwlettend de te zwijgzamen die onder de radar willen blijven in de gaten te houden.

Ik snap de theorie van Wazigekip met de percentages. Ik denk ook dat de wisselaar op zich veilig kan noemen als hij succesvol gewisseld is (niet met wie ofcourse). Dan weet de nieuwe wisselaar wie er zeker goed is.
Het is zonde om twee keer dezelfde speler te wisselen. Ik vind dat startwolven zoeken prioriteit moet hebben.
In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

Semi-Sjamaan

« Reactie #64 Gepost op: 13 augustus 2018, 00:35:52 »

Het is zonde om twee keer dezelfde speler te wisselen. Ik vind dat startwolven zoeken prioriteit moet hebben.

Ik zeg ook niet dat je twee keer dezelfde speler moet wisselen?

Gordijntje

« Reactie #65 Gepost op: 13 augustus 2018, 00:43:15 »

Ik zeg ook niet dat je twee keer dezelfde speler moet wisselen?

Dat zei je inderdaad niet en daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vulde aan.
In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

tijgerke87

« Reactie #66 Gepost op: 13 augustus 2018, 01:11:12 »

Ja dat snap ik op zich wel, maar we weten niet of je goed bent. In het scenario dat je beginwolf bent verandert je gedrag ook niet en ben je toch slecht. Mijn opmerking was niet omdat je bm wilde worden maar vanwege wat je zei. Vandaar richting jou en niet richting anderen die bm wilden worden ;) Waarmee ik je niet beschuldig ofzo, meer een aanvulling.

Ik snap de theorie van Wazigekip met de percentages. Ik denk ook dat de wisselaar op zich veilig kan noemen als hij succesvol gewisseld is (niet met wie ofcourse). Dan weet de nieuwe wisselaar wie er zeker goed is. En als er meerdere wisselaarclaims komen weten we dat er iemand liegt dus de kans dat een slechtje de wisselaar gaat claimen lijkt me nihil. Het enige nadeel lijkt me dat de oude wisselaar zichzelf lunch/conversietarget maakt. Wat denken jullie?

en van adriaan was je wel zeker ? ??? het had 3-3-3 kunnen door op lyne te stemmen worden maar je stelde hem veilig vind ik vrij apart stiekem

Waterwork

« Reactie #67 Gepost op: 13 augustus 2018, 01:36:27 »

IK denk dat we teveel naar de wisselaar kijken terwijl we juist de wolven moeten hebben.

tijgerke87

« Reactie #68 Gepost op: 13 augustus 2018, 01:40:05 »

was ook niet serieus dat we allemaal dat moeten claimen, waar denk jij dat we wolven mee vinden door enkel discussie @Waterwork ?

Lyne

• Crazy woman
  • Spelleidster Lyne
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-31
  • Geslacht: Vrouw
  • €9062,-
  • Bekijk inventory
  • Stuur geld naar Lyne
  • 'If you dont see it, it doesnt exist'
« Reactie #69 Gepost op: 13 augustus 2018, 01:52:39 »

IK denk dat we teveel naar de wisselaar kijken terwijl we juist de wolven moeten hebben.

Goed, wie denk jij dat de wolven zijn dan?

Ik vind het eerlijk gezegd verdachter wanneer iemand roept "Hey wolfjes jagen is wat we moeten doen" alsof we dat niet weten en het lijkt hierdoor dat je  je gewoon wil overkomen als een goedje. Want meer dan dat draag je dan ook niet bij.

strategieën bedenken voor bepaalde rollen is best nuttig hoor. Zeker wanneer je totaal geen PM contact mag hebben. Je kan ook je eventuele informatie niet delen, want je kan geen netwerk opzetten zoals je dat gewoonlijk doet. Dus een strategie bedenken hoe bv een wisselaar informatie kan overbrengen is wel nodig denk ik.

Ik stel trouwens voor dat degene die gewisseld heeft gewoon zegt dat hij gewisseld heeft wel niet erbij vertellen met wie). Als de info dan opeens stopt dan weten we allemaal dat er een wissel mislukt is. Op deze manier breng je de huidige wisselaar niet in gevaar. 

Waterwork

« Reactie #70 Gepost op: 13 augustus 2018, 06:30:39 »

Ik vind het nu nog moeilijk om mensen te verdenken ik heb nog niet echt verdachte dingen gezien. Ik probeer innegeval niet expres als een goedje overtekomen.
Ik ben nog steeds in de leer om goed te discuseren in het topic aangezien ik daar nog niet heel goed in ben,

Aappen21

« Reactie #71 Gepost op: 13 augustus 2018, 08:43:36 »

Lyne,dat is wat je niet wilt dan word die gewoon gelunch want die kan iemand van alles uitsluiten behalve van latere conversie.plus de lijnen tussen wie er gewisseld is/gaat wordI als maar makkelijker tebepalen

Krissy

« Reactie #72 Gepost op: 13 augustus 2018, 08:45:52 »

Plus. Als de wisselaar wordt opgegeten voordat hij of zij de mislukt gewisselde heeft genoemd dan is het al helemaal stom XD
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.

Semi-Sjamaan

« Reactie #73 Gepost op: 13 augustus 2018, 10:19:29 »

en van adriaan was je wel zeker ? ??? het had 3-3-3 kunnen door op lyne te stemmen worden maar je stelde hem veilig vind ik vrij apart stiekem

Nee van adriaan ben ik niet zeker, dat zeg ik ook nergens. Ik heb uitgelegd wat ik er mee bedoelde.

En je vindt het apart dat degene waarop ik stem bm wordt? Wauw. Ik heb op adriaan gestemd omdat ik zijn “Ik!” wel lekker spontaan vond overkomen. Ik houd de stemmen voor bm nooit echt bij, ik stem gewoon op wie ik wil.

tijgerke87

« Reactie #74 Gepost op: 13 augustus 2018, 12:00:51 »

Ja dat vind ik apart omdat het scenario waarin bijvoorbeeld een wolf een andere wolf "random" veilig stelt voor bm niet geheel onmogelijk is en vaak gebeurd en ik me in een type spel als dit ik me niet schattig ga opstellen.

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 26   Omhoog