Nieuws

Invloed hebben op welke thema's er langs komen? Breng je stem uit in de spelleiderblogs!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Poll

Welk spel wil je spelen?

Spelleider Madness - Verhaal - Variant
De Sims - Verhaal
Pandemie - Variant
Wie het eerst komt - Variant

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Roandraaks Spelfestijn  (gelezen 148 keer)

Roandraak

Roandraaks Spelfestijn
« Gepost op: 22 september 2018, 18:27:04 »

Welkom bij het grootste spelfestijn wat je hier op het forum gaat vinden. Mijn SPELFESTIJN.
In mijn vrije tijd speel ik veel spellen en ben ik regelmatig in escaperooms te vinden. Ik wil dan ook veel spellen gebaseerd op escaperooms, bordspellen of computerspellen spelen.
Ik houd van intriges en qua thema trekt dystopie/utopie mij ontzettend aan. Ik hoop jullie te kunnen verrassen met leuke thema's, varianten of plottwists.
Daarnaast was ik een groot liefhebber van Linqy haar spellen met veel dood en verderf, dus schrik niet als je een horrorthema tegen komt. Soms het verhaal, soms zonder!

Het forum maak je met zijn allen!
Dit is een van mijn belangrijkste motto's, naast sarcasme en cynisme. Daarom vraag ik jullie mening!
Je kunt hier stemmen op het spel wat jij het liefste speelt.
Laat naast het stemmen ook een reactie achter wat je stemt en spoor anderen ook aan om te stemmen én om mee te doen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Ik wil hulpspelleider zijn!
Ik ben van plan om spellen te spelen met hulpspelleiders.
Als hulpspelleider heb je een wereld vol mogelijkheden. Je kan:
  • Meer over WvW leren
  • Je eigen thema spelen
  • Samenwerken met Dé Draak van het Forum en de winnaar van de Forumbitch award!
  • De andere kant van spellen zien
Spoiler: Wil jij hulpspelleideren? Check dit: • toon
Stuur mij een PM met daarin:
-Een beschrijving van je idee
-Motivatie waarom je een hulpspelleider wil zijn
-Wanneer je beschikbaar bent
-In hoeverre je zelfstandig wil leiden

Komende thema's
Spelleider Madness - Verhaal - Variant

Welkom bij het spel waar niet één, maar meerdere spelleiders de leiding zullen hebben!
Bereid je voor op een tocht door de spellen van iconische spelleiders.
Overleef jij de horrors van Linqy?
De Harry Potter wereld van Dixie?
De intriges van Kevindemen?
De Disney wereld van Stefano?

In dit spel zal er één rolverdeling zijn, maar iedere speldag zal een (oud) spelleider jullie onder zijn of haar hoede nemen.
Zo kan het zijn dat je in dag 1 een verhaal in horrorstijl van Linqy speelt, maar op dag 2 een variant van Kevindemen tegen komt.
Bereid je voor op verwarring, maar bovenal veel nostalgie.

*Disclaimer: Roandraak is niet verantwoordelijk voor eventuele schade die je oploopt door het spelen van dit spel. Je wordt overgelaten aan de grillen van de andere spelleiders.
De spelleiders krijgen de artistieke vrijheid om het jullie zo moeilijk mogelijk te maken.

De Sims - Verhaal

Welkom in Twinbrook. Een prachtig stadje waar iedereen zijn eigen leven leidt...
Of toch niet?

Ieder huisje heeft zijn eigen kruisje. Iedereen heeft zijn eigen verhaal.
In dit spel leeft iedereen in een dorp, maar het lijkt er op alsof mensen hun eigen wil verliezen.
Soms staan ze voor een koelkast en weten ze niet waarom ze daar staan. Of ze lopen een kamer binnen zonder dat ze weten waarom.
Of er verdwijnt een trappetje uit het zwembad, of een deur uit een ruimte...

Hoe gaan de bewoners om met het idee dat iemand deels bepaalt wat ze doen? Kunnen ze vinden wie het meest beïnvloed wordt en hun vrije wil terug vinden?

Pandemie - Variant

In deze variant zullen er meerdere virussen aanwezig zijn. Hoe meer mensen geïnfecteerd zijn met dit virus, hoe meer kracht deze groep mensen heeft.
Iedere nacht kunnen teams elkaar proberen te infecteren of hun geïnfecteerden proberen te verdedigen. Aan het eind van de nacht worden de nieuwe groepen bekend gemaakt.
Zij hebben de hele speldag om te beslissen welke bonus kopen. Het sterkste team mag als eerst kopen, daarna het een na sterkste team enzovoorts.

Het infectiespel staat los van je rol. Je kan dus van infectieteam veranderen, maar nog steeds goed/slecht zijn. De winst zit nog steeds gekoppeld aan het originele systeem.

Wie het eerst komt - Variant

Laten we het eens anders doen. In dit spel is het voordeliger om éérder te stemmen.
Ook zal de nachtvolgorde losgelaten worden. Het zal gaan om wanneer de acties ingestuurd worden.

Bijvoorbeeld:
De yeti is pas actief vanaf het moment van insturen. Als de wolven de lunch plaatsten vóór de Yeti zijn actie instuurde heeft dit geen effect.
De heks die haar levensdrankje gebruikt vóór de persoon daadwerkelijk dood gaat, verliest haar drankje.
Als de weerwolven converteren voor de wisselaar, wordt dit gewoon opgemerkt.
De stalker ziet pas of er acties op iemand uitgevoerd zijn vanaf het moment dat hij naar buiten gaat.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Roandraak

Re: Roandraaks Spelfestijn
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2018, 18:27:14 »

Gespeelde spellen als hulpspelleider:
339 - Studentenvereniging
354 - Room 25

Gespeelde spellen als gastspelleider:
375 - Mario Party

Gespeelde spellen als spelleider:
« Laatst bewerkt op: 22 september 2018, 18:35:07 door Roandraak »

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Roandraak

Re: Roandraaks Spelfestijn
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2018, 20:54:51 »

*Gereserveerde post*

Pagina's: [1]   Omhoog