Nieuws

Je inschrijven voor een spel? Dat doe je in het inschrijfsysteem! Zorg wel dat je een Voorstel- en Personagetopic hebt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Achter de schermen, vol 2. Enquête en nieuwe teamleden  (gelezen 113 keer)

Roandraak

Achter de schermen, vol 2. Enquête en nieuwe teamleden
« Gepost op: 28 september 2018, 20:44:25 »

Beste spelers,

Het is alweer een tijd geleden dat wij een achter de schermen schreven. Vandaar dat het tijd werd voor een nieuwe versie. In deze versie: Beginnersboard | Nieuwe teamleden | Enquête.

Beginnersboard
WvW is een groot forum. Om het even te omschrijven, er zijn bijna 1,7 miljoen berichten en 22.000 topics. Als je iedere seconden een bericht zou lezen, zou je ruim 19 dagen bezig zijn om alle berichten te lezen. Aangezien we nieuwe spelers dat niet willen aandoen, is er voor gekozen om een nieuw board te openen. Hier staat alle relevante informatie voor nieuwe spelers zorgvuldig uitgelegd en is het up-to-date. De komende tijd houden we in de gaten hoe dit loopt en of het in de smaak valt.

Nieuwe teamleden
Onlangs hebben we ook de sollicitaties voor nieuwe teamleden geopend. Er is bewust gekozen voor een open, transparante sollicitatie. Op die manier kunnen we het beste in kaart brengen wie er interesse had en een brede blik behouden. Daarnaast is het een ideale manier om te zien wat voor ideeën iedereen heeft. Niet dat we ze willen stelen (dat zou betekenen dat we moeten werken), maar het biedt mogelijkheden om in samenwerking met alle sollicitanten te kijken naar welke plannen gebruikt kunnen worden. Als je naar de definitie van forum kijkt ((informatica) een webstek die gebruikers in staat stelt met elkaar in discussie te gaan), zie je dat alle gebruikers in discussie met elkaar kunnen.

Mocht er binnenkort eens een topic per ongeluk op slot springen of verplaatsen, geef even een gil. Mensen zijn nog aan het wennen aan hun modpowers.

Enquête
De enquête was toch wel mijn kans om het meest uitstellende lid van het jaar te worden.
De resultaten waren al lang binnen, maar ik heb door Duitsland (geen wifi), mijn introductie en wat WvW zaken nog geen tijd gehad om het te verwerken. Mijn excuus. :-[
De resultaten kan je HIER vinden. Leeswijzer: Links is vaak te makkelijk of te slecht, rechts is te moeilijk of te veel. Bij andere vragen is juist 5 gelijk aan 'ik vind dit helemaal geweldig'.

In het kort:
*Frequentie van spellen kan misschien iets hoger
*Niveau is over het algemeen precies goed
*Er is een sterke verdeling tussen 2 of 3 dagen per speldag. We bieden een mix aan.
*Sommige spelers haten het verhaal, anderen houden er van. De meesten zijn onverschillig.
*Bijna iedereen houdt van varianten!
*Ruim 70% van de spelers zou het forum aanbevelen aan hun vrienden
*Maar 45% van de spelers is het gelukt om ook iemand naar het forum te krijgen
(Dus, nodig je vrienden eens uit! (A))
*Het is duidelijk wat het forumteam doet, maar natuurlijk willen we dit nog beter doen
*Het forumteam is betrokken (ook dit willen we nog verbeteren)
*We zetten ons zeker in voor het forum (Jeej! :-*)
*Leden zouden niet per se actiever worden van een kwartaalranking. Dat idee gaat dus de koelkast in.

Dat was het voor nu. Mocht je nog verdere ideeën of suggesties hebben, schiet een PM richting ons. We gaan binnenkort weer overleggen, dus dan kunnen we het meenemen.

Nodig je vrienden uit voor WvW
Organiseer een spelletje
Wordt hulpspelleider
Stuur in voor gastspelleider
Klets in het Café
Het forum, dat maken we allemaal  ;)

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

larssievanolst2

Re: Achter de schermen, vol 2. Enquête en nieuwe teamleden
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2018, 20:53:19 »

Pagina's: [1]   Omhoog