Nieuws

Invloed hebben op welke thema's er langs komen? Breng je stem uit in de spelleiderblogs!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: [Nabespreektopic] - Klets hier nog wat na  (gelezen 220 keer)

Gordijntje

Re: [Nabespreektopic] - Klets hier nog wat na
« Reactie #15 Gepost op: 12 oktober 2018, 02:16:35 »

@Gordijntje ik snap het. Welp II en cupido gaan denk ik niet samen want dan krijg je vroeg of laat dat de welp gewoon zijn moederwolf welpt en heeft die moederwolf dus nooit een reele kans om te overleven.
Oh, en @Kevindemen ik zie net dat Cupido bij een wolf (welp) zat. Dan is kans op g/s nogal erg groot. Was dat met opzet gedaan of gewoon randomizer voor Cupid?

Het was een bewuste keuze van Kevin om de moederwolf kansloos te maken, @Semi-Sjamaan en @BloodWolf14 .

Dus het was ook random dat de zoon van de moederwolf Cupido was, zodat hij zijn moeder wilde welpen?
Nee, de bijrollen koppel ik expres aan een specifieke rol vantevoren.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2018, 02:21:04 door Gordijntje »
In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

tijgerke87

« Reactie #16 Gepost op: 12 oktober 2018, 08:50:39 »

Het was een bewuste keuze van Kevin om de moederwolf kansloos te maken, @Semi-Sjamaan en @BloodWolf14 .

slechte grap hoop ik ??  XD

meh nog steeds blij dat kip mee kon doen al had ik kans op koppel hoger dan wolf zijn om eerlijk te zijn.

Robbendinho

« Reactie #17 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:02:08 »

Was er geen dodenboard?

Lekkere overwinning dit hoor, zwaar terecht  8)

tijgerke87

« Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:13:54 »

nog best verbaasd dat kip zn info naar mij best erg klopte,  XD had verwacht grote gaten er achteraf in te vinden

MIKOMOMO

« Reactie #19 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:59:09 »

Ik zat dus toch in de goede hoek met Lyne en een G/S koppel, alleen jammer dat Semi de zondebok was anders had ik idd gewoon Lyne eruit geknalt.
Embrace your weirdness, it makes you beautiful.

Kevindemen

« Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2018, 12:00:22 »

@Gordijntje ik snap het. Welp II en cupido gaan denk ik niet samen want dan krijg je vroeg of laat dat de welp gewoon zijn moederwolf welpt en heeft die moederwolf dus nooit een reele kans om te overleven.
Nou ja in een groot spel als dit vond ik het wel kunnen. Het is voor een g/s niet voordelig namelijk om op de eerste 3 dagen al medeslechtjes er dan uit te werken vaak, dus had daar terughoudendheid in verwacht. Ik denk niet dat de Moederwolf kansloos was, want een welp kan enkel nacht 1,2 of 3 toeslaan. De Welp had de moederwolf nodig om contact met slecht te onderhouden dus de Moederwolf direct vermoorden met een welpmoord kan, maar dat kan ook worden gezegd van elk koppel met een welpsoort naar keuze erin die in contact staat met slecht en dus ook weet wat voor slechtjes erin zitten. Daarnaast was het welpen direct terug te leiden naar een g/s-koppel dus als ik zelf wolf was geweest had ik Damon of wie ik vermoedde dat geliefde was opgegeten denk ik.

Er zat een naieve helderziende en paranoia helderziende in, dus de paranoide helderziende zag de Schaapwolven (net als alle goedjes) als slecht.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2018, 12:01:55 door Kevindemen »
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Kevindemen

« Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2018, 12:44:13 »

Ook het dodenboard is nu verplaatst. Deze was ik gisteren vergeten :3
Verder ben ik ook benieuwd wat jullie van de variant vonden en wat jullie eventuele verbeterpunten zouden vinden :)
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

BloodWolf14

« Reactie #22 Gepost op: 12 oktober 2018, 12:48:26 »

Lololol :P

Ik las het ook op het wolvenboard ja XP

RickTorreman

« Reactie #23 Gepost op: 12 oktober 2018, 12:57:13 »

Wat gebeurt er eigenlijk als een vriend bij een lunch slaapt, op de nacht dat er gedolven wordt?
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Kevindemen

« Reactie #24 Gepost op: 12 oktober 2018, 14:17:54 »

Daar zijn geen duidelijke afspraken over. Lastige, je kan het op 2 manieren bekijken.

In de rolverdeling van Grafdelver staat 'eenmalig', dus zou je kunnen interpreteren dan wordt of de oorspronkelijke lunch of de vriend lijk, net als bij de wisselaar maar met n persoon kan worden gewisseld, door een muntje op te gooien. Andersom zou ik het toffer vinden: dan heeft de grafdelver gewoon twee lijken, en krijgt hij twee hints. Immers in de rolverdeling van de vriend staat dat het ook effect heeft op beiden: 'alle acties die op de gekozen speler uitgevoerd worden, hebben automatisch ook effect op de vriend.'

Ik zou zelf voor 2 lijken kiezen, maar weet niet hoe andere spelleiders hierover denken.

Lyne

« Reactie #25 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:09:12 »

Zelfde 2 lijken

BloodWolf14

« Reactie #26 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:20:15 »

Als dat de exacte omschrijving is van de vriend lijkt het mij dat de vriend idd ook gewoon lijk wordt. Beiden gaan namelijk dood door de lunch, maar worden in plaats daarvan weer tot leven gewekt om als Lijk verder te gaan. Dus beiden :)

Gordijntje

« Reactie #27 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:40:49 »

De vraag is dan of ze elkaar moeten uitmoorden om te kunnen winnen.
In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

BloodWolf14

« Reactie #28 Gepost op: 12 oktober 2018, 16:36:52 »

Lijkt me niet als ze bij dezelfde Grafdelger horen. Als ze van verschillende waren zou ik zeggen van wel :P

Kevindemen

« Reactie #29 Gepost op: 12 oktober 2018, 16:46:55 »

Interessante, ook aan interpretatie onderhevig. Indien het lijk wint zal de grafdelver delen in de overwinning, dus de Grafdelver heeft meer kans om te winnen met twee lijkjes onder zijn naam. In de rolomschrijving van lijk staat: ' Het lijk speelt helemaal alleen tegen de goede en de slechte spelers en kan dus alleen winnen als hij als enige overblijft. (tenzij hij gekoppeld is aan een geliefde.)' In principe moet een lijk normaal alleen overblijven om te winnen en dus alle andere andere spelers vermoorden. Ook zijn eigen delver! In de praktijk betekend dit dat het lijk de Delver niet altijd echt hoeft te vermoorden, want ze kunnen ook met zijn tween overblijven en dan zou het hetzelfde effect hebben gehad als wanneer de delver dood was geweest, de Delver zou zichzichzelf namelijk vrijwillig laten sterven in die verwerking omdat hij toch wint. Ik zou in die situatie zeggen dat de twee verschillende lijken tegen elkaar spelen, aangezien ze in hun eentje over moeten blijven om te winnen. Staat letterlijk zo in de rolomschrijving. Een lijk wint niet als hij dood is en zijn delver nog leeft, maar een delver wint wel als hij dood is en zijn lijk het spel wint.

Er zijn trouwens wel meer rollen waar ik zo mijn vragen bij heb hoe ze geinterpreteerd zouden moeten worden. Ik heb al veel interpretatieproblemen opgelost zien worden, maar ze blijven er vrijwel altijd wel ergens op soms mierenneukerig niveau, soms op best interessante scenario's die niet eens zo gek zijn dat ze gebeuren. Er zijn best veel ingewikkelde verhoudingen te bedenken en niet voor elke situatie valt een regel vantevoren te zien omdat je bij rollen niet altijd alles vantevoren kunt overzien. Ik zou een denktank wel een leuk idee vinden, waar iedereen over de werking van rollen na zou kunnen denken in een apart topic :D Zijn hier meer mensen voorstander van, toevallig? Vind het zelf wel grappig er wat over te speculeren :D
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2018, 16:50:14 door Kevindemen »
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog