Nieuws

Invloed hebben op welke thema's er langs komen? Breng je stem uit in de spelleiderblogs!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: Karma  (gelezen 487 keer)

BloodWolf14

Re: Karma
« Reactie #15 Gepost op: 3 november 2018, 13:37:02 »

Karma is uitgedeeld @BloodWolf14 :)
Ahhh lief. Eerste overwinning jeeeejjj

.Timeforplanb

« Reactie #16 Gepost op: 22 november 2018, 03:35:41 »

Dus als je doodgaat maar je alliantie wint wel heb je een -?

BloodWolf14

« Reactie #17 Gepost op: 22 november 2018, 03:56:55 »

Yep.

.Timeforplanb

« Reactie #18 Gepost op: 22 november 2018, 14:21:40 »

Verklaart de speelstijl hier,  dit moet aangepast worden.

BloodWolf14

« Reactie #19 Gepost op: 22 november 2018, 14:36:32 »

Verklaar u nader :P

Ben benieuwd welke speelstijl het is. Waarschijnlijk iets van enkel willen overleven?

.Timeforplanb

« Reactie #20 Gepost op: 22 november 2018, 14:38:37 »

Alles doen om niet dood te gaan. Ik zie ze namelijk ook tegenwerken op zelf offering om je alliantie de winst te geven.

BloodWolf14

« Reactie #21 Gepost op: 22 november 2018, 14:42:06 »

Dacht ik al :P

Ben het met je eens dan.

adriaan

« Reactie #22 Gepost op: 22 november 2018, 14:44:27 »

Alles doen om niet dood te gaan. Ik zie ze namelijk ook tegenwerken op zelf offering om je alliantie de winst te geven.
Klopt. Juist omdat je dan dus niet wint. :P
Dat is hier altijd al zo geweest, en ik vind het ook vrij logisch dat je alleen wint als je nog leeft; want wat heb je aan een weerwolfvrij dorp als je dood bent? En waarom zou je mensen die al lang dood zijn laten meedelen in de winst?
Oh, en suggesties zijn altijd welkom, maar kom hier niet als een nieuwe speler aanzetten met "dit moet veranderd worden" alsof je de baas bent ::)

Golovior

« Reactie #23 Gepost op: 22 november 2018, 14:51:58 »

Het hele idee is geweest (vroeger) dat we WvW speelde als een verhaal. Je personage probeerde te overleven en de wolven te achterhalen, maar als persoon wil je ook echt niet dood. Zou ik inderdaad ook wel vreemd vinden als dat gebeurd.

Voor de mensen die het er niet mee eens zijn heb ik een vraag: Je zit met een groep vrienden gezellig in de kroeg wat te drinken (ben je te jong voor de kroeg, dan hang je met wat vrienden rond in een speeltuintje). Plotseling staat er 1 of andere gek op en gooit zijn jas open zodat er een bomgordel zichtbaar wordt. Hij roept dat hij geen zin meer heeft in het leven en maakt aanstalte om de bomgordel tot ontploffing te brengen. Je hebt 5 seconden om te reageren. Wat doe je?
A) Je rent op de gek af en knuffelt hem, waardoor de bomgordel voor het grootste gedeelte door jullie samen wordt afgeschermd en er dus minder slachtoffers vallen.
B) Je rent voor je leven.

Kies je A (oprecht) dan snap ik je mening voor het krijgen van een +je bij dood gaan.
Kies je B, dan moet je toch eens je standpunt over het karma herzien, want volgens mij spelen wij hier op die manier.

BloodWolf14

« Reactie #24 Gepost op: 22 november 2018, 14:58:02 »

Wat hij zegt is wel waar though. Ik zou als goedje en als slechtje er alles aan doen om levend te blijven, want +jes staan mooier in de karma.

Alleen als wolf zou ik dan bijvoorbeeld niet onvoorzichtig spelen of blame op me nemen om teammates te redden en overwinning te gunnen. Lang niet iedereen is zo vrijgeving om zelf de dood te nemen en het team de overwinning gunnen. Zeker wanneer je dan dus geen plusje meer krijgt ondanks dat die actie wellicht een gamechanger was voor het team.

Voor goedjes hetzelfde: Alles eraan doen om te overleven en maar niet gepakt te worden door de wolven. Dan krijg je imo relatief saaie spellen waar nauwelijks iemand risico durft te nemen. Mensen spelen terughoudend omdat ze die positieve karma willen. Ook hier zal dat niet voor iedereen gelden, maar als ik er even over nadenk gok ik het overgrote deel van de spelers wel.

Waar ik nu dus aan zit te denken is om acties die voor het team uiteindelijk het verloop van het spel hebben bepaald waardoor overwinning is behaald, ook al ga je daardoor dood, alsnog een overwinning te geven. Volgens mij moeten spelleiders handmatig karma invoeren? (pls confirm/deny) Dan kunnen zij dus ook de mensen die de acties hebben uitgevoerd eventueel nog een plusje geven.

Weet niet of dit idee haalbaar is, maar het zou iig kunnen veranderen wat Time zegt dat gebeurt :)

Sil

« Reactie #25 Gepost op: 22 november 2018, 15:07:19 »

Zoiets is recent toegevoegd: een jager die in zijn dying breath het winnende schot geeft (als in: letterlijk degene waardoor het spel voorbij is) wint mee. :) Op zich is je laatste suggestie leuk, enige is dat die in de praktijk altijd subjectief is, en dat je dan waarschijnlijk mensen gaat krijgen die vinden dat ze recht hebben op een plusje, terwijl je dat als spelleider niet vindt. En sommige mensen zullen daar vast goed mee omgaan, maar soms levert het minder leuke discussies op. Ik denk niet dat die discussies het waard zijn, vanwege onderstaande:

Punt is: de meeste mensen spelen niet met karma in hun achterhoofd :) als je net begint, is het een leuke feature en hecht je er waarde aan, maar na verloop van tijd gaat dat weg. Ik denk dat iedereen met, like, 20 gespeelde spellen of meer (of al met minder) kan bevestigen dat karma niet zo belangrijk is en dat eigenlijk niemand echt naar karma kijkt.

Mijn advies zou zijn: neem karma met een korrel zout, en beschouw het als doel om winnend en levend de eindsprint te halen. Mocht je een heldendaad doen vlak voor het einde en alsnog niet mee winnen, dan krijg je misschien geen plusje - maar je krijgt wel respect van je medespelers, en dat is iets dat een stuk langer blijft hangen dan een getalletje waar uiteindelijk toch niemand meer iets om geeft. :)
« Laatst bewerkt op: 22 november 2018, 15:16:53 door Sil »

adriaan

« Reactie #26 Gepost op: 22 november 2018, 15:08:54 »

Waar ik nu dus aan zit te denken is om acties die voor het team uiteindelijk het verloop van het spel hebben bepaald waardoor overwinning is behaald, ook al ga je daardoor dood, alsnog een overwinning te geven. Volgens mij moeten spelleiders handmatig karma invoeren? (pls confirm/deny) Dan kunnen zij dus ook de mensen die de acties hebben uitgevoerd eventueel nog een plusje geven.

Weet niet of dit idee haalbaar is, maar het zou iig kunnen veranderen wat Time zegt dat gebeurt :)
Dit is heel erg subjectief.
Stel er is een lijk, de ziener ziet het lijk en vertelt dit aan de beul die het lijk vermoordt. Later worden beiden vermoord door de wolven maar anders had misschien het lijk gewonnen.
1. Misschien. Geen idee hoe het gelopen zou zijn, misschien hadden de goedjes het lijk toch wel gevonden.
2. Wie? De beul, die alleen deed wat hem opgedragen werd? De ziener, die de rol heeft gezien en die alleen heeft doorverteld? Allebei? Uiteindelijk heeft dan iedereen bijna wel 'iets bijgedragen' al is het maar door een keer op een slechtje te stemmen.
Daarom lijkt me dit bijna niet haalbaar en het enige wat je op je afroept is mensen die beledigd zijn dat ze geen plusje krijgen en steevast enorme kritiek op de spelleider na afloop van een spel.

Vroeger hadden we het MOTM-systeem hier: Man of the Match. Hier kon iedereen stemmen op de mensen die het best gespeeld hadden (ongeacht levend of dood) en de nummer 1 kreeg 3 punten, nummer 2 2 en nummer 3 1, en hier kwam een klassement van. Dit ondervangt wel een beetje het probleem dat je noemt; mensen die hebben bijgedragen aan de overwinning maar dood zijn (maar ook bijvoorbeeld wolven die fantastisch gespeeld hebben maar toch net verliezen aan het eind) krijgen hier ondanks hun min op het karma toch wat waardering mee. Helaas werkte dit systeem ook al wat minder aan het einde, omdat er soms vriendjespolitiek was en omdat mensen vaak heel oppervlakkig stemden op 'de beul die de actie deed' in plaats van op 'de burger die het hele netwerk had en alle wolven door had'. Mocht dat systeem ooit terugkomen, dan zal dat ook weer ondervangen moeten worden.

BloodWolf14

« Reactie #27 Gepost op: 22 november 2018, 15:40:21 »

Ja ik had me al bedacht dat het subjectief zou zijn aangezien de spelleider dan evt kon bepalen of het een plusje waardig was of niet. Maar met acties bedoelde ik ook niet rollenacties eigenlijk. Meer het je voordoen als en daardoor wat halen in het spel of je zo opstellen dat je team je kan vermoorden maar daardoor wel wint. Een wolf die zich bewust opoffert en teamgenoten op hem laat stemmen bijvoorbeeld. Als de andere slechtjes daarna overwinning behalen en het is duidelijk dat het komt door de stemmen op die medewolf, dan zou ik persoonlijk zeggen dat die opgeofferde wolf ook een winst verdient door zijn/haar bijdrage. Is maar een voorbeeldje.

Ik snap dat het lastig is om van dit soort uitzonderingen in het systeem te brengen daar het zeer onduidelijk is wanneer het nu wel of niet een actie was die uiteindelijk voor de overwinning heeft gezorgd.

Het was iig een idee om mogelijk wat meer initiatiefnemend spelgedrag te promoten. Ik weet niet hoe dit gaat wanneer je langer op dit forum zit. Dat zal dus nog moeten blijken. Ik weet van mijzelf dat ik altijd voor de positieve stats ga. K/D bij shooters, units killed/lost bij RTS-games en hier dus de karma :P

.Timeforplanb

« Reactie #28 Gepost op: 22 november 2018, 15:59:54 »

Dan zullen veel allianties verliezen puur omdat iemand individueel liever overleeft.

Aappen21

« Reactie #29 Gepost op: 22 november 2018, 16:14:17 »

Dan zullen veel allianties verliezen puur omdat iemand individueel liever overleeft.
Gaat het dan om de plusjes? Of om een gezellig spel?
Altijd als je denkt dat het niet moeilijker verzonnen kan worden komt deze aap uit de mouw
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog