Nieuws

Wat zullen toch de komende thema's zijn? Bekijk het in ons programma!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: De winnaars en resultaten van de kerstwedstrijd.  (gelezen 1756 keer)

Beertyah

De winnaars en resultaten van de kerstwedstrijd.
« Gepost op: 9 januari 2010, 12:00:46 »

De kerstwedstrijd was een groot succes, binnen de kleine tijdspanne van een week mochten we 54 rollen ontvangen. Het duurde dan ook iets langer dan voorzien om deze allemaal te beoordelen.

Uiteindelijk is er dan toch een winnaar uit de bus gekomen. Of beter, twee winnaars. De spelleiders waren zo aardig te zorgen dat deze twee rollen een even hoge score kregen. *kijkt niet naar ralmuski*
Adriaan stuurde een rol in genaamd 'zonnemensje'. Deze rol scoorde een 7.6 op 10.
Zo scoorde ook de valse engel (hij noemde hem nog nepengel maar dat vergeven we hem) van Meister een 7.6
Adriaan en Meister winnen dus beide 10.000 forum euros en hun rollen worden meteen in gebruik genomen.

Naast de winnende rollen kozen we echter nog 6 andere rollen die we in gebruik willen nemen.
Al deze rollen scoorden gemiddeld 7 of hoger op 10.

De uitleg over de winnende rollen kunnen jullie meteen lezen in de volgende post, maar eerst even een lijst met de ingezonden rollen, geranchikt volgens hun score.

De resultaten:
1   zonnemensje7.60Adriaan
1   valse engel7.60Meister
3   dwaas7.50Jakarw
3   secretaris7.50Zabulus
5   belleman7.00Maedhros
5   stalker7.00Remus457
5   huidenwisselaar7.00Remus457
5   wijze burger7.00Punt

De onderstaande rollen scoorden lager dan 7: ja ik weet dat't niet met 6 hoort te beginnen, maar ik heb geen zin het helemaal aan te passen
6      kerstman
7      zomer
8      trouwambtenaar
9      winter
10      wethouder
11      weerloos lief poesje
12      privedetective
12      storyteller
13      3 burgers 1 oog
13      dorpsoudste
13      jaloerse feeks
14      seizoentje
15      neuspeuteraar
15      misdienaar
15      kruidenvrouwtje
16      ninja
17      burger met wolvenstem
17      huppelaar
17      bonnie en clyde
18      oplettende burger 3
18      vredesactivist
19      uitgever
20      oplettende burger 1
20      zigeuner
20      opheffer
21      oplettende burger 2
21      secretaresse
22      dorpsoudste
23      herfst
24      moordenaar
24      gulle gever
24      baron
25      groepganger
26      verliefde
26      denker
26      waarzegger
27      weerhondje
27      verdubbelaar
28      lente
29      klaasvaak
29      vermiste tweeling
30      ongelovige - scrooge
31      uberburger
32      player
32      zorgeloze
33      therapeut

Beertyah

Re: De winnaars en resultaten van de kerstwedstrijd.
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2010, 12:00:52 »

Zonnemensje (door Adriaan)
Eigenschappen:
Het zonnemensje kan elke nacht de zon op iemand laten schijnen, waardoor diegene vrolijk wordt. Dit houdt in dat als het zonnemensje die nacht op een slecht iemand schijnt dat diens actie zal mislukken en als hij op een goed iemand schijnt diens actie niet kan mislukken door yeti of apostaat.
Wanneer het zonnemensje op een wolf schijnt is er een kans dat de lunch mislukt. Deze kans wordt groter naarmate er minder wolven zijn.
Beperkingen:
Het zonnemensje kan niet twee nachten achtereen op dezelfde persoon schijnen
Tijd van actie:
De nacht.

Valse engel (door Meister)
Eigenschappen:
De valse engel waakt over iemand 's nachts. In plaats van deze te beschermen echter, aast deze op zijn rol.
Als de persoon waarover hij waakt sterft, geconverteerd of lijk wordt zal de valse engel de oorspronkelijke rol van zijn slachtoffer krijgen. Hij is dan niet langer valse engel.
Beperkingen:
Wanneer de rol al opgebruikt is kan de valse engel deze toch opnieuw gebruiken.
De valse engel krijgt niet te horen of zijn slachtoffer nu lijk of geconverteerd is. (als hij dood is is dat nogal duidelijk)
Wanneer het slachtoffer sterft komt in het infotopic de rol valse engel te staan.
Mocht de valse engel zo een neutrale of slechte rol krijgen krijgt hij wel de kracht, maar hij blijft een goedje. De ziener ziet hem dan als bvb 'valse weerwolf'. (hij krijgt ook nooit toegang tot het wolvenboard)
Tijd van actie:
De nacht.

De Dwaas (door Jakarw)
Eigenschappen:
Ze zeggen wel eens, alleen dwazen en kinderen spreken de waarheid. En dwazen en kinderen stellen ook wel eens vragen die je eigenlijk niet hardop hoort te stellen, maarja ze weten niet beter. De Dwaas heeft dan ook als kracht dat hij ้้n keer in het spel aan een mede-speler diens rol kan vragen.
De vraag wordt sowieso in het speltopic gepost. De dwaas kan echter kiezen hoe hij dit doet. Hij kan zelf de vraag posten (in dat geval moet de spelleider reageren dat hij werkelijk de dwaas is) of hij kan de vraag anoniem door de spelleider laten posten.
De persoon aan wie de vraag gesteld wordt moet een specifieke rol posten (hij mag liegen uiteraard). Hij moet dit binnen een bepaalde tijdspanne na de vraag doen. Doet hij dit niet zal de spelleider de vraag (juist) beantwoorden.
Beperkingen:
Wanneer de dwaas de vraag rechtstreeks stelt heeft het slachtoffer slechts 48 uur om te antwoorden.
Wanneer de dwaas de vraag anoniem stelt heeft het slachtoffer 72 uur om te antwoorden.
Tijd van actie:
De dag

Secretaris (door Zabulus)
Eigenschappen:
Deze speler krijgt to horen wanneer er veranderingen hebben plaats genomen in de stemming. Dat wil zeggen dat als de gokker zijn kracht heeft gebruikt, als een adellijke stem dubbel heeft geteld, of als de leugenwolf zijn stem veranderd heeft, krijgt hij te horen: 'Er is gesjoemeld met de stemming'
Beperkingen:
Hij krijgt niet te horen hoe de stemming veranderd is.
Tijd van actie:
Na de stemming.

De Belleman (door Maedhros)
Eigenschappen:
De Belleman kan ้้nmalig het dorp bijeenroepen en een nieuwe Burgemeesterverkiezing organiseren, de vorige burgemeester verliest dus zijn bm-kracht.
Hij doet de oproep openlijk. Na zijn oproep schuiven alle komende deadlines op zodat er tijd voldoende is om te stemmen op de nieuwe bm. (de spelleider beslist hoe veel tijd).
De lunch gaat ook gewoon door die dag uiteraard.
Beperkingen:
De belleman kan zelf niet verkozen worden. De oude BM kan wel herverkozen worden.
Wanneer de stemming gelijk is is de stem van de oude BM doorslaggevend.
Adellijken hebben op deze verkiezing geen invloed.
Actie:
De dag.

Stalker (door Remus457)
Eigenschappen:
De stalker kan 2 keer in het spel een speler uitkiezen wie hij zal stalken. Zodra deze speler een actie uitvoert zal de stalker te horen krijgen dat zijn doelwit een actie uitgevoerd heeft.
Beperkingen:
De stalker krijgt geen kanten/rollen te horen. Hij krijgt alleen een PM met daarin vermeld of zijn doelwit iets gedaan heeft.
De wolf die de moord post doet een actie, andere wolven die niets doen zullen dan ook gezien worden als een speler die geen actie uitvoert.
Wanneer het doelwit 2 acties uitvoert (bijv heks die 2 drankjes gebruikt) krijgt hij te horen dat zijn doelwit een actie heeft gedaan (dus geen 2)
Wanneer het doelwit van de stalker het lunchslachtoffer is maar gered is krijgt de stalker te horen dat zijn doelwit gered is.
Tijd van actie:
De nacht

Huidenwisselaar (door Remus457)
Eigenschappen:
De huidenwisselaar kan tijdens de nacht zijn eigen huid verwisselen met die van een medespeler.
Alle acties die op hem uitgevoerd worden zullen effect hebben op zijn slachtoffer, alle acties die op zijn slachtoffer zijn zullen op de huidenwisselaar effect hebben.
Zijn doelwit zal niet te weten krijgen dat er met hem/haar geknoeid is. Een ziener ziet dus de rol van de gewisselde zonder te zien dat hij iemand anders zijn rol ziet.
Beperkingen:
De huidenwisselaar kan slechts tweemaal met dezelfde persoon wisselen.
Wanneer de huidenwisselaar gewisseld heeft moet hij de volgende nacht rusten en kan hij niet wisselen. De nacht daarop kan hij wel weer wisselen.
Tijd van actie:
De nacht (de huidenwisselaar pmt overdag met wie hij de komende nacht wil wisselen, dit geldt dan voor die nacht en de daaropvolgende dag)

De wijze burger (door . (punt))
Eigenschappen:
De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen.
Hoeveel x zitten er in het spel?
voorbeelden:
Hoeveel burgers zitten er in het spel?
Hoeveel cupidos zitten er in het spel?
Beperkingen:
De vraag mag niet anders gesteld worden, dus bvb niet: 'hoeveel x zitten er nog in het spel'.
De vraag kan slechts ้้n maal gesteld worden en v๓๓r nacht drie.
Tijd van actie:
De dag.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2010, 17:27:59 door Beertyah »

Meister

« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2010, 12:08:07 »

Maar ik vond nepengel zo'n goeie naam :(

Forum Awards 2009: Enfant - Meest bizarre personage

Beertyah

« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2010, 12:09:06 »

Voor 10.000 forumeuros verander ik hem wel weer in nepengel. (A)

Meister

« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2010, 12:11:17 »

Edje --> Ohnee voor 9500 forum euro's want ik wil nog wat centjes hebben voor carnavalsoutfitwedstrijd :D

Forum Awards 2009: Enfant - Meest bizarre personage

tijgerke87

« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2010, 12:14:58 »

Maar ik vond nepengel zo'n goeie naam :(

valse engel past meer bij rolbeschrijving

Mus

« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2010, 12:36:41 »

Ik vind de Wijze Burger een leuke rol! De rest klinkt nog te vaag maar bij mij klinkt alles altijd vaag :P

Vakonov

« Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2010, 12:39:29 »

Nou vraag ik me af wie mijn felicitatiebericht verwijderd heeft  >:(

"I use emotion for the many and reserve reason for the few"

Jowelle

« Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2010, 12:39:34 »

Aaah net niet... maar mijn rollen (trouwambtenaar en wethouder) waren ook net t้ uitgebreid denk ik! Gefeliciteerd winnaars, er zitten erg coole rollen tussen :D

tijgerke87

« Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2010, 12:40:10 »

Ik vind de Wijze Burger een leuke rol! De rest klinkt nog te vaag maar bij mij klinkt alles altijd vaag :P

*wil graag een keer valse engel zijn denk ik  8) 8) *

Ralmuski

« Reactie #10 Gepost op: 9 januari 2010, 12:44:39 »

Gefeliciteerd winnaars! :D

(waarom zou je mij daarop aankijken? (A) )

adriaan

« Reactie #11 Gepost op: 9 januari 2010, 12:50:18 »

YES IK HEB GEWONNEN :D :D :D :D :D

adriaan

« Reactie #12 Gepost op: 9 januari 2010, 14:05:12 »

Oeps er staat een foute dat/als-constructie in mijn rol beschrijving :-[

Dixie

« Reactie #13 Gepost op: 9 januari 2010, 14:18:25 »

Woeeeeeeeew proficiat :D
Ze zijn allemaal heel cool en idd wat minder ingewikkeld dan die van mij :P

Ralinde

« Reactie #14 Gepost op: 9 januari 2010, 15:22:51 »

Gefeliciteerd Adriaan en Meister! Coole rollen!
En de rest ook coole rollen.
Gewonnen: #7, 59, 72, 3FM, #17
Verloren: #9.2, 61, 64, 66, 68, 69, 73, 81, 85, 91, 95, 98, 101, 106, 110, 114, #16
Hulpspelleider: 94, 106
Nog bezig/ingeschreven: #20
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog