Nieuws

Je inschrijven voor een spel? Dat doe je in het inschrijfsysteem! Zorg wel dat je een Voorstel- en Personagetopic hebt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Dixie's lijstje  (gelezen 21130 keer)

Dixie

Dixie's lijstje
« Gepost op: 12 maart 2010, 01:57:09 »

De themavilla van Dixie!
    Heb je een geweldige suggestie, pm me vooral :D

Voor toekomstige hulpspelleiders:

Ik ben een voorstander van spelvarianten en gekke thema's, als ze maar goed uitgedacht zijn!
    Het is de bedoeling dat je veel zelf doet! Ik zal er elke nacht bij zijn, maar alleen ter ondersteuning mocht dat nodig zijn.
    Als je me pm't, doe een duidelijk voorstel. Aan pm's "Ik wil graag hulpspelleider zijn" heb ik weinig!
    Ik zoek alleen mensen die meer dan een half jaar actief zijn, enthousiast zijn, en nooit geband zijn voor inactiviteit.
    Als je nu nog niet helemaal afgeschrikt bent, ben je geslaagd :D Dus pm me vooral!

Thema-ideeën:

Rad des Tijds: de Oorsprong
    Dit verhaal is losjes gebaseerd op de boekenserie Rad des Tijds.
    Jullie zijn allemaal jongeren van 16 of 17 jaar die in het rustige boerendorpje the Two Rivers wonen. Het is een heel simpel en normaal dorp met een smid, molenaar, herberg, en vele omliggende boerderijen. Het dorp wordt volgens de mannen bestuurd door de Dorpsraad, met enkele wijze mannen, terwijl op de achtergrond de vrouwen van the Women's Circle alle echt belangrijke beslissingen nemen, met aan hun hoofd de Wise Woman die als een soort dorpsheks zieken geneest en het weer voorspelt. Elk jaar wordt de komst van de lente gevierd met Winter's Night en het grote feest Bel Tine de dag erna. De ongehuwde jonge vrouwen die oud genoeg zijn om hun haar te vlechten (dat is een teken dat je als vrouw geaccepteerd bent) dansen dan rond de lentepaal die ze omwikkelen met mooie linten.
    Dit jaar is het echter anders. De lente laat maar op zich wachten, veel beesten gaan dood en er zijn bijzonder veel kraaien en ratten te vinden. Bovendien komen jullie erachter dat alle jongeren in het dorp van jullie leeftijd gekke dingen zien: een rijder op een zwart paard met een zwarte mantel die zijn gezicht bedekt en niet beweegt in de wind. Het bezorgt jullie de kriebels. De avond van Winter's Night arriveert er een bijzonder duo in the Two Rivers: een echte Aes Sedai, een soort tovenares waarvan men zegt dat zij the One Power kan gebruiken, en een man die haar Warder lijkt te zijn, een soort ridder die aan een Aes Sedai gebonden is en bijzondere krachten heeft. Zo kan hij Shadowspawn ruiken, zegt men, en veel langer zonder eten en slapen dan een gewone man.
    Hoewel de Aes Sedai iedereen angst inboezemt (men zegt namelijk dat Aes Sedai verantwoordelijk zijn voor het Breken van de wereld, lang geleden) is ze wel verantwoordelijk voor het redden van iedereens leven als die avond de zwarte ruiter terugkomt met een leger van Trollocs, afzichtelijke wezens waarvan eerst iedereen dacht dat ze niet echt bestonden en maar verhaaltjes waren om kinderen bang te maken. De Trollocs plunderen en branden het dorp bijna plat, totdat de Aes Sedai ze met vuurballen die zomaar verschijnen weet te stoppen, geholpen door haar Warder die als een tornado met zijn zwaard door de straten gaat.
    De Aes Sedai weet jullie ervan te overtuigen dat de Dark One, degene die de Trollocs en de zwarte ruiter (een Myddraal) stuurde, op zoek is naar iemand uit het dorp van jullie leeftijd, en dat het voor jullie allemaal beter is als jullie het dorp ontvluchten en met haar meekomen naar de thuishaven van de Aes Sedai, de stad Tar Valon. Zo begint jullie ongelofelijke reis naar deze stad, waarin jullie veel gevaren zullen moeten overwinnen, maar er ook achter zullen komen waarom de Dark One naar jullie zoekt.
    In dit spel zijn de Weerwolven leden van jullie reisgezelschap die in het geheim gewonnen zijn voor het doel van de Dark One en dus Duistervrienden geworden zijn. Zij zullen proberen om jullie reis te doen mislukken en jullie over te leveren aan de Trollocs.

Spellen die gepland staan:

Gespeelde spellen:

• Spel 105  -  Pokémon
    • Spel 116  -  Jongerenvakantie
    • Snelspel 17  -  Schoolreünie
    • Spel 124  -  Cluedo (hulpspelleider Lan)
    • Spel 130  -  De Oude Romeinen (hulpspelleider Maedhros)
    • Beginnersspel 141  -  Sinterklaas in Wakkerdam (hulpspelleider Stefano)
    • Spel 150  -  Mysterie (hulpspelleider Prophet)
    • Spel 158  -  Middeleeuwse Magiërs (hulpspelleider Kaasje)
    • Spel 164  -  Expeditie Robinson (hulpspelleider t4nd)
    • Spel 166  -  Life on Venus - Wakkerdome
    • Spel 174.5 - Crime City, San Antonio (Ralmuski's laatste spel)
    • Spel 182 - De Familie's (hulpspelleider Tijgerke87 & hulpje Iris)
    • Spel 187 - Witches of Blackburn
    • Spel 199 - Mindhunters
    • Snelspel 25 - Kamp Halfbloed
    • Spel 206 - Middeleeuws Wakkerdam
    • Spel 212 - Holbewoners (hulpspelleider Markm)
    • Spel 218 - Dead Or Alive
    • Spel 222 - Spelreizen
    • Spel 228 - Oud Huishouden
    • Spel 234 - De Bokkenrijders
    • Spel 240 - Amish (spelvariant: de Muiter)
    • Spel 246 - Glenwood Springs Psychiatric Hospital
    • Spel 252 - De Loft (deels 16+)
    • Snelspel 39 - De Kid's Club
    • Snelspel 43 - Weerwolven van Amsterdam
    • Spel 258 - Hunger Games (hulpspelleider Heartless)
    • Spel 264 - Peking Express (hulpspelleider Ralinde)
    • Spel 268 - Night At The Museum (spelvariant 'sleutel tot succes', hulpspelleider Orange-King)
    • Spel 274 - De Cirkel (hulpspelleider Bert-Boefjes)
    • Spel 277 - Super-WvW'ers
    • Spel 281 - Burn Notice
    • Spel 287 - Hogwarts
    • Spel 293 - Kinderen zijn de baas (hulpspelleider Skunki)
    • Spel 296 - Geheim van Schiermonnikoog (hulpspelleider Gait)
    • Snelspel 51 - Weerwolven van de Regulierdwarsstraat (16+, hulpspelleider Bert-Boefjes)
    • Snelspel 53 - Disney Prinsen en Prinsessen
    • Snelspel 57 - Heksen in Pendel (hulpspelleider Sil)
    • Spel 298 - Rat Race
    • Spel 303 - Never Winter Nights (hulpspelleider Jannes)
    • Spel 308 - Pokémon
    • Spel 314 - Plot Unknown (hulpspelleider Dash)
    • Spel 318 - Final Destination (hulpspelleider Tom?100)
    • Spel 322 - Normaal Weerwolven
    • Spel 325 - Lost City (spelvariant: de Muiter)
    • Spel 328 - Motel 'De Toekomst'
    • Spel 333 - Mortal Instruments (hulpspelleider: Jannes)
    • Spel 334 - Heksen van Blackburn (herhaling van spel 187)
    • Spel 338 - Orange is the New Black (Gecancelled, niet genoeg aanmeldingen)
    • Spel 342 - Ministerie van Toverkunst
    • Spel 349 - Genre-topic Twist
    • Spel 354 - Room 25 (hulpspelleider Roandraak)
    • Spel 358 - De Kippenplaag (hulpspelleiders Wazigekip en Falsifica)
    • Spel 363 - Verhalenketting
    • Snelspel 68 - Hotel Pegasus
    • Snelspel 72 - Goden van de Olympus
    • Spel 374 - The Nonary Game (spelvariant, hulpspelleider Kevindemen)
    • Spel 376 - Zombie apocolypse (spelvariant 'herrijzenis', hulpspelleider 123berber)
    • Spel 381 - Puerto Muerte
    • Spel 385 - Fort Wakkerdam (zombies, hulpspelleider Bert-Boefjes)
    • Spel 391 -  Dixie-topic Twist!
    • Spel 394 - Danu Talis (hulpspelleider: Krissy)
    • Spel 397 - Game of Thrones
    • Spel 400 - Jubileum (thema: Hunger Games)
    • Snelspel 80 - Bongo Tours
    • Spel 406 - Mutanten
    « Laatst bewerkt op: 22 oktober 2016, 11:25:08 door Dixie »

Dixie

Re: Dixie's lijstje
    « Reactie #1 Gepost op: 17 april 2015, 21:11:12 »

De Sticker Winkel!

Welkom in de Stickerwinkel, voor al uw Dixie-sticker producten!
    In mijn spellen kun je stickers verdienen die door je medespelers aan je uitgereikt worden vanwege je leuke deelname aan het verhaal.
    In de Stickerwinkel vind je de producten die je met je stickers kan kopen voor je deelname aan een van mijn spellen.
    Wil je je stickers inzetten, dan stuur je mij voor het begin van het spel een PM met in de titel "Stickers aankoop *spelnummer*", het product of de producten die je wil kopen, en indien van toepassing ook wat je met je aankoop wil doen. Dus bijvoorbeeld, wil je voor spel 562 een alliantie naar keuze kopen, dan doe je dat als volgt:

PM Titel: Stickers aankoop 562
    PM tekst: Ik wil graag voor spel 562 de alliantie Neutraal kopen.

Veel winkelplezier!

------------------------------------------

Productenlijst

PrijsProduct
    11 rol krijg je zeker niet
    1Lijstje met vijf (extra) rollen waarvan je te horen krijgt of er een of meer in het spel zitten (ja/nee)
    1Lijst van 10 woorden die de spelleidster verplicht in een nacht naar keuze moet gebruiken (geen grove taal)
    2Lijstje met drie (extra) rollen waarvan je te horen krijgt of er een of meer in het spel zitten
    21 alliantie krijg je zeker niet
    31 rol die zeker wel in het spel komt
    3Je krijgt random een rol opgestuurd die zeker in het spel zit.
    31 rol die zeker niet in het spel komt
    44 rollen krijg je zeker niet
    4Alliantie naar keuze
    5Eenmalig tijdens spel vraag stellen over de alliantie van een andere speler (ja/nee)
    63 spelers uitkiezen: twee ervan krijgen dezelfde alliantie als jij, 1 een andere
    7Eenmalig tijdens spel vraag stellen over de rol van een andere speler (ja/nee)
    83 rollen opgeven waarvan je er één krijgt
    92 rollen opgeven waarvan je er één krijgt, en waarvan de andere aan een willekeurige andere speler gegeven wordt
    10Antwoord van de spelleider op een willekeurige vraag*

*Bij dit product is het de bedoeling dat je vragen stelt over (extra) rollen of allianties, of over een uitspraak van een andere speler (klopt dit?). Ik kan natuurlijk altijd nog besluiten om geen antwoord te geven indien ik van mening ben dat dat spelontwrichtend zou zijn. Je mag dan uiteraard wel opnieuw proberen.
    « Laatst bewerkt op: 23 januari 2016, 19:36:36 door Dixie »
    Pagina's: [1]   Omhoog