Nieuws

Nieuwe zomerplanning
Heb jij al gezien welke toffe spellen er in de zomer worden gespeeld? De nieuwe zomerplanning staat online. Bekijk hem dus snel eventjes en krijg een indruk wat voor gaafs er allemaal aankomt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Variant uitleg  (gelezen 100 keer)

Wazigekip

Variant uitleg
« Gepost op: 27 november 2018, 11:15:31 »

Variantregels:

Rassen:

Om te beginnen zijn er dus 3 rassen.

Al zijn er ondanks de 3 rassen wel maar 2 allianties. De terran en protoss zijn namelijk bondgenoten en dus 1 alliantie. De andere alliantie is de zerg. De terran weten helemaal niks. In hun ogen kunnen de andere spelers lid zijn van elk mogelijk ras.(hetzelfde als goedjes in een normaal spel dus) De protoss hebben hun eigen overlegboard en weten dus van elkaar wie ze zijn. Zoiets als offboard protoss bestaan niet. De zerg hebben ook hun eigen overlegboard en weten dus ook van elkaar wie ze zijn. Ook offboard zerg bestaan niet. In principe kun je de zerg dus zien als slechtjes, de terran als goedjes en de protoss als adelgoedjes.

Stemsysteem:

Aangezien er vrede is hoeft er dus ook niemand meer te sterven. Daarom hebben we een alternatief stemsysteem. Spelers stemmen wel gewoon elke dag zoals normaal, maar de speler met de meeste stemmen zal niet worden gelyncht. In plaats daarvan wordt elke speler die 4 of meer stemmen heeft gekregen gelyncht. Als er dus niemand 4 of meer stemmen heeft gekregen zal dus ook niemand worden gelyncht. Er zal dus ook geen burgemeester zijn en meteen de eerste dag is er al gewoon een lynchstemming.

Lynch consequenties:

De vrede wordt al sinds het einde van de oorlog gehandhaafd door een beleid met geen enkele ruimte voor misdaden. Moord is dus ook absoluut ten strengste verboden. Als een terran dus een andere terran of protoss zou vermoorden worden ze dus ook ter plekke als straf door het automatische veiligheidssysteem geŽxecuteerd. Dit geldt dus ook voor lynchstemmen. Als een terran of protoss wordt gelyncht dan worden alle terrans op die speler hebben gestemd dus als straf door het automatische veiligheidssysteem geŽxecuteerd. Uitzondering hierop is als er ook een protoss op de gelynchte speler heeft gestemd. In dat geval blijven alle terran gewoon leven. Zerg vermoorden is uiteraard wel gewoon toegestaan.

De regels voor protoss zijn een stuk milder. Echter is het voor hen ook niet toegestaan om ongelimiteerd terran te vermoorden. Als een specifieke protoss 3x betrokken zou zijn bij de moord op een terran wordt deze protoss als straf door het automatische veiligheidssysteem geŽxecuteerd.

Overwinningscriteria:

De vrede is alleen te handhaven doordat alle bewoners zich rustig en normaal gedragen. Om het spel te winnen moeten de terran en protoss 3 dagen doorkomen zonder dat er doden vallen. Maar eerst moeten ze wel alle zerg uitroeien.

De zerg winnen als er nog minder dan 4 terran en/of protoss in leven zijn.

De zerg zijn moordlustige megainsecten die geen enkele waarde hechten aan hun eigen leven en alleen als doel hebben om zoveel mogelijk vijanden af te slachten. Dode zerg winnen dus ook mee met hun alliantie als de zerg zouden winnen.

Rollen:

Dan nu naar de wat ingewikkeldere aanpassingen. Er wordt een volledig nieuwe rollenlijst gebruikt. Deze rollen zijn verdeeld in 3 niveau's. Het onderste niveau bestaat uit 1 rol zonder enige speciale krachten. Rollen kunnen geupgrade worden naar een rol van een hoger niveau. Om geupgrade te worden heeft elk rol van niveau 1-2 de keuze uit 3 verschillende rollen uit het niveau erboven.

Gebouwen:

En als laatste hebben de rassen ieder de mogelijkheid om gebouwen te bouwen die hun ras helpen. Elke speldag krijgt elke ras voor elke speler van hun ras grondstoffen. En de rassen kunnen die grondstoffen gebruiken om gebouwen te bouwen. De protoss en zerg kunnen dit gewoon via hun eigen board doen. De terran kunnen gebouwen bouwen doordat 4 verschillende spelers openlijk een gebouwaanvraag bevestigen. De gebouwen zijn algemeen te verdelen in 2 verschillende soorten. Er zijn gebouwen die bestaande rollen van spelers verbeteren, door deze extra krachten te geven of ze de mogelijkheid te geven deze rol te upgraden naar een rol van een hoger niveau. En er zijn gebouwen die het ras op zich van nieuwe krachten voorzien. In het geval van de terran wordt er via een stemming een specifieke speler aangesteld om zo'n gebouw te beheren.

Duur speldagen:

Gezien de vele aangepaste regels en mogelijke dagen zonder dat er spelers zouden sterven duren speldagen maar 24 uur. De kans dat het spel anders extreem lang zou kunnen duren is best wel heel groot. En iedereen die spel 285 heeft meegemaakt weet wel dat zo'n scenario niet heel erg gewenst zou zijn.

Activiteitsregels:

Ook zijn er aangepaste activiteitsregels. In principe zijn deze een stuk milder in verband met de speldagen die maar 24 uur duren. Elke speldag zal de stem van alle spelers standaard op de speler zelf staan. Spelers hoeven dus niet per se te stemmen tijdens een speldag, behalve als ze hun stem willen veranderen. Ook is het toegestaan om acties of stemwijzigingen van toekomstige dagen al van tevoren door te geven. De enigste activiteitseis is dat spelers elke 7 speldagen een teken van leven moeten laten zien door ergens in een topic van het spel iets te posten.
« Laatst bewerkt op: 30 november 2018, 18:51:18 door Wazigekip »
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog