Nieuws

Spelleiderblog
Al onze spelleiders hebben een eigen spelleiderblog. In het teken van de nieuwe zomerplanning die online staat, vind je hier binnenkort meer informatie over hun spellen. Je kunt ook spelleiders altijd contacteren als je een idee voor een spel hebt.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 22   Omlaag

Auteur Topic: [Discussie] Wie is de een en wie is het niet?  (gelezen 2109 keer)

Gait

Re: [Discussie] Wie is de een en wie is het niet?
« Reactie #240 Gepost op: 13 januari 2019, 20:20:04 »

Verder wil ik nog even mijn excuus aan bieden voor niet actief zijn. Ik heb hier behoorlijk slecht internet en ben overdag telkens weg, en ik kom er dus niet telkens aan toe om op wvw te zijn.

shadow

« Reactie #241 Gepost op: 13 januari 2019, 20:35:59 »

Als sil niet slecht blijkt te zijn kan dat ook gewoon komen door illusionist of wolventovenaar. Lijkt me waarschijnlijker dan een sjamaan die zich voor doet als helderziende.

Gait

« Reactie #242 Gepost op: 13 januari 2019, 23:16:32 »

In elk geval een slechtje eruit en dat is goed nieuws. Zou er nog een tweede wolventovenaar in kunnen zitten? Zo niet dan hebben we in elk geval een klein voordeel dat een ziener niet meer een 'neppe' lone wolf kan vinden. Ik vertrouw Meringue voor nu en hoop dat de helderziende vannacht iets heeft gezien.

BloodWolf14

« Reactie #243 Gepost op: 14 januari 2019, 13:19:26 »

Ik zat net trouwens even naar de variant te kijken en @adriaan zijn dat de enig mogelijke slechte rollen of de rest ook gewoon?

Want als dat de enige mogelijke hulpjes zijn dan is er niet eens een Sjamaan en is de ziener/helderziende sws bewezen.

adriaan

« Reactie #244 Gepost op: 14 januari 2019, 13:33:14 »

Alle hulpjes in de normale rollenlijst kunnen ook in dit spel zitten

maartenrambo

« Reactie #245 Gepost op: 14 januari 2019, 14:44:21 »

Heb een lijstje gemaakt met mijn verdenkingen.

Anne  vindt ik weinig inbreng hebben in dtopic.

Bloodwolf denk goed mee de laatste dagen.wil ik op dit moment op goed plaatsen.

Dutchy  loopt chaos te veroorzaken en trek dingen in twijfel. Heb t gevoel dat hij slecht is en een hulpje.

Gait  vindt ik weinig informatief  mee brengen hoop dat ze nu der vakantie over is wat meer van te zien.

Jessica  wil ik op dit moment op goed plaatsen. Zou wel wat meer inbreng in dtopic willen zien.

Shadow vindt ik weinig actief mee doen in t dtopic.

Tijgertje  heb ik een goed gevoel bij.  Kijkt kritisch naar dingen die gezegd worden en stelt vragen.

Merinque  heb ik een  goed gevoel bij.

Maartenrambo  weet van mezelf dat ik goed ben

Ik vermoed dat we de lone wolf bij dutchy Anne of shadow  zullen vinden.

"Then we’ll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

BloodWolf14

« Reactie #246 Gepost op: 14 januari 2019, 16:54:01 »

Well sad. De Sjamaan is dus nog steeds mogelijk. Al denk ik niet dat er nog eentje in zit nu Sil als een ander hulpje gestorven is. Hij kon met zijn krachten de Ziener in ieder geval counteren dus ik denk dat dat al genoeg is. Verder denk ik dan nog iets van een illusiewolf ofzo? Weet niet wat balanced is in een rolverdeling.

Overigens ben ik ook benieuwd wie vannacht bekeken is en of we dan nog een slechtje te pakken hebben. Zou het een stuk makkelijker maken.

@jessicavd @shadow @Gait wie verdenken jullie?

Anne

« Reactie #247 Gepost op: 14 januari 2019, 17:16:30 »

Bij mij ga je de lone wolf niet vinden. Ik heb een hele saaie rol. Ik hoop eigenlijk dat de eventuele ziener nog iets nuttigs heeft gezien. Het klopt dat ik niey zo actief ben, op andere vlakken gaat het even niet zo goed. Maar ik doe mijn best, want dit is wel een leuke afleiding.

dutchy

« Reactie #248 Gepost op: 14 januari 2019, 18:00:45 »

Dat vind ik jammer om te horen, Anne. Hopelijk vind je de weg omhoog weer snel en dat die maar stijl mag zijn.

----------------

[spelmodus]Denk dat we ons moeten focussen op de wolf als we vermoeden dat het het een hulpje is, hebben we er weinig aan we zitten al op dag vier. Vond het lijstje van Maarten wel een goed idee.

Anne: heeft weinig inbreng in het dTopic. Drukt zijn snor misschien iets, dus mogelijk slecht. Zou goed mogelijk kunnen zijn als lone wolf/hulpje. Al heeft ze ook haar reden gegeven.

Bloodwolf: heeft mij vanaf het begin van het spel in verwarring gebracht, zet hem voorlopig op hulpje, maar sluit lone wolf niet uit.

Dutchy: ik weet dat ik goed ben.

Gait: kan ik slecht inschatten, is natuurlijk op vakantie dus minder aanwezig, is natuurlijk een perfect excuses

Jessica: doet die mee? Dus echt niks van gezien. Dus geen idee.

Shadow: kan ik slecht inschatten: drukt zijn snor misschien iets, dus mogelijk slecht.

Tijgertje: zet ik op goed.

Merinque: schijnbaar gezien als goed, twijfel ik nu niet aan.

Maartenrambo: schijnbaar gezien als goed, twijfel ik nu niet aan.

[/spelmodus]

maartenrambo

« Reactie #249 Gepost op: 14 januari 2019, 18:12:59 »

Als iedereen een lijstje plaats met wie  ze verdenk en en wie niet.

-- Han Solo
Rollen van mij

jessicavd

« Reactie #250 Gepost op: 14 januari 2019, 19:22:13 »

Dat vind ik jammer om te horen, Anne. Hopelijk vind je de weg omhoog weer snel en dat die maar stijl mag zijn.

----------------

[spelmodus]Denk dat we ons moeten focussen op de wolf als we vermoeden dat het het een hulpje is, hebben we er weinig aan we zitten al op dag vier. Vond het lijstje van Maarten wel een goed idee.

Anne: heeft weinig inbreng in het dTopic. Drukt zijn snor misschien iets, dus mogelijk slecht. Zou goed mogelijk kunnen zijn als lone wolf/hulpje. Al heeft ze ook haar reden gegeven.

Bloodwolf: heeft mij vanaf het begin van het spel in verwarring gebracht, zet hem voorlopig op hulpje, maar sluit lone wolf niet uit.

Dutchy: ik weet dat ik goed ben.

Gait: kan ik slecht inschatten, is natuurlijk op vakantie dus minder aanwezig, is natuurlijk een perfect excuses

Jessica: doet die mee? Dus echt niks van gezien. Dus geen idee.

Shadow: kan ik slecht inschatten: drukt zijn snor misschien iets, dus mogelijk slecht.

Tijgertje: zet ik op goed.

Merinque: schijnbaar gezien als goed, twijfel ik nu niet aan.

Maartenrambo: schijnbaar gezien als goed, twijfel ik nu niet aan.

[/spelmodus]
Ik heb met een enkeling al gesprekken gevoerd  en zelf vind ik t erg moeilijk de eenzame wolf te zoeken/vinden ..

ik heb alles meegelezen ..
maar ik heb altijd nogal moeite met zoeken .dus ja ik doe mee .
zal kijken of ik een lijst kan maken wie ik slecht acht

tot nu toe zet ik maarten en bloodwolf als goed verder moet  ik nog kijken

pm is altijd welkom bij intresse

Wie zich bewust is van de waarheid, lacht om de leugens van het gerucht

Gait

« Reactie #251 Gepost op: 14 januari 2019, 21:00:11 »

Heb een lijstje gemaakt met mijn verdenkingen.

Anne  vindt ik weinig inbreng hebben in dtopic.

Bloodwolf denk goed mee de laatste dagen.wil ik op dit moment op goed plaatsen.

Dutchy  loopt chaos te veroorzaken en trek dingen in twijfel. Heb t gevoel dat hij slecht is en een hulpje.

Gait  vindt ik weinig informatief  mee brengen hoop dat ze nu der vakantie over is wat meer van te zien.

Jessica  wil ik op dit moment op goed plaatsen. Zou wel wat meer inbreng in dtopic willen zien.

Shadow vindt ik weinig actief mee doen in t dtopic.

Tijgertje  heb ik een goed gevoel bij.  Kijkt kritisch naar dingen die gezegd worden en stelt vragen.

Merinque  heb ik een  goed gevoel bij.

Maartenrambo  weet van mezelf dat ik goed ben

Ik vermoed dat we de lone wolf bij dutchy Anne of shadow  zullen vinden.

No offence Maarten, maar mijn vakantie is nog niet over, waar heb je dat gelezen? Hij begint net pas. Ik ben nog minstens tot volgende week woensdag de 23e op vakantie. En ik had verwacht meer tijd erin te kunnen steken omdat ik dacht wat meer actief te kunnen zijn. Het helpt echter niet dat ik hier amper internet heb en constant bezig ben.

Ik lees veel maar doordat mn hoofd vol is blijft het niet plakken. Ik vind het lastig om me op het spel te kunnen concenteren zoals het hoort en daarmee vind ik het lastig zelf een keuze te maken wie ik verdenk. Dit is niet hoe het spel gespeeld hoort te worden en ook niet hoe ik zelf wil spelen en als ik had geweten dat ik hier geen internet had en zo weinig tijd erin had kunnen steken was ik ook niet mee gaan doen.

Dus @BloodWolf14 ik heb geen verdenkingslijst op dit moment omdat ik het gewoon niet bij kan houden. Ik stem mee, ik lees mee maar het blijft niet hangen en ik zie nergens iets verdachts in omdat ik me gewoon niet kan concentreren erop. Hierbij verontschuldig ik me dus ook naar iedereen en ook naar Adriaan. Ik had gewoon niet mee moeten doen en dat is een feit. Sorry dat ik weinig inbreng heb, sorry dat ik dingen gewoon niet 'zie'. Maar als mn hoofd vol zit zoals het nu de afgelopen dagen is geweest, dan moet ik sommige dingen gewoon even laten vallen en rustig aan doen voor mijn mentale gezondheid omdat ik dan gek wordt.

Ik had verwacht meer op internet te kunnen zitten en mee te kunnen doen maar dit is anders uitgevallen dan ik had gedacht. Sorry hiervoor.

maartenrambo

« Reactie #252 Gepost op: 14 januari 2019, 22:01:08 »

@Gait
Ik had begrepen dat je een paar dagen ging om iemand op te zoeken. Zie nu dat ik jouw en dacht hope door elkaar haalde.

-- Han Solo
Rollen van mij

dutchy

« Reactie #253 Gepost op: 15 januari 2019, 13:20:55 »

Wat zou nou eigenlijk een goede tactiek zijn voor een lone wolf? Juist actief op de voorgrond of een beetje stilletjws in de achtergrond terwijl de goedjes elkaar verdachtmaken en lynchen?

Ik zat hier nog over na te denken. Denk dat de opzet van het spel bijna dicteert dat de lone wolf op de achtergrond blijft. Het is immers voor een lone wolf belangrijk om er zo lang mogelijk in te blijven. Hoe langer de lone wolf erin blijft, hoe minder tijd we hebben om de tweede lone wolf eruit te halen. De tweede lone wolf is immers veel moeilijker omdat dat letterlijk iedereen kan zijn, iemand die verdacht is (mogelijk hulpje - als die er nog inzitten - dat lone wolf wordt), mogelijk zekerheidje als Maarten of Meringue. Mogelijke gok voor de helderziende. Zeg het maar. Dus om dit spel te kraken, als lone wolf, blijf er zo lang mogelijk in.
In ieder spel ziet dat iedereen die veel op het dT post andere daar bovenop springen, die analyse is heel snel te maken. Dus tenzij je het geluk hebt om gezien te worden en dus opgenomen te worden in het goedjesnetwerk, is het eigenlijk heel gevaarlijk om actief te zijn op het dT. Dit leidt mij naar de conclusie dat ik denk dat een stillere speler de lone wolf is: @Anne, @jessicavd, @shadow en ook nog wel @Gait. Gait is nog wel enigszins actief, dus blijven er drie over die letterlijk niks proberen en weinig mening geven.

BloodWolf14

« Reactie #254 Gepost op: 15 januari 2019, 13:51:41 »

De drie spelers die je noemt zijn standaard wat minder aanwezig in het Dt dan anderen hier. Je bent lekker aan het sturen :P
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 22   Omhoog