Nieuws

Spelleiderblog
Al onze spelleiders hebben een eigen spelleiderblog. In het teken van de nieuwe zomerplanning die online staat, vind je hier binnenkort meer informatie over hun spellen. Je kunt ook spelleiders altijd contacteren als je een idee voor een spel hebt.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe activiteitsregels per 1 maart  (gelezen 310 keer)

Roandraak

Nieuwe activiteitsregels per 1 maart
« Gepost op: 4 februari 2019, 21:34:00 »

Hoi iedereen,

We hebben jullie gehoord! De afgelopen tijd zijn er helaas meerdere mensen inactief gestorven.
In de huidige regels krijg je een maand een spellenban en bij herhaling loopt dit op tot een langere spellenban en/of forumban.
De echte draaideurcriminelen die zullen echter een permanente forumban kunnen verwachten.

De reden achter de spellenban is dat het inactief sterven een enorme impact op het spel kan hebben.
Zo valt een verdeling van een spelleider zodra er inactieven zijn, maar het belangrijkste is nog dat het ook totaal niet motiverend is voor andere spelers.
Als forumteam zijn wij van mening dat regels er met een reden zijn, maar we proberen actief na te blijven denken over veranderingen op het forum.

Daarom willen wij de volgende aanpassing doen.
We voegen een consequentie toe in het lijstje wat er al is. Deze consequentie geldt voor je eerste keer inactief sterven.
Het blijft een spellenban, maar nu van 14 dagen in plaats van een volledige maand.
We kiezen er voor om nog wel een spellenban te hanteren, omdat wij het gevoel hebben dat een enkele waarschuwing aan dovemansoren gericht is. De waarschuwing komt al tijdens het spel in het deadlinetopic én in de nachtverwerking.

Deze verandering gaat op 1 maart in.
De nieuwe regels zijn als volgt:

Citaat
Ben je 1 keer inactief, maar daarna weer 8 spellen lang óf een half jaar gewoon actief, dan reset je telling zich en begin je dus weer op 0.
Bij 1 keer inactief dood krijg je een spellenban van 14 dagen.
Bij 2 keer inactief dood in je laatste 8 spellen óf binnen een half jaar krijg je een spellenban van 1 maand
Bij 3 keer inactief dood in je laatste 8 spellen óf binnen een half jaar krijg je een spellenban van 3 maanden
Ben je daarna nog een keer inactief binnen 8 spellen of een half jaar, dan krijg je een forumban en spellenban van 3 maanden.
Mocht jehierna weer inactief geraken binnen 8 spellen / een half jaar, dan wacht je een permanente spellenban die alleen om te keren is op oordeel van het forumteam.
Je kan slechts aan 2 spellen tegelijk deelnemen.

Het half jaar / 8 spellen geldt vanaf het aflopen van de ban.

FAQ
Wat betekent dit voor de huidige bans?

De huidige bans blijven hun normale duur behouden. Dit doen we om één lijn te trekken.
Ook de bans die tot 1 maart uitgedeeld worden, zullen de oude regels hanteren.

In discussie over mijn ban?
Indien er (zwaarwegende) redenen zijn waardoor je niet actief kon zijn, kan je hiervoor altijd de spelleider benaderen.
Doe dit zo snel mogelijk, als je dit voor de nacht al doet, is er de kans dat je niet doodgeschreven wordt.
Als je dit na de nacht doet, kan het zijn dat je al doodgeschreven bent, maar dan wordt er naar de ban gekeken.
Indien de reden legitiem is, gaan we je niet straffen voor een sowieso al vervelende situatie.

Verdere discussie is niet nodig. Zeker niet in het openbaar. Indien je vragen of opmerkingen hebt, hoef je je niet op het forum zelf uit te laten.
Stuur een PM of een appje. We proberen de bans zo eerlijk en objectief mogelijk te beoordelen en uitzonderingen dienen ook uitzonderingen te blijven.

Op jezelf stemmen?
Er was wat discussie over hoe spelleiders 'zelfstemmen' accepteren.
In de regel geldt het volgende:
Citaat
Zelfstemmen mag, omdat er bijvoorbeeld scenario's zijn waarbij je weet dat het toch niet meer helpt, een huidenwisselaar actief is, of je hierdoor de BM stemming kan winnen.
Het is echter niet toegestaan om op jezelf te stemmen omdat je 'het toch niet weet' en op deze manier geen 'fouten' maakt. Deze gevallen getuigen van niet-actieve deelname in het spel, wat sowieso al gezien werd als inactief zijn.
De spelleider zal op de stemmen letten en je op tijd proberen te waarschuwen als een zelfstem als inactief gerekend zou worden, alleen is het ook aan jezelf om te bepalen! We kunnen niet 24/7 online zijn.

Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn, horen we het graag.

Liefs,

het Forumteam

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

BloodWolf14

Re: Nieuwe activiteitsregels per 1 maart
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2019, 23:11:51 »

Ja, vraagje: Mag je met de BM-stemming dus ook op jezelf stemmen om die bijvoorbeeld te winnen? Want ik ken het spel alleen maar met dat je niet op jezelf mag stemmen voor BM daar dit oneerlijk zou zijn. Dan gaat iedereen natuurlijk op zichzelf stemmen. Dus ben benieuwd of deze regel van zelfstemmen dus ook voor het BM-schap telt?

Roandraak

« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2019, 23:20:10 »

Dat mag. Op jezelf stemmen als BM, of het gewaardeerd wordt en in je voordeel werkt is een andere vraag.
Denk dat het niet zo'n vaart loopt dat iedereen op zichzelf gaat stemmen.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Kevindemen

« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2019, 23:30:14 »

Als iedereen op zichzelf stemt heeft iedereen 1 stem en wordt er dus random gekozen. Kans dat je dan BM wordt is kleiner dan wanneer je gewoon campagne voert :p
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Roandraak

« Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2019, 11:56:08 »

De regels zijn trouwens van kracht :)

Semi-Sjamaan

« Reactie #5 Gepost op: 6 maart 2019, 10:56:03 »

Waar kan ik zien hoe lang je spellenban duurt?

Roandraak

« Reactie #6 Gepost op: 6 maart 2019, 13:44:42 »

Als het goed is heb je een pm gehad, anders kan ik het opzoeken

Semi-Sjamaan

« Reactie #7 Gepost op: 6 maart 2019, 15:58:41 »

Als het goed is heb je een pm gehad, anders kan ik het opzoeken

Ik heb geen pm gehad.

Semi-Sjamaan

« Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2019, 15:58:08 »

Roandraak

« Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2019, 15:59:27 »

Ik kom net van de recovery af na een kleine ingreep. @Sil hoort je een pm te sturen

Pagina's: [1]   Omhoog