Nieuws

Zin in een potje weerwolven van wakkerdam?

Klik dan hier en meld je aan!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Spel 210 - Belangrijk!  (gelezen 996 keer)

t4nd

Spel 210 - Belangrijk!
« Gepost op: 23 oktober 2011, 22:24:13 »

Het verhaal
Het verhaal in 210 zal stukje per stukje gevormd worden, en iedereen heeft daar zeggenschap in. Bij onze stukjes zal telkens een poll horen. Op basis van deze poll wordt het verdere verloop van het verhaal bepaald. Kijk telkens dus goed na wat er onderaan onze posts staan zodat je het verhaal kan volgen (A).


Acties
Stuur je acties steeds door naar Zabulus & t4nd. Als je maar naar n van ons 2 stuurt gaat je actie niet door. Gelieve ook in elke pm als onderwerp "210" in te vullen.


Nieuwe rollen:

Onruststoker (goede rol)

Eigenschappen:
De onruststoker heeft de mogelijkheid om bij n dag te zorgen dat er twee lynches komen. De twee spelers met de meeste stemmen zullen dan sterven.

Beperkingen:
De onruststoker moet een dag van te voren aangeven of hij een bepaalde dag onrust stookt waardoor er twee lynches komen. Dit doet hij door middel van een pm naar de spelleiders. De spelleiders zullen dan bekend maken dat de twee met de meeste stemmen zullen sterven, maar zullen niet vertellen wie de onruststoker is.

Tijd van de actie
De dag


De dief (goede rol)

Eigenschappen:
De dief kan de eerste 5 nachten de rol van een andere speler raden. Is zijn gok correct, dan steelt hij de kracht van die rol. De speler waarvan hij gestolen heeft verliest zijn kracht. De dief blijft altijd goed.

Beperkingen:
- De dief steelt enkel de kracht, de persoon van wie hij steelt behoudt dus zijn originele rol, maar zonder kracht.
- Zienende rollen zien hem als 'dief' zo verschijnt hij ook in het infotopic, ongeacht welke rollen hij stal.
- De dief krijgt enkel te horen welke kracht hij bijgekregen heeft, hij hoort niet of zijn actie lukt of mislukt. Als hij dus steelt van een burger of weerwolf krijgt hij enkel te horen dat hij geen extra kracht gekregen heeft.
- De beul, priester, ketter en belleman kunnen niet bestolen worden door de dief na dat ze hun actie hebben gebruikt.
- Als een kracht al gebruikt is, kan de dief die niet nog een keer gebruiken.
- De dief kan maximaal 3 keer proberen een kracht te stelen, hij kan dus in totaal slechts 3 krachten hebben.
- De dief kan de eerste 5 nachten gokken op de rol van een andere speler.

Tijd van actie:
De nacht, het vijfde uur


Welp (slechte rol)

Eigenschappen:
De welp is een wolf in wording. Bij aanvang van het spel is hij nog klein en weet niet wie de andere wolven zijn.
In de vijfde nacht zal de welp uitgroeien tot een volwassen wolf en krijgt hij toegang tot het weerwolvenboard.
Wanneer de weerwolven de welp aanduiden als slachtoffer in de vijfde nacht zal hij niet vermoord worden (in eerdere nachten wel).
Omdat de welp nog onvolgroeid is kan hij niemand vermoorden tenzij deze persoon hem erg vertrouwt en/of de welp hem erg goed kent. Dit wilt zeggen, als de welp de rol van een speler kent kan hij deze vermoorden. De welp kan dit tot driemaal toe doen en enkel in de eerste vijf nachten. De welp kan ook slechtjes vermoorden (indien hij bvb gekoppeld is).

Beperkingen:
De beul, priester, ketter en belleman kunnen niet vermoord worden door de welp na dat ze hun actie hebben gebruikt. (als de pm van de welp verstuurd was vr de actie gepost was zal de welp-moord alsnog doorgaan)
De welp kent de weerwolven niet voor de vijfde nacht.
Zolang de welp niet transformeert gaat hij niet dood door priesterwater.
Wanneer de welp iemand vermoordt moet hij de spelleider pm'en en de rol van dit personage doorgeven. Wanneer de rol fout is zal de moord mislukken (dit telt als 1 van de 3) en krijgt het slachtoffer te weten dat de welp hem probeerde te vermoorden (hij krijgt niet te horen wie de welp is).
De welp kan maximum twee speler per nacht vermoorden en enkel in de eerste vijf nachten. Zoals alle andere slechte rollen kan de welp het lijk niet vermoorden.

Tijd van actie:
De nacht, het zesde uur


Bink (extra rol)

Eigenschappen:
Op het moment dat de Bink succesvol door middel van de lunch wordt gedood en niet wordt gered door de heks of door de grafdelver, zal hij niet die nacht sterven, maar de nacht daarna (direct na de lynch). Hij krijgt dit niet te horen en zal ook niet bekend worden gemaakt hoe hij stierf.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2011, 13:55:10 door Zabulus »
Gelogd
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

t4nd

Re: Spel 210 - Belangrijk!
« Reactie #1 Gepost op: 3 november 2011, 20:49:35 »

Eerst en vooral wil ik zeggen hoe leuk ik het vind dat zoveel spelers meewerken aan het verhaal & er dus zo goed geschreven wordt.
Anderzijds zijn er ook spelers die graag net voor de deadline stemmen en dat doen in een post van n zinnetje.

We willen geen woordminimum opleggen, maar anderzijds zullen posts die naar onze mening echt te kort zijn en geen deel van het verhaal uitmaken niet als stempost tellen. Ook als je je stem wil veranderen zal je dus de moeite moeten nemen om een (kort) stukje verhaal te typen.
Gelogd
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞
Pagina's: [1]   Omhoog