Nieuws

Zin in een potje weerwolven van wakkerdam?

Klik dan hier en meld je aan!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Speluitleg - Verhaaltopic  (gelezen 1071 keer)

Linqy

Speluitleg - Verhaaltopic
« Gepost op: 27 oktober 2011, 09:05:21 »

Hier vind je uitleg hoe het speltopic werkt, genaamd: Speltopic 211 - Zwemmen of verdrinken? Nee, het is zwemmen of opgegeten worden!

De bedoeling van dit speltopic is om hier met z'n allen een verhaal te schrijven. Hoe het verhaal loopt hangt onder andere af van het thema van het spel. Het thema in dit geval is "standaard" Wakkerdam, maar kan dus verschillen per spel. Lees altijd de beginpost goed door, net als alle nachten. Dat geeft vaak aan welke richting het verhaal op gaat. Probeer ook de verhaaltjes te lezen van andere spelers, zodat je een beetje schrijft in de lijn van het verhaal.

Enkele tips:

• Wees vrij om personages te gebruiken van andere spelers. Lees echter wel even hun personage door, zodat je weet hoe dat specifieke personage ongeveer zou kunnen reageren.
  • Als je andermans personage gebruikt en je wilt dat hij verder gaat met je verhaaltje: Stuur even een pm naar hem/haar toe. Dan zal hij/zij er minder snel overheen lezen.
  • Vergeet niet te stemmen! Je stemt in het speltopic door de naam van het personage waarop je wilt stemmen vet te maken, of een duidelijk kleurtje te geven.
  • Past je stem niet in je verhaal, zet dan eventueel los in je post de stem neer, wederom in kleurtje of vetgedrukt.
  • Wil je je stem veranderen, noem dan in een nieuwe post je oude stem en streep die door. Daarna stem je (in diezelfde post) op de nieuwe persoon op de normale manier

Hopelijk gaan we een ontzettend geweldig verhaal schrijven met zijn allen, en heeft iedereen er net zo'n zin in als ik heb!

Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet en stel ze aan Linqy of aan je mentor als je die hebt.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2011, 09:49:00 door Linqy »

Linqy

Speluitleg - Verhaallijn
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2011, 10:30:06 »

We zitten natuurlijk nu opeens met zijn allen op een eiland, omringd door een zee van water. Mensen in de Middeleeuwen, en dan zeker degenen die zover in het binnenland woonden als de Wakkerdammers die wij spelen.. die kunnen niet zwemmen! Oftewel, we zitten vast in ons prachtige dorpjes, terwijl een groep gemene weerwolven ons het liefst allemaal zou verorberen! Dat maakt natuurlijk onze keuze aan activiteiten enigszins beperkt, maar dat mag het spel zeker niet bederven.

Hieronder vind je een uiteenzetting van de verhaallijn, en de mogelijkheden die je elke nacht hebt. Natuurlijk mag je zelf ook dingen verzinnen, maar zo krijgen degenen die niets weten tenminste een beetje inspiratie, en hebben degenen die zelf iets willen bedenken een houvast, zodat er geen maniakale dingen gebeuren die NIET in het verhaal passen.
Ik zal als spelleider ook streng degenen aanspreken die met hun verhalen niet binnen het thema blijven, dat soort posts zullen dan netjes aangepast moeten worden.

Wat is er wel:

Alles dat je in een dorpje van vroeger maar kon verzinnen aan ambachten hebben we natuurlijk ook in Wakkerdam.
Er is een:

- Kroeg/taveerne
- School
- Kerk
- Bakker/slager/groentenboer etc.
- Smid
- Gemeentehuis (met kerker)
- Bank

Wat is er niet:

Wakkerdam in de Middeleeuwen was maar een normaal dorpje, en om die reden zijn er natuurlijk ook dingen niet aanwezig

- Kledingwinkels (mensen mochten het lekker zelf maken)
- Auto's (ook geen primitieve versies, we zijn maar een klein dorpje)
- Geweren/kruisbogen (Wakkerdam is gewoon lekker van de ouderwetse messen,hooivorken en knuppels)
- Moderne dingen (dus geen e-mail, computers, horloges, playstations en al dat soort rotzooi. We zitten in de MIDDELEEUWEN)

Heb je vragen over of iets wel of niet binnen het verhaal past? Vraag het in het reactietopic, of stuur mij een pm!

Zo zorgen we er samen voor dat we een geweldig verhaal gaan schrijven!

Linqy

Speluitleg - Script
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2011, 10:42:32 »

Ik, Linqy, ben een controlfreak. Ik speel graag de baas, en heb graag de touwtjes in handen.
Dat merk je in mijn spellen ook wel, ik ben niet bang om iemand aan te spreken als er iets gebeurt dat niet precies is zoals ik het graag zie. Zo ook dit spel!

Voor het gemak, de inspiratie maar vooral voor de duidelijkheid.. heb ik voor elke nacht dit spel een soort van scriptje opgesteld.
Hierin staat wat er elke speldag is gebeurd, en kan gebeuren. Zo weet iedereen wat de mogelijkheden van het verhaal zijn, en waar we naartoe werken. Ook de nachten zullen hierop aangepast worden, zodat we  een beetje lijn hebben in ons verhaal! Heb je zelf een toevoeging die absoluut niet kan ontbreken, of wil je graag een bepaalde kant op met het verhaal? Laat het me via een pm vooral weten!

Let op: Deze post wordt aangepast naarmate het spel vordert! Hou het topic dus een beetje in de gaten!

Dag 1 - De overstroming

Dit is waar het verhaal begint. Een gigantische storm heeft gezorgd voor een overstroming waardoor Wakkerdam nu geheel afgesloten is van de buitenwereld. Aan alle kanten is het dorpje een aangrenzende bos (dat allemaal dus op een verhoging lag) omringd door een zee van water. De meeste van de dorpsbewoners kunnen niet zwemmen, en boten zijn er niet omdat de Wakkerdammers zich nooit op de rivier waagden. Opgesloten in het dorp komen ze er dan achter dat de vloek van de weerwolven is teruggekeerd. De burgemeester is vermoord!

Wat kun je doen:

- Wakker worden en schrikken van de overstroming
- Ergens verzamelen en roddelen over de dood van de burgemeester
- Je lam zuipen in de taveerne
- Besluiten om in bed te blijven liggen met zo'n rotdag
- Dweilen en de rotzooi in het dorp opruimen (takken, bladeren etc).
- Helpen met het bouwen van de barricades.

Wat doe je niet:

- Een zwemtocht organiseren. Jullie zitten opgesloten ;)
- Als een maniak rondrennen met een bijl om iedereen dood te slaan
- Zelf proberen te ontsnappen

Dag 2 - De ontsnapping

Nu meer dan duidelijk is dat er echt weerwolven onder de bewoners zitten moet er natuurlijk een plan bedacht worden. Er moet een manier zijn om deze ramp te overleven en niet opgegeten te worden door uit de kluiten gewassen wilde dieren. Er wordt besloten om een poging te wagen om iemand voor hulp weg te sturen (Lynch). Daarvoor moet er een boot gebouwd worden, en natuurlijk gestemd worden op de (on)gelukkige die zich het water op moet wagen.

Wat kun je doen:

- Helpen met het verzamelen van materialen voor de boot.
- Helpen met het verzamelen van voorraden voor degene in de boot.
- Roddelen over de gebeurtenissen en degene die de boot moet gaan besturen.
- Angstig in je huis verstoppen, bang voor de wolven
- Je lam zuipen in de taveerne ;)

Wat doe je niet?:

- Zomaar vanuit het niets opeens een kant en klare boot tevoorschijn toveren
- in n post opeens alle materialen vinden
- Zelf proberen te ontsnappen
- Het bos in trekken om te jagen op weerwolven
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2011, 16:09:41 door Linqy »
Pagina's: [1]   Omhoog