Nieuws

Een nieuw forumteam
Heb jij al gelezen wie er in het nieuwe forumteam zitten? Bekijk het snel door hier te klikken voor het forumnieuws. Volg tevens 539, een afscheidsspel...

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Adellijkenwaarschuwing  (gelezen 1176 keer)

Linqy

Adellijkenwaarschuwing
« Gepost op: 27 oktober 2011, 10:15:03 »

Dit spel zijn jullie dus adellijk geworden.
Adellijk zijn brengt een heleboel verantwoordelijkheid met zich mee, maar ook een heleboel regels. Hou je hieraan, of sterf een pijnlijke dood!

Regel 1:
Vertel NIEMAND (behalve mede-adellijken) dat je adel bent.

Regel 2:
Hint bij NIEMAND (behalve mede-adellijken) naar het eventueel zijn van adel.

Regel 3:
Laat NIEMAND (behalve mede-adellijken) ook maar vermoeden dat er misschien adel in het spel zijn!

Oftewel: Hou dit board, je extra rol en je mede-adellijken ALTIJD geheim!
Vertel je dit wel verder dan sterf je in het spel en krijg je een spellenban voor een maand. Mondje dicht dus!

zone020

• Gast
Re: Adellijkenwaarschuwing
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2011, 16:44:25 »

Ik hou mijn mond.

Papy Kimoto

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2011, 15:15:46 »

Ik weet van niks! Van niks, zeg ik u!

Kingosje

« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2011, 20:52:18 »

Mag je ook nooit aan je mede-wolven zeggen addelijk te zijn?

maartenrambo

« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2011, 20:59:52 »

@ kingosje   nee mag  je dus ook niet doen

"Then well have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

Linqy

« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2011, 21:00:09 »

Jawel, dat mag wel :P

Linqy

« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2011, 21:00:51 »

Adellijke

Eigenschappen:
Adellijken zijn steeds met drie. Deze spelers hebben hun eigen board waar ze kunnen overleggen. Ze worden in het begin van het spel door de spelleider gekozen en zijn alledrie goede spelers.
Wanneer er een adellijke sterft kiezen de andere twee adellijken een nieuwe adellijke. Deze kan wel een slechte rol hebben.
De kracht van een adellijke zit erin dat zijn stem op een weerwolf (dus niet op een hulpje van de slechten) dubbel telt, en die op een andere rol enkel.

Beperkingen:
Doordat de adellijken zelf nieuwe adellijken kiezen, kan het zijn dat iemand met een slechte rol adelijke wordt.
Een stem op een andere adellijke telt nooit dubbel, dus ook niet als deze een weerwolf is.
Wanneer een adellijke weerwolf op een gewone weerwolf stemt, telt de stem wel dubbel.
Het is verboden anderen te vertellen dat je adellijke bent, of je mede-adellijken te verraden. Indien dit gebeurd zal je meteen in het spel sterven. Andere spelers zijn verplicht dit te melden.
Indien je een slechte rol hebt of gekoppelt bent mag je wel de adellijken verraden (een slechtje aan de slechten en een geliefde aan diens geliefde).

maartenrambo

« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2011, 21:02:53 »

Die regel had ik over  heen gelezen

"Then well have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij
Pagina's: [1]   Omhoog