Nieuws

Schrijf je nu in voor spel 548. Dit spel is voor iedereen die wel eens de discussie op één plek wil houden. Enkel het discussietopic!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 23 24 [25]   Omlaag

Auteur Topic: Discussietopic 225 - Wie wil er hier eigenlijk NIET weg? Vreemde lui!  (gelezen 23691 keer)

Remus457

Re: Discussietopic 225 - Wie wil er hier eigenlijk NIET weg? Vreemde lui!
« Reactie #360 Gepost op: 12 februari 2012, 23:52:18 »

er waren 5 slechtjes en 5 goedjes.
1 slechtje en 1 goedje waren koppel.

na deze nacht zijn er 2 goedjes dood gegaan waardoor er nog 2 goedjes en een goed/slecht koppel over was tegenover 4 slechtjes.
zelfs als je 1 van ons neer zou knallen hadden we nog steeds genoeg wolven om alles één voor één af te maken.
gewoon alle goedjes lunchen totdat het koppel vanzelf dood neervalt.

IJskonijn

• Gast
« Reactie #361 Gepost op: 12 februari 2012, 23:55:54 »

Ja nou, ik had zo graag nog iemand neergeknald  (6)

tijgerke87

« Reactie #362 Gepost op: 13 februari 2012, 00:00:58 »

dat kunnen we nu terugzien ja  :P :P

heel schietgraag

Meister

« Reactie #363 Gepost op: 13 februari 2012, 10:11:21 »

er waren 5 slechtjes en 5 goedjes.
1 slechtje en 1 goedje waren koppel.

na deze nacht zijn er 2 goedjes dood gegaan waardoor er nog 2 goedjes en een goed/slecht koppel over was tegenover 4 slechtjes.
zelfs als je 1 van ons neer zou knallen hadden we nog steeds genoeg wolven om alles één voor één af te maken.
gewoon alle goedjes lunchen totdat het koppel vanzelf dood neervalt.

Niet te vergeten dat de bm bij die 4 slechtjes zat waardoor de lynch ook nooit positief zou uitvallen voor het koppeltje :)

Toen ik een pm kreeg van je bent geconverteerd dacht ik: NOOOOOO ik wil niet bij de wolven :'( Nadat ik had gezien hoeveel het er waren vond ik het minder erg (A)

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

t4nd

« Reactie #364 Gepost op: 13 februari 2012, 10:42:21 »

Tsja, de rolverdeling was op zich wel gebalanceerd. Alleen begonnen de goedjes niet echt geweldig en gebruikten de wisselaars hun acties niet echt. Daardoor ontstond er nooit een goedjesnetwerk en waren de dode slechtjes eerder aan zichzelf te wijten. De grafrovers waren wel ingecalculeerd als slechtjes, maar de beul z'n actie was ook wel meegerekend qua balans.
Eigenlijk is de vorige nacht beslissend geweest. Bij een stand van 9 goedjes (met BM) tegen 4 slechtjes (met 2 welpen & waarvan 1 g/s koppel) beslisten jullie om een yeti op te eten en had de andere de pech dat hij de verkeerde acties tegenhield. Daardoor lukte de lunch & de conversie en was het eigenlijk over.
Ik vond het wel jammer dat de huidenwisselaars zo snel dood waren :(.
Stop je er eens 3 in zodat er toch wel één wolf zichzelf op zou eten in de nacht en dan sterven ze alle3 de eerste 2 nachten :P.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

IJskonijn

• Gast
« Reactie #365 Gepost op: 13 februari 2012, 10:47:38 »

Oke, nu wordt het me allemaal te veel, haha. Ik dacht dat ik het spel een beetje snapte, maar dat valt dus vies tegen  :-\

Linqy

« Reactie #366 Gepost op: 13 februari 2012, 11:11:49 »

Je snapt het spel prima hoor Ijskonijn, maar een einde door een meerderheid van de wolven is hier altijd een beetje verwarrend.

Zie het zo:

Voor de nacht leefden er nog 10 mensen:

Remus: Slecht
Meister: Slecht + Burgemeester
Tijgerke: Slecht
Chrisanne: Slecht

RietjeW: Slecht <3
Germa: Goed <3

Ijskonijn: Goed
Loveralph: Goed
Zadok: Goed
Nobody: Goed

Dat wil zeggen dat er dus effectief 5 goede en 5 slechte spelers zijn. De slechten hadden daarbij ook de burgemeester aan hun kant, die bij een gelijke stemming een stem heeft die voor 1.5 telt (en dus de stemming bepaalt).

Nu stierven in de nacht Nobody en Zadok. Dan houden we over:

Remus: Slecht
Meister: Slecht + Burgemeester
Tijgerke: Slecht
Chrisanne: Slecht

RietjeW: Slecht <3
Germa: Goed <3

Ijskonijn: Goed
Loveralph: Goed
Zadok: Goed
Nobody: Goed

Oftewel, drie goede spelers en 5 slechte spelers. Dat wil zeggen dat de wolven een meerderheid hebben in aantallen, en dus ook de lynchstemming kunnen bepalen. Er zit echter goed-slecht koppel in. Dat houdt in dat die twee samen in hun eentje moeten winnen. Alleen is dat in dit geval al niet meer mogelijk.

Stel dat RietjeW als slechtje, en jullie alle drie als goedjes op een slechtje stemmen en de wolven allemaal op een goedje, dan wordt het goedje gelynched vanwege de 1.5 stem van Meister als burgemeester. Dat houdt dus in dat jullie als goedjes, noch het koppeltje nog hadden kunnen winnen. Vandaar dat het spel wordt geëindigd.

tijgerke87

« Reactie #367 Gepost op: 13 februari 2012, 12:12:52 »

dat noemen ze niet onnodig mensen laten denken dat er nog gewonnen kan worden.
Ik weet dat dat niet overal gedaan word en dat dan elk goedje dood moet zijn soms om overwinning te behalen, maar dat voelt voor elke speler niet lekker wetende dat ze zinloos spelen en dan raak je juist inactief.

t4nd

« Reactie #368 Gepost op: 13 februari 2012, 12:55:44 »

Het zou ook niet echt bevorderlijk zijn voor de discussie, en de wolfjes kunnen nog een extra dode hebben doordat ze de jager opeten terwijl ze eigenlijk al met meer zijn.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

LoveRalph

• Gast
« Reactie #369 Gepost op: 13 februari 2012, 15:51:07 »

Wow, zo ongeveer iedereen die ik vertrouwde is slecht :') Well done slechtjes!

Erik

• Gast
« Reactie #370 Gepost op: 13 februari 2012, 18:17:20 »

Mag ik nog een beetje credits voor de (achter-de-schermen) beschuldigingen op Falsifica en bert-boefjes?  (A)
Het kostte me dan wel m'n leven doordat Yeti Devyathe naar buiten kwam en de bescherming op mij van Nobody deed mislukken, maar toch... :P

Falsifica

« Reactie #371 Gepost op: 13 februari 2012, 18:33:49 »

Mag ik nog een beetje credits voor de (achter-de-schermen) beschuldigingen op Falsifica en bert-boefjes?  (A)
Het kostte me dan wel m'n leven doordat Yeti Devyathe naar buiten kwam en de bescherming op mij van Nobody deed mislukken, maar toch... :P
Staan nog wat leuke berichtjes voor jouw te wachten in het WW board!
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow
Pagina's: 1 ... 23 24 [25]   Omhoog