Nieuws

Zin in een potje weerwolven van wakkerdam?

Klik dan hier en meld je aan!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag

Auteur Topic: Speltopic 231 - The Creed shall be followed!  (gelezen 7038 keer)

Chrisanne

Re: Speltopic 231 - The Creed shall be followed!
« Reactie #45 Gepost op: 5 maart 2012, 20:49:53 »

Makkelijk (12) Kenan Il Salhi

Als laatste moest, Nicolais. Nicolais had een beetje last van hoogtevrees wist Condad. Van deze afstand was zelfs te zien dat zijn knieën knikte van angst,,, de grote sterke man verzamelde al zijn moed en...sprong. Maar al Mualin gooide in een beweging een touw om zijn nek als een lasso.. de zwaartekracht deed zijn werk.  Het geschreeuw van Nicolais werd afgeknepen door het touw. Dit was een waarschuwing voor iedereen. Iedereen moest dingen voor de assasin’s doen maar het moest ten alle tijden met overtuiging. En beheersing leerde Conrad en de andere later toen Ibrahim werd doorboort door het korte zwaard wat ze hadden verdiend. de man die het zwaard vast hield was niemand minder dan mauod. Assasin was een gevaarlijk beroep het was niet zo zeer de opdrachten maar de mensen die elkaar wantrouwde en vast hielden aan regels die naar geleefd moesten worden. Want voor regels overtreden werd streng gestraft en zelfs ook laf gestraft want maoud wilde Ali en Tom vermoorden. En laatste genoemde sliep nog,, geen gevecht op leven en dood nee slapend had maoud hem gedood.

De Duiventil
De volgende ochtend ging Conrad op pad voor een opdracht een simpel hoopde hij deze keer. Want de kleine bruine oogjes van Eliva waren op Conrad’s netvlies gebrand. In de duiventil pakte Conrad de duif die lui in een hoekje zat, dichterbij bleek de duif niet lui te zijn maar verwond. iemand had al eerder deze opdracht willen doen maar de duif niet te pakken gekregen.  “Jij ja jij” wees conrad naar de duif. de duif verschrikt van angst probeerde weg te komen hij kon maar net opstijgen voordat hij met een groote plof op de grond kwam. “rustig maar jongen rustig ik pak deze even van je af’ de naam op het papiertje was:  Kenan Il Salhi

Bibliotheek
Na een bezoekje aan de bieb bleek dat deze man Visser was. En ook nog eens een hele slechter want de man was vaker in de kroeg te vinden dan bij de vijver/rivier. De kroegbaas van Ram stam zou hem niet graag dood zien, want dan was hij toch 25% van zijn inkomsten kwijt. wellicht was de kroegbaas niet blij met Kenan’s dood maar kenan’s vrouw zou een gat in de lucht springen. Eindelijk verlost van deze dronke niksnut die in zijn 32 jarig bestaan niks had bereikt...

de oefenruimtes
Bij het in elkaar slaan van de Dummie’s besefte Conrad dat de duif waarvan hij het kokertje had gepakt afgemaakt zou worden als iemand er achter kwam dat hij niet meer kon vliegen, dat bespaarde duivenvoer, Een duif was en vooral een getrainde duif was veel waard maar bij de assinis hadden ze geen tijd om een duif te verzorgen en er stonden 10 duiven in de rij om deze duif’s plaats in te nemen.

De keukens

In de keuken pakte Conrad snel een brood met ham. en wat kruimeltje die over waren gebleven op een bord van iemand die al weg was op een missie. Berty kwam net op tijd of net te laat binnen om niet te zien dat Conrad de kruimeltjes van het bord in een zakje veegde. Heey “meneer ik doe geen opdracht”  zei Berty, “Het spijt me super Berty het zal niet weer gebeuren’ Conrad hielt het papiertje met de naam Kenan Il Salhi omhoog. Berty kon de naam van die afstand niet lezen maar ze begreep genoeg, de wereld was over een paar dagen een man armer.  Ze knikte goed keurend. ‘Ga je nu weg?’ vroeg ze enigszins bezorgd. Neen Ram stam is dicht bij daar doe ik geen dagen over, ik ga over een paar dagen weg ik wil dat kleine zwaardje goed onder de knie hebben. ‘Ram stam daar woont een nichtje van me met haar altijd dronke echtgenoot’. Conrad hielt wijselijk zijn mond, hij wist dat het Kenan was zo veel zuiplappen waren er niet in Ram stam. 

In De trainingring
in de traingring kwam Conrad Adam tegen. hij keek vrolijk en floot zelfs toen hij de binnenplaats verliet. Op weg naar een opdracht? Misschien, misschien ook wel niet.  We zullen het wel horen.
Conrad ging verder met zijn training, behendiger worden met het kleine zwaard dat hij aan zijn riem had hangen. Het ding viel veel te veel op geen dorpbewoner zou hem normaal aankijken met een dodelijk wapen aan zijn middel. Als hij nou,, nee dat ging ook niet werken hij moest het wapen snel hebben en uit een tas halen zou niet snel genoeg zijn. Kan hij het wapen misschien verstoppen op de plaats waar hij  Kenan ging vermoorden. Dat hij dan tegen over Kenan stond en bukte als begroetting en uit de grond het zwaard haalde en hem dodelijk neersteekte? Conrad schudde zijn hoofd.. kon iemand hem maar het zwaard aanreiken. Misschien niet iemand,,,, maar iets.

een paar intensieve dagen later.
Ram stam, was een klein dorpje. de wind waaide zand in de ogen van de bewoners. Niemand vroeg zich af wat deze vreemde deed in een uitgestorven dorpje, ze waren druk bezig, bezig met de alledaagse dingen die Conrad niet boeide. Hij hoopte dat de vorige dagen productief genoeg waren om te doen wat hij vandaag ging doen, Iemand doden en hopelijk een vriendschap zien te verzegelen.

Daar bij de oever op een boomstronk zat hij dan, hij had een kap over zijn gezicht, zo te zien had hij zich de afgelopen weken niet geschoren en weken misschien maanden niet gewassen. Hij stonk naar van alles maar nog wel het meeste naar bier. Hij sliep en snurkte alle vissen weg, geen wonder dat hij niks ving. Hij slaapt diep dacht Conrad ‘Waarrrh wat moet jij hier” schrok de man wakker. Later besefde Conrad dat het zijn schaduw was die de man waarschuwde voor zijn aanwezigheid. De man die alcohol ademde pakte een knuppel en kwam dreigend op Conrad af. ‘jij wil mij vermoorden omdat stukje glas is het niet zo!?!’ Conrad stond recht tegenover hem ongewapend. ‘Ja dat kom ik inderdaad doen. waar is het?’ zei hij zonder vrees. Jij Jij huurmoordernaar! ik zal je ik...Fuuuffffffff een duif kwam aanvliegen en liet boven Conrad het korte zwaard vallen Conrad sprong ving het zwaard hielt het boven het hoofd van Kenan en de zwaarterkracht deed zijn werk....Splasshhh.

-------
1050 woorden,

nayrha

• Gast
Re: Speltopic 231 - The Creed shall be followed!
« Reactie #46 Gepost op: 5 maart 2012, 21:01:42 »

Duo opdracht (1) – met  Habi – 1301 Woorden
De opdracht
Het was ondertussen middag en wilde vertrekken, onderweg naar Jeruzalem besloten ze dat het beter was eerst  Aasim te volgen en kijken wat hij uitspookt zodat ze niet verrast werden. Eenmaal aangekomen begonnen ze te doen alsof ze wapens wilden kopen, en liepen door de straten op zoek naar de winkel van de handelaar om zogezegd een wapen te kopen. Na een tijdje vonden ze de winkel en liepen binnen. “Goedemiddag, waarmee kan ik je helpen” zei de man. De man zag er helemaal niet stoer uit, hij droog een mantel met daaronder een broek, ook de winkel zag er niet uit zoals je zou denken vol met wapens, nee het leek wel een inkomhal van een herberg. Adam keek wat rond, Mukhtar sprak de man aan en zei “euh zitten we wel juist we zijn opzoek naar een speciaal wapen” zei hij. De man keek rond om te kijken of er nog iemand anders was buiten hen, hij deed een teken dat hij hen moest volgen, Mukhtar en Adam keken elkaar even aan en haalde hun schouders op, ze volgde de man die net achter een gordijn verdween, Adam pakte het gordijn beet en trok het opzij zodat ze konden passeren. Ze kwamen in een kamertje waar kussens in een cirkel met in het midden een klein laag tafeltje met daarop een theekan. “willen jullie wat thee” vroeg de man. “Graag” zei Adem gretig. Mukhtar keek Adam aan met een blik daarvoor- zijn-we-niet-hier, toch nam Adam het kopje aan. “Nou, we zoeken dus een speciaal wapen, enige suggesties?” vroeg Mukhtar. De man klapte in zijn handen en 2 beeldschone dames verschenen van achter het gordijn, een van de dames bukte zich naar de man, hij fluisterde iets in haar oor waarop ze weer verdween, de andere dame bleef staan. Adam kon zijn ogen niet van de dame afhouden, Mukhtar zag dit en gaf Adam een por met zijn elleboog, “hou je gedachten erbij” vormde geluidloos zijn lippen. Even later kwam het ander meisje weer binnen, met paar rollen perkament. “Kijk, dit is wat ik ter beschikking heb” zei de man terwijl hij de rollen aan Adam en Mukhtar gaf. “Bekijk het even en ik kom zo weer terug” zei Aasim. Adam rolde een van de rollen uit en zag tekeningen van wapens, hij gaf Mukhtar een por om zijn aandacht te trekken en wees op een tekening, deze ziet er leuk uit zei hij. Mukhtar was het met hem eens . Mukhtar riep de man, even later stond hij weer in het kamertje, Mukhtar zei dat dit wapen hun wel interesseerde. Aasim nam de rol aan en bekeek het, “Ja dit is wel een heel goed wapen, hij liep zonder nog meer  te zeggen terug naar buiten. Adem en Mukhtar werden zenuwachtig omdat het zo  lang duurde voor hij terug kwam, “zo”zei Aasim toen hij terug binnen kwam “hier moeten jullie naartoe gaan om het wapen op te halen, Ik zal daar aanwezig zijn om het geld in ontvangst te nemen” zei hij. Adam was verbaasd en kon zijn ogen niet geloven “Oke…. We zullen… dus aanwezig zijn” zei hij. “binnen 2 uur, verwacht ik jullie daar, zijn jullie niet op tijd ben ik weg en gaat de deal niet door. Mukhtar en Adam verlieten zwijgend te kamer richting de uitgang, eenmaal buiten begon Mukhtar twijfels te krijgen hij bekeek het briefje er stond het adres op van een theehuisje hier in de buurt. Ze besloten een kijkje te gaan nemen, Adam vroeg zich af hoe ze dit voor elkaar moeten krijgen, hoe ze de man gaan kunnen weglokken van de mensen. Na 5 min lopen kwamen ze aan bij het theehuisje, ze liepen naar binnen en bestelde 2 x  munt thee. Mukhtar keek wat rond en zag dat er en achterdeur was waardoor ze eventueel konden ontsnappen mocht het mislopen. Er zaten aan een aantal tafeltjes een paar mensen maar niet zo extreem veel , ze gingen aan een tafeltje zitten waar ze de meeste privé hadden om vrijuit te praten. Mukhtar dacht na, even later kreeg hij een idee en legde dit uit aan Adam, Adam ging ermee akkoord en wachtte geduldig op de man. Na een tijdje stroomde opeens de bar leeg, iedereen verdween zelfs de man die de thee had gebracht, Mukhtar had hier geen rekening meegehouden, hij stond op en liep naar het venster en zag 2 mannen buiten staan die de deur blokkeerde zodat er niemand meer binnen en buiten konden, hij liep naar de achterdeur om te kijken of die ook bewaakt was, “shit deze is ook bewaakt” riep hij naar Adem. Plots ging de voordeur open en de man die ze eerder die dag spraken liep binnen met een ingepakt in doeken pakketje. “ zo jullie zijn er, sorry voor de bewaking maar dan zijn we zeker dat we niet gestoord worden” zei Aasim. Hij legde het pakketje op tafel en ging zitten, keek de twee aan en vroeg achter het geld, Mukhtar nam een buideltje uit zijn zakken en legde dit op de tafel. Aasim wilde dit pakken maar Adam trok het buideltje richting hem, “eerst kijken dan betalen” zei Adam. Aasim lachte even en begon de doeken open te zodat het wapen zichtbaar was, Het was een hele mooie dolk met een gouden versierde tekening aan het heft. Mukhtar nam de dolk op en bekeek hem van dichterbij. Het duurde niet lang of hij sprong op en stak de dolk in de zij van Aasim, Aasim deed zijn mond open om de bewakers te roepen Adam zag dit en legde zijn hand op de mond van Aasim. Mukhtar trok de dolk terug en vroeg waar de gouden scherf was. Adam deed zijn hand weer weg, maar Aasim zei niet waar de scherf was maar riep naar de bewakers, Mukhtar sneed zijn keel open en haastte zich naar de achterdeur en zette er een stoel voor zodat ze eerst met de 2 bewakers konden afrekenen die nu ook binnen waren gekomen om te kijken wat er aan de hand was. Ze zagen Aasim op de tafel liggen en grepen naar hun zwaard Mukthar was sneller bij hen en stak de dolk in de eerste bewaker, die viel neer van de pijn, om zeker te zijn dat hij dood was stak hij nog een keer maar deze keer recht in het hart, Adam was ondertussen in een gevecht met de 2de bewaker, hij had geen wapen dus moest op zijn vuisten vertrouwen, Adam sloeg op de 2de bewaker in die met een klap op de grond neer kwam Mukhtar begon zijn schedel in te trappen en de bewaker verloor het bewust zijn, Adam pakte de dolk af van hem en stak deze in het hart van de bewaker, Ze maakte zich een beetje proper en waste hun handen voor ze de zaak verlieten. Ze gingen terug naar de eerste locatie en vonden daar in het kamertje de goude scherf.

Keuken
Na een paar uur reizen terug naar het kasteel kwamen ze dood moe terug, onderweg kwamen ze Rasim tegen en begroeten hem, die liep hen weer straal voorbij. Ze besloten de scherf nu te brengen naar Al Mualim.
Na het afgeven van de scherf gingen ze naar de keuken om nog wat te eten en te praten over de moeilijke opdracht. Het was niet makkelijk geweest maar hadden het gehaald ze waren beiden trost op zichzelf en trots op de andere, Mukhtar had respect voor Adam gekregen tijdens deze opdracht en hoopte ooit weer een opdracht samen te doen.
Mukhtar vond het tijd om te gaan slapen en liep richting de slaapvertrekken. Een maal daar viel hij met een plof in bed en viel direct in slaap, hij moest morgen vroeg opstaan.
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog