Nieuws

Zin in een potje weerwolven van wakkerdam?

Klik dan hier en meld je aan!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Spel 231 - Uitleg  (gelezen 1144 keer)

Linqy

Spel 231 - Uitleg
« Gepost op: 22 februari 2012, 08:26:35 »

Welkom in Masyaf!

Verhaal:

Jullie zijn allemaal gearriveerd in Masyaf op de thuisbasis van de Hashashin. Een prachtig en vooral ook gigantisch paleis dat boven de stad uittorent op de berg waarop het is gebouwd.
De stad heeft net een belegering door de kruisvaarders doorstaan en moet uiteindelijk weer zo welvarend worden als voorheen. Het is niet alleen de taak van de Hashashin om hun thuisbasis te bewaken, en ervoor te zorgen dat de burgers die nietsvermoedend wonen in het dorp te beschermen. Ook is er de Appel. De reden voor de belegering en de aanleiding voor een grootse speurtocht. De geruchten gaan dat de Appel een wapen is, zo machtig dat de bezitter de controle over de wereld met een handbeweging kan overnemen. Een wapen dat dan ook niet in de handen van de verkeerde personen kan en mag vallen.

De belegering heeft echter niet alleen Masyaf een zware klap toegediend. Ook de Appel is tijdens de gevechten verloren gegaan. Het deel van het Paradijs is (in mijn versie dus) verbrijzeld en in ontelbare stukken gebroken. De stukken, bemachtigd door de kruisvaarders, zijn verstopt bij zowel machtige als minder machtige Kruisvaarders, in de hoop dat de Hashashin ze nooit zullen vinden. Robert de Sablť wil eerst de geheimen van het wapen leren voordat hij ze stukken bij elkaar brengt om het te gaan gebruiken. En die tijd moeten jullie dan ook goed gebruiken om de stukken van de Appel te bemachtigen.
Al Mualim heeft een groot deel van de namen van de bewakers van de stukken weten te bemachtigen. Deze moordcontracten moeten zo snel en zo zorgvuldig mogelijk uitgevoerd gaan worden, en de stukken moeten terugkomen naar Masyaf.



Speelwereld:

Het verhaal speelt zich af in en om Masyaf, de thuisbasis van de Assassijnen. Je bent vrij om de stad in en uit te gaan, en af te reizen naar omliggende steden (Akko, Jeruzalem, Damascus), afhankelijk van wat je wilt gaan doen. De basis van de Assassijnen zelf is als het ware opgedeeld in een vijftal gebieden, die vooral bij het uitvoeren van Moordcontracten van belang gaan zijn. Elk van deze gebieden dient namelijk bij de uitvoer van een opdracht (kort) bezocht te worden.
De gebieden zijn als volgt:

Duiventil:
Hier vind je het belangrijkste communicatiemiddel van de huurmoordenaars. Nieuwe contracten kunnen hier worden opgehaald wanneer zij "bezorgd" worden door de duiven. Dit is in het algemeen het beginpunt voor een moordcontract, want hier haal je de opdracht op die je hebt gekozen. De duiventil bevindt zich bovenin de Westelijke Toren van het kasteel.

Keukens:
De keukens zijn de tussenstop en eindstop van de huurmoordenaars wanneer zijn aan een contract zijn begonnen. Hier kunnen ze terecht voor overleg met de anderen, en voor de voorraden voor een eventuele reis. Een belangrijke ontmoetingsplaats waar je ook de benodigde kracht kunt opdoen. De keukens bevinden zich onderin de Westelijke Toren van het kasteel.

Bibliotheek:
De bibliotheek is een ontzettend belangrijk plek voor een huurmoordenaar. Hier wordt onderzoek gedaan naar je slachtoffer maar ook naar diens omgeving, diens gewoontes en alle andere zaken die voor je contract van belang zijn. Hier maak je je plan, en beslis je hoe je je contract gaat aanpakken. De bibliotheek neemt de gehele bovenverdieping van het kasteel in beslag.

Oefenruimtes:
De oefenruimtes staan vol met kisten met de meest geavanceerde sloten, en deuren die nergens naartoe leiden maar wel perfect oefenmateriaal zijn. Er zijn nissen en speciale ruimtes waarin kan worden geoefend om onzichtbaar te zijn voor iedereen en er is een plek om de nieuwste wapens te testen. Hier oefent een huurmoordenaar die zijn moord onopzichtig wilt uitvoeren en weer wilt verdwijnen na het uitvoeren van zijn contract zonder gepakt te worden. De oefenruimtes bevinden zich in de kelders van het kasteel.

Trainingsring:
De trainingsring wordt, zoals het woord al zegt, gebruikt voor training. Hier kun je leren je zwaard te hanteren of juist leren je vuisten te gebruiken als moordwapens. Wordt effectief met alle wapens die je zijn toegestaan om je doelwitten zo efficiŽnt mogelijk om te leggen. De trainingsring bevindt zich op de binnenplaats van het kasteel.


Opdrachten:

Elke speldag kan elke speler kiezen om een moordopdracht te accepteren. Dit betekent dat een van de contracten uit het topic Moordcontracten wordt aangenomen, die de speler dan kan gaan uitvoeren. Elk van de opdrachten verdient, wanneer uitgevoerd, een stuk van de Appel, en zodra alle opdrachten zijn uitgevoerd winnen jullie allemaal een prijs. De prijs krijgen jullie dus als voor het einde van het spel de opdrachten allemaal zijn uitgevoerd. Ook wanneer je bent gestorven in het spel krijg je alsnog de beloning voor het uitvoeren van de opdrachten (behalve als je inactief bent gestorven natuurlijk, want dan verdien je alleen eeuwige schande).

De prijs:
Een prachtig item voor in je inventaris!
Een begerenswaardig verzamelobject waar je anderen tomeloos jaloers mee kunt maken, of dat je kunt verhandelen voor forum-euro's!

« Laatst bewerkt op: 22 februari 2012, 10:28:58 door Linqy »
Gelogd

Linqy

Re: Spel 231 - Uitleg
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2012, 10:47:16 »

Opdrachten - How-to:

Een moordopdracht accepteer je door een PM te sturen naar Linqy met het nummer en moeilijkheidsgraad van de opdracht die jij (eventueel met een partner) wil accepteren. Eventueel overleg over wie welke opdracht wil doen kan worden gedaan in het http://www.weerwolvenvanwakkerdam.nl/forum/index.php?topic=16006.0, niet in de speltopics.
Hierbij geldt gewoon wie het eerst komt, het eerst maalt. Geen discussie over mogelijk.
Een opdracht bestaat eigenlijk uit 5 delen, en moet een bepaald aantal woorden bevatten (afhankelijk van de moeilijkheidsgraad).
Zodra je de opdracht hebt geaccepteerd kun je beginnen aan het uitwerken van de opdracht. Je verhaalpost waarin je een moordopdracht uitvoert moet voldoen aan een bepaald format.

Een moordopdracht voer je uit door aan elk van de vijf gebieden van de speelwereld een bezoekje te brengen met je personage. Een gedegen voorbereiding is immers onmisbaar bij het uitvoeren van een moord, en je moet dus precies weten wat je doet.
Wat houdt dat precies in?

1.
- Je stuurt een pm met de opdracht die je wilt accepteren. Je ontvangt een pm ter goedkeuring, en zodra je die binnen hebt kun je beginnen met schrijven aan de opdracht.
2.
- Je voert de opdracht uit in het vastgestelde format (zie stukje over format) voor de deadline van die speldag.
3.
- Behaal je de opdracht wordt deze doorgestreept op de lijst.
- Behaal je de opdracht niet voor de deadline blijft hij open voor de volgende speldag.
- Voer je de opdracht foutief uit (dus niet voldoende woorden, verkeerd format, of een vergeten spelgebied) blijft hij open voor de volgende speldag.
4.
Je stuurt een pm voor een nieuwe opdracht.
5.
Zijn alle opdrachten uitgevoerd: Wees blij, een prijs!



Opdrachten - Format

Citaat
Let op:
Je bent niet verplicht deel te nemen aan de extra opdrachten voor het spel!
Heb je geen zin om zoveel te schrijven of heb je een dag minder tijd is dat geen probleem! Schrijf dan gewoon een stukje over je dagelijkse bezigheden in Masyaf in plaats van een moordopdracht!

Kies je ervoor om een moordopdracht te accepteren heb je natuurlijk de taak voor je om deze te gaan behalen. Het behalen van een moordopdracht doe je als volgt:

In 1 of meerdere posts bezoek je ALLE 5 de gebieden uit de speelwereld als voorbereiding op je moord.
Je haalt dus je opdracht op bij de duiventil, verzamelt informatie over je doelwit en traint op je vaardigheden en haalt voorraden in de keukens.
Aangezien ik geen zin heb om elke opdrachtpost uit te gaan pluizen naar precieze informatie over waar je wel en niet geweest bent dienen ALLE opdrachten op eenzelfde manier uitgevoerd te worden.
Dat gaat er zo uitzien:

Citaat
Opdracht (1) Makkelijk - 241 woorden

Duiventil:
Pipo de Clown vond dat hij wel toe was aan een uitdaging en liep naar de duiventil toe om te zien of er iets te doen zou zijn. Wonder boven wonder zat daar een duif die een briefje aan zijn poot had met een opdracht. Verheugd haastte Pipo zich naar de bibliotheek om te achterhalen wie zijn slachtoffer zou zijn.

Bibliotheek

Daar aangekomen ging Pipo zitten aan een lange tafel om te beginnen aan zijn studie. Uren later was hij echter erg hongerig geworden en besloot hij naar de keukens te gaan.

Keukens :

Heerlijk eten stond er altijd klaar in de keukens, en Pipo genoot van een kop soep terwijl hij zijn opdracht besprak met een van de anderen. Toen hij klaar was met eten pakte hij ook alvast een tas met proviand in voor zijn komende reis.

Trainingsring

De heerlijke maaltijd had Pipo genoeg energie gegeven voor een enerverende training en hij ging dan ook aan de slag met zijn zwaardtraining voordat hij zich naar de oefenruimtes haastte.

Oefenruimtes:
Het verborgen blijven in de schaduw ging Pipo nog niet zo goed af, zijn clownsschoenen bleven maar om het hoekje steken en zijn piepende zolen maakten stilletjes sluipen een beetje moeilijk. Uiteindelijk was hij echter toch ervan overtuigd dat hij klaar was voor de moord. Pipo ging op pad en vermoorde op een uitgebreide, pijnlijke en langdradige manier zijn doelwit voordat hij terugkeerde naar huis.

1. Je begint de opdracht met het opdrachtnummer, de moeilijkheidsgraad en het aantal woorden van de post (bij meerdere posts herhaal je dit dus een paar keer).
2. Je bezoekt elk van de 5 gebieden, en geeft het stukje over een betreffend gebied het passende kopje. (aantal woorden per gebied kan en mag dus verschillen).
3. Pas nadat je alle 5 de gebieden hebt bezocht begin je aan de daadwerkelijke moord, en je uiteindelijke totaal moet dus uitkomen op het bepaalde aantal woorden.
4. Posts worden niet gerecycled (Duh). Je kopieert dus niet je stukje over de 5 gebieden voor elke opdracht, maar kunt elke keer een andere volgorde aanhouden. Speel eerlijk.

Het is dus mogelijk om je opdracht in meerdere posts uit te voeren. Wil je bijvoorbeeld eerst nog even samen schrijven met een ander in de keukens bijvoorbeeld, kun je de gebieden spreiden over meerdere posts. Blijf wel de kopjes voor de juist gebieden vermelden, en wanneer je iets voor de opdracht schrijft hoort hij dus een opdracht kop te hebben.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2012, 11:54:03 door Linqy »
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog