Nieuws

De inschrijvingen voor Spel 554: Basis of Gevorderden staan open!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Spel 231 - Vragen  (gelezen 4724 keer)

Linqy

Spel 231 - Vragen
« Gepost op: 24 februari 2012, 10:18:27 »

Heb je vragen over de spelvorm of de opdrachten dan kun je ze hier stellen.
Kijk voordat je je vraag stelt even of er niet al eerder antwoord op is gegeven!

nielsboy

• Gast
Re: Spel 231 - Vragen
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2012, 16:52:41 »

Ik heb een vraag over de moord contacten. Zijn dat mensen die je moet vermoorden in een opdracht?

Bjoernie

« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2012, 20:44:46 »

Zit er een limiet aan het aantal moordcontracten dat n speler per dag mag doen?

Perfecte schoonzoon 2011 & 2012, Lid met het goddelijkste lichaam 2012, Tank 2011

Linqy

« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2012, 20:50:14 »

Elke speler mag 1 moordcontract per dag accepteren (ik dacht dat ik dat wel ergens had neergezet (A))

De vraag van Nielsboy snap ik niet echt... De moordcontracten bevatten inderdaad de naam van de mensen die je in een opdracht accepteert. Als je dus opdracht 5 van makkelijk wilt doen moet je dus uiteindelijk die persoon vermoorden.

Bjoernie

« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2012, 20:51:26 »

Het klonk wel zo in een stuk dat ik gelezen had, maar omdat het er niet letterlijk stond dacht ik, ik vraag het maar even.

Perfecte schoonzoon 2011 & 2012, Lid met het goddelijkste lichaam 2012, Tank 2011

nayrha

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2012, 21:06:01 »

ik vraag me af hoe je je stem uitbrengt? daar als je moordopdrachten aanvaard het stukje eigenlijk alleen over jou gaat.

Bjoernie

« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2012, 21:10:41 »

Je stemt door een verhaal te schrijven waar de stem met een kleur staat aangegeven.

Niels, lees alsjeblieft de vraag even fatsoenlijk, voordat je antwoord geeft. Dan had je gezien dat dit niet het antwoord was waar nayrha naar op zoek was.

ik vraag me af hoe je je stem uitbrengt? daar als je moordopdrachten aanvaard het stukje eigenlijk alleen over jou gaat.

De moordopdracht is ten eerste niet verplicht, dus als je dat niet doet, is er genoeg mogelijk. Doe je dit wel, dan zou je die persoon misschien in de keuken tegen kunnen komen omdat die persoon ook met voorraden bezig is, in de bibliotheek omdat hij ook aan het leren is, je kan een gesprek horen waar die persoon het onderwerp van is, je kan aan die persoon denken, etc. etc. In ieder geval opties genoeg ;)
Daarnaast zou je naast je moordopdracht nog een ander stukje kunnen schrijven. En in het allerergste geval kan je altijd nog, onder je verhaal, de persoon op wie je stemt los neer kunnen zetten, dik gedrukt en met een kleurtje.

nayrha

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2012, 21:22:15 »

De moordopdracht is ten eerste niet verplicht, dus als je dat niet doet, is er genoeg mogelijk. Doe je dit wel, dan zou je die persoon misschien in de keuken tegen kunnen komen omdat die persoon ook met voorraden bezig is, in de bibliotheek omdat hij ook aan het leren is, je kan een gesprek horen waar die persoon het onderwerp van is, je kan aan die persoon denken, etc. etc. In ieder geval opties genoeg ;)
Daarnaast zou je naast je moordopdracht nog een ander stukje kunnen schrijven. En in het allerergste geval kan je altijd nog, onder je verhaal, de persoon op wie je stemt los neer kunnen zetten, dik gedrukt en met een kleurtje.

bedankt voor de deftige uitleg :) dit was dus het antwoord waar ik naar zocht. ;)
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2012, 21:38:31 door Linqy »

Bjoernie

« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2012, 08:57:38 »

Nog een vraagje dan maar:

We beginnen met enkel een kleine dolk en onze handen als wapens. Ik neem aan dat we spullen uit de omgeving ook mogen gebruiken? En krijgen we, wanneer we verder in het spel zijn en hopelijk dus een beetje stijgen in de rangen van de broederschap, ook beschikking tot andere wapens?

Linqy

« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2012, 09:00:39 »

Jullie beginnen inderdaad met een kleine dolk en jullie handen.
Meer wapens krijgen jullie in de loop van het spel naarmate er meer opdrachten worden uitgevoerd. Die worden in de nacht dan aan jullie toegekend (maar niet individueel). De groep stijgt dus in rang als er meer opdrachten af zijn, en dan hebben jullie dus meer wapens om te gebruiken.

Natuurlijk is het wel toegestaan om omgeving te gebruiken als moordwapen, maar het is dus niet de bedoeling dat jullie "toevallig" bergen coole wapens vinden in de huizen van jullie slachtoffers of in een bosje langs de weg.

Een grote steen, ja. Een toevallig rondslingerende sabel, nee.

nielsboy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2012, 10:49:54 »

Mogen alleen de mensen een moordcontract uitvoeren die jij in dat topic per nacht zet?

Chrisanne

« Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2012, 10:57:44 »

Niels gewoon een pm sturen met Naam en Moeilijkheisgraad van de persoon die jij vermoord en je staat op de lijst van moordernaars.

Linqy

« Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2012, 10:59:55 »

De lijst wordt inderdaad gewoon geupdate, iedereen mag gewoon een moordcontract accepteren per speldag, en zodra ik daar een naam, nummer en moeilijkheidsgraad van ontvang verschijnen ze vanzelf in de lijst ;)

Roggie

« Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2012, 11:11:15 »

Maar in het stappenplan staat dat je een nieuwe PM voor een nieuwe moord moet sturen. Kan je dus ook meerde moorden per dag uitvoeren?
Joe.

Zodo

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2012, 11:14:17 »

Volgens mij niet,

er staat *ergens ::)* dat je er maar 1 per dag mag doen, maar ik heb geeeen idee waar :(
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog