Nieuws

Zin in een potje weerwolven van wakkerdam?

Klik dan hier en meld je aan!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Belangrijk! Spelinfo  (gelezen 2298 keer)

t4nd

Belangrijk! Spelinfo
« Gepost op: 15 maart 2012, 13:58:27 »

Hieronder vind je een kaart van de eilandengroep waar we ons op bevinden.

Je vindt een Pokécenter op:
- B2
- E4
- B6

Hoe reis je?
In de pokédex die je krijgt zit een gps die weergeeft waar jij je bevindt. Om dit in het verhaal makkelijk te volgen, zal je verplicht bij elke post zetten in welk vak je je bevindt en naar waar je je verplaatst.
Je verhaalposts die je typt staan voor de acties die je kan uitvoeren. Elke verhaalpost MOET aansluiten op de verhaallijn, je kan dus (voorlopig) niet van het ene vak naar het andere vliegen of varen. Elk vak dat je moet doorkruisen om bij een bepaalde zone te komen staat gelijk aan 100 woorden in je verhaalpost. Wil je dus naar een aansluitend vakje reizen hoef je maar 100 woorden te schrijven. Sta je echter 5 vakjes verder kost het je 500 woorden. LET OP: DIAGONALE KRUISINGEN ZIJN NIET MOGELIJK.

Citaat
Spelvak waar je je bevindt
Je verhaalpost
Spelvak waar je eindigt

Bijvoorbeeld
Ash begint op vak D3 en wil naar het pokécenter op B2, dan krijg je:

Citaat
D3
Verhaalpost
D3 > D2 > C2 > B2

Je houdt dus bij in welk vak je begint, en door welke vakken je heengaat wanneer je verplaatst EN in welk vak je eindigt.

Pokécenter?
Je hebt een hele hoop potions die je Pokémon telkens terug energie kunnen geven, je hoeft dus niet na elk gevecht naar het Pokécenter te hollen. Wanneer heb je ze dan wel nodig? Je kan maximaal 6 Pokémon tegelijkertijd bij je hebben. Als je dus een 7de vangt zal die in de computer bijgehouden worden. Je kan wisselen, maar daarvoor moet je wel eerst naar een Pokécenter gaan.

Hoe vang je een Pokémon?
Heel eenvoudig, door te schrijven :). Welke je vangt mag je volledig zelf bepalen, maar elke Pokémon die je nieuw vangt zal lvl 5 zijn. Hou dus rekening met de evoluties. Legendarische Pokémon zijn uniek en kunnen dus niet gevangen worden.
We willen het ook graag overzichtelijk houden, dus hou onderaan je post steeds bij welke Pokémon je op dat moment in je bezit hebt & wat hun type is.
BELANGRIJK: Nadat je een Pokémon gevangen hebt moet je verplicht naar een ander vak reizen. Je schrijft dus een verhaal van 500 woorden waarin je de vangst beschrijft en direct ook naar een volgend vakje reist.

Concreet:
400 woorden om de vangst te beschrijven
100 woorden om naar een ander vakje te reizen
Samen is dit dus 500 woorden

Bijvoorbeeld
Ash bevindt zich in vak B2, hij heeft een lvl 9 Pikachu & wil graag een Bulbasaur vangen, dan krijg je:

Citaat
B2
Ash wandelt door het gras en merkt een Bulbasaur. Blabla... vangt Bulbasaur.
B2 > B3

lvl 9 Pikachu [electric]
lvl 5 Bulbasaur [grass / poison]

Hoe vecht je?
Je kan met een andere trainer vechten als je samen met hem in hetzelfde vak staat. Je beschrijft zelf het gevecht & bepaalt ook zelf de uitslag. Dit kan in overleg met een andere trainer, maar het kan ook gewoon op je eentje. Nadat je over een gevecht geschreven hebt zullen jouw Pokémon stijgen in level. De Pokémon van je tegenstander stijgen enkel als hij ook een verhaal over het gevecht schrijft.
BELANGRIJK (1): Nadat je een gevecht gedaan hebt moet je verplicht naar een ander vak gaan. Je schrijft dus een verhaal van minimaal 400 woorden waarin je het gevecht beschrijft en naar een volgend vak reist.

Concreet:
Minimaal 300 woorden om het gevecht te beschrijven
100 woorden om naar een ander vakje te reizen
Dus samen minimaal 400 woorden

BELANGRIJK (2): Na een gevecht heb je 2 keuzes:
- Elke Pokémon die je bijhebt stijgt één level.
- Eén Pokémon die je bijhebt stijgt drie levels.
Je vermeldt onderaan je post als je Pokémon stijgen en eventueel ook als ze evolueren.

Bijvoorbeeld
Ash daagt Team Rocket uit tot een gevecht in B3, dan krijg je:
Citaat
B3
Ash merkt team Rocket en laat Pikachu direct te voorschijn komen ...
B3 > A3

lvl 9 Pikachu [electric]
lvl 5 > lvl 8 Bulbasaur [grass / poison]

Opdrachten ~ lunchbescherming!
Elke speldag zullen er opdrachten gepost worden. Als je erin slaagt als eerste een opdracht te vervullen zal je 25% bescherming tegen de lunch krijgen. Stel dat je er 2 kan bemachtigen, dan heb je dus 50% bescherming.

Er zullen in de loop van de nachten opdrachten verschijnen.

Activiteit ~ stemmen!
Op basis van alle Pokémon die je op het moment van de nacht bij je hebt, zal je een score krijgen. Deze hangt niet af van jouw keuze, wel van de levels die ze hebben. De speler met de laagste score zal één extra stem tegen krijgen bij de lynch. Tijdens de nacht wordt bekend gemaakt welke speler de laagste score heeft (al zal je dat ook zelf kunnen volgen).
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2012, 17:37:38 door Stefano »
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

t4nd

Re: Belangrijk! Spelinfo
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2012, 16:30:24 »

Achtergrondinfo
Een lijst van alle Pokémon & hun eigenschappen vind je op deze pagina.

Startpokémon
Iedereen start met 1 Pokémon naar keuze op level 10. Aangezien je voor de eerste nacht niet hoger dan level 10 kan gaan zal je dus nieuwe Pokémon moeten vangen en ze via duels in level laten stijgen. Je start met 3 extra pokeballs.

pm's !
Alle pm's die je verstuurt met acties moeten zowel naar Stefano als t4nd verstuurd worden. In het onderwerp vermeld je 235 zodat wij geen pm's over het hoofd kunnen zien.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2012, 17:18:45 door t4nd »

stieviex

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2012, 15:07:48 »

ik ga altijd voor info voor pokemons naar deze site misschien ook wel handig voor diegene (inclusief ik) die niet aan de site van t4nd aan uit kunnen
http://www.pokemon-paradijs.com/index.php

Falsifica

« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2012, 15:08:54 »

ik ga altijd voor info voor pokemons naar deze site misschien ook wel handig voor diegene (inclusief ik) die niet aan de site van t4nd aan uit kunnen
http://www.pokemon-paradijs.com/index.php

serebii.net is handiger, kan ik nu al zeggen!
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

t4nd

« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2012, 15:14:00 »

bulbapedia vind ik ook nog wel handig, maar voor mij werkt serebii het vlotst.

stieviex

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2012, 15:19:08 »

voor mij pokemon paradijs :)

tijgerke87

« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2012, 15:21:49 »

zelfs ik vind de link van t4nd vlotter  :P

nayrha

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2012, 15:21:59 »

ik snap die site niet :(

Stefano

« Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2012, 15:23:03 »

Hmm, ik zelf Bulbapedia/Serebii.

Volgens mij is Pokemon Paradijs ook niet geupdate naar de pokemon van Best Wishes ;)
Pagina's: [1]   Omhoog