Nieuws

Een nieuw forumteam
Heb jij al gelezen wie er in het nieuwe forumteam zitten? Bekijk het snel door hier te klikken voor het forumnieuws. Volg tevens 539, een afscheidsspel...

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag

Auteur Topic: Reactietopic 291 - Do you understand this mystery?  (gelezen 9649 keer)

Lanizae

• Gast
Re: Reactietopic 291 - Do you understand this mystery?
« Reactie #120 Gepost op: 19 juni 2013, 18:13:15 »

Mijn verhaal sluit ook aan, en gaat nog een klein stukje verder

CoOkii

« Reactie #121 Gepost op: 19 juni 2013, 19:51:50 »

Sorry voor mijn niksnut stukje maar ik heb vandaag en morgen even geen leven meer :(
Awesomeness.

Lanizae

• Gast
« Reactie #122 Gepost op: 20 juni 2013, 14:27:42 »

can I haz dodenboard?

Nobody

« Reactie #123 Gepost op: 22 juni 2013, 04:06:37 »

In het verhaal van Chara is de bom al snel gevonden. Maar de plek van de bom is nog onbekend dus heb ik maar iets van gemaakt..

Tot nu toe LIJKt het alsof Richard de bom bij zich draagt.. maar het is natuurlijk aan jullie of die draadjes die eruit hangen ook echt van de bom is of niet. Of we laten de spelleiders dat bepalen ;D

Ynez was op het vorige speldag nog in het bos dus die heb ik maar terug laten komen. Omdat ik haar niet in Tom?100's nacht post heb kunnen vinden denk ik niet dat ze er was.
404 Error - body not found

redeast

« Reactie #124 Gepost op: 22 juni 2013, 09:06:54 »

Sorry heb even geen puf meer om nog schrijven. Vandaar dat ik de afgelopen nachten niks heb geschreven.
"Every day could be your last"

Tom?100

« Reactie #125 Gepost op: 24 juni 2013, 00:08:37 »

Ik vroeg me af wat jullie nou van het spel vonden. Ik heb zelf ook even geëvalueerd:

Verhaaltechnische deel:

- Moeilijk te schrijven bij zo'n gebonden onderwerp
- Richtlijnen van het schrijven duidelijker aangeven(niet zelf kardinalen vermoorden, het speelt zich op 1 dag af en dan zien "de volgende morgen" etc)
- Minder dan verwacht

Speltechnische deel:

- Rolverdeling pakte erg goed uit
- Zowel goed als slecht als op het eind het lijk hadden goede kansen
- Variëren in IH gebruik: het 'hij is IH dus hij is slecht' ideaal eruit halen
- Leuk verloop van de nachten tot aan nacht 8

Eindoordeel: Het verhaal heeft niet aan de verwachtingen voldaan, het pakte anders uit. Speltechnisch is het een goed spel geworden met kansen voor alle kanten en ook leuke discussies.
Wat ik dus wil vragen is of jullie ook zoiets willen doen voor mij, speltechnisch en verhaaltechnisch gescheiden en op het laatst een eindoordeel. Het kan mij verder helpen voor als ik nog eens een poging doe om nog eens te leiden. Alle kritiek is dus van harte welkom! Alvast bedankt!

Nobody

« Reactie #126 Gepost op: 24 juni 2013, 02:42:51 »

Ik heb zelf niet veel kritiek of feedback over spel technisch gedeelte.. ik ben best tevreden met hoe het was gegaan en je hebt het heel goed gedaan hoor Tom.

Verhaal technisch:

- Moeilijk onderwerp om te schrijven. Elke nacht was het verhaal ongeveer hetzelfde, de personages moesten gaan zoeken. Dat vind ik moeilijk om een lang verhaaltje over te schrijven.
- Weinig vrijheid in het verhaal, we mochten niet te ver gaan (zoals zelf de dood bepalen van de kardinaal).

Spel technisch:

- Spelleider was goed te bereiken > Altijd snelle antwoorden en reacties gekregen.

Over de rol-verdeling heb ik zelf niet veel verstand van.. Ik vind het prima zo. Er werd lekker veel gediscussierd. Gelukkig zat er maar 1 controleerbare rol in het spel in elk alliantie. Alleen ziener en sjamaan. Geen wisselaar, dorpsgek, ooggetuige, hacker erbij... Hoe minder hoe beter!! (Vind ik).
Ondanks de velen mislukte lunches en veel gelynchte slechtjes op een rij.. het spel duurde lang en bleef spannend!

Gelukkig heb je de Adel ook niet te sterk gemaakt.. gewoon burgers ingestopt ;D

melissa3216

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: 24 juni 2013, 11:50:01 »

Verhaal komt morgen.

Jullie lynchen Wazigekip, hij was Lijk! Hierbij is de laatste factor gestorven die het voor jullie nog kon verpesten, dus winnen de goedjes: CharA.(yeti<33), Domien(burger), Jannes(goede grafdelver), Maanwolfje(burger<33) en Nobody(burger)!

En speciaal om jullie discussie een eind te geven: Lanizae was goede heks, had inderdaad in nacht 5 haar levensdrankje terug gekregen, omdat Wazigekip nacht 4 lijk werd en nacht 5 opnieuw op de lunch stond. Wazigekip had dus geen woord gelogen over dat drankje.

Okee sorry maar nu moet ik het toch echt vragen, waarom bij sommige die <33 hartjes?

Wannas

« Reactie #128 Gepost op: 24 juni 2013, 11:53:15 »

Geliefden Melis

Nobody

« Reactie #129 Gepost op: 24 juni 2013, 12:50:25 »

Okee sorry maar nu moet ik het toch echt vragen, waarom bij sommige die <33 hartjes?

Dat zijn mensen die aan elkaar gekoppeld zijn door de cupido :)

Je hebt koppel nr 1 dus <3
en koppel nr 2 dus <33

Want er zaten 2 koppels in het spel! Wschoolf1 en Geebster waren gekoppeld.
En CharA. En Maanwolfje waren gekoppeld!

<3 is een hartje dat op zn kant ligt net als een smiley : )

Nobody

« Reactie #130 Gepost op: 25 juni 2013, 03:52:01 »

Komt er nog een afsluiter als verhaal? :)

domien

« Reactie #131 Gepost op: 25 juni 2013, 08:43:55 »

Dat of Tom is stiekem verliefd :p

"In this world there are no sides, just players"

Tom?100

« Reactie #132 Gepost op: 25 juni 2013, 08:50:18 »

Komt er nog een afsluiter als verhaal? :)

Jazeker, heb vandaag onverwachts tijd gekregen, heb mijn knie verdraaid dus kan niet werken, dus kan ik een afsluiter schrijven
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog