Nieuws

Klopt je karma niet? Laat het herstellen!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omlaag

Auteur Topic: Reacties op rolvoorstellen  (gelezen 10143 keer)

BloodWolf14

Re: Rolvoorstellen
« Reactie #135 Gepost op: 3 december 2018, 17:06:59 »

De Lijkschouwer kiest een al eerder vermoordde persoon. Dus nacht 1 kan je geen actie uitvoeren. Je kan meerdere mensen in één nacht beschouwen.

Ik kan het aantal keren verlagen naar drie. Twee wordt lastig i.v.m. bovengenoemde Yeti.
Wat jij zegt bedoelde ik dus. Op dag 2 kan een Lijkschouwer dan voor het eerst aangeven dat hij een dode van DL 1 wilt schouwen. DL 2 krijgt hij dan de oorzaak pas te horen :P

Precies wat ik bedoelde dus XP

En meerdere doden is denk ik te sterk. Dan stel ik voor dat je wel 4 acties totaal doet maar elke dode 1 actie is :)

RickTorreman

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #136 Gepost op: 3 december 2018, 18:20:19 »

Het is echter wel zo: Kies je 2 mensen om te beschouwen kost dit jou 2 acties, en met een Yeti buiten dus ook 2 verprutste lijkschouwingen.
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

BloodWolf14

« Reactie #137 Gepost op: 3 december 2018, 18:38:39 »

Juist. Oke. Dat had je dus al doorgedacht :P

Roandraak

« Reactie #138 Gepost op: 3 december 2018, 21:24:49 »

Ik denk wel dat rollem individueel in een spel moeten kunnen zitten. Als je per se een Yeti nodig hebt, is de rol niet in balans

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

RickTorreman

« Reactie #139 Gepost op: 4 december 2018, 08:42:07 »

Ik denk wel dat rollem individueel in een spel moeten kunnen zitten. Als je per se een Yeti nodig hebt, is de rol niet in balans
Dat is het ook, maar met een yeti, en jouw actie mislukt, is dat aantal acties verprutst en niet opnieuw mogelijk.

Apart van elkaar is dus gewoon mogelijk.

BloodWolf14

« Reactie #140 Gepost op: 4 december 2018, 12:34:25 »

Mwa, er zijn wel meer rollen die enkel ter compensatie zijn geloof ik :P

En je kunt het aantal acties altijd aanpassen aan de rolverdeling die je hebt :)

RickTorreman

« Reactie #141 Gepost op: 5 december 2018, 16:29:17 »

@Kevindemen @Sil
Wat vinden jullie van een Lijkschouwer? De desbetreffende Alliantie is 'Goed'.

Kevindemen

« Reactie #142 Gepost op: 5 december 2018, 16:54:37 »

Ik denk dat de rollen prima kunnen werken, al zou ik persoonlijk bij de Lijkschouwer een mislukte actie één lijk trekken met andere rollen zoals stalker: die mag opnieuw stalken. Dus hier ook opnieuw lijkschouwen. Ook lijkt mij 4 wat veel dan, dus mogelijk tot 2 beperken. Van het gif vroeg ik mij af waarom er voor 2 dagen is gekozen en niet dat die direct aan het gif sterft. Is namelijk wel een leuke om de rol toch iets van een risico mee te geven.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

BloodWolf14

« Reactie #143 Gepost op: 8 december 2018, 20:56:15 »

Even wat achtergrond voor deze welpversie: ik merkte in 469 dat de welp echt enorm nutteloos was nacht 4 en 5. Met deze variant krijg je dat de welp gewoon nuttig is tot het moment van opgroeien. Er is ook al een paar keer gemeld dat er veel te veel geclaimd werd in een vroeg stadium. Met deze welp kan dat ook gecountert worden.

De versie dat hij 2x moet welpen voor opgroeien is om enigzins te voorkomen dat de welp te snel opgroeit en ook kan gaan lunchen. Dan blijft de kans bestaan dat wolven hem nog lunchen.

Zabulus

« Reactie #144 Gepost op: 9 december 2018, 00:16:18 »

Niks mis met deze variant van de welp. En het pakt idd aan dat hij minder nuttig is bij nacht 4 en 5. Nu vind ik dat niet perse een probleem, want er zijn meer dan genoeg rollen die niet elke nacht nuttig zijn. Maar dat de welp als beloning eerder opgroeit vanwege zijn harde werken, of dat hij langer door kan welpen geen enkel probleem.

Wel ben ik van mening dat we eigenlijk met deze variant wel erg veel variaties hebben van verschillende rollen. Ik ben eerder voorstander dat we van elke rol er gewoon één hebben. Waarbij ik deze variant zeker zou overwegen als één van die.

BloodWolf14

« Reactie #145 Gepost op: 9 december 2018, 16:13:51 »

Ja op TW speelden we dus met een welp die een nacht opgroeide die de spelleider aangaf. Dat kon dus nacht 3 al zijn, maar ook nacht 7 ofzo pas. De welp kon daar ook elke nacht iemand proberen te welpen zonder dat daar melding van werd gemaakt. Soms groeide die ook niet op bij gelukte welppoging waardoor die dus tot de bepaalde nacht in principe elke nacht een moord kon plegen. Dan ben je wel voorzichtiger met claimen :P

Wat hier dus wat lastig is voor de rol van welp is dat er echt superveel aanpassingen kunnen zijn bij de welp. Nacht van opgroeien, wel of niet opgroeien bij moord, meerdere moorden, combi met moederwolf, onboard of niet etc.

Ik heb deze welp wat gemaakt naar hoe we er op TW mee om gingen en dus niet meer nutteloos in nacht 4 en 5. Zonder moederwolf is deze welp dan al veel minder sterk en krijg je alsnog de balans wat terug.

RickTorreman

« Reactie #146 Gepost op: 13 december 2018, 08:20:34 »

Ik denk dat de rollen prima kunnen werken, al zou ik persoonlijk bij de Lijkschouwer een mislukte actie één lijk trekken met andere rollen zoals stalker: die mag opnieuw stalken. Dus hier ook opnieuw lijkschouwen. Ook lijkt mij 4 wat veel dan, dus mogelijk tot 2 beperken. Van het gif vroeg ik mij af waarom er voor 2 dagen is gekozen en niet dat die direct aan het gif sterft. Is namelijk wel een leuke om de rol toch iets van een risico mee te geven.
Dit komt vooral door het volgende scenario:
Lijkschouwer en een laatste wolf zijn de verdachte. Ook is er nog een Lijk. De overife besluiten het lijk op te hangen en de lijkschouwer de kans te geven om zich te confirmen. Stel je voor dat hij precies ern doelwit van de heks kiest; weg winkans, terwijl de laatste wolf misschien nog gelunched had, was dat niet de lijkschouwer geweest.
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omhoog