Nieuws

485! Inschrijven, nu!
Sil leidt het spel 485 - Gewoon Wakkerdam mét twist. Inschrijven kan tot en met zaterdag 18 mei. Hulpspelleider Nobody doet haar intrede!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omlaag

Auteur Topic: Reacties op rolvoorstellen  (gelezen 11411 keer)

BloodWolf14

Re: Rolvoorstellen
« Reactie #135 Gepost op: 3 december 2018, 17:06:59 »

De Lijkschouwer kiest een al eerder vermoordde persoon. Dus nacht 1 kan je geen actie uitvoeren. Je kan meerdere mensen in één nacht beschouwen.

Ik kan het aantal keren verlagen naar drie. Twee wordt lastig i.v.m. bovengenoemde Yeti.
Wat jij zegt bedoelde ik dus. Op dag 2 kan een Lijkschouwer dan voor het eerst aangeven dat hij een dode van DL 1 wilt schouwen. DL 2 krijgt hij dan de oorzaak pas te horen :P

Precies wat ik bedoelde dus XP

En meerdere doden is denk ik te sterk. Dan stel ik voor dat je wel 4 acties totaal doet maar elke dode 1 actie is :)
Gelogd

RickTorreman

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #136 Gepost op: 3 december 2018, 18:20:19 »

Het is echter wel zo: Kies je 2 mensen om te beschouwen kost dit jou 2 acties, en met een Yeti buiten dus ook 2 verprutste lijkschouwingen.
Gelogd
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

BloodWolf14

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #137 Gepost op: 3 december 2018, 18:38:39 »

Juist. Oke. Dat had je dus al doorgedacht :P
Gelogd

Roandraak

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #138 Gepost op: 3 december 2018, 21:24:49 »

Ik denk wel dat rollem individueel in een spel moeten kunnen zitten. Als je per se een Yeti nodig hebt, is de rol niet in balans
Gelogd

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

RickTorreman

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #139 Gepost op: 4 december 2018, 08:42:07 »

Ik denk wel dat rollem individueel in een spel moeten kunnen zitten. Als je per se een Yeti nodig hebt, is de rol niet in balans
Dat is het ook, maar met een yeti, en jouw actie mislukt, is dat aantal acties verprutst en niet opnieuw mogelijk.

Apart van elkaar is dus gewoon mogelijk.
Gelogd
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

BloodWolf14

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #140 Gepost op: 4 december 2018, 12:34:25 »

Mwa, er zijn wel meer rollen die enkel ter compensatie zijn geloof ik :P

En je kunt het aantal acties altijd aanpassen aan de rolverdeling die je hebt :)
Gelogd

RickTorreman

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #141 Gepost op: 5 december 2018, 16:29:17 »

@Kevindemen @Sil
Wat vinden jullie van een Lijkschouwer? De desbetreffende Alliantie is 'Goed'.
Gelogd
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Kevindemen

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #142 Gepost op: 5 december 2018, 16:54:37 »

Ik denk dat de rollen prima kunnen werken, al zou ik persoonlijk bij de Lijkschouwer een mislukte actie één lijk trekken met andere rollen zoals stalker: die mag opnieuw stalken. Dus hier ook opnieuw lijkschouwen. Ook lijkt mij 4 wat veel dan, dus mogelijk tot 2 beperken. Van het gif vroeg ik mij af waarom er voor 2 dagen is gekozen en niet dat die direct aan het gif sterft. Is namelijk wel een leuke om de rol toch iets van een risico mee te geven.
Gelogd
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

BloodWolf14

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #143 Gepost op: 8 december 2018, 20:56:15 »

Even wat achtergrond voor deze welpversie: ik merkte in 469 dat de welp echt enorm nutteloos was nacht 4 en 5. Met deze variant krijg je dat de welp gewoon nuttig is tot het moment van opgroeien. Er is ook al een paar keer gemeld dat er veel te veel geclaimd werd in een vroeg stadium. Met deze welp kan dat ook gecountert worden.

De versie dat hij 2x moet welpen voor opgroeien is om enigzins te voorkomen dat de welp te snel opgroeit en ook kan gaan lunchen. Dan blijft de kans bestaan dat wolven hem nog lunchen.
Gelogd

Zabulus

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #144 Gepost op: 9 december 2018, 00:16:18 »

Niks mis met deze variant van de welp. En het pakt idd aan dat hij minder nuttig is bij nacht 4 en 5. Nu vind ik dat niet perse een probleem, want er zijn meer dan genoeg rollen die niet elke nacht nuttig zijn. Maar dat de welp als beloning eerder opgroeit vanwege zijn harde werken, of dat hij langer door kan welpen geen enkel probleem.

Wel ben ik van mening dat we eigenlijk met deze variant wel erg veel variaties hebben van verschillende rollen. Ik ben eerder voorstander dat we van elke rol er gewoon één hebben. Waarbij ik deze variant zeker zou overwegen als één van die.
Gelogd

BloodWolf14

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #145 Gepost op: 9 december 2018, 16:13:51 »

Ja op TW speelden we dus met een welp die een nacht opgroeide die de spelleider aangaf. Dat kon dus nacht 3 al zijn, maar ook nacht 7 ofzo pas. De welp kon daar ook elke nacht iemand proberen te welpen zonder dat daar melding van werd gemaakt. Soms groeide die ook niet op bij gelukte welppoging waardoor die dus tot de bepaalde nacht in principe elke nacht een moord kon plegen. Dan ben je wel voorzichtiger met claimen :P

Wat hier dus wat lastig is voor de rol van welp is dat er echt superveel aanpassingen kunnen zijn bij de welp. Nacht van opgroeien, wel of niet opgroeien bij moord, meerdere moorden, combi met moederwolf, onboard of niet etc.

Ik heb deze welp wat gemaakt naar hoe we er op TW mee om gingen en dus niet meer nutteloos in nacht 4 en 5. Zonder moederwolf is deze welp dan al veel minder sterk en krijg je alsnog de balans wat terug.
Gelogd

RickTorreman

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #146 Gepost op: 13 december 2018, 08:20:34 »

Ik denk dat de rollen prima kunnen werken, al zou ik persoonlijk bij de Lijkschouwer een mislukte actie één lijk trekken met andere rollen zoals stalker: die mag opnieuw stalken. Dus hier ook opnieuw lijkschouwen. Ook lijkt mij 4 wat veel dan, dus mogelijk tot 2 beperken. Van het gif vroeg ik mij af waarom er voor 2 dagen is gekozen en niet dat die direct aan het gif sterft. Is namelijk wel een leuke om de rol toch iets van een risico mee te geven.
Dit komt vooral door het volgende scenario:
Lijkschouwer en een laatste wolf zijn de verdachte. Ook is er nog een Lijk. De overife besluiten het lijk op te hangen en de lijkschouwer de kans te geven om zich te confirmen. Stel je voor dat hij precies ern doelwit van de heks kiest; weg winkans, terwijl de laatste wolf misschien nog gelunched had, was dat niet de lijkschouwer geweest.
Gelogd
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Zabulus

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #147 Gepost op: 21 januari 2019, 18:39:58 »

Even feedback over de laatste vier rollen van een oude veteraan:

De vuurtorenwachter is eigenlijk niet neutraal, maar een slecht hulpje. Je zegt niet voor niets dat zijn doel is om het dorp te zien verliezen. Verder zou je hem als hulpje wel kunnen testen, maar vraag me af hoe leuk hij is om te spelen

Seriemoordenaar: we hebben al een lijk. En die vind ik veel leuker  :D

Detective: vind hem weinig toevoegen vergeleken met de helderziende. Dus je kunt hem wel testen, maar niet als permanente toevoeging.

Wapensmid: die vind ik wel grappig en zou misschien zelfs een toevoeging zijn tot de andere rollen. Is overigens wel erg sterk.

Gelogd

BloodWolf14

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #148 Gepost op: 21 januari 2019, 19:06:12 »

Oke Phone, alleen de Vuurtorenwachter en Detective vind ik wel leuk.

De eerste is een soort variant van de Stalker en deze manier vind ik persoonlijk ook wel leuk. Waar je wel om moet denken is dat de rol nu als Neutraal wordt neergezet terwijl hij alleen goed moet uitmoorden. Dat hij + de gekozen speler elkaars alliantie en rol te horen krijgen is wel wat te sterk. Ik zou van deze rol een hulpje maken (evt. met een toepasselijkere naam :P) en alleen in het geval van een slechtje naar beide spelers een melding maken dat de Vuurtorenwachter een medeslechtje heeft gevonden. Wellicht alleen bij wolven zodat hij als hulpje ook alleen andere hulpjes kan vinden via een echte wolf. Ik zou de Vuurtorenwachter ook alleen nachtelijke acties laten overleven. Dus bijvoorbeeld een Lijkactie, Heksendrankje, Lunch etc. Wanneer je bijvoorbeeld beulacties en priesteracties namelijk niet zou laten doorgaan dan weet iedereen direct dat het de Vuurtorenwachter is. Een Priesteractie zou je bijvoorbeeld kunnen laten mislukken alsin dat hij er niet aan sterft, net als goedjes.

De Detective is nog even onduidelijk voor me. Hij hoort namelijk of de alliantie van de persoon die hij uitkiest hetzelfde is als degene die de nacht daarvoor bekeken is. Houd dit dan in dat dit gaat over de actie van een Ziener/Helderziende? Dus die bekijken nacht 1 een goedje, als de Detective dan nacht 2 een goedje opvraagt krijgt hij dus te horen dat de alliantie hetzelfde is. In dit geval dus omdat de Ziener/Helderziende al een goedje heeft bekeken. Bij deze rol moet je echter wel erg opletten met uitzonderingen of illusies ofzo. Want stel de Zieneractie wordt verstoord en dus veranderd, krijgt de Detective dan te horen wat het normaal zou zijn of wordt zijn pm aangepast op de uitkomst van de Zieneractie. Dus een Ziener/Helderziende ziet een burger, maar die is verstoord naar een Wolf, dan kan de Detective wanneer een Ziener/Helderziende alweer een burger ziet dus te horen krijgen dat de alliantie wel of niet hetzelfde is :)

De Seriemoordenaar en Wapensmid vind ik wat te sterk. Een Seriemoordenaar is eigenlijk als een Lijk, maar dan veel te sterk dus ik zou die rol niet gebruiken.

Van de Wapensmid dacht ik dat die al eens gebruikt was in een spel. Ook deze rol is wat te veel dodend naar mijn idee. 3 levende jagers? XP
Gelogd

BloodWolf14

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #149 Gepost op: 21 januari 2019, 19:07:14 »

WHAHAHA juist Zabulus. Ik geloof dat je mijn ideeën erover lekker kort en krachtig hebt neergezet XP
Gelogd
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omhoog