Nieuws

Je inschrijven voor een spel? Dat doe je in het inschrijfsysteem! Zorg wel dat je een Voorstel- en Personagetopic hebt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omlaag

Auteur Topic: Reacties op rolvoorstellen  (gelezen 10774 keer)

Phone0Ix

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #150 Gepost op: 21 januari 2019, 19:18:49 »

Oke Phone, alleen de Vuurtorenwachter en Detective vind ik wel leuk.

De eerste is een soort variant van de Stalker en deze manier vind ik persoonlijk ook wel leuk. Waar je wel om moet denken is dat de rol nu als Neutraal wordt neergezet terwijl hij alleen goed moet uitmoorden. Dat hij + de gekozen speler elkaars alliantie en rol te horen krijgen is wel wat te sterk. Ik zou van deze rol een hulpje maken (evt. met een toepasselijkere naam :P) en alleen in het geval van een slechtje naar beide spelers een melding maken dat de Vuurtorenwachter een medeslechtje heeft gevonden. Wellicht alleen bij wolven zodat hij als hulpje ook alleen andere hulpjes kan vinden via een echte wolf. Ik zou de Vuurtorenwachter ook alleen nachtelijke acties laten overleven. Dus bijvoorbeeld een Lijkactie, Heksendrankje, Lunch etc. Wanneer je bijvoorbeeld beulacties en priesteracties namelijk niet zou laten doorgaan dan weet iedereen direct dat het de Vuurtorenwachter is. Een Priesteractie zou je bijvoorbeeld kunnen laten mislukken alsin dat hij er niet aan sterft, net als goedjes.

Ik was het bestaan van de hulpjes een beetje vergeten dus dat vind ik zeker een goede oplossing voor de rol. En hulpjes zaten dus nog niet meteen in de chat, right? Verder zou dan immuniteit weg kunnen I guess

De Detective is nog even onduidelijk voor me. Hij hoort namelijk of de alliantie van de persoon die hij uitkiest hetzelfde is als degene die de nacht daarvoor bekeken is. Houd dit dan in dat dit gaat over de actie van een Ziener/Helderziende? Dus die bekijken nacht 1 een goedje, als de Detective dan nacht 2 een goedje opvraagt krijgt hij dus te horen dat de alliantie hetzelfde is. In dit geval dus omdat de Ziener/Helderziende al een goedje heeft bekeken. Bij deze rol moet je echter wel erg opletten met uitzonderingen of illusies ofzo. Want stel de Zieneractie wordt verstoord en dus veranderd, krijgt de Detective dan te horen wat het normaal zou zijn of wordt zijn pm aangepast op de uitkomst van de Zieneractie. Dus een Ziener/Helderziende ziet een burger, maar die is verstoord naar een Wolf, dan kan de Detective wanneer een Ziener/Helderziende alweer een burger ziet dus te horen krijgen dat de alliantie wel of niet hetzelfde is :)

Ik heb het iets verkeerd neergezet. Nacht een kiest de detective iemand uit, bijvoorbeeld een burger. Nacht twee een wolf. Dan krijgt hij te horen dat ze verschillende allianties hebben. Als hij dan nacht drie nog een wolf uitkiest, krijgt hij te horen dat de allianties hetzelfde zijn. Ik noemde Ziener en Helderziende alleen even om kracht te vergelijken.

De Seriemoordenaar en Wapensmid vind ik wat te sterk. Een Seriemoordenaar is eigenlijk als een Lijk, maar dan veel te sterk dus ik zou die rol niet gebruiken.

Seriemoordenaar lijkt sterk, maar in werkelijkheid is het eigenlijk juist de kracht die ontbreekt. Bij BMG wint de Seriemoordenaar bijna nooit en hetzelfde geldt gewoon voor het spelletje ToS, dus ik denk niet dat hij te sterk is. Bedenk dat het vrijwel meteen bekend is dat hij in het spel zit, en het voor zowel wolf als dorp een vijand is

Van de Wapensmid dacht ik dat die al eens gebruikt was in een spel. Ook deze rol is wat te veel dodend naar mijn idee. 3 levende jagers? XP
Zou best kunnen idd, het is best een bekende rol. Overigens moeten de wapens meteen de volgende dag gebruikt worden hè.

Phone0Ix

« Reactie #151 Gepost op: 21 januari 2019, 19:21:17 »

Even feedback over de laatste vier rollen van een oude veteraan:

De vuurtorenwachter is eigenlijk niet neutraal, maar een slecht hulpje. Je zegt niet voor niets dat zijn doel is om het dorp te zien verliezen. Verder zou je hem als hulpje wel kunnen testen, maar vraag me af hoe leuk hij is om te spelen

Mee eens.

Seriemoordenaar: we hebben al een lijk. En die vind ik veel leuker  :D

Hmm. Maar Lijk komt soort van ook door conversie, toch? Dus ik denk dat deze dichterbij balans komt.

Detective: vind hem weinig toevoegen vergeleken met de helderziende. Dus je kunt hem wel testen, maar niet als permanente toevoeging.

En als hij nou een buff zou krijgen? Bijvoorbeeld eenmalig gewoon twee mensen tijdens de dag bekijken en dan krijgt hij ook te horen of ze dezelfde alliantie hebben.

Wapensmid: die vind ik wel grappig en zou misschien zelfs een toevoeging zijn tot de andere rollen. Is overigens wel erg sterk.

Ligt eraan.

Zabulus

« Reactie #152 Gepost op: 21 januari 2019, 19:47:15 »

Een rol die drie moorden kan plegen (direct of indirect) is erg sterk.

En juist omdat het lijk wordt gevormd door een actie van een neutrale is er meer balans. Hij is zwakker omdat hij niet meteen kan moorden, maar heeft wel (semi) steun van zijn grafdelver. Daarnaast past een lijk beter in het weerwolventhema naar mijn mening

Daarnaast: Balans is niet heilig. Balans wordt ook niet alleen gecreeerd door krachten. Een burger is heel zwak, maar als het geen enkele weerwolf heeft als tegenstander heeft het meteen gewonnen en is het weer heel erg sterk.

Phone0Ix

« Reactie #153 Gepost op: 21 januari 2019, 20:03:50 »

Het voorbeeld dat jij noemt zou nooit kunnen komen denk ik. Maar hoe kan een conversie in balans zijn? En heeft een lijk überhaubt ooit al gewonnen? De wolven hebben al meteen een vermoeden dat het een lijk kan zijn en verder kan hij bij het begin geeneens iemand doden.

Verder maakt de naam denk ik niet zoveel uit, als je een betere hebt, zou het ook kunnen. Ik ga zo even in de rolvoorstellen een andere rol voorstellen, met zelfde doel als seriemoordenaar/lijk. Ook een klassieker.

Zabulus

« Reactie #154 Gepost op: 21 januari 2019, 20:12:12 »

Ik heb zelf één keer gewonnen als lijk, en twee keer als grafdelver met lijk. Het is niet makkelijk, maar dat hoeft ook niet. Tenslotte was het lijk eigenlijk al dood. Dus het is gewoon een extra kans om alsnog te winnen

Phone0Ix

« Reactie #155 Gepost op: 21 januari 2019, 20:22:49 »

En wat denk je van mijn andere nieuwe idee?

Kevindemen

« Reactie #156 Gepost op: 21 januari 2019, 21:06:40 »

Heel toevallig ken ik de rol al van ToS en staat de Arsonist, Brandstichter, als mogelijke testrol bij 1 vd volgende spellen. :D Net als nog enkele andere rollen waaronder executioner.

Arsonist tijdens een meet in een spel gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2019, 21:09:41 door Kevindemen »
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Phone0Ix

« Reactie #157 Gepost op: 21 januari 2019, 21:22:56 »

Heel toevallig ken ik de rol al van ToS en staat de Arsonist, Brandstichter, als mogelijke testrol bij 1 vd volgende spellen. :D Net als nog enkele andere rollen waaronder executioner.

Arsonist tijdens een meet in een spel gebruikt.
Dat is mooi om te horen
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omhoog