Nieuws

Nieuwe zomerplanning
Heb jij al gezien welke toffe spellen er in de zomer worden gespeeld? De nieuwe zomerplanning staat online. Bekijk hem dus snel eventjes en krijg een indruk wat voor gaafs er allemaal aankomt!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 10 11 [12]   Omlaag

Auteur Topic: Reacties op rolvoorstellen  (gelezen 11843 keer)

RickTorreman

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #165 Gepost op: 3 juni 2019, 13:35:05 »

@RickTorreman ik zie een puntje bij Eros: De geliefden krijgen niet te horen dat ze door Eros gekoppeld zijn. Ze mogen echter overleggen dus als ze beiden melden geen cupido te zijn weet je toch ook genoeg XD
Dat klopt, maar dat mogen ze zelf achterhalen :)
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Kevindemen

« Reactie #166 Gepost op: 3 juni 2019, 13:37:43 »

Stel koppel sterft aan iets anders dan de lynch. Bijvoorbeeld lunch of beulsactie. Telt dat ook mee voor de x aantal?
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

RickTorreman

« Reactie #167 Gepost op: 3 juni 2019, 13:45:48 »

Stel koppel sterft aan iets anders dan de lynch. Bijvoorbeeld lunch of beulsactie. Telt dat ook mee voor de x aantal?
Ja, dat wel.

BloodWolf14

« Reactie #168 Gepost op: 4 juni 2019, 18:05:05 »

Dit is best een leuke rol voor een koppelpotje XD

RickTorreman

« Reactie #169 Gepost op: 5 juni 2019, 09:38:27 »

@Lyne @Sil @Kevindemen @adriaan @Roandraak

Wat vinden jullie van het Eros-idee?

bert-boefjes

« Reactie #170 Gepost op: 5 juni 2019, 11:57:24 »

Ik vind het idee leuk, maar ik denk niet dat het gaat werken.
Over het algemeen zijn je winkansen als koppel al niet zo groot, Maar een van de voordelen van een koppel is dat alleen jullie twee weten dat jullie een koppel zijn. Als je dan een derde speler hebt die weet dat jullie een koppel zijn en wiens doel het is om jullie dood te krijgen, ben je eigenlijk al ten dode opgeschreven. Dan kan je als Eros zijnde heel makkelijk mee gaan met andere spelers die een van het koppel verdacht vinden om ze zo gelyncht te krijgen. Ik denk dat met deze rol je de winkansen voor een koppel nog kleiner zou maken.
Plus ik denk dat Eros teveel macht heeft als je ze ook de koppels laat maken. Dan kan je op die manier bijvoorbeeld heel snel twee sterke actieve spelers uit het spel kunnen krijgen. Plus als het eerste koppel gestorven is en Eros een nieuw koppel moet maken kan je krijgen dat bijvoorbeeld mensen die eerst fel tegen elkaar in gingen in de discussie en elkaar wouden lynchen dus in een keer samen moeten winnen omdat ze dan opeens een koppel vormen. Ik denk dat  dat teveel de dynamiek van het spel veranderd. Dan klinkt het een beetje als een grafdelver die pas kan winnen als zijn lijk dood is.

Voor een koppelvariant waarin een groot deel van de spelers gekoppeld is (maar niet allemaal) zou het wel een leuke rol kunnen zijn om uit te proberen. Maar dan zou ik er van maken dat hij een x aantal koppels gelyncht moet zien te krijgen en hij van te voren niet weet wie de koppels zijn.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

BloodWolf14

« Reactie #171 Gepost op: 5 juni 2019, 15:08:37 »

Eens met bovenstaande. Ik had er zo nog niet naar gekeken. Misschien dus wat aanpassingen verzinnen waardoor de rol minder info krijgt maar toch een beetje hetzelfde doel heeft.

RickTorreman

« Reactie #172 Gepost op: 6 juni 2019, 11:16:30 »

Ik vind het idee leuk, maar ik denk niet dat het gaat werken.
Over het algemeen zijn je winkansen als koppel al niet zo groot, Maar een van de voordelen van een koppel is dat alleen jullie twee weten dat jullie een koppel zijn. Als je dan een derde speler hebt die weet dat jullie een koppel zijn en wiens doel het is om jullie dood te krijgen, ben je eigenlijk al ten dode opgeschreven. Dan kan je als Eros zijnde heel makkelijk mee gaan met andere spelers die een van het koppel verdacht vinden om ze zo gelyncht te krijgen. Ik denk dat met deze rol je de winkansen voor een koppel nog kleiner zou maken.
Plus ik denk dat Eros teveel macht heeft als je ze ook de koppels laat maken. Dan kan je op die manier bijvoorbeeld heel snel twee sterke actieve spelers uit het spel kunnen krijgen. Plus als het eerste koppel gestorven is en Eros een nieuw koppel moet maken kan je krijgen dat bijvoorbeeld mensen die eerst fel tegen elkaar in gingen in de discussie en elkaar wouden lynchen dus in een keer samen moeten winnen omdat ze dan opeens een koppel vormen. Ik denk dat  dat teveel de dynamiek van het spel veranderd. Dan klinkt het een beetje als een grafdelver die pas kan winnen als zijn lijk dood is.

Voor een koppelvariant waarin een groot deel van de spelers gekoppeld is (maar niet allemaal) zou het wel een leuke rol kunnen zijn om uit te proberen. Maar dan zou ik er van maken dat hij een x aantal koppels gelyncht moet zien te krijgen en hij van te voren niet weet wie de koppels zijn.
Eens met bovenstaande. Ik had er zo nog niet naar gekeken. Misschien dus wat aanpassingen verzinnen waardoor de rol minder info krijgt maar toch een beetje hetzelfde doel heeft.

Ohja, true.

Misschien een bijrol toevoegen dan, "Gedoemde Geliefden". Deze zijn bekend dat ze gedoemd zijn bij henzelf, maar niet bij Eros. Eros kent het koppeltje dus niet, en de Gedoemde Geliefden krijgen hun bijrol vanaf het begin, en worden door de randomizer gekoppeld, zolang het verder past in de rollenlijst.
Pagina's: 1 ... 10 11 [12]   Omhoog