Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het Dorpshuis of een meeting. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]   Omlaag

Auteur Topic: Reacties op rolvoorstellen  (gelezen 16117 keer)

Kid

Re: Reacties op rolvoorstellen
« Reactie #210 Gepost op: 5 juni 2020, 22:22:42 »

Dit is wel een rol die wat mij betreft best vaker gebruikt mag worden. Eventueel zou ik het startaantal WD'ers gewoon vrij laten voor de spelleiders, maar binnen een bepaalde marge. Dan kun je de rol aanpassen op de verdere verdeling :)

Dat sowieso! Als ik kijk naar afgelopen maanden hebben we spellen gehad  met een stuk of 12 spelers, maar ook met 30 of meer spelers. Dus daarin zal op basis van een grootte het bedrag aangepast kunnen worden.
Al is uiteindelijk alles ook afhankelijk van hoe iemand een rol gebruikt.
Ik heb ooit hier een potje gespeeld waarbij een wolf in een koppel zat met een gokker. Safe to say dat die gokker heel wat leuke dingen heeft kunnen kopen xD

In het echte leven kun je als gokker toch beter geen relatie met een weeromwolf nemen, lijkt me.
there was nothing to fear and nothing to doubt

Shaddow

« Reactie #211 Gepost op: 5 juni 2020, 22:24:42 »

Dit is wel een rol die wat mij betreft best vaker gebruikt mag worden. Eventueel zou ik het startaantal WD'ers gewoon vrij laten voor de spelleiders, maar binnen een bepaalde marge. Dan kun je de rol aanpassen op de verdere verdeling :)

Dat sowieso! Als ik kijk naar afgelopen maanden hebben we spellen gehad  met een stuk of 12 spelers, maar ook met 30 of meer spelers. Dus daarin zal op basis van een grootte het bedrag aangepast kunnen worden.
Al is uiteindelijk alles ook afhankelijk van hoe iemand een rol gebruikt.
Ik heb ooit hier een potje gespeeld waarbij een wolf in een koppel zat met een gokker. Safe to say dat die gokker heel wat leuke dingen heeft kunnen kopen xD

In het echte leven kun je als gokker toch beter geen relatie met een weeromwolf nemen, lijkt me.
Idk man, liefde is sowieso wel een gok, en weerwolven zijn echt een beest in bed. Vooral als het volle maan is.

BloodWolf14

« Reactie #212 Gepost op: 6 juni 2020, 16:32:53 »

Geniaal ;D ;D

Shaddow

« Reactie #213 Gepost op: 29 augustus 2020, 07:17:27 »

Het nadeel van de copycat op deze manier, is dat veel krachten van goed bewust best sterk zijn (ziener, beul) waardoor hij eigenlijk alleen goed werkt als daar in de rolverdeling rekening mee wordt gehouden (weerhamster is bijvoorbeeld een rol waar slecht meer nadeel dan voordeel aan heeft)

BloodWolf14

« Reactie #214 Gepost op: 29 augustus 2020, 10:29:42 »

Hoe wil je de rol die hij krijgt bepalen?

Like, als een 'Weerwolf' op de lynch belandt is het lastig om daar een goede rol aan te koppelen. Of krijgt iedere slechte rol een standaard goede counter waardoor de copycat maar een set aantal rollen kan krijgen?

En wordt elke goede rol dan 'Weerwolf' of kan de Copycat ook andere rollen krijgen? Of blijft hij 'Copycat' tenzij hij dus echt op het wolvenboard moet :P

Perry26

« Reactie #215 Gepost op: 29 augustus 2020, 10:41:22 »

Het nadeel van de copycat op deze manier, is dat veel krachten van goed bewust best sterk zijn (ziener, beul) waardoor hij eigenlijk alleen goed werkt als daar in de rolverdeling rekening mee wordt gehouden (weerhamster is bijvoorbeeld een rol waar slecht meer nadeel dan voordeel aan heeft)
Ik zie je punt, in combinatie met bijvoorbeeld de gokker is deze rol niet zo handig, maar verder zie ik niet echt grote problemen: Als de goedjes op dag 3 hun ziener aan het ophangen zijn zullen ze toch niet aan het winnen zijn, en vind ik dat ze daar best wel afgestraft voor mogen worden eigenlijk.
Misschien is de copycat in combinatie met bijv. de beul gevaarlijk maar zelfs dan moet de beul worden gelyncht op dag 3. Dat betekend dat het vrijwel zeker is dat hij zijn krachten al heeft gebruikt, dus krijgen allebei de allianties een dagmoord in plaats van alleen de goedjes.

Perry26

« Reactie #216 Gepost op: 29 augustus 2020, 10:42:35 »

Oh @bloodwolf, hij krijgt gewoon de rol van de persoon die is opgehangen maar de tegenovergestelde alliantie. Als je een ziener ophangt wordt hij dus "weerwolf met zienerkrachten" (Een rol die nu alleen kan ontstaan dmv de hacker)

Shaddow

« Reactie #217 Gepost op: 29 augustus 2020, 12:16:14 »

Wat als het lijk sterft?

Perry26

« Reactie #218 Gepost op: 29 augustus 2020, 12:19:22 »

Daar had ik aan gedacht
Als de copycat een lijk kopieert zal hij gewoon lijk worden en voor zichzelf spelen.
Hij kan dan gewoon winnen met de grafdelver die het desbetreffende lijk heeft gemaakt en moorden als deze delver of alle weerwolven dood zijn.

BloodWolf14

« Reactie #219 Gepost op: 29 augustus 2020, 15:21:43 »

Oh @bloodwolf, hij krijgt gewoon de rol van de persoon die is opgehangen maar de tegenovergestelde alliantie. Als je een ziener ophangt wordt hij dus "weerwolf met zienerkrachten" (Een rol die nu alleen kan ontstaan dmv de hacker)
Ah op die fiets.

In dat geval is het best een leuke rol. Alleen lastig te balanceren in een verdeling omdat het nogal onvoorspelbaar is wat ee gebeurd :s

Kevindemen

« Reactie #220 Gepost op: 30 augustus 2020, 22:28:36 »

Leuk Perry! :)
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]   Omhoog