Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het caf, een meeting of organiseer zelf een competitie. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Random Expeditie Robinson - Speltopic  (gelezen 1243 keer)

wschoolf1

Re: Random Expeditie Robinson - Speltopic
« Reactie #15 Gepost op: 18 september 2016, 22:19:55 »

ik ga maar uit va maandag 19?

@Wannas - klopt. Ik pas het aan!

wschoolf1

« Reactie #16 Gepost op: 19 september 2016, 20:33:31 »

Beste kandidaten,

Kijk, ik snap best dat er onder jullie fans van mij in dit Kamp Noord zitten, maar toch is het hoogst onverstandig om zo vaak bij mij op visite te komen tijdens deze fase van de wedstrijd. Ik adviseer jullie dan ook niets minder dan jullie allerbest te doen bij de komende proef, want nogmaals naar de eilandraad kan zomaar eens funest zijn voor jullie allemaal.

Maar goed, laten we eerst maar eens doen waarvoor we hier gekomen zijn. Wie moet er ditmaal afhaken? Jullie zijn nu nog met 7, maar zullen met 6 terugkeren naar het eiland.

Ik heb de urn er inmiddels al bijgepakt; voordat ik het begin met het voorlezen van de reguliere stemmen, eerst even de zwarte stemmen die op de eilandraad zijn verdiend:

Geen verrassing, want je hebt zelf de proef beleefd. Net als dat het ook voor jou, Rylanzor, geen verrassing kan zijn:

En dat betekent dat de stand, aan het begin van de stemming, is: 1 voor Adriaan en 1 voor Rylanzor.

Dan is het nu tijd voor de eerste reguliere stem. En die is voor:

En dat betekent dat jij, Rylanzor, nu al op 2 stemmen staat. En ik heb vervelend nieuws voor je... er zitten nog maar 2 stemmen in de urn. Dat betekent dat als de volgende stem ook voor jou is, het al meteen over en uit is. Anyway, de tweede reguliere stem is voor:

Zoals gezegd, dat maakt het nu al een exit. Een korte eilandraad dit keer. Rylanzor, je mag afscheid nemen van je kampgenoten. Kamp Noord, jullie mogen daarna terug naar jullie eiland.

---

De totale eindstand (inclusief zwarte stemmen):

Rylanzor: 4 stemmen
Adriaan: 1 stem

Niemand was inactief - again. Toppers!

---

De nieuwe proef verschijnt hopelijk binnen een uur. Zou moeten lukken!

wschoolf1

« Reactie #17 Gepost op: 19 september 2016, 21:43:41 »

En daar zijn jullie alweer! Het doet me goed om te zien dat Kamp Zuid zo strijdvaardig is, maar zelfs ik begin me een beetje zorgen te maken over Kamp Noord. Doen jullie wel je best om deze proef te winnen? Ik bedoel; ik mag niet partijdig zijn, maar rijp voor de slachtbank zijn is voor niemand leuk, toch?

Over de slachtbank gesproken, jullie krijgen vandaag de proef voor jullie kiezen die enkelen van jullie liever zouden overslaan. Ook Rylanzor zou stiekem best eens opgelucht kunnen zijn dat hij deze proef niet meer mee hoeft te maken.

Het is tijd voor: de EETPROEF!

https://www.youtube.com/watch?v=VNJe53dHOMo

Loting heeft bepaald dat T4nd en Rick ditmaal een proef moeten overslaan. Dit om ervoor te zorgen dat de kansen tussen Kamp Noord en Kamp Zuid volledig gelijk zijn.

De inzet van deze proef is zoals altijd het niet of wel hoeven naar de eilandraad. Ditmaal echter zijn er geen overige prijzen te winnen, behalve het feit dat jullie je natuurlijk tegoed kunnen doen aan plaatselijke lekkernijen. Ik hoop dat jullie er zin in hebben? Dan draai ik de eerste lekkernij om en mogen beide kampen een teamlid aanwijzen dat voor hen zal strijden. Het team dat de meeste eetwedstrijden wint, zal immuniteit krijgen. De eerste lekkernij is:

Kippenpootjes! Nou ja, ietsje anders dan jullie gewend zijn wellicht. In Oost-Azi wordt dit als een echte delicatesse gezien. Gemarineerd in sojasaus is het een populaire bestelling bij de gemiddelde snackbar in China. In Hong Kong wordt het regelmatig gefrituurd. Jullie mogen ze op deze manier eten; het stokje hoeft er niet bij...

Omdat Kamp Noord minder expeditieleden heeft, mogen zij het eerst overleggen wie zij inzetten. Zabulus biedt zich onmiddellijk aan, omdat hij ervan overtuigd is dat hij deze proef aankan en dat hij zijn team op voorsprong wil zetten.  Kamp Zuid is nogal overdonderd door de zin die Zabulus uitstraalt om deze proef te winnen, waarop ze besluiten om Angelique in te zetten, hoewel zij binnen haar team heeft aangegeven dit absoluut niet te gaan eten.

Dit wedstrijdje werd geen spannende, of het moest de vraag zijn of Zabulus zijn kippenpootje berhaupt weg zou krijgen. Dat was namelijk de enige manier om daadwerkelijk een punt te scoren. Zo enthousiast hij zich op de klauw stortte, zo makkelijk was het niet om deze weg te krijgen, helemaal niet omdat hij geen wijntje voorhanden had om zijn klauw daarna weg te spoelen. Maar desalniettemin zette hij zijn team op een 1-0 voorsprong!

---

Dames en heren, tijd voor het tweede gerecht:

Ja, u ziet het goed. Dit is een eendenembryo. Het wordt vooral gegeten in Vietnam en de Filipijnen. Hoewel ik betwijfel of gegeten het goede woord is, het zal meer slurpen worden. Voor de duidelijkheid: de schaal hoeft natuurlijk niet weggewerkt te worden...

Ditmaal mag Kamp Zuid het eerst kiezen en Kevindemen ziet hier zijn moment.
Hij ziet het als een klein hapje (of slokje) en is allang blij dat hij geen hele bakken met maden weg hoeft te werken. Bovendien kan een achterstand van 2-0 een groot probleem worden. Vanuit Kamp Noord is de motivatie er natuurlijk wel om Kamp Noord gelijk ver achter te laten. Daarom dat Wannas zich ook wel in de strijd wil werpen.

Deze keer was het wel spannend. Kevindemen startte de psychologische oorlogsvoering door al aan de rand van het schoteltje fake-kokhalsende bewegingen te maken. Dit had echter alleen tot gevolg dat Evi zelf bijna over haar nek ging. Wannas had er beduidend minder last van. Toch was het Kevindemen die het eerst zijn open mond aan Evi kon tonen na het embryo weggewerkt te hebben.
De stand was 1-1!

---

Ja, kandidaten. Het zou natuurlijk jammer zijn als het al te snel beslist was. Daarom dat we nog lekker even verder gaan. Hier komt het derde gerecht:

Het zou in de frikandel zitten, volgens veel mensen. Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Toch ben ik benieuwd wat jullie van de koeienogen vinden!

Vastbesloten weer op voorsprong te komen, biedt Lan aan deze lekkernij op te eten. Later zou hij voor de camera toegeven dat hij dacht dat er goed veel voedingsstoffen in zaten ook. Van de kant van Kamp Zuid staat er niemand te springen, maar wordt er gewoon gestemd. Uiteindelijk blijkt dat RickTorreman zich naar de tafel van Evi moet begeven.

Na drie keer ademhalen weet RickTorreman een knop om te zetten en hij valt de koeienogen aan in een tempo waar Lan uiteindelijk niets tegenin kan brengen. Kamp Zuid weet niet wat het overkomt; ze staan alweer op voorsprong: 2-1!

---

Kijk, dit geintje hebben we natuurlijk al eens eerder uitgehaald. Dus jullie weten dat we er niets mee uitgespookt hebben. Het is alleen wel goed om een tactische keuze te maken wie dit gaat eten:

De drie spelers van de beide kampen die al geweest zijn lijken duidelijk te balen dat zij dit niet kunnen eten. Hoe moeilijk kan dit zijn? Of vooral: hoe lekker kan dit zijn? In Kamp Zuid wordt besloten dat Domien deze burger mag aanvallen; Kamp Noord zet daar Adriaan tegenover.

Bij de tafel staan al de hele avond glazen water die tot nu toe nauwelijks zijn aangeraakt. Zelfs niet om hele vieze smaken weg te spoelen. Toch krijgt Adriaan het nu voor elkaar een nieuwe tactiek te bedenken en daarmee winst te behalen. Hij eet eerst de hamburger en de groenten achter elkaar door en doopt vervolgens het brood zover in het water, dat hij het brood in n keer naar binnen kan slurpen. Domien, op dat moment halverwege zijn cheeseburger, kan niet anders dan stomverbaasd kijken, maar wel ondertussen genieten van zijn snack. De stand is inmiddels 2-2.

---

Het duizendjarige ei; nog een Chinese lekkernij! In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden zijn het eendeneieren die zo'n 100 dagen worden bewaard in een mengsel van houtskool en ongebluste kalk. Bij het kauwen zal je merken dat het lijkt alsof je een stukje geleipudding eet, maar de smaak is nogal zout, met bovendien een zr krachtig aroma!

Shaddow vindt dat hij er inmiddels maar aan moet geloven, vrezend voor wat het laatste gerecht zal zijn. In Kamp Zuid wordt er steen-papier-schaar gespeeld over wie de klos is; dit wordt Skeilah.

Skeilah, die allang blij is dat ze geen hond hoeft te eten, is vastbesloten Shaddow goed partij te geven. Ze begint met het sabbelen aan de gelei-achtige kant van het ei, maar Shaddow gooit gelijk een half ei in een keer naar binnen. Hij vindt het onwijs vies en kokhalst alle kanten op, waarbij hij het ei maar net binnen weet te houden. Skeilah ondertussen ziet dit voor haar gebeuren en besluit daarop flauw te vallen. Shaddow weet dat zijn tactiek gewerkt heeft en eet op zijn gemakje de rest van het ei op. Om maar zoveel mogelijk voedingsstoffen binnen te krijgen, eet hij daarna nog het restant van het ei van Skeilah op. Kamp Noord is nu weer aan de beurt om een voorzichtig feestje te starten; 3-2!

---

De laatste wedstrijd zal automatisch plaatsvinden tussen Lyne en Michelaar. Ik heb voor jullie in de aanbieding:

Dit gerecht is van dichter bij onze thuislanden. Het komt namelijk van Sardini, Itali. Casu Marzu is wat jullie te eten krijgen. Oftewel: extreem lang gerijpte kaas, over de grens van rotting heen, met daarin nestelende levende larven die veel kaasvetten afbreken, waardoor de kaas heerlijk zacht wordt. Zin in?

Het antwoord is duidelijk: beide kandidaten hebben hier geen zin in. Maar voor Lyne is het natuurlijk wel d kans om op 3-3 te komen. Dus begint ze er met tegenzin toch maar aan, waardoor ook Michelaar ook geen keus meer heeft. Heel blij met de poging van Lyne was hij niet, maar op deze manier kon hij wel de overwinning voor Kamp Noord binnenhalen - en dat was toch wel broodnodig inmiddels!

---

Kamp Noord, wat een heerlijk gevoel voor jullie! Eindelijk winnen jullie weer een keer en daarom mogen jullie de eilandraad een keertje overslaan!

Kamp Zuid, helaas, het zat er een keer aan te komen natuurlijk, maar nu is het dan ook zover. Jullie zullen iemand moeten wegstemmen.
Jullie kunnen niet stemmen op Domien en Lyne, zij hebben uit eerdere proeven immuniteit gewonnen.
Rick begint de stemming met een zwarte stem, omdat hij de vorige keer inactief was.

Kamp Zuid, ik verwacht van jullie allemaal een PM vr donderdag 22 september, 20.00 uur.
Ook als je 0 stemmen in wilt zetten ben je verplicht een PM te sturen!

De PM kan er als volgt uitzien:

Ik zet ... stemmen in op ...

---

Regels voor het stemmen:

* Je mag 0 stemmen inzetten, 1 stem, of meerdere stemmen. Maar als je stembriefjes op zijn, kan je tot aan de samensmelting niet meer stemmen...
* Het is niet mogelijk op verschillende mensen te stemmen. Je kunt dus wel 2 of meer briefjes op dezelfde persoon inzetten, maar je mag niet je stemmen spreiden over verschillende personen.
* Ook als je 0 stemmen in wilt zetten (of kunt zetten omdat je stembriefjes op zijn) ben je verplicht in te sturen, anders krijg je een inactiviteitspunt en verlies je twee stembriefjes (tenzij ze al op zijn natuurlijk). Bij 3 inactiviteitspunten verlaat je het spel.
* Bij een gelijke stand in de stemming verlaat de persoon met de meeste inactiviteitspunten het spel. Is de stand dan nog gelijk, dan verlaat de persoon met de meeste stemmen op eerdere eilandraden het spel. Is de stand dan nog gelijk, dan zal ik loten wie er het spel moet verlaten.

Shaddow

« Reactie #18 Gepost op: 19 september 2016, 22:02:21 »

Meest intense ronde ooit dit.
VOTE SHADDOW FOR BM 4825

EEN GOED GOEDJE, EEN SLECHT SLECHTJE

wschoolf1

« Reactie #19 Gepost op: 22 september 2016, 20:39:05 »

Beste kandidaten,

Jullie waren het vast al bijna verleerd, dat stemmen... Kamp Zuid op de eilandraad, het is niet iets dat regelmatig gebeurt, nietwaar?
Dit keer moeten jullie er echter wel aan geloven. Zoals jullie zien heb ik de urn er al bijgepakt. Toch moet ik eerst even nog een zwarte stem laten zien:

Je kunt hier moeilijk trots op zijn, maar dit is al voor de tweede keer dat je deze te zien krijgt vanwege inactiviteit. Heel jammer dit... Nu ja, een volgende keer lig je er wel gewoon uit natuurlijk.

Dan gaan we nu naar de officieel uitgebrachte stemmen. De eerste reguliere stem daarvan is voor...

En daarmee staan Rick en RickTorreman beiden op 1 stem. De tweede reguliere stem gaat naar:

En dat is alweer de derde persoon met 1 stem achter zijn of haar naam. We gaan op hoog tempo verder, want de urn is nog niet leeg. De derde reguliere stem:

Rick 1 stem, RickTorreman 1 stem, Angelique 1 stem, Skeilah 1 stem. Zo verdeeld is het nog niet geweest... De vierde reguliere stem:

Dat is de tweede op naam van Angelique! Dicht bij uitschakeling? Of nog lang niet op de bodem van de urn? We gaan het zien! Reguliere stem nummer vijf gaat naar:

En dat is ook de tweede stem voor Skeilah. De dames waarop gestemd kan worden lijken het onderling te moeten beslissen. Maar we zijn er nog niet. De zesde reguliere stem:

Zijn jullie het overzicht al kwijt? De stand is: 2 stemmen voor Angelique, 2 stemmen voor Skeilah, 1 stem voor Kevindemen, 1 stem voor Rick en 1 stem voor RickTorreman...

De zevende regulier uitgebrachte stem is voor:

Dat is al nummer 3 voor jou, Angelique... Ik heb nog 2 stemmen in de urn zitten. Als de volgende ook voor jou is, is het afgelopen voor je. Anders gaan we nog even verder. Stem acht is voor:

Angelique, ook voor jou houdt het avontuur op dit eiland op. Je mag afscheid nemen van je kampgenoten!

---

Angelique: 5 stemmen
Skeilah: 2 stemmen
Kevindemen: 1 stem
Rick: 1 stem
RickTorreman: 1 stem

Iedereen was actief - Grote klasse!

---

Hey Jeff!

Sorry dat ik even kom onderbreken, maar ik heb belangrijk nieuws! En om dat te vertellen haal ik ook even Kamp Noord erbij...

***WORDT VERVOLGD***
« Laatst bewerkt op: 22 september 2016, 21:03:16 door wschoolf1 »

wschoolf1

« Reactie #20 Gepost op: 22 september 2016, 20:54:08 »

Lekker bezig, maar hier stond een bericht over de nieuwe kampindeling. Ik heb er per ongeluk in ge-edit. Ik heb nu de tijd niet het helemaal opnieuw te schrijven, maar het komt hierop neer:

Jullie zijn ingedeeld in nieuwe teams:

Kamp West

Domien
Kevindemen
Lan
Michelaar
Shaddow
Rick
Zabulus

Kamp Oost

Adriaan
Lyne
RickTorreman
Skeilah
T4nd
Wannas

De stemmen die je nog had, neem je gewoon mee naar je nieuwe kamp (dit heet een herindeling; dit is dus NIET de samensmelting). Je mag over het spel geen contact hebben met de leden van Kamp West als je in Kamp Oost zit - en andersom mag dat natuurlijk ook niet. Je zult dus eventuele pactjes even moeten loslaten tot de samensmelting (en hopen dat jullie die allen weten te bereiken). Ik vertrouw op jullie eerlijkheid daarin!

Beste kandidaten,

De eerste keer dat jullie als nieuwe kampen tegen elkaar gaan strijden. Kamp West en Kamp Oost, welkom!

Ook nu weer zal er om immuniteit gestreden worden en het team dat wint, hoeft daarbij automatisch niet naar de eilandraad. Iets wat altijd prettig is meegenomen, natuurlijk. Niet naar de eilandraad, betekent immers ook niet afvallen!

Voor de proef van vandaag hebben we wederom gelijke aantallen deelnemers nodig - en daarom wordt er bij Kamp West n persoon uitgeloot; ditmaal is dat Domien.

Dan ga ik jullie de proef van vandaag uitleggen. Net als in de openingsproef (aan het begin van jullie expeditie) gaan jullie voor het grootste deel een individueel parcours langs. Jullie zullen moeten klimmen langs een touwladder, een legpuzzel moeten oplossen en een schat zoeken met behulp van een landkaart. Alleen dat laatste onderdeel mogen jullie met meerdere personen doen; namelijk met iedereen die klaar is met de legpuzzel. Dat je klaar wilt zijn met de legpuzzel op het moment dat de schat gevonden wordt, lijkt me duidelijk. Iedereen die dan namelijk de legpuzzel nog niet juist heeft weten te leggen krijgt een zwarte stem op zijn of haar eerstvolgende eilandraad. Dat kunnen dus meerdere mensen zijn. Het team dat de schat vindt, wint immuniteit; het andere team zal als eerstvolgende weer bij de eilandraad zitten.

Zijn jullie er klaar voor? Drie, twee, n, START!

---

Dat je voor het beklimmen van zo'n touwladdertje echt nog wat talent moet hebben, blijkt uit het feit dat de meeste expeditieleden telkens gelijk omslaan, af moeten stappen en weer opnieuw moeten beginnen. Adriaan, Michelaar en Skeilah klauteren echter als aapjes omhoog en kunnen in no-time aan hun puzzel beginnen. Niet veel later volgen ook RickTorreman, Kevindemen en T4nd, waarbij vooral die eerste vastbesloten lijkt zich te bewijzen in zijn nieuwe team. Ook de puzzel blijkt kinderspel voor hem te zijn en minder dan twee minuten heeft hij alle 15 vakjes op de juiste plek. RickTorreman neemt van Evi de schatkaart in ontvangst en begint te zoeken naar de schat.

Terwijl de helft van de kandidaten al aan het puzzelen is, staat de andere helft (waarvan het merendeel Kamp-West-kandidaten) nog te hannesen aan de touwladder. Ook Rick weet eindelijk boven te komen en verkleint zo een beetje de achterstand van Kamp West. Die wordt nog meer verkleind als Michelaar al de bovenste helft van zijn puzzel ook heeft gelegd. Nu de nummers 9 tot en met 15 nog!

Als het begin er eenmaal is, dan lukt de rest van de puzzel ook en Michelaar mag namens Kamp West ook gaan beginnen met het zoeken van de schat. Zabulus werkt zich juist op dat moment ook het platform op en kan het geklungel aan het touwladdertje achter zich laten. Van beide kampen staan nog twee kandidaten onderaan het touw en zij beginnen de moed toch wel een beetje te verliezen. Lan, Shaddow, Lyne en Wannas krijgen het maar niet voor elkaar.

Met de moed der wanhoop probeert Shaddow een nieuwe tactiek, waarbij hij zijn benen aan weerszijden van de touwladder inhaakt. Wonderwel blijkt het te werken en korte tijd later kan ook hij aan de puzzel beginnen. Lan, die duidelijk heeft afgekeken bij Shaddow, merkt tot zijn genoegen dat deze tactiek ook hem prima past en hij laat de twee van Kamp Oost achter zich.

Inmiddels hebben ook Kevindemen, Adriaan en T4nd de puzzel opgelost en wordt er actief jacht gemaakt op de schat. De 5 die de puzzel opgelost hebben zijn dan al zo diep het bos in, dat ze eerst nog maar gevonden moeten worden door hun teamgenoten, vooraleer die kunnen helpen. En terwijl Kamp Oost dieper en dieper de jungle in verdwijnt (weliswaar nog altijd znder Lyne en Wannas), besluit Kamp West te wachten op de laatste puzzelaars, om daarna met zijn allen te kunnen zoeken.

Als het Lyne eindelijk lukt zich omhoog te werken over de touwbrug, lost zij in een absolute recordtijd de puzzel op. Ze ontvangt zodoende in ieder geval geen zwarte stem (tot haar opluchting), maar moet vervolgens wel eerst haar team gaan zoeken in de bossen om nog verder te kunnen bijdragen aan de opdracht. En dan, eindelijk, lukt het ook Wannas om boven te komen. Waar hij de krachten nog vandaan haalt is onduidelijk, want hij moet er al veel verspeeld hebben, maar het lukt hem dan toch. Zal hij ook de zwarte stem nog weten te ontlopen?

In Kamp West is inmiddels bijna iedereen klaar met de puzzel, alleen Lan en Rick hebben hem nog niet helemaal opgelost. De frustratie neemt dan natuurlijk behoorlijk toe als blijkt dat ook Wannas van het puzzelen duidelijk kaas gegeten heeft. Hij laat de tafel achter zich en gaat als laatste het bos in, op zoek naar zijn team. Lyne is inmiddels aangekomen bij haar team en ziet dat het zoekgebied tot een zeer klein stukje is beperkt. Op het moment dat ook Wannas arriveert, wordt de kist gevonden en blijkt de tactiek van Kamp Oost doeltreffender dan die van West...

---

Kamp Oost, wat moet het fijn zijn jullie komst in het nieuwe kamp te bekronen met een overwinning. Jullie hoeven voorlopig nog niet naar Jeff!

Kamp West, helaas zullen jullie gelijk moeten gaan stemmen. Jeff zal op jullie staan te wachten.
Op iedereen kan er gestemd worden; niemand heeft immuniteit.
Lan en Rick beginnen de eilandraad met 1 zwarte stem, omdat zij er niet in slaagden op tijd hun puzzel op te lossen.

Kamp West, ik verwacht van jullie allemaal een PM vr zondag 25 september, 20.00 uur.

---

Regels voor het stemmen:

* Je mag 0 stemmen inzetten, 1 stem, of meerdere stemmen. Maar als je stembriefjes op zijn, kan je tot aan de samensmelting niet meer stemmen...
* Het is niet mogelijk op verschillende mensen te stemmen. Je kunt dus wel 2 of meer briefjes op dezelfde persoon inzetten, maar je mag niet je stemmen spreiden over verschillende personen.
* Ook als je 0 stemmen in wilt zetten (of kunt zetten omdat je stembriefjes op zijn) ben je verplicht in te sturen, anders krijg je een inactiviteitspunt en verlies je twee stembriefjes (tenzij ze al op zijn natuurlijk). Bij 3 inactiviteitspunten verlaat je het spel.
* Bij een gelijke stand in de stemming verlaat de persoon met de meeste inactiviteitspunten het spel. Is de stand dan nog gelijk, dan verlaat de persoon met de meeste stemmen op eerdere eilandraden, het spel. Is de stand dan nog gelijk, dan zal ik loten wie er het spel moet verlaten.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2016, 22:35:13 door wschoolf1 »

wschoolf1

« Reactie #21 Gepost op: 25 september 2016, 20:10:58 »

Een herindeling van de kampen en dan toch vrijwel meteen weer naar die verrekte eilandraad moeten. Jullie hadden vast op iets anders gehoopt... Nu ja, niets aan te doen, Kamp West, jullie zullen er toch aan moeten geloven. Voor we naar de door jullie uitgebrachte stemmen gaan, eerst even de zwarte stemmen die jullie hebben overgehouden aan de vorige opdracht:

Helaas was de puzzel voor jou te moeilijk; gelukkig was je dan weer niet de enige:

En dat betekent dat we aan deze stemming beginnen met 1 stem tegen Lan en 1 stem tegen Rick. Ik heb de urn er inmiddels bijgepakt en zal de reguliere stemmen aan jullie voorlezen. De eerste daarvan gaat naar:

Twee stemmen voor Lan (en dus meteen oppassen geblazen), n stem voor Rick. De tweede reguliere stem is voor:

En dat maakt de stand gelijk. 2 tegen 2. Even een belangrijke mededeling tussendoor: er is maar heel weinig gestemd; de volgende stem is al doorslaggevend, want er zit nog maar 1 stembriefje in de urn.

En die laatste stem gaat naar:

En dat betekent, Rick, dat jij helaas afscheid moet gaan nemen van je kampgenoten. Kamp West, ik wens jullie succes bij de volgende proef!

---

Rick: 3 stemmen
Lan: 2 stemmen

Iedereen was actief. Toppie!

wschoolf1

« Reactie #22 Gepost op: 25 september 2016, 22:27:45 »

Het is weer eens tijd voor mij om een proef te begeleiden en net als de vorige keer toen ik die eer had, zal het ook nu weer een uitputtingsslag worden.
Na de exit van Rick zijn beide teams met 6 deelnemers, waardoor er niemand van de zijkant hoeft toe te kijken.
Voor jullie zien jullie een modderpoel met daarin een bal. De bedoeling is even simpel klinkend als moeilijk uitvoerbaar. Zorg dat de bal aan de andere kant over de achterlijn gedrukt wordt. Je tegenstander probeert natuurlijk gelijktijdig precies hetzelfde te doen, hetgeen de eerste moeilijkheid is waar je tegenaan zult lopen. De enkelhoge modder zal ook niet echt meewerken...

Uiteindelijk komt iedereen 3 keer in de modder te staan. Daarbij worden zowel individuele personen, als twee- of drietallen of zelfs complete teams de arena ingestuurd. Het team dat het vaakst weet te winnen, hoeft niet naar de eilandraad. Als iemand het voor elkaar krijgt alle 3 zijn of haar gevechten te winnen, krijgt die persoon een vrijstelling voor de eerstvolgende eilandraad waar hij of zij bij is. Als iemand alle 3 gevechten verliest, krijgt hij of zij een zwarte stem op de eerstvolgende eilandraad waar hij of zij bij is.

Zoals inmiddels gebruikelijk worden de wedstrijden door middel van loting samengesteld. Laten we beginnen met een wedstrijdje 1 tegen 1. Eens kijken welke lootjes er het eerst getrokken worden: Wannas tegen Domien

Klaar als ze ervoor zijn staan Wannas en Domien aan weerszijden van het speelveld. Zodra het startsein wordt gegeven, sprinten ze de bak in. Domien had zich blijkbaar toch niet goed genoeg voorbereid op de glibberigheid van de modder en slaat gelijk onderuit. Als hij overeind komt ziet hij er al onherkenbaar veranderd uit. Wannas heeft inmiddels van de gelegenheid gebruik gemaakt de bal al tot bijna aan de overkant te rollen. Domien heeft meteen in de gaten dat het moeilijk zal worden en begint uit alle macht tegenwicht te geven. Tot zijn verbazing pakt hij al snel een paar meter terug. Dan merkt hij dat Wannas helemaal niet meer met de bal bezig was, maar om was gelopen naar Domien. Hij slingert Domien opnieuw de modderpoel in en maakt van diens desorintatie gebruik om de bal over de eindstreep te werken. De stand is 1-0 voor Kamp Oost!

---

In de tweede wedstrijd wordt er van beide teams een tweetal naar binnen gestuurd. Die tweetallen bestaan uit: Shaddow en Lan namens Kamp West en Adriaan en T4nd namens Kamp West.

Voorzichtige blijdschap tekent zich alweer af bij Kamp Oost. Zouden zij een onverslaanbaar team hebben en voorlopig niet meer hoeven te stemmen? Als het aan Shaddow en Lan ligt in ieder geval niet. Zij zijn vastbesloten de achterstand om te buigen en gaan tegen Adriaan en T4nd voortvarend van start. Al snel blijkt dat Shaddow en Adriaan dezelfde tactiek hadden. Zij proberen elkaar uit de strijd te knuffelen. Terwijl zij al worstelend telkens een stukje richting de ene zijlijn gedreven worden, gaan Lan en een stevig tegenstribbelende T4nd met de speelbal de andere kant op. Adriaan ziet het gebeuren en probeert zijn teamgenoot te hulp te komen, maar hij krijgt al snel Shaddow om zijn nek, waardoor hij met Shaddow en al zich voort probeert te slepen naar de bal. Lan zet nog een keer alles op alles en rolt de bal over T4nd heen, die plat op zijn rug in de modder terechtkomt, over de finishlijn. Kamp West heeft de stand op 1-1 gebracht!

---

De spelers die nog niet geweest zijn, mogen nu het veld in om weer een van beide teams op voorsprong te krijgen. RickTorreman, Lyne en Skeilah komen het veld in namens Kamp Oost; Zabulus, Michelaar en Kevindemen verdedigen de kleuren van Kamp West.

Skeilah en Lyne besluiten hun vrouwelijke charmes in de strijd te gooien en beginnen eerst elkaar met modder in te smeren. Als het startsein klinkt zijn zij daardoor al een stuk minder snel dan hun tegenstanders. En helaas voor de dames hebben de mannen van Kamp West duidelijk geen modder-fetisj, want zij gunnen de dames geen blik waardig. De bal wordt stocijns voortgedreven en als Lyne en Skeilah tot de conclusie komen dat zij toch echt aan het duwen mogen, is er geen houden meer aan. Kamp West heeft de achterstand omgebogen tot een 2-1 voorsprong!

---

Dan is het nu weer tijd voor een wedstrijd 1 tegen 1. Ditmaal mogen Shaddow en Adriaan het onderling uitvechten, dus zonder hulp van hun maatjes Lan en T4nd!

Adriaan, die inmiddels weet hoe het is om een zwarte stem tegen te hebben, wil overduidelijk voorkomen dat hij nog eens in zo'n situatie komt en zal dus alles op alles zetten. Shaddow heeft de spirit nu iets minder, omdat zijn team niet meer op achterstand staat, maar hij weet ook dat hij Adriaan zojuist al, samen met Lan weliswaar, al een keer verslagen heeft. In ieder geval hebben beiden nu vrij weinig aan de knuffeltechniek, zou je zeggen. Tot die conclusie waren de heren blijkbaar zelf ook gekomen, want ze storten zich vol overgave op de bal. Omdat ze elkaar geen duimbreed willen toegeven, wordt dit de spannendste wedstrijd tot nu toe. Regelmatig verschuift de bal een aantal meters de ene kant op, maar daarna vindt de ander weer ergens de kracht om de bal weer minstens net zo ver terug te duwen. Pas na 35 minuten drukken weet eindelijk Adriaan de bal over de rand te duwen en zijn Kamp Oost terug in de race te brengen tot 2-2!

---

Inmiddels zijn we alweer toe aan de tweede duowedstrijd; die zal ditmaal worden uitgevochten tussen Lyne en RickTorreman, die opnieuw mogen aantreden tegen Kevindemen en Zabulus. Ook jullie hadden de vorige keer meer hulp, maar Skeilah en Michelaar mogen zich even sparen voor de drie tegen drie.

Lyne trapt dit keer niet opnieuw in de val iets met haar charmes te doen; in plaats daarvan gooit ze gelijk haar spierballen in de strijd. Dit tot aangename verrassing van RickTorreman, die zojuist tegen een overmacht aan Kamp West aan het vechten was. De extra hulp doet hem vleugels krijgen en Kevindemen en Zabulus merken tot hun ongenoegen dat zij te licht hadden gedacht over dit wedstrijdje. Daar ze de vorige gemakkelijk wonnen, dachten ze ook dit varkentje wel even te wassen. Helaas voor hen gebeurt dat niet en zo komt Kamp Oost voor de tweede keer deze wedstrijd op voorsprong; 3-2 en 1 punt verwijderd van de overwinning!

---

De eerste mogelijkheid op een beslissing en de enige mogelijkheid voor Kamp West om nog een kans in de wacht te slepen. Lan, Domien en Michelaar moeten winnen om een eilandraad te voorkomen; zij strijden tegen Skeilah, T4nd en Wannas.

Omdat er voor beide teams heel veel op het spel staat, verwachten de spelers aan de kant een lange wedstrijd te zien. Daarin worden ze niet teleurgesteld; niet minder dan 46 minuten duurt het voor een van beide teams totaal uitgeput moet toezien hoe het andere team wint. Binnen Kamp West wordt na een kwartier de opmerkelijke tactiek verzonnen waarbij twee spelers zich omgekeerd schrap zetten en de bal op hun plek houden, zodat de derde even kan rusten. Na dit zo'n twintig minuten gedaan te hebben, stomen zij op en brengen zij de bal aan de finish. 3-3 en alles is weer mogelijk!

---

En dat betekent dat de finaleronde ook echt nog alles op het spel heeft: Kamp Oost in zijn geheel tegen Kamp West in zijn geheel!

De finale wordt met recht alles of niets. Mocht Kamp Oost deze laatste ronde winnen, moet Kamp West opnieuw naar de eilandraad. Uit beide kampen is er dan niemand met immuniteit of een zwarte stem. Mocht de overwinning aan Kamp West toekomen, dan zijn er daar twee (Lan en Michelaar) die bij de eerstvolgende eilandraad immuniteit krijgen en twee van Kamp Zuid (Skeilah en T4nd) die een zwarte stem zullen krijgen bij de eilandraad die ze dan niet kunnen ontlopen. Waarschijnlijk door de zeer lange ronde voor de finale, wordt deze finale vrij snel beslist. In plaats van met zijn allen de bal te duwen, proberen Kevindemen en Zabulus met succes spelers van Kamp Oost van de bal af te trekken. De overige vier mannen van Kamp West zijn sterk genoeg om de overwinning binnen te halen! Een grote opluchting maakt zich dan ook meester van de gezichten van Kamp West; vooral bij Lan en Michelaar!

---

Kamp West, na de nederlaag van de vorige keer nu een heerlijke overwinning. Bovendien immuniteit voor Lan n Michelaar op de eerstvolgende eilandraad van jullie! Ik hoop wel dat de andere vier zich realiseren dat het daarmee voor hen extra tricky wordt... Zorgen dat jullie tot de samensmelting niet meer verliezen dus!!!

Kamp Oost, helaas moeten jullie naar de eilandraad.
Skeilah en T4nd beginnen de eilandraad met 1 zwarte stem tegen, omdat zij geen van hun moddergevechten wisten te winnen...

Kamp Oost, ik verwacht van jullie allemaal een PM vr woensdag 28 september, 20.00 uur.

---

Regels voor het stemmen:

* Bij een gelijke stand in de stemming verlaat de persoon met de meeste inactiviteitspunten het spel. Is de stand dan nog gelijk, dan verlaat de persoon met de meeste stemmen op eerdere eilandraden, het spel. Is de stand dan nog gelijk, dan zal ik loten wie er het spel moet verlaten.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2016, 22:37:00 door wschoolf1 »

wschoolf1

« Reactie #23 Gepost op: 28 september 2016, 20:34:27 »

Welkom Kamp Oost op jullie eerste eilandraad. Voor n van jullie zal het ook meteen de laatste zijn. Zoals inmiddels gebruikelijk laat ik jullie eerst de stemmen zien die als zwarte stem bij de vorige proef verdiend zijn:

Helaas wist jij je wedstrijdjes niet te winnen en daarom alvast n stem voor jou! Je was echter niet de enige en daarom ook nog een stem voor:

Dat betekent dat we de urn erbij pakken en dat de stemmenverdeling op dit moment als volgt is: 1 stem voor Skeilah en 1 stem voor T4nd. Gelukkig voor jullie zitten er stemmen in de urn en is er dus nog van alles mogelijk. De eerste regulier uitgebrachte stem is voor:

En dat betekent dat je er al twee achter je naam hebt staan. Het begint nu echt gevaarlijk voor je te worden, zeker omdat je op de vorige eilandraad ook al stemmen hebt ontvangen... De tweede reguliere stem:

En opnieuw! Dat betekent dat jij nu al op 3 stemmen staat. T4nd heeft 1 stem tegen, de rest van jullie kamp is nog zonder stemmen. De derde reguliere stem:

En dat brengt de stand weer een beetje naar het spannende. Drie tegen twee. De urn is nog niet leeg; we gaan naar reguliere stem nummer vier:

En dat maakt de stand nu 3 - 3. Er zit nog maar 1 stem in de urn. Als die stem NIET voor T4nd is, betekent dit dat we afscheid moeten nemen van Skeilah. Zij heeft namelijk al meerdere tegenstemmen verzameld op eerdere eilandraden en verliest dus ook in het geval van een gelijkspel. Het enige wat haar nu nog kan redden, is een stem op T4nd. Hier komt de laatste regulier uitgebrachte stem:

Helaas, het is voor jou afgelopen. Je mag je spullen pakken en afscheid nemen van je kampgenoten! Kamp Oost, jullie mogen je opmaken voor de nieuwe immuniteitsproef!

---

Skeilah: 4 stemmen
T4nd: 3 stemmen

Adriaan en Lyne waren inactief. Zij verliezen beiden 2 stembriefjes (als ze die nog hadden) en krijgen automatisch een zwarte stem op hun eerstvolgende eilandraad.

wschoolf1

« Reactie #24 Gepost op: 28 september 2016, 21:25:04 »

Beste expeditieleden,

We begonnen het spel met 18 kandidaten, waarvan er nu nog 11 over zijn. De kampenverdeling op dit moment is redelijk in evenwicht, ik ben benieuwd of dat na deze proef weer helemaal rechtgetrokken zal zijn. In ieder geval zal van Kamp West n persoon moeten toekijken, omdat zij n speler meer hebben dan Kamp Oost. Ditmaal is het Zabulus die een proef mag overslaan.

Zoals gebruikelijk staat er ook deze proef weer veel op het spel. Het verliezende team vertrekt zoals gewoonlijk naar de eilandraad. Daarnaast zullen er twee personen zijn die aan deze proef een zwarte stem overhouden.

Namens beide kampen worden er twee personen afgevaardigd om op de evenwichtsbalk in het water te gaan staan. De overige drie personen krijgen de kans om een reeks met letters en cijfers uit het hoofd te leren. Hun leertijd is de tijd dat er nog ten minste 1 teamgenoot op de balken staat. Als iedereen van de balken is mogen de personen die geleerd hebben de tekenreeks opschrijven. Diegene die het langst letters en cijfers opschrijft zonder fouten te maken, wint de proef voor zijn kamp. Het andere team gaat naar de eilandraad.  De zwarte stemmen zijn voor de eerste persoon die van de balk valt en de persoon die de minste tekens juist noteert. Alles duidelijk? Dan mogen jullie je posities innemen!

Namens Kamp Oost worden T4nd en Adriaan afgevaardigd om de evenwichtsproef te doen. Hun directe tegenstanders zijn Michelaar en Shaddow. Zodra zij het trapje betreden hebben, wordt het trapje verwijderd en staan zij op een redelijk comfortabel plateautje met nog 3 balken onder zich. Of het door de zware omstandigheden en het al een aantal weken niet eten komt, of dat hij gewoon het andere team wil afleiden, is niet helemaal duidelijk, maar al snel lijkt Shaddow, zelfs met 3 balken onder zich, te zwalken te staan op het platform. Al na 5 minuten wordt n van de balken weggekapt en moeten de deelnemers overschakelen op 2 balken.

In de tussentijd zijn de andere deelnemers hard aan het leren. Iedereen lijkt er zo zijn eigen techniek op na te houden. Domien is ouderwets aan het stampen, terwijl Lyne er voor kiest om een verhaaltje te bedenken waarin de eerste letters corresponderen met de letters op het plankje. Kevindemen probeert vooral te storen door luidop de reeks op te dreunen, ook nog eens in omgekeerde volgorde.

Omdat men afhankelijk is van de kampgenoten op de balk, kunnen de meeste kandidaten het niet nalaten af en toe achterom te kijken naar wie er nog staat. Tot zijn grote opluchting ziet RickTorreman dat het voornamelijk Michelaar en Shaddow zijn die het erg moeilijk lijken te hebben. Als ook de tweede balk wordt weggekapt, besluit Lan om die reden om de onderste regel maar helemaal niet te gaan leren en nog eens een keer van voren af aan te starten met oefenen. Je weet maar nooit hoe lang je nog hebt om te oefenen, immers. Wannas daarentegen gaat onverstoorbaar door; vastberaden om dadelijk de hele reeks uit zijn hoofd te kennen!

Het dunne, losse balkje dat er nu nog ligt, brengt ook Adriaan in de moeilijkheden. Nog meer dan Shaddow lijkt hij de eerste te zijn die dadelijk van het balkje gaat. En dan gebeurt het... Adriaan corrigeert zich nog net op tijd en weet zich nog 3 seconden op de balk staande te houden. Door de beweging die hij maakt, verliest Shaddow zijn concentratie en vlak voordat Adriaan het water raakt, is Shaddow de eerste die dat doet. Boos op zichzelf realiseert hij zich dat hij zichzelf een slechte dienst bewijst met een zwarte stem tegen op de eerstvolgende eilandraad.

Er staan nog 2 kandidaten op de balk, van elk team n en Michelaar lijkt zich inmiddels goed herpakt te hebben. Ook T4nd staat er zo rustig als het maar kan en de kandidaten hebben inmiddels de 20 minuten al gepasseerd. Omdat ze toch maar zeker willen zijn dat hun teamgenoten genoeg leertijd hebben, blijven ze staan, waarbij het T4nd is die uiteindelijk als eerste uit het evenwicht raakt en het water raakt. Nu is voor Michelaar de motivatie nog groter om te blijven staan (immers, Kamp Oost kan niet meer leren), maar 8 minuten na T4nd moet ook hij de strijd staken.

De overige kampleden mogen nu de winst namens het team proberen binnen te halen. Om onverklaarbare redenen gaat het echter al bij het eerste teken mis voor RickTorreman. Zoals hij later zelf verklaarde was hij te druk bezig met de reeks als totaal om zich voldoende te realiseren dat er letter voor letter en cijfer voor cijfer beoordeeld zou worden. Al snel blijkt echter dat onder deze weersomstandigheden, in de brandende zon, leren sowieso geen makkelijke opgave is. Ook Lan en Wannas vallen al gedurende de eerste regel af. Dit maakt de druk bij Lyne natuurlijk gigantisch, want zij is de enige die een nieuwe overwinning voor Kamp West nog in de weg kan staan.

Bij de 22e letter gaan twee personen in de fout. Zowel Kevindemen als Lyne hadden daar een teken over het hoofd gezien. Een opgeluchte Shaddow constateert dat hij zijn zwarte stem nog even niet onder ogen hoeft te komen en een dolblij Kamp West realiseert zich dat ze opnieuw gevrijwaard blijven van een eilandraad, dankzij het leerwerk van Domien. Kamp Oost zal opnieuw iemand moeten wegstemmen...

---

Kamp West, gefeliciteerd! Wederom een overwinning. Jullie hoeven opnieuw niet te stemmen.
Bij de eerstvolgende eilandraad waar jullie wel bij zijn, hebben Lan en Michelaar immuniteit.
Shaddow heeft bij zijn eerstvolgende eilandraad een zwarte stem op zijn naam staan.

Kamp Oost, helaas moeten jullie opnieuw naar de eilandraad.
Adriaan, Lyne en RickTorreman, beginnen allen met 1 zwarte stem tegen aan de eilandraad. Voor Adriaan en Lyne is dat vanwege hun inactiviteit; voor RickTorreman vanwege het verliezen van deze proef.

Kamp Oost, ik verwacht van jullie allemaal een PM vr zaterdag 1 oktober, 20.00 uur.

---

Regels voor het stemmen:

wschoolf1

« Reactie #25 Gepost op: 1 oktober 2016, 20:37:57 »

Welkom terug, Kamp Oost. Heel vervelend dat jullie hier nu wederom zitten. Er zal opnieuw iemand van jullie moeten vertrekken - en de vraag is natuurlijk... wie? Zoals jullie inmiddels wel van me gewend zijn, beginnen we eerst even met de zwarte stemmen die zijn uitgedeeld en gaan we vervolgens maar eens kijken wat de stemmen in de urn zijn!

De eerste zwarte stem, wegens inactiviteit bij de vorige stemming:

Je was niet de enige die inactief was, en daarom:

Ook Lyne was inactief; nu nog een derde zwarte stem, vanwege de verloren proef in de vorige opdracht:

En zo beginnen we de stemming met een stand van 1 stem op Adriaan, 1 stem op Lyne en 1 stem op RickTorreman. Laten we eens een blik werpen in de urn voor de regulier uitgebrachte stemmen...

Uhm... de urn is leeg! Er zijn geen stemmen uitgebracht. Dat betekent dat de tussenstand van de zwarte stemmen ook de eindstand is.

Bij een gelijke stand kijken we eerst naar de inactiviteitspunten. Tot nu toe zijn zowel Adriaan, Lyne als RickTorreman 1 keer inactief geweest. Echter, deze stemronde was Lyne voor de tweede keer inactief. En dat betekent dus dat zij het eiland moet verlaten. Lyne, neem afscheid van je kampgenoten. Kamp Oost, we zien jullie bij de volgende immuniteitsproef!

---

Adriaan: 1 stem
Lyne: 1 stem
RickTorreman: 1 stem

Lyne was inactief - en omdat zij vaker inactief was dan Adriaan en RickTorreman moet zij vertrekken...

wschoolf1

« Reactie #26 Gepost op: 1 oktober 2016, 21:30:37 »

Beste expeditieleden,

Welkom bij alweer een nieuwe proef. Kamp West, jullie zijn inmiddels behoorlijk in de meerderheid, zes tegen vier, en daarom mogen twee van jullie niet meedoen aan de komende proef. Door loting is bepaald dat ditmaal Shaddow en Kevindemen vanaf de kant mogen toekijken. Kamp Oost, na twee verloren proeven ditmaal nog maar eens extra goed jullie best doen om niet een helemaal kansloos klein team over te houden!

Kandidaten,

In het water achter jullie liggen stukken bamboe verstopt. Die zijn met een slotje aan de bodem van de zee vastgemaakt en aan jullie is de taak die slotjes te openen. Voor het openen van die slotjes hebben jullie cijfercodes nodig en die cijfercodes kunnen jullie hier achter mij in het zand vinden. Voor beide teams is een stuk strand afgezet van 1 bij 1 meter en in het zand liggen 6 cijfercodes verstopt. Bij elke cijferslot hoort 1 corresponderende code. Met de 6 stukken bamboe die jullie uit de zee halen kunnen jullie een ladder maken, waarmee jullie de bel boven mij kunnen doen rinkelen.

Zijn jullie er klaar voor? Start!

Beide kampen gaan als fanatieke puppy's aan het graven in hun afgezette stukje strand. Al snel vindt Lan een eerste cijfercode, niet veel later gevolgd door Adriaan. Waar Lan onmiddellijk het water ingaat, blijft Adriaan in het vak om eerst meer sleutels te verzamelen. Ook Domien en RickTorreman weten al vlot een cijferslot te vinden. Wanneer Adriaan zijn tweede cijfercode vindt, is Lan al een aantal sloten afgegaan, maar heeft hij nog niet het juiste cijferslot gevonden. Domien heeft duidelijk meer geluk dan Lan, want hij vindt bij het eerste cijferslot dat hij tegenkomt meteen de juiste cijfercode. Het eerste stuk bamboe wordt door Kamp West op het land gehaald. Ook Michelaar heeft inmiddels een cijfercode gevonden en het ziet er dan ook meteen al weer goed uit voor Kamp West.

Afgekeken bij Adriaan van Kamp Oost blijft ook Michelaar verder zoeken naar codes en tot grote frustratie van T4nd en Wannas aan de andere kant haalt hij ook al gauw een tweede code tevoorschijn. Als ook Lan terugkomt, weliswaar zonder bamboe (hij had lle sloten al eens geprobeerd) en min of meer tegen een nieuwe code aanloopt, is de paniek bij Kamp Oost duidelijk voelbaar. Adriaan heeft inmiddels de groep zoekenden verlaten om zijn geluk in het water te beproeven. Op het moment dat hij eindelijk goed nieuws kan brengen aan Kamp Oost, vindt Domien bij Kamp West de laatste sleutel. Dat betekent dat iedereen daar, inclusief Zabulus, die tot dan toe nog niet zijn stempel op de proef heeft kunnen drukken, naar het water stormt, een volkomen verbauwereerd Kamp Oost achterlatend.

Hoe is het mogelijk dat in een stukje van 1 bij 1 meter, die kokers niet te vinden zijn? Plotseling ziet T4nd het licht. In het begin was men zo agressief aan het graven dat men best eens een kokertje onbewust ver weg gegooid kan hebben... Hij begint dan ook maar buiten het vierkant te zoeken. En dan begint het eindelijk ook bij Kamp West een beetje op te schieten; de vraag is alleen, kan de achterstand nog worden goedgemaakt?

Wannas vindt een cijfercode, zeker drie meter buiten het vak (na terugkijken van de beelden heeft hij deze zelf per ongeluk weggeslingerd). Namens Kamp Oost komen al meer en meer bamboestukken aan land. Michelaar en opnieuw Domien hebben inmiddels alweer iets binnengehaald. RickTorreman heeft ondertussen ook het tweede stuk bamboe van Kamp West ontkoppeld. Als de sleutels nu maar snel gevonden worden, dan is er best nog iets mogelijk! Adriaan haalt het derde stuk bamboe uit de zee, maar korte tijd later heeft ook Michelaar een nieuw stuk bamboe losgekoppeld. Nog 2 stuks te gaan voor Kamp West!

Terwijl de rest van Kamp West inmiddels alweer naar de laatste cijfercodes zoekt, brengt Wannas de stand in gevonden bamboe op 4-4. Aangekomen op het strand komt hij opnieuw een ver van het zoekvak liggend cijfercodestuk tegen en racet het water weer in. Zabulus heeft ondertussen namens Kamp West het vijfde stuk binnengehaald. De overige leden van Kamp West vragen zich af wat er mis is met het laatste cijferslot, want de code 281 lijkt maar niet te willen werken. Eindelijk vindt T4nd de laatste cijfercode en kan ook Kamp West en groupe gaan zoeken. Ze halen in no-time de laatste twee bamboestukken binnen en voor het eerst in de opdracht ligt Kamp Oost op winst!

Nu moet nog wel even de bamboeladder goed in elkaar worden gezet. Laat dat maar over aan de mannen van Kamp Oost. Nu de winst voor het grijpen ligt, is de bamboeladder snel gemaakt. Wannas, T4nd en RickTorreman houden de ladder vast, terwijl Adriaan er lenig en vlot tegenop klimt om de bel te luiden.

Als Kamp West beteuterd op de kant staat en protesten wil indienen voor een niet-werkend cijferslot, draait Evi de cijfercode 281 op de kop, waardoor er 185 komt te staan. Kamp West is snel stil...

---

Kamp Oost, gefeliciteerd! Ditmaal is de overwinning aan jullie. Jullie blijven voorlopig nog even met zijn vieren!

Kamp West, helaas moeten jullie ditmaal weer naar de eilandraad.
Op Lan en Michelaar kan niet gestemd worden, zij hebben immuniteit.
Shaddow begint de eilandraad met 1 zwarte stem tegen, wegens het verlies in een eerdere proef.

Kamp West, ik verwacht van jullie allemaal een PM vr dinsdag 4 oktober, 20.00 uur.

---

Regels voor het stemmen:

wschoolf1

« Reactie #27 Gepost op: 4 oktober 2016, 20:22:56 »

Welkom Kamp West,

Opnieuw tijd voor een eilandraad, ditmaal zijn jullie de pineut. Of, tenminste voor n van jullie zal dit gelden. Lan en Michelaar, jullie zullen hier vanwege jullie immuniteit relatief rustig zitten!

Ook dit keer heeft n van jullie een zwarte stem om mee te beginnen. Ditmaal is dat:

De vorige keer is er op het andere eiland helemaal niet gestemd. Hier heb ik ook een urn voor me staan - en hier is wel degelijk gestemd! Dus laten we maar snel beginnen met bekijken wie de eerste reguliere stem op zijn naam krijgt:

En dat maakt de stand: 1 stem voor Shaddow en 1 stem voor Kevindemen. De tweede reguliere stem gaat naar:

Drie spelers met alledrie 1 stem. En er zitten nog maar 2 stemmen in de urn! Hier komt de derde reguliere stem:

En dat maakt de uitslag eigenlijk al definitief. Want zelfs als de laatste stem voor Shaddow of Kevindemen is, verliest Domien het, aangezien hij van jullie drien de enige is die al eens (helemaal in het begin van de expeditie) inactief was. Dat betekent, Domien, dat jij afscheid mag nemen van je kampgenoten!

---

Domien: 3 stemmen
Shaddow: 1 stem
Kevindemen: 1 stem

---

Hallo Jeff, hallo Kamp West!

Voelen jullie al iets aankomen??? We zullen zometeen eens kijken of jullie gelijk hebben met je voorgevoelens. Laat ik eerst maar eens Kamp Oost erbij roepen!

*** WORDT VERVOLGD ***
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2016, 21:19:28 door wschoolf1 »

wschoolf1

« Reactie #28 Gepost op: 4 oktober 2016, 20:47:26 »

Welkom, survivors van Kamp Noord, Kamp Zuid, Kamp West en Kamp Oost,

Jullie zullen wel denken: tijd voor de samensmelting! Welnu, daar hebben jullie gelijk in!!! Geef jezelf een heel groot applaus; je hebt de eerste fase van de expeditie overleefd!

Toch wil ik jullie vrdat we aan het feestmaal gaan nog eenmaal naar de stembus vragen. Ditmaal doen jullie dat echter niet om iemand weg te stemmen, maar juist om iemand uit je eigen huidige kamp immuniteit te geven. Dat betekent dus dat we straks de samensmelting ingaan met 2 personen die immuniteit zullen hebben!

Voor deze stemronde mag je alle stembriefjes die je nog over hebt, inzetten. Na deze stemronde zijn ze immers toch niets meer waard... Je mag zelfs op jezelf stemmen! Maar probeer daarbij natuurlijk in te schatten of je wel voldoende stembriefjes hebt om een rele kans te maken op de immuniteit.

Kamp West, ik verwacht van jullie allemaal een PM vr vrijdag 7 oktober, 20.00 uur.
Kamp Oost, ik verwacht van jullie k allemaal een PM vr vrijdag 7 oktober, 20.00 uur.
Je mag alleen stemmen op kandidaten van je eigen kamp!

---

Regels voor het stemmen:

* Je mag 0 stemmen inzetten, 1 stem, of meerdere stemmen. Als je geen stembriefjes meer hebt, kan je natuurlijk niet stemmen...
* Ook als je 0 stemmen in wilt zetten (of kunt zetten omdat je stembriefjes op zijn) ben je verplicht in te sturen, anders krijg je een inactiviteitspunt en kan je, zelfs bij de meeste stemmen op jou, geen immuniteit winnen.
* Bij een gelijke stand in de stemming loot ik wie er immuniteit krijgt.

wschoolf1

« Reactie #29 Gepost op: 7 oktober 2016, 20:22:59 »

Zitten jullie nog steeds goed of hebben jullie inmiddels al een houten kont, Kamp West?

Zoals Evi al heeft aangegeven, hadden jullie de mogelijkheid om nog wat stemmen in te zetten. Ditmaal niet om iemand naar huis te sturen, maar om iemand immuniteit te gunnen. Daarbij kon je ditmaal ook op jezelf stemmen. Laten we maar eens gauw in de urn kijken of er iemand is die stemmen gekregen heeft. Ja hoor! Daar gaan we dus maar meteen! De eerste stem is voor:

Echter is dit zeker niet de enige uitgebrachte stem op deze eilandraad. We gaan meteen door naar de tweede uitgebrachte stem:

Dat begint er al goed uit te zien voor je, Wannas! Laten we maar direct verdergaan!

Twee stemmen voor Wannas, n voor RickTorreman - en nog maar 1 stem te gaan... Als deze voor Wannas is, begint hij de samensmelting met immuniteit. Als deze voor RickTorreman is, zal er geloot worden wie er immuniteit krijgt. Bij een stem voor een ander kamplid, gaat de immuniteit weer naar Wannas.

Ok, de vierde en laatste stem die is uitgebracht:

Wannas, gefeliciteerd! Jij zal, nog meer dan de rest, heerlijk zorgeloos kunnen genieten van het samensmeltingsdiner. Bij de eerstvolgende eilandraad geniet jij immuniteit!

---

De totale eindstand:

3x Wannas
1x RickTorreman

Adriaan was voor de tweede keer inactief. Bij een derde inactiviteitspunt verlaat hij het spel.

---

Ok, Kamp West, jullie kamp houdt met ingang van nu op te bestaan. Jullie mogen nog even rustig blijven zitten om te zien wat de stemming van Kamp Oost oplevert - en daarna: etenstijd!!!
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog