Nieuws

Nieuwe feature
Nested quotes zijn nu mogelijk. Dat betekent dat je quotes in quotes kan zetten. Wat een geluk! :P

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Draak is er weer even  (gelezen 1687 keer)

Roandraak

Draak is er weer even
« Gepost op: 24 december 2016, 23:41:43 »

Heey iedereen,

De laatste tijd hebben jullie véél te weinig van mij gehoord. Het was al bekend binnen het forumteam.
Nu dus ook een post voor jullie, ook omdat ik jullie allereerst een fijne kerst en alvast een gelukkig jaar wilde wensen. Ik ben jullie nog niet vergeten ;)
Hier de uitleg, it's going to be a long post. Ik wil namelijk ook het een en ander van mij af schrijven.

Dit jaar begon op 2 februari de mooiste maar ook de meest hectische periode in mijn leven. Ik werd bestuur bij mijn studievereniging.
Sinds 1 januari woonde ik al in Amsterdam en in februari ben ik dus met 5 idioten een voltijds bestuur gaan vervullen.
In maart kwam daar nog een deeltijdsbestuur van het Landelijk Overleg BiologieStudenten bij en alles liep nog op rolletjes.

In april kwam daar echter verandering in. De heer ?. Rosa vond het nodig om mij op 19 april met een vuurwapen staande te houden, mijn bezittingen (tijdelijk) af te nemen en mij te "gijzelen" naar een pinautomaat 2 kilometer verderop. De eerste klap (mentaal) viel mee en ik ben tot de zomervakantie doorgekacheld met het idee dat ik mijzelf wel kon redden.

In de zomervakantie heb ik veel gewerkt bij de leukste camping van Nederland met de leukste collega's van de wereld, maar die gezelligheid werd bruusk verstoord door een bericht van de rechtbank dat ongeveer een week later de zitting zou plaatsvinden. Ik ben daar naartoe gegaan met mijn beste vriend en heb daar de dader onder ogen gezien, meerdere keren omdat hij op weg naar buiten godsgruwelijk in de weg liep. Ik heb daar mijn slachtofferverklaring voorgelezen in zijn bijzijn. Alles werd natuurlijk ontkend door hem en zijn advocaat (pittige tante), maar meneer is uiteindelijk veroordeeld en ik kreeg een fikse schadevergoeding. Meneer kreeg een waslijst aan eisen en regelingen die hij moest volgen, winst!

Die zomer kreeg ik ook nieuwe functies binnen mijn bestaande baan bij de UvA, ik mocht lesgeven aan primair en middelbaar onderwijs. Iets wat ik met veel plezier doe en ontzettend leuk vind. Daarnaast ben ik bij ASVA studentenunie gaan werken als Coördinator Onderwijs WO, dit past precies in mijn straatje.

Na de vakantie ging het echter steeds slechter met mij. Ik weet dat mijn valkuil is dat ik te veel werk op mij neem. Dit heeft menig forummer mij al een keer of 20 verteld. Na de vakantie had ik mijn grote bestuursproject, de facultaire introductie. Samen met 13 man heb ik als voorzitter een geweldige introductieweek op poten gezet en ik genoot. Daarna kwam er echter nog een UvA breed referendum. http://democratisering.uva.nl/commissies/referendum/raadgevend-referendum.html
Mijn taak: samen met een actieve groep studenten héél de UvA informeren en laten stemmen, want de UvA zelf vond de promotie niet echt nodig. Daarna kwam de volgende klap; een mogelijke verhuizing van onze opleiding Psychobiologie naar de Zuidas.
De afgelopen twee maanden bestonden dus ook uit eten, slapen, referendum en verhuizingen. Gelukkig heb ik veel studenten kunnen bereiken voor het referendum en door een sterke coalitie met studievereniging via hebben we uiteindelijk door een gesprek met de collegevoorzitter kunnen voorkomen dat onze studievereniging uit elkaar zou vallen door een verhuizing.

Mentaal ging ik echter niet zo lekker meer, ik ben veel grijzer geworden en woon feitelijk weer bij mijn moeder. Ik durfde nu het steeds eerder donker werd niet meer door Amsterdam te fietsen en heb zelfs in mijn eigen kamer een beklemmend gevoel en paniekaanvallen. Als klap op de vuurpijl overleed mijn liefde van mijn leven, Lady (een kat) aan plaveiselcarcinoom...
Dus op naar de huisarts. Inmiddels zeul ik al een maand met een verhuisbrief naar een psycholoog op zak, maar ik heb nog geen afspraak. Die komt er wel! In januari, zodat het met eigen risico voordeliger uitkomt. Ik weet dat mijn gezondheid boven geld gaat, maar studentenleven...

Toen ik mijn vader echter belde dat ik naar een psycholoog ging, was hij het er niet mee eens. Volgens hem moest het namelijk uit mijzelf komen. Dat had hij van een zweverig type uit India geleerd. Prima, maar ik wilde naar een psycholoog. Ik heb hem dit uitgelegd maar het telefoongesprek werd steeds onvriendelijker. Na een half uur discussie zei ik hem dat ik het gesprek wilde afronden, omdat ik nog naar de borrel wist. Op zijn belerende opmerking "Als je nu alleen naar de borrel fietst, moet je niet bang zijn en zeuren dat je niet over straat durft." Mijn realiteit is echter niet zijn realiteit. Toen ik het gesprek wilde beëindigen kreeg ik naar mijn hoofd dat ik al een jaar onbehoorlijk studeer en dat ik alleen maar drink en aan het blowen ben. To be clear, ik rook, maar drink amper en rook geen wiet... Daarnaast heb ik dus in een jaar waarin ik al voltijds en meer aan het werk ben, ook nog gewoon 9 studiepunten gehaald met een 7,5 gemiddeld. Onbehoorlijk studeren, mijn reet. Ik heb er dan ook voor gekozen om geen contact meer te hebben met mijn vader en dat hakt er in. Ik wilde al naar de psycholoog mede door de scheiding. Het feit dat je vader tegen je zegt "zie maar te komen waar ik gekomen ben" terwijl jij je VVWO in een jaar van de vechtscheiding van je ouders en een oma die overlijdt de dag voor je eindexamens, doet mij geen goed. Ik heb daar nog steeds last van terwijl ik iedere dag het beste uit mijzelf probeer te halen, maar dat doe ik niet meer voor hem, maar voor mijzelf.

Om op een positieve noot te eindigen;

Het gaat alweer stukken beter met mij, het dieptepunt is voorbij! Ergens vind ik het jammer dat ik 7 februari het stokje over moet dragen, maar mijn opvolger is een prachtchick. Die gaat het super doen. Ondanks de nare gebeurtenissen van het afgelopen jaar heb ik een geweldig jaar gehad waar ik vol trots op kan terugkijken. Ik heb mij kunnen ontwikkelen als geen ander en er staat een sterkere, zelfverzekerde en stressbestenigere (denk ik) maar bovenal een gelukkigere Roan te wachten. Ik zal de komende tijd nog iets minder aanwezig zijn, om nog wat dingen af te sluiten én een nieuwe balans te vinden nu ik niet meer voltijds bezig ben met Congo. Jullie zien mij wel weer verschijnen.

Mocht je echter denken, mijn God. Ik wil nog iets afspreken met Roan. Laat het dan even weten. Vele van jullie kunnen mij appen, en anders verzin je maar een optie  (6). Ik kom terug : (6)

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

adriaan

Re: Draak is er weer even
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2016, 00:02:16 »

Wat is Kerstmis zonder Roan :)
Fijn om weer iets van je te horen jong.
*knuffel/schouderklop/hand/whateveryoufeellike*

Black_and_White

« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2016, 00:03:14 »

Hallo Roan, ik weet niet of je mijn naam hier wel eens voorbij hebt zien komen, en dat maakt ook niet veel uit. Ik heb je verhaal gelezen en het is echt heftig wat jij hebt meegemaakt. Ik kreeg er wel een brok van in mijn keel. Ik vind het heel knap dat je ondanks alles toch positief probeert te blijven! Echt respect voor jou!

En dan nu een knuffel. *Knuffel aan Roan*

Kevindemen

« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2016, 00:05:37 »

Welkom terug Roan! Heftig en lang verhaal,
maar goed om te horen dat het alweer stukken beter gaat!

Respect dat je tijd hebt genomen om je verhaal zo helemaal uit te schrijven.

* Een knuffel voor Roan *

"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

tijgerke87

« Reactie #4 Gepost op: 25 december 2016, 00:33:48 »

*mompelt iets onverstaanbaars over sommige acties van sommige mensen die onvoorwaardelijk steun zouden moeten geven* .. blij dat jij roandraakje bent je hebt iig een voorbeeld hoe het zeker niet moet  ::)

*knuffelt draakje. plat ..*

Meringue

« Reactie #5 Gepost op: 25 december 2016, 21:16:24 »

Ohw Drakie

Moeilijke dingen allemaal. Het is allemaal niet makkelijk, student zijn in deze tijd enzo. Toen ik zelf een tweetal depressies gehad in mijn korte leven en ik had dan altijd dat als het even beter leek te gaan iets me weer compleet sloopte. Ik ben blij dat het nu beter gaat! Stel dat het straks weer hopeloos lijkt geef dan niet op, het wordt ook echt beter  :)

Succes!

Zabulus

« Reactie #6 Gepost op: 25 december 2016, 22:33:14 »

Toen ik de titel last dacht ik even aan Drakinnetje en dat zij terug kwam. Gelukkig zat ik ernaast  (A)

wschoolf1

« Reactie #7 Gepost op: 26 december 2016, 23:36:53 »

Toen ik de titel last dacht ik even aan Drakinnetje en dat zij terug kwam. Gelukkig zat ik ernaast  (A)

Ik dacht even hetzelfde!

Maar serieus, Roan. Knap dat je het zo (hopelijk) van je af kan schrijven!
Voor jou alle goeds in 2017!

Ralmuski

« Reactie #8 Gepost op: 27 december 2016, 14:32:36 »

Ik dacht eigenlijk: Was hij weg dan?

Maar dat zegt meer over mijn eigen afwezigheid natuurlijk.  ::)

Succes Roan.

bert-boefjes

« Reactie #9 Gepost op: 27 december 2016, 21:21:05 »

Fijn om te zien dat je weer terug bent!

En vooral fijn om te horen dat je eindelijk keuzes gemaakt hebt! Tijdens de wvw-week van de zomer hebben we het er ook al uitgebreid over gehad, dat je eigenlijk tussen twee vuren gevangen zat en je jezelf niet in staat voelde een keuze te maken omdat je jouw vader of jezelf niet wou teleurstellen en niet zeker wist welke keuze daarin dan de beste zou zijn.

En ik ben erg blij om te lezen dat je nu eindelijk weloverwogen voor jezelf hebt gekozen. En ik denk dat therapie je heel veel zou kunnen geven. Je hebt in ieder geval al de eerste grote stappen daarin gezet door je probleem inzichtelijk voor jezelf te hebben. En voor jezelf de keuze gemaakt te hebben wat voor jou beter en verstandiger is.

En ergens  ben ik ook blij om te horen dat binnenkort je jaar in het bestuur erop zit. Ik weet dat je het daar erg naar je zin had en het ook erg goed deed, van wat je me vertelde. Maar het was ook makkelijker om op die manier het "te druk" te hebben om met je eigen problemen om te kunnen gaan, wat daardoor enigszins weg geschoven werd.
Ik ben blij dat het nu lijkt dat je het echt wilt gaan aanpakken. En ik hoop dat je mijn advies wilt aannemen door er echt de tijd voor te nemen en niet na dit bestuursjaar weer een ander clubje of organisatorisch ding te gaan zoeken ter afleiding van je problemen.

Ik hoop zo dat 2017 voor jouw een jaar gaat worden van zelfacceptatie, progressie en vooral dat je de positieve kanten van het leven meer gaan zien en waarderen. En ook al lijkt het misschien een stap terug dat je weer terug bij je moeder bent gaan wonen. Maar soms moet je even een stap achteruit zetten om vervolgens weer wat stappen vooruit te kunnen zetten!

En wat ik destijds ook al tegen je zei. Als je wilt praten over dingen, je bent altijd welkom via Skype, PM, Whatsapp (stuur me dan een pm, heb een nieuw nummer) En je bent ook altijd welkom om langs te komen om er over te praten. En dat kan ik niet vaak genoeg tegen je zeggen.

Heel veel sterkte komende tijd! En let goed op jezelf!
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Moonzzz

« Reactie #10 Gepost op: 28 december 2016, 03:24:22 »

Jeetje Roan, wat heftig allemaal.

Wel fijn dat het nu weer wat beter gaat en ik hoop ook dat de komende tijd dingen wat meer voor je op een rijtje gaan vallen.
Heb je helaas afgelopen zomer op de camping niet gezien, omdat ik zelf met mijn gezondheid en problemen lag te kloten, maar over een paar maanden zal het seizoen weer beginnen en hoop dat jij er dan ook weer klaar voor bent!

Ik weet dat destijds voor mij wat afstand van mijn ouders heel erg heeft geholpen om uiteindelijk de band weer rustig te krijgen en weer normaal met elkaar om te kunnen gaan. Nou ken ik jou ouders niet, maar ik hoop heel erg voor je dat je over een tijd het contact met je vader weer rustig op kunt bouwen. Laat mensen maar even kletsen en ga lekker even je eigen gang en zoek jezelf eerst weer bij elkaar voordat je je zorgen gaat maken over anderen.

Hoop ook voor je dat de afspraken met de psycholoog je daarbij gaan helpen. Heb zelf niet zulke positieve ervaringen met de psycholoog nog. Althans, ik kan wel lekker een eind van me af praten en ze luistert en respecteert me wel, maar echte werkende adviezen heb ik nog niet gehoord. Maar goed zal wel per persoon en psycholoog verschillen..

Sterkte komende tijd!!

Shaddow

« Reactie #11 Gepost op: 28 december 2016, 13:42:27 »

Welkom terug. :)

-hugs-
VOTE SHADDOW FOR BM 4825

EEN GOED GOEDJE, EEN SLECHT SLECHTJE

Skeilah

• Spellenstop. Only forumchatting!
  • Global Mod
  • Bewoner
  • Overwinningen: +6/-13
  • Geslacht: Vrouw
  • €4164
  • Bekijk inventory
  • Stuur geld naar Skeilah
  • Braafste burger & Wangknijpschattigste WvW'er 2018
    • SCNVM - The Blog
« Reactie #12 Gepost op: 28 december 2016, 16:24:52 »

Wow, heftig verhaal Roan. Ik ben blij te lezen dat het beter gaat nu. :) Doet me denken aan de random persoon bij mij in de trein gisteren. Die was zijn hele levensverhaal aan het vertellen en dacht aan zelfmoord en ik heb hem toen gezegd "Lucas -zo heette hij-, iedereen heeft in mijn ogen een doel. Ik, jij, die hond daar op de grond, iedereen. Misschien weet je nog niet wat het is, dat weet ik zelf ook nog niet, maar ik geloof niet dat je op de wereld wordt gezet om depressief te leven. Dus, als ik hier zo de trein uitstapt zwaai ik naar je, en als je je slecht voelt, denk je aan Silke van in de trein en haar woorden en dan ga je lachen, oke?" en toen moest hij dus echt lachen. En ik zou zo ongeveer precies hetzelfde tegen jou zeggen, alleen zat jij niet op de trein, maar oke. Maak er maar wat van. Fijn 2017! Dat het een mooi jaar mag zijn.^^

Roandraak

« Reactie #13 Gepost op: 8 januari 2017, 12:51:43 »

Goed, draak is er weer even en is meteen op meet gegaan :)

Bedankt voor al jullie berichtjes, doet mij goed!
Het volgende kon ik nog bijschrijven in 2016 (een paar uur vóór de wissel):
"En bespaar mij voor de rest van mijn leven jouw sarcasme en haat" - Vader

Dan ga ik anderen maar lastigvallen met sarcasme.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

tijgerke87

« Reactie #14 Gepost op: 8 januari 2017, 13:18:55 »

Ons mag je altijd lastigvallen met je sarcasme  ;)
Pagina's: [1] 2   Omhoog