Nieuws

Klopt je karma niet? Laat het herstellen!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 40   Omlaag

Auteur Topic: Discussietopic  (gelezen 3296 keer)

Gordijntje

Re: Discussietopic
« Reactie #300 Gepost op: 6 december 2018, 23:28:02 »

Ik zie op het geen reden om niet opnieuw Aappen te stemmen. De rest moet het voorzichzelf bepalen maar stilzitten vind ik niks.
In sommige spelvarianten is het beter geduldig te zijn. Dit is er een van.
In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

Tom?100

« Reactie #301 Gepost op: 6 december 2018, 23:37:07 »

In sommige spelvarianten is het beter geduldig te zijn. Dit is er een van.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk is het gunstig omdat we dan meer grondstoffen krijgen en meer kunnen bouwen. Maar dat geldt ook voor de zerg. Ik zie de kans groot genoeg om aappen eruit te durven stemmen. Zelfs met een dode protoss zouden er nog minstens 2 in het spel moeten zitten, oftewel 4 kansen om te lynchen zonder neervallende terran. Hoe langer we wachten, des te meer kans dat zerg straks een bom zerg maakt er ondertussen met sunken colony, spore crawler en spore colony een aantal moorden meer plegen, waardoor we het onszelf toch ineens erg lastig maken.

Kortom, geduld is prima, maar ga her niet overdrijven. Teveel geduld is ook fataal

Kevindemen

« Reactie #302 Gepost op: 6 december 2018, 23:39:50 »

Hoe langer we wachten, des te meer kans dat zerg straks een bom zerg maakt er ondertussen met sunken colony, spore crawler en spore colony een aantal moorden meer plegen, waardoor we het onszelf toch ineens erg lastig maken.

Kortom, geduld is prima, maar ga her niet overdrijven. Teveel geduld is ook fataal
Dit vat prima samen hoe ik erover denk. Mochten mensen betere Zergverdachten hebben sta ik er voor open, maar die zie ik op het moment eigenlijk niet echt.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Damon

« Reactie #303 Gepost op: 6 december 2018, 23:57:35 »

ik heb zeker geen betere verdachte momenteel

wat ik wel mis, is de zekerheid dat we niet op een slachtpartij afstevenen. Als ik weet dat ik geen risico loop dat alle stemmers sterven, gaat mijn stem met overtuiging op Aappen

Kevindemen

« Reactie #304 Gepost op: 7 december 2018, 00:01:57 »

Komt vast wel goed. Er is zelfs een bijrol optie die ik niet eens kan uitspreken: Mengsk XLVIII.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Tom?100

« Reactie #305 Gepost op: 7 december 2018, 00:03:00 »

Ik heb het vertrouwen in de protoss dat zij slim genoeg zijn om zelf ook in te zien dat een slachting van terran nooit gunstig is en dus bij een lynch altijd een protoss mee te laten stemmen. Ik voel die risico druk dus niet echt

Damon

« Reactie #306 Gepost op: 7 december 2018, 01:39:23 »

Ik ga jullie hier na het spel wel eens op nakijken hoor. Iemand moet iets weten, zoniet is dit te gek

Bij verlies zijn er 5 doden. Eén gelynchte terran en minimum 4 terrans. Zijn er nog 7 over, waarvan minstens één zerg is en allicht meerdere nog levende protoss, gezien hun kosten voor gebouwen doet vermoeden

Dus randje af verlies van dit spel bij één foutieve keuze. Vind ik niet zomaar een risico dat je op een vermoeden neemt. Ik weet dat er geen enkele mogelijkheid is tot controle. Dus ik ga ervan uit dat iemand met voldoende geloofwaardigheid die extra rol heeft geclaimd waardoor er geen terrans sterven. Zoniet vind ik dit onverantwoord.

Ik weet in elk geval met zekerheid dat niemand mij in vertrouwen heeft genomen, ondanks meerdere verzoeken. Dan zet ik niet alles op het spel voor een berekende gok

Aappen21

« Reactie #307 Gepost op: 7 december 2018, 08:10:37 »

Ik ben war bekeken en er was echt wel geschreeuwd als ik slecht was

Shaddow

« Reactie #308 Gepost op: 7 december 2018, 09:20:01 »

Tbh zijn er niet zoveel rollen die je kunnen bekijken.

Als we dit willen doen denk ik dat we beter unaniem op Aappen21 kunnen stemmen, want dan weten de zerg niet wie de protoss is/zijn en vallen er zo min mogelijk mensen dood.

Rest mij alleen nog te wijzen op de broodling, die ervoor kan zorgen dat een protoss ons niet kan weerhouden van een massacre.

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

Castiel.

« Reactie #309 Gepost op: 7 december 2018, 11:30:56 »

Ik denk idd wel dat als we Aappen eruit stemmen we dit met veel spelers moeten doen. De Protoss moeten zich kunnen verschuilen in de massa. Kan dit niet is het risico te groot en zullen we moeten wachten op meer informatie. Echter denk ik dat het laten leven van Zerg ook simpelweg destructieve gevolgen kan hebben, dus moeten we niet eindeloos gaan wachten.

BloodWolf14

« Reactie #310 Gepost op: 7 december 2018, 12:41:17 »

Ik heb het vertrouwen in de protoss dat zij slim genoeg zijn om zelf ook in te zien dat een slachting van terran nooit gunstig is en dus bij een lynch altijd een protoss mee te laten stemmen. Ik voel die risico druk dus niet echt
En waarom denk jij dat de Protoss bij een onzekere lynch zichzelf mogelijk bekend gaan maken? Kunnen ze er straks nog een verliezen aan het gebouw van de Zerg.

Volgens mij wil jij juist dat ze dat doen en ben je zelf een Zergje die Protoss zoekt en Terran wilt ophangen. Je bent zelf niet bang voor de dood omdat je er niet dood aan gaat.

Hoe meer ik jou reacties lees, hoe slechter gevoel ik bij je krijg. Het boeit je allemaal niet zo veel dus je neemt graag het risico dat er óf veel Terran sterven met een lynch óf maar eentje, maar dat de laatste Zerg daardoor simpel Protosa kan gaan zoeken. Het enige voordeel is hierbij voor de Zerg.

En ik zie geen sterke redenen om Aappen te stemmen dus ga daar zelf sws niet op mee.

Kevindemen

« Reactie #311 Gepost op: 7 december 2018, 12:47:18 »

Mag ik je adviseren je stem van Tom af te halen? Hij is zeer obvious goed namelijik. Damon, ik, Tom, Gordijntje en DZ hebben verlaagde kans op Zerg vanwege lynch op Katz. Ik verwacht een netwerk van 4 protos. Volgens mij zal er maximaal 1 protos tussen de rij Katzstemmers zitten. Reken uit de winst waar dus de Zerg allemaal nog kunnen zitten.

BloodWolf14

« Reactie #312 Gepost op: 7 december 2018, 13:16:45 »

Mag ik je adviseren je stem van Tom af te halen? Hij is zeer obvious goed namelijik. Damon, ik, Tom, Gordijntje en DZ hebben verlaagde kans op Zerg vanwege lynch op Katz. Ik verwacht een netwerk van 4 protos. Volgens mij zal er maximaal 1 protos tussen de rij Katzstemmers zitten. Reken uit de winst waar dus de Zerg allemaal nog kunnen zitten.
Je mag me best adviseren, maar ik ga lekker net zo stug doen als jij kan doen XP

De verlaagde kans is er idd, maar die bestaat ook voor Aappen. Er zijn nog een aantal spelers die niet eens gestemd hebben en nu buiten schot blijven. Wat maakt Aappen dan meer verdacht dan oa die spelers? En Tom is zeker niet obvious goed als je z'n reacties nog eens doorneemt en nagaat wie er het meeste voordeel bij heeft als er ook maar enigzins wat fout gaat.

Enkel wanneer hij de Protoss kent en zeker is dat een van hen nog meestent op Aappen kan hij z'n stem daar gerust neerzetten. Als hij als goedje is dan.

Kevindemen

« Reactie #313 Gepost op: 7 december 2018, 13:32:45 »

Dan verschillen we opnieuw qua mening wat obvious goed en obvious slecht is. Maar laten we eerlijk zijn. Ik vind het de energie niet waard hier een discussie over te voeren want de ervaring leerd dat we toch niet naar elkaars argumenten luisteren. Als ik zijn reacties doorneem en prive spreek krijg ik geen Zergvibes om heel eerlijk te zijn.

BloodWolf14

« Reactie #314 Gepost op: 7 december 2018, 14:02:40 »

Misschien dat deze pm helpt?:
'Als er nog 1 stem op aappen komt switch ik ook naar hem. Heb al eerder op hem gestemd omdat ik zijn opmerkingen in de discussie niets toe vind voegen. Nu ook weer richting katz'

Deze pm stuurde Tom om 22:49. 8 minuten na mijn stem op Aappen. Op dat moment had Katz 6 stemmen staan waaronder die van Aappen. Het lijkt er hier voor mij op alsof Tom zijn stem liever van Katz af wilde halen maar nog niet echt een reden had om op Aappen te gaan en dus afwachtte.

Overigens heeft Tom zelf nooit druk gezet op Katz, maar hij wilde z'n stem 'voorlopig' laten staan om te zien wat Katz te vertellen had. Toen die uitleg niet kwam en er meer stemmen vielen moest hij hem wel laten staan.

Oh, en dat jij geen Zergvibes bij Tom krijgt Kevin is waarschijnlijk omdat hij bijna hetzelfde denkt als jij van wat ik nu gezien heb. Dan heb je minder snel een slecht gevoel bij mensen.

Ik ben overigens nog helemaal niet echt bezig geweest met netwerken. Heb besloten om net als in afgelopen potjes om het netwerken wat stil te leggen en zien hoe mensen zich in het Dt gedragen. Dan kun je ook niet door leuke praatjes misleid worden.
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 40   Omhoog