Nieuws

Zorg dat je steeds op de hoogte bent van de spelregels!

De spelregels zijn hier te vinden!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 40   Omlaag

Auteur Topic: Discussietopic  (gelezen 3300 keer)

Tom?100

Re: Discussietopic
« Reactie #420 Gepost op: 8 december 2018, 23:16:28 »

Of aappen was queen of blades, wat helemaal gunstig zou zijn

Kevindemen

« Reactie #421 Gepost op: 8 december 2018, 23:20:12 »

Op welk moment moet de Queen of Blades doorgeven welke rol hij wil sterven? Kan dit dezelfde dag nog, of moet dit een dag vantevoren zijn aangegeven.
Ik wacht hier het antwoord even van af. Hou nu de optie open namelijk dat Gordijn betrokken is bij de verstoring gezien ze gisteren al liet doorschemeren dat de protosclaimer als terran zou sterven. Dat klinkt alsof ze voorinformatie had.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Kevindemen

« Reactie #422 Gepost op: 8 december 2018, 23:30:03 »

Dit kan op elk moment veranderd worden, dus ook dezelfde dag nog.
Heftig. In dat geval vind ik het echt iets voor Kip om zo een rol of Overlord sowieso in het spel te stoppen. Hij is wel voorstander van niet teveel zekerheid en zou prima in een rolverdeling van zijn hand passen. Duidelijk. Aappen zag dat zijn protosclaim finaal de grond in werd geboord en zag toen nog 1 uitweg: maar naar Terran wisselen. Gordijn gaf al een voorzet dat dit een uitweg was. Er zijn immers nog 3 Protos in leven die zijn claim zouden tegenspreken, iets waar hij duidelijk geen rekening mee had gehouden.

Ik stel 1 van de volgende 2 situaties voor:
- Gordijn opknopen om te controleren of zij toevallig toch geen Overlord Zerg of medeplichtige Zerg is.
- 3 dagen op ons gat zitten, niemand ophangen en kijken hoe het spel loopt en of het eindigt na 2 dode Zergs.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Tom?100

« Reactie #423 Gepost op: 8 december 2018, 23:56:05 »

DZ stop eens met die control tower voorstellen, niemand wil dat ding hebben momenteel

Gordijntje

« Reactie #424 Gepost op: 9 december 2018, 00:02:36 »

Aappen vertelde me dat hij Protoss claimde om onder de lynch uit te komen. Daar maakte hij een fout omdat er inderdaad vier startProtoss moeten zijn en niet drie zoals hij zei. Ik was degene die dat hier meldde. Daarna gaf hij per pm zijn fout toe en vertelde hij me zijn Terranrol.

Het lijkt me duidelijk dit potje. Kevin (en eventuele andere Zerg) hebben met Katz afgesproken dat hij gelyncht mocht worden. Katz verdedigde zich expres niet best. Het doel van de Zerg was om vertrouwen te winnen bij Terran en Protoss door Zerg Katz te lynchen en zo misschien zelf als Protoss over te komen. Een dode Zerg wint immers mee als de Zerg winnen. Hun tweede doel was om een Protoss te ontmaskeren. Bij zo'n lynch gebaseerd op vrijwel niets moet een Protoss wel meestemmen om de lynchers te beschermen. Een van de lynchers van Katz moest Protoss zijn. Daarna begon Kevin te vissen bij de Katzstemmers die geen Zerg zijn. Kevin, Tom en Damon hebben per pm bij Aappen gevist. Hij was immers ook een Katzstemmer. Toen ze dachten dat hij Protoss was, moet hij de lynch worden. Inmiddels weten ze dat ik geen Protoss ben omdat ik Aappen een paar uur geloofde toen hij me meldde Protoss te zijn. Als ik zelf Protoss was geweest had ik hem immers meteen niet geloofd. Veel Katztemmers zijn er niet over die Protoss kunnen zijn. Dat hebben ze slim aangepakt en de Katzstemmende Protoss is vast niet meer te redden tenzij iemand @DemocraticheZwijmelaars geneest, maar we kunnen nu wel de Aappenstemmers die zo zeker waren dat Aappen Zerg was oprollen. Hij was een Terran Ghost.

De Zergdoelen zijn gedeeltelijk gelukt.
Kevin was bij mij behoorlijk aan het vissen of ik Protoss ben. Hij ontkent het wel in alle toonaarden, maar het is echt zo. Het is dat ik hier geen pm's  mag posten....... Ik zal vast niet de enige zijn bij wie hij dat gedaan heeft. Of het hoeft niet meer omdat ze inmiddels voldoende afgestreept hebben om de Katztemmende Protoss aan te wijzen. Dutchy is al op Protoss gewelpt en de Zerg willen de andere drie Protoss ook graag dood hebben. Bovendien is Damon beheerder van een gebouw geworden.

Verder is Kevin ontzettend aan het pushen. We moeten snel lynchen en kunnen niet wachten. Geen tijd om na te denken. Dat Aappen (die Terran was) een dag later de lynch werd dan hij had gepland was heel erg verdacht van mij, ook al schreef Kevin dat hij me geen Zerg noemt, maar een Zerghulpje of iets dergelijks. Hij kn me geen Zerg noemen, want ik heb op Katz gestemd, net als hijzelf, dus zijn we zogenaamd allemaal goed. We moeten hem gewoon volgen. Zelf nadenken is ongewenst.

Ik denk dat Damon ook wel eens een Zerg kan zijn. Ik heb hem mijn echte rol verteld. Hij blijft echter in het DT klagen dat niemand hem vertrouwt en dat niemand bij hem claimt. Ik heb dat echter wel gedaan en dat erkent hij niet. Ik heb zelfs in het DT geschreven dat ik bij hem ging claimen. Damon reageerde er niet op en ook niet op mijn vragen waarom hij niet erkent dat ik bij hem geclaimd heb. Bovendien is Damon beheerder van een gebouw geworden.
Als ik ineens dood ben: alleen Damon kent mijn rol. Heeft Dutchy bij Damon geclaimd? Zal wel. Hoe anders konden de Zerg weten dat hij Protoss was.....

Ik ga op Kevin stemmen. Hij moet Zerg zijn. Met Damon en misschien ook met Tom. Als Kevin of Tom meer stemmen krijgt, vind ik het ook best om mijn stem te wijzigen.

Ik vind het prima om zelf de lynch worden. Dan zien jullie dat ik echt Terran ben. Dan hoop ik wel dat jullie daarna eerst Damon of Kevin en als ze allebei Zerg zijn ook Tom lynchen. Intussen stel ik voor om die drie te bekijken zodra het kan. Dode Terran winnen mee als Terran en Protoss winnen. Ik vind het dus prima om de lynch te worden, maar ik heb zeer sterke voorkeur voor EERST een Zerg eruit en mij pas als ik fout zit (maar dat denk ik niet).
In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

Kevindemen

« Reactie #425 Gepost op: 9 december 2018, 00:09:36 »

Ik ga niet eens de moeite nemen om hier nu nog op te reageren. Ik ga niet dezelfde discussie voeren als vorig spel.   8) Heb wel wat beters met mijn tijd te doen.

Tom?100

« Reactie #426 Gepost op: 9 december 2018, 00:12:30 »

Er zitten toch echt wel een aantal fouten in je bericht

- ik heb niet gevist bij aappen. Heb wel van hem pms gehad, maar die heb ik genegeerd
- dode terran en protoss winnen niet mee. Alleen dode zerg doen dat
- volgens jouw theorie waren er dus 4 zerg in het begin. Dit is iets wat we al eerder in het spel als onmogelijk verklaard hebben

Ik heb het idee dat gordijn teveel in doemscenarios denkt door te denken dat ik met kevin en damon een soort evil pact zijn, maar geloof me, meestal is het leven van een dorpeling in starcraft land niet zo complex als jij het maakt.

Ik stel voor om eens rustig 3 dagen niet te lynchen. Er zijn immers ook 2 spelers uitgeschreven. Wellicht zijn alle zergs al het spel uit en kunnen we zo winnen. Nogmaals, iedere lynch nu kost ons ook dagelijks meer grondstoffen. We willen onze basis uiteindelijk nog af kunnen bouwen

Kevindemen

« Reactie #427 Gepost op: 9 december 2018, 00:15:01 »

Ik heb het idee dat gordijn teveel in doemscenarios denkt door te denken dat ik met kevin en damon een soort evil pact zijn, maar geloof me, meestal is het leven van een dorpeling in starcraft land niet zo complex als jij het maakt.
Hoor je het eens van iemand anders, Gordijn.

Kevindemen

« Reactie #428 Gepost op: 9 december 2018, 00:24:17 »

Oh en we kunnen beter nuttige dingen bouwen, zoals een Starport. In plaats van blind een Control Tower aan te vragen.

Gordijntje

« Reactie #429 Gepost op: 9 december 2018, 00:40:33 »

Toch niet zo duidelijk? Ik had het graag in een pm van iemand vernomen, maar niemand nam contact, dus dan laat ik het maar aan me voorbijgaan. Lijkt me logisch toch?
Wordt in het dtopic regelmatig naar me verwezen als betrouwbaar, maar verder laat iedereen me links liggen. Motiveert niet echt
Ik heb toch echt snel na de lynch van Katz bij je geclaimd, Damon, maar dat blijf je ontkennen. Je blijft herhalen dat niemand je vertrouwt en dat niemand bij je claimt. Als ik als Terran sterf zal men weten dat je loog en dat ik de waarheid sprak. Je kunt me dus niet lynchen en je medeZerg kunnen dat ook niet.

Maar ja, ik ben Zerg. Ik heb een masterplan. Ik offer eerst al mijn medeZergs op, want dat mag dit spel, en word dan vertrouwd. Ondertussen laat ik alle Protos leven, ondanks dat er een moordgebouw is, want ik kan uit deze discussie écht niet afleiden wie allemaal al Terran zijn. Protos afstrepen is in dit spel echt onmogelijk. En ik ben heus niet sarcastisch.  (A) (A) (A)
Je hebt inmiddels af kunnen strepen tot je één Katzstemmende Protoss overhoudt. Ik ben benieuwd wat er gezien wordt al men DemocratischeZwijmelaar controleert op infecties. :-)

Verder slaat dit wachten het spel enkel dood.
Welke alliantie zou dat nu eens goed uitkomen. Mwmm...
Nou, de jouwe dus:
Ik stel 1 van de volgende 2 situaties voor:
- Gordijn opknopen om te controleren of zij toevallig toch geen Overlord Zerg of medeplichtige Zerg is.
- 3 dagen op ons gat zitten, niemand ophangen en kijken hoe het spel loopt en of het eindigt na 2 dode Zergs.
Er is er overigens pas één dood. Nog zeker twee te gaan. Een ervan ben jij. Knoop me maar op als ik fout zit. Zo zeker ben ik ervan.

Kevindemen

« Reactie #430 Gepost op: 9 december 2018, 00:49:15 »

Ik heb net te horen gekregen dat ik ben geinfecteerd. Nu ben ik even vanuit 2 Zergs gaan rekenen, wat mij het meest logische lijkt gezien tijdstip van inzetten Spore Crawler. Als we vandaag iemand ophangen en het gaat om de larve van een Sunken Colony dan kunnen we (zelfs als dit spel alle Zergs al dood zijn) dit spel potentieel pas op nacht 15 of zelfs na na nacht 19 pas stoppen. Voorstel is niemand ophangen en optijd daardoor het spel stoppen voor de infectie iets kan, of plannen maken om de infecties op te sporen en te genezen.

Dag 1 - > 2 grondstoffen
Dag 2 - > 4 grondstoffen, kopen Spore Crawler en infecteren van Dutchy direct die nacht
Dag 3 - > 2 grondstoffen, Dutchy is geinfecteerd.
Dag 4 - > 4 grondstoffen, kopen Sunken Colony en (lijkt mij de meest logische) en infecteren iemand. (zal dus speldag 12 sterven) Tevens het moet dat Dutchy stierf.
Dag 5 - > 2 grondstoffen
Dag 6 - > 3 grondstoffen, want 1 Zerg dood
Dag 7 - > 4 grondstoffen, mogelijk Sunkel Colony en iemand sterft dus wss nacht 15. Hierdoor kan het spel opnieuw niet stoppen en moeten we nog 3 dagen volhouden zonder dat er doden vallen. Zelfs alle Zergs al dood zijn.
Dag 8 - > 1 grondstof
Dag 9 - > Potentieel alle zergs dood.
« Laatst bewerkt op: 9 december 2018, 00:53:36 door Kevindemen »

Kevindemen

« Reactie #431 Gepost op: 9 december 2018, 01:07:06 »

Oh en Gordijn. Ik heb mijn lijst met potentiele Protos al tot 4 a 5 spelers kunnen reduceren. Er waren al veel meer doden geweest als ik Zerg was geweest. Had dan als Tom, Damon en ik Zerg waren al wel voldoende Spore Crawlers gehad om het hele protosteam met een beetje geluk te kunnen infecteren.

Kevindemen

« Reactie #432 Gepost op: 9 december 2018, 01:18:04 »

Conclussie. In het scenario dat er 2 zergs waren die nu beiden dood zijn, naaien we onszelf een oor aan als we iemand ophangen. Kunnen beter 3 dagen voor no lynch gaan.

Gordijntje

« Reactie #433 Gepost op: 9 december 2018, 01:32:44 »

Als iemand infecties kan genezen, genees dan alsjeblieft DemocraticheZwijmelaars. Die is geheid geïnfecteerd. Als Kevin al geïnfecteerd is, is het een nepvirus.
En laten we tussendoor Kevin even opknopen. Lynch mij maar als ik fout zit. Kevin kan mij niet nu al laten lynchen want dan kan iedereen zien dat Damon liegt omdat ik als Terran geen reden heb om te liegen. Er is vast tijd nodig voor grondstoffen om mijn rol of die van Kevin te verstoren over een paar dagen.

Tom?100

« Reactie #434 Gepost op: 9 december 2018, 02:17:52 »

Ik ben voorstander van niemand lynchen. We hebben nu wellicht de kans om het spel te beeindigen, laten we dat dan ook proberen.

Dus gordijn, we gaan nu wel geduld hebben, niet iemand ophangen. Mocht het spel na die 3 dagen niet voorbij zijn en Kevin sterft daarna niet, dan heeft hij geen infectie van een sunken colony gehad en valt zijn theorie in het water, dan kunnen we dan alsnog hem ophangen
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 40   Omhoog