Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het café, een meeting of organiseer zelf een competitie. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag

Auteur Topic: [474] - Nabespreektopic  (gelezen 256 keer)

Roandraak

[474] - Nabespreektopic
« Gepost op: 4 februari 2019, 21:50:10 »

Het zit er op!

Mijn doel dit spel was om jullie eens na te laten denken over jullie rol en niet direct alle rolclaims op tafel te gooien.
Het was leuk om te zien dat als jullie je rol niet kunnen claimen, jullie maar de volledige mastermind gaan claimen.

Gelukkig was die mastermind dusdanig lastig, dat dat niet meteen alle rollen bekend had gekregen.
Maar, de wolven hadden het ook niet makkelijk, de Sjamaan heeft geluk gehad de ketter te vinden, want de wolven in schaapskleren hadden zich al heel snel verhuld.

Dit spel was anders dan normaal en ik hoor graag wat jullie er van vonden!

Daarnaast nog één ding.
Spel 476 start op 8 februari. Het is een anoniem spel waarbij je dus een nieuw account krijgt. Dan kan je eens anders spelen dan normaal, zonder dat het opvalt.
Je kan je inschrijven door een PM te sturen.
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2019, 21:56:15 door Roandraak »

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Tom?100

Re: [474] - Nabespreektopic
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2019, 22:14:18 »

Vgm heb je mijn pm over het hoofd gezien voor de nacht dat je jessica corrigeerde in de mastermind. Ik heb toen huidenwisselaar ingestuurd en ging er dus van uit dat ik dat ook was. Maar dat was helaas al te laat.

Vind dat dit spel maar weer eens bizar goed laat zien dat spelers niet in een tunnel moeten gaan zitten. De slechtjes konden gewoon toekijken hoe wij niet samen wilden werken.

Ook moet nu duidelijk zijn dat je niet zomaar iemand moet vertrouwen op basis van discussieposts. Hierdoor wist Semi wel heel makkelijk bij goed te infiltreren

Aappen21

« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2019, 22:16:26 »

Ik denk persoonelijk echt dat het handig is als mensen meer openener staan en minder mastermind claimen
Vēnī, vīdī, vīcī

Roandraak

« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2019, 22:16:56 »

Ja excuus.
Ik heb die PM inderdaad gemist. Iets te veel chaos in mijn hoofd die dag. Meer kan ik er niet van maken.

Normaal probeer ik de PM's te verwerken als ze binnen komen, maar dat had ik nu niet gedaan. Dus had PM's van 474, 475 en nog wat andere dingen. Dat ging door elkaar lopen.
Ga nog meer met labels werken en nog beter opletten.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Tom?100

« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2019, 22:21:39 »

Is niet erg, niet dat het uiteindelijk van belang was, ik had toch al verloren op dat moment

Roandraak

« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2019, 22:24:28 »

Ja precies. Ik vroeg mij trouwens af hoe dat ervaren werd. Hoorde van Meringue dat ze het nogal saai begon te voelen, maar ik had het idee dat het wel actieve deelname gedurende het spel, maar ook op het laatst stimuleerde. Anders win je niet en word je zelfs door je eigen alliantie gelyncht als je je rol niet weet.

Gordijntje

« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2019, 22:27:21 »

Gefeliciteerd, slecht.

Ook moet nu duidelijk zijn dat je niet zomaar iemand moet vertrouwen op basis van discussieposts. Hierdoor wist Semi wel heel makkelijk bij goed te infiltreren
In het DT schreef je dat dat een stommiteit van mij was, maar Zabulus, jij en ik dachten op dat moment allemaal dat hij goed leek door die unieke getallen. In ieder geval wilde hij meedenken over de Mastermind. Dat we de lijsten in het DT publiceerden heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de wolven aan het begin van het spel geen slechte rollen durfden te gokken uit angst dat het uit zou komen. Later natuurlijk wel, maar toen was het voor hen niet meer nodig om te liegen omdat ze al contact hadden met de sjamaan die kon vertellen welke rol ze hadden en omdat er geen lijsten meer werden gemaakt en omdat ze al link overmacht hadden. Open zijn over onze gokken door middel van die lijsten was het beste plan dat we als goedjes (wat ik tot vlak voor mijn dood ook was) konden doen en slechte rollen gokken als goedjes het slechtste plan.

In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

Zabulus

« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2019, 22:40:39 »

Gefeliciteerd, slecht.
In het DT schreef je dat dat een stommiteit van mij was, maar Zabulus, jij en ik dachten op dat moment allemaal dat hij goed leek door die unieke getallen.
welke unieke getallen?

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik uitgesproken heb dat ik semi vertrouwde. Persoonlijk dacht ik eigenlijk bij die groeps pm: wat doet semi ertussen  XD

Semi-Sjamaan

« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2019, 22:53:54 »

Tom?100, hartelijk dank voor je mooie woorden in het dtopic ❤️

Ik had dit spel graag als goedje gedaan trouwens. Niks leukers dan puur op discussie wolven zoeken <3

welke unieke getallen?

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik uitgesproken heb dat ik semi vertrouwde. Persoonlijk dacht ik eigenlijk bij die groeps pm: wat doet semi ertussen  XD

Heb je het spel niet meer gevolgd de laatste week / weken? Jij was ook heel lang stil in ons overleg. En sorry hoor maar jullie konden elkaar toch ook nergens anders op vertrouwen dan discussieposts? Gordijn, Tom of jij konden evengoed slecht zijn. Maar je moet iets en dan zoek je dus de spelers op die constructief mee lijken te denken.

Gordijntje

« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2019, 22:55:05 »

welke unieke getallen?

De unieke getallen om gestructureerd te gokken. B.v. 3 x prins, 4 x wamster en 5 x bengel. Als er dan vier goede gokken zijn, weet je zeker dat er geen bengel en prinsen zijn, maar dat er wel een wamster in zit. Dat heeft hij in het DT gepost als suggestie. Wij vieren dachten in het openbaar na over de mogelijkheden van de Mastermind. Vlak daarna begon ik met onze cirkel waar we verder spraken over o.a. die unieke getallen. Daar heb je nooit tegen Semi geprotesteerd. Je vertrouwde Semi misschien niet, maar Tom en ik wisten dat niet.

In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

Zabulus

« Reactie #10 Gepost op: 4 februari 2019, 22:59:05 »

Ik wantrouwde semi ook niet. Maar ik was er idd stil. O.a. omdat ik het al snel als spam begon te zien  (A). En ik had het gewoon druk. Daarnaast kon het zo zijn dat je een goede reden had om semi te vertrouwen die ik niet wist

Semi-Sjamaan

« Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2019, 23:01:41 »

Gordijn, bedankt voor je felicitatie. Ik vond ook echt dat Blood heel raar speelde. Beetje alles tegenwerken en dan wel slechte rollen gaan gokken hahaha.

BloodWolf14

« Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2019, 23:08:48 »

Lees het dodentopic maar. Staat volgens mij uitgebreid waarom ik dat heb gedaan. Ik was er gewoon goed klaar mee dat mensen alleen maar op die domme Mastermind focuste en geen WvW speelden. Want wees eerlijk: Tot dag 3/4 was echt niemand echt bezig met wolven zoeken maar was alles gecentreerd om die fk Mastermind en alle gokken die gedaan zijn. Dat er dan geen lunches waren scheelde nog een beetje, maar zo had slecht wel lekker gratis lynches. Deden we als goedjes best lekker zo :D

Semi-Sjamaan

« Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2019, 23:14:43 »

Die lunchloze nachten hebben ons uiteindelijk wel geholpen denk ik.

Maar idd goed was veel te veel bezig met de mastermind.

Meringue

« Reactie #14 Gepost op: 4 februari 2019, 23:15:22 »

Ik vond het een chill spel en een redelijk simpele win. Vooral omdat de goedjes flink tegen de goedjes gingen. Wij hebben als slechtjes best nog wat foutjes gemaakt.

Het einde vond ik inderdaad een beetje saai, maar het midden was leuk!
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog