Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het Dorpshuis of een meeting. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Nakletstopic  (gelezen 561 keer)

Damon

Re: Nakletstopic
« Reactie #30 Gepost op: 14 maart 2019, 08:08:09 »

Het is misschien niet heel handig geweest om bekend te maken met wie ze wisselde maar de intenties waren goed. Ik vind het naar om te lezen dat jij haar dan meteen maar als “hard tegen anderen” bestempelt. En hey, iedereen maakt fouten, dat is menselijk en al helemaal in WvW, waar fouten juist ook het spel maken.

Ik zie je je hierin ook alleen maar tot Gordijntje richten terwijl tijgerke ook fouten heeft gemaakt, zoals door Bloodwolf duidelijk verwoord.
En een woord als geflikt kan pijn doen omdat je daarmee vals beschuldigd wordt van iets wat je tegen iemand bewust gedaan zou hebben als dat niet zo is.

Ik vind het heel oneerlijk dat je het zo voor tijgerke opneemt en alleen maar Gordijntje dingen kwalijk neemt. Het is ook echt zo onnodig om dat spelbederf weer aan te halen. Het is duidelijk, laat het rusten. Je hoeft er niet zo op te pushen.
Ik hoop dat je er als moderator objectief in kan staan en ziet dat beide dames onhandig hebben gespeeld (maarja is dat juist niet wat het spel levendig maakt?) en beide dames daar misschien niet handig op hebben gereageerd. Zou je sieren als mens en als objectieve moderator van dit forum.

Over Gordijntje haar intenties kan je niks zeggen, want je bent Gordijntje niet. Kan hard klinken, maar het is niet anders. Ik doelde met die uitspraak ook helemaal niet op haar actie in het spel mbt die wissel met mij. Ik doelde op haar reactie tegenover Evelien. Ja die was hard.

Of het nodig is om spelbederf opnieuw aan te halen, zullen we dat aan het forumteam overlaten aub? Tijdens het spel ben ik speler en dan zwijg ik er ook over, maar na het spel gaat mijn pet van forumteamlid weer op en dan spreek ik vanuit een algemene bezorgdheid en frustratie die bij het gehele team heerst. Dus ja, het is absoluut nodig om dit opnieuw aan te halen en we zullen dit ook blijven doen, tot het niet meer gebeurt. Desnoods door middel van sancties. Het is niet aan jou om mij hierover terecht te wijzen en ik vind het erg ongepast dat je het doet.

Ook over mijn objectiviteit heb jij geen uitspraken te doen, Semi. Ik vind dit werkelijk op het randje. Waarom ik me tot Gordijntje richt is namelijk overduidelijk. Niet omdat ik het slachtoffer was van haar actie in dit spel, maar omwille van een duidelijk verschil tussen beide acties én de reacties op het dodenbord
Tijgerke87 liet zich ompraten door een speler met andere alliantie. Gordijntje ging onzorgvuldig om met rollen en andere spelers. Niet hetzelfde.
Maar wat meer is: ik hoor Evelien nergens een frontale aanval openen op Gordijntje. Omgekeerd wel. Kom op, er is zelfs beschuldigd van bewust tegen de eigen alliantie spelen. En dat noem jij dan hetzelfde?

Vooraleer je weer met dure woorden gaat gooien stel ik voor eens eerst de hand in eigen boezem te steken. Dingen als dit hoop ik niet meer te moeten lezen. Dank.

Semi-Sjamaan

« Reactie #31 Gepost op: 14 maart 2019, 11:04:50 »

Gordijntje heeft aangegeven waarom ze bekend maakte jou te wisselen, en heeft toegegeven dat ze daarmee fout zat maar de intentie goed was. Je trekt dat in twijfel, maar hetzelfde geldt voor jou, jij bent tijgerke niet en kan niet weten of haar intenties wel goed waren. Je meet hier dus met twee maten en dat is wat me enorm tegen de borst stuit. Wat Gordijntje beweert mag in twijfel getrokken worden maar tijgerke is een en al heilig. Je bent hier net zo goed iemand van spelbederf aan het beschuldigen, zij het subtieler dan wat Gordijntje deed.

Het maakt mij niet uit wat jij ongepast vindt. Als ik iets zie wat ik onnodig vind meld ik dat. Het was door de spelleiding al genoemd dat beschuldigen van spelbederf niet kan, het is onnodig om dat nog eens te herhalen in dit topic. Te meer omdat je je alleen tot Gordijntje richt in je post.

Gordijntje ging er misschien onzorgvuldig mee om maar kan je dat iemand kwalijk nemen? Iemand speelt zoals hij speelt, daar kan je het mee oneens zijn maar je mag daar niet iemand op afrekenen. En ze heeft al uitgelegd dat ze het per ongeluk te vroeg bekend maakte. Trouwens als ik wolf was zou ik denken dat Gordijntje haar wissel misschien nog wijzigt nadat ze per ongeluk bekend maakte jou te wisselen. Bovendien was jij waarschijnlijk sws wel lunch geworden, het is een grove aanname die je doet dat jij lunch werd omdat Gordijntje zei met jou te wisselen.
En tijgerke liet zich niet ompraten, die zei: Gordijntje zegt dat ik slecht KAN zijn dus is ze zelf slecht. Zonder naar de rest van het spel te kijken.
Beide dingen vind ik onhandig, niet hetzelfde, maar de een is niet “erger” dan de ander. Persoonlijk vind ik wat tijgerke deed dan erger omdat ze niet spelbreed kijkt. Maargoed als je zo speelt is dat niet anders.

Je vergeet even dat tijgerke degene was die Gordijntje betichtte van jou iets geflikt te hebben. Geen frontale aanval nee maar daarom niet minder erg. Jij hoeft niet voor een ander te bepalen wat de graad van “ergte” is van een opmerking. Beide hebben onhandig gereageerd, niet alleen Gordijntje.

Je laatste zin vind ik getuigen van laag niveau, ik wens serieus genomen te worden, en niet zo. Vooral niet door een moderator van een forum.

Damon

« Reactie #32 Gepost op: 14 maart 2019, 13:20:15 »

gaat mee naar volgende vergadering

vervolg via pm graag

dutchy

« Reactie #33 Gepost op: 14 maart 2019, 16:40:40 »

gaat mee naar volgende vergadering

vervolg via pm graag

Dank hier is genoeg over gezegd.

Graag verder over het spel zelf  O0

Damon

« Reactie #34 Gepost op: 14 maart 2019, 17:09:05 »

- Wat vond je top? Een aantal zaken. Laat me beginnen met de hoop uit te drukken dat Dutchy en Lyne dit nog eens doen. Goed werkend duo spelleiders en prima verwerking.
1) De splitsing tussen discussie en verdict. Het brengt iets heel nieuws, namelijk 24 uur om rustig te herlezen en je eigen mening te vormen, zonder te veel invloed van buitenaf
2) Dankzij de advocaat en aanklagers is er toch voldoende input om de 24u niet nodeloos oninteressant te maken.
3) Unanimiteit voor slecht maakt het knap lastig, maar staat toe een sterk wolventeam neer te zetten wat eerlijker is naar het einde toe als het dodenboard moet meestemmen

- Wat is je tip voor de volgende keer?
1) Er moet nog worden gesleuteld aan de eindfase denk ik. Goed heeft in principe het overwicht om de beslissing te forceren op het einde, ook al won slecht ditmaal. Ook wanneer zoals nu de rollen allemaal bekend zijn, is die stemming eerder een keuze maken, dan een spannend element in het spel. Wil er gerust mee over nadenken
2) Wanneer er meerdere beschuldigden zijn, wilde ik wel graag de optie hebben om beide schuldig te verklaren. Dit lijkt me misschien wel de moeite waard om volgende keer wel toe te laten.

- Wat vonden jullie van geen burgemeester te hebben? De BM had in dit spel kunnen beslissen wie van 2 of 3 beklaagden zich zou moeten verdedigen. Ik vond het persoonlijk veel interessanter dat er meerdere mensen tegelijk konden beschuldigd worden.

- Wat vonden jullie van het nominatie systeem en dan stemmen over de lynch? Dat heb ik bij het eerste punt al gezegd. Het heeft bij dit format enkel meerwaarde om het zo te doen

- Wat vonden jullie van het lunchsysteem van de wolven? Knap lastig bij het begin. Naarmate het spel vordert, wordt het makkelijker omdat unanimiteit sneller wordt bereikt. Bij dit spel denk ik dat deze eis geen spelbepalende invloed heeft gehad en is dus in mijn ogen wel te verdedigen.
Het alternatief is lunchen bij meerderheid. Dan heb je elke nacht wel een lunch. Dit kan even goed, moet enkel de rolverdeling hieraan aangepast worden

- Wat vonden jullie van dat er maar weinig speciale rollen meededen? Het spel is niet meteen heel eenvoudig. Er komen heel andere tactieken bij kijken en dan is het wel aangenaam om tenminste wat gemoedsrust te hebben wat de rollen betreft. Kortom, een beperkte rollenlijst vind ik geen minpunt voor dit spel.

- Het was het eerste potje van Dutchy als spelleiding, dus tips en tops zijn welkom. Nachten stonden er meteen, volgens mij ook geen enkele fout gemaakt, snel gereageerd op diverse vragen en opmerkingen. Ik wil dit spel graag opnieuw doen en dan met dezelfde spelleiding. Aangenaam verrast door Dutchy !
[/quote]

tijgerke87

« Reactie #35 Gepost op: 14 maart 2019, 22:50:33 »

Citaat
Maar wat meer is: ik hoor Evelien nergens een frontale aanval openen op Gordijntje. Omgekeerd wel. Kom op, er is zelfs beschuldigd van bewust tegen de eigen alliantie spelen. En dat noem jij dan hetzelfde

dit bedoel ik .... heb ik fouten gemaakt sure en me om laten lullen sure ook duidelijk.

Tegen eigen alliantie spelen is bewust je alliantie naaien, iemand eruit stemmen omdat je diegene niet mag of de overwinning niet gunt en dat is in mijn ogen waar ik van beschuldigd werd!

dutchy

« Reactie #36 Gepost op: 14 maart 2019, 23:03:27 »

dit bedoel ik .... heb ik fouten gemaakt sure en me om laten lullen sure ook duidelijk.

Tegen eigen alliantie spelen is bewust je alliantie naaien, iemand eruit stemmen omdat je diegene niet mag of de overwinning niet gunt en dat is in mijn ogen waar ik van beschuldigd werd!

Evelien, denk dat iedereen wel van overtuigd is dat niemand in dit spel tegen de alliantie speelde. Het is nu tijd om dit onderwerp hier te laten. De spelleiding gaat er niks meer mee doen dan we er tot nu toe over gezegd hebben. Als je hier nog iets mee wil, dan zou ik dit opnemen met het forumteam of rechtstreeks met Gordijntje.

Ik hoor liever feedback op het spel, ook jouw mening vind ik belangrijk hierin.  :)

tijgerke87

« Reactie #37 Gepost op: 14 maart 2019, 23:10:04 »

zal ik doen zodra ik gesprek afgesloten heb hier vanavond

Damon

« Reactie #38 Gepost op: 15 maart 2019, 01:14:15 »

Graag sluit ik me bij Dutchy aan en wil ik van niemand, incl mezelf, hier nog wat over lezen

Het forumteam is op de hoogte. Ik ga me verder onthouden van elke commentaar, want voel me betrokken partij. Het is verder aan hen nu.

Contact via pm is uiteraard toegestaan en wordt zeker aangemoedigd voor wie naar een oplossing wil zoeken.

Bedankt om hier rekening mee te houden iedereen
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog