Nieuws

Wat zullen toch de komende thema's zijn? Bekijk het in ons programma!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 40   Omlaag

Auteur Topic: [Discussie] Hokus, pokus, pilatus, pas, ik wou dat jij een beginner was  (gelezen 3651 keer)

Shaddow

Re: [Discussie] Hokus, pokus, pilatus, pas, ik wou dat jij een beginner was
« Reactie #480 Gepost op: 15 april 2019, 19:05:57 »

Ervaren speler die goed bekend is bij wie we weten dat wolf is, is redelijk buiten schot gebleven, etc.

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

Morana

« Reactie #481 Gepost op: 15 april 2019, 20:12:03 »

Ehm lol dat kun je alleen zeker weten als je zelf lijk bent en G/S... of grafdelver omdat je weet wie je lijk is!?
Lol?
zabulus is doodt h
Hahaha   ;D  ;D dat was dus precies hoe ik het wist  :P

Dat Aapen er overheen had gekeken verbaast me niet echt.. maar serieus Shaddow?!? Jij bent zo actief, hoe had je dat niet door  XD
Ervaren speler die goed bekend is bij wie we weten dat wolf is, is redelijk buiten schot gebleven, etc.
Hij is alleen echt bekend bij Stefano en Flooros (waarvan de laatste geen slachtoffer mocht posten), maar niet zozeer bij Castiel of Gordijntje toch?

Ik vind het een beetje een gekke reden,  dan kunnen we jou namelijk ook nemen als ervaren speler en volgens mij ben jij de afgelopen jaren wl actiever gebleven en dus bekender? Komt op mij over dat je de aandacht eerder van jou af probeert te leiden en daar het liefst zo vroeg mogelijk mee begint.
Okay.
Ik ben geen lijk.
De korte versie is dat ik een lunchdoelwit werd n nacht 2
Want waarom moeten we dit geloven? Jij bent behoorlijk actief in dit spel met allerlei goed uitgedachte ideen.. waarom leef jij nog?  ::)

Ik snap dat we ergens op af moeten gaan hoor.. maar een slimme wolf luncht toch random ipv dat je aan de slachtoffers kan aflezen wie de wolven zijn?

Maargoed.. ik hoor graag meer over wie precies wie verdenkt, want dat geeft mij op het moment de meeste informatie :P

Shaddow

« Reactie #482 Gepost op: 15 april 2019, 20:32:08 »

Aww Morana, thanks! En niemand hoeft mij te geloven hoor. Ik heb gewoon goed mijn best gedaan om de wolfjes eruit te knallen en nu is het lijk aan de beurt.

Maar Golovior is geen lijk denk je?
Wat is je mening over Meringue? Of Lyne? Of Aappen21? Of Katz? Of Waterwork?

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

Morana

« Reactie #483 Gepost op: 15 april 2019, 20:41:40 »

Oh geen flauw idee of Golovior lijk is. Voor hetzelfde geld is ie dat wel. Ik vind het alleen geen sterke reden die je opgeeft. Maar ik geef op dit moment ongeveer iedereen dezelfde kans op lijk zijn. Behalve mezelf dan natuurlijk  ;)
En Lyne wil ik ook nog wel vertrouwen denk ik, ze heeft in ieder geval 1 nacht minder kans gehad dan de rest van ons waarin ze tot lijk zou zijn gemaakt. Al is dat nog geen 100% zekerheid.

Op zich denk ik wel dat we het lijk in de actievere spelers kunnen zoeken en dus niet bijvoorbeeld jessicavd, Phone0Ix of Dutchy die een inactieveling vervangt. Al zou het laatste wel hilarisch zijn dat hij in het spel komt meteen als lijk zijnde  :P

Meringue

« Reactie #484 Gepost op: 15 april 2019, 22:08:29 »

@Meringue je zegt zelf dat je geen Grafdelver bent.

Heb jij je actie al gebruikt?

Zo nee, zou jij die deze nacht kunnen/willen gebruiken om danwel jezelf te bewijzen, en tegelijkertijd mensen uit te sluiten van lijk zijn?

Nee ik ben geen grafdelver, ik kan ook niet n van de lunchloze nachten verklaren ofzo. Dat had ik dan wel gezegd. Verder vind ik de directe vraag superleuk, maar ik ga er geen antwoord op geven.

Ik dacht zelf eigenlijk aan Morana als lijk. Niet superconcreet:
Het lijk moord Zabulus als eerste, in mijn gedachtes staan Morana en Zabulus in dezelfde categorie. En mensen in dezelfde categorie hebben het eerder door als je alternatieve motieven hebt.
Morana is lekker actief, ik zelf moet beschaamt zeggen dat ik dit spel supersuf speel. Ik heb niet eens lijstjes gemaakt. Als ik lijk zou zijn, zou je echt meer van mij zien. Dus ik denk dat het lijk redelijk actief is.

Golovior

« Reactie #485 Gepost op: 15 april 2019, 22:45:03 »

Vallen mij 2 dingen op aan de post van Shaddow.
1) Hij beschuldigd mij. Wat ik daarop zeg? Ik ben geen lijk. Zou geen reden zien waarom de wolven mij eruit willen hebben. Heb niet bijzonder veel ervaring met het spelen van WvW en heb volgens mij geen enkele bedreiging gevormd (zoals eigenlijk bijna elk potje WvW wat ik speel). Als ze in de eerste nacht Wazige eruit spelen, waarom pakken ze de 2de nacht dan niet nog een speler die sterk is met het zoeken naar slechtjes?
2)
De korte versie is dat ik een lunchdoelwit werd n nacht 2 en dat de kans groot is dat nacht 2 inderdaad een lijk werd gemaakt. Maar verder goed opgemerkt.
Hoezo werd jij na nacht 2 een lunchdoelwit en hoezo is de kans groot dat er in nacht 2 een lijk is gemaakt? In nacht 2 en 3 zijn geen doden gevallen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het niet nacht 3 zou zijn geweest. De reden dat in de andere nacht geen doden is gevallen kan waarschijnlijk wel in beide nachten zijn gebeurd.

Mijn huidige verdenking?
Shaddow.
1) Hij is wel heel actief geweest met het eruit werken van wolven, maar is op geen enkel moment afgeremd door de wolven. Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden:
A) Hij is weerhamster en kan tegen de lunch.
B) Hij is geliefde met een slechtje, maar dan zou de doden van afgelopen nacht een beetje gek zijn.
C) Hij is lijk en kon toch al niet meer gedood worden door de slechtjes
D) Hij is grafdelver en hoopte dat de wolven hem zouden doden, zodat zijn lijk kon gaan moorden. Nu probeerd hij samen met het lijk te overleven.

A kan, maar waarom hebben de wolven dan niet hierop gereageerd?
B is onwaarschijnlijk.
C Mogelijk.
D Denk ik een zeer goede mogelijkheid.

Mijn stem gaat naar Shaddow.

Meringue

« Reactie #486 Gepost op: 15 april 2019, 22:49:46 »

Shaddow had dan gewoon geluk dat hij wisselaar claimde openbaar en toevallig een wolf wist aan te wijzen?

D is in ieder geval niet zo waarschijnlijk...

Golovior

« Reactie #487 Gepost op: 15 april 2019, 22:54:17 »

Ahja.. Das wel een goede, niet meer aan gedacht.

Maar dan is de 3de optie nog wel een mogelijkheid. Het was Gordijntje die met het idee van de beschermengel kwam en er was een apostaat. Dan denk ik dat Shaddow waarschijnlijk alsnog wel lijk kan zijn geworden.

Morana

« Reactie #488 Gepost op: 15 april 2019, 22:56:08 »

Als ik lijk was geweest had ik meteen Shaddow vermoord. Hij is wel geen burgemeester ofzo,  maar is wel een beetje de leidende rol in de groep en die had ik er wel uit gewild dan. Maar Shaddow leeft nog, dus ik ben niet het lijk.
Klinkt dat logisch? :P

Ook nu valt het weer op dat Shaddow probeert te sturen naar het inzetten van Meringues vermeende krachten. Doet ie dat omdat hij werkelijk denkt dat dit iets gaat helpen (En dat hij denkt dat Meringue zelf niet op het idee komt om haar krachten misschien in te zetten?) Of zegt hij het om geloofwaardig als goedje over te komen terwijl hij allang als lijkslachtoffer Meringue zelf heeft doorgevoerd en weet dat hij niets te vrezen heeft van krachten die ze de komende nacht inzet?

Ik ben het wel met Meringue eens dat optie D van Golo over Shaddow best onlogisch klinkt. Ik vind optie C een stuk logischer.

Sorry Shaddow, ik neig op het moment het meeste naar jou. Maar ik wil nog wel even de verdere discussie bekijken.. Ik denk dat ik morgen mijn stem uitbreng.

Shaddow

« Reactie #489 Gepost op: 16 april 2019, 07:10:39 »

Liefjes, de reden dat ik niet in de nacht gedood ben is waarschijnlijk hierom - ik ben vrij makkelijk op de lynch te krijgen.

Trap er niet in.

Besides Golo dood je nou echt mij omdat je dacht dat ik grafdelver was?

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

Lyne

« Reactie #490 Gepost op: 16 april 2019, 08:38:01 »

Liefjes, de reden dat ik niet in de nacht gedood ben is waarschijnlijk hierom - ik ben vrij makkelijk op de lynch te krijgen.

Trap er niet in.

Besides Golo dood je nou echt mij omdat je dacht dat ik grafdelver was?

Lol, ik zie de wolfjes dit al plannen. Kom we laten shaddow leven dan denken ze dat hij lijk is binnen een paar nachten  :P

Shaddow

« Reactie #491 Gepost op: 16 april 2019, 09:24:44 »

Geloof wat je zelf wilt :)

Ik ben geen lijk. Het kan zijn dat de wolven mij geprobeerd hebben te doden in nacht 3, en dat dat toen niet is gelukt. Waarom ze het nacht 4 niet weer geprobeerd hebben is mij een raadsel. Waarschijnlijk probeerden ze de toenmalige wisselaar te doden in plaats van weer een lunch te laten mislukken.

De werkelijke vraag is waarom de lunch niet is doorgegaan in nacht 2. Als we ervan uitgaan dat de grafdelver elke nacht probeert een lijk te maken vanaf nacht 2, zal de eerste lunch die doorgaat dus een lijk worden.

Tenzij er een andere rol is die per definitie de lunch stopt (heks, mostly, van de rollen die meedoet), is de kans van grafdelver het grootste. De rest gaat uit van toevalligheden.

Maar goed. Ik snap jullie wel, ik zou ook afleiden dat ik het lijk moest zijn.
Dan heb ik het wel kut gespeeld tho, want dan had ik beter de wolven wat langer in leven kunnen laten.

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

Golovior

« Reactie #492 Gepost op: 16 april 2019, 10:56:51 »

Shaddow, je doet constant voorkomen dat je wist wie de wolven waren, maar dat kan ik me nog steeds niet voorstellen.

Daarbij heb je dat misschien ook wel geprobeerd, aangezien je uiteindelijk de vorige dag niet met de meerderheid mee ging. Je hebt toen (gelukkig) op Gordijntje gestemd, die wel de laatste wolf was. Geloofde je mijn analyse niet, of hoopte je dat waterwork de laatste wolf was?

Verder is het voor de grafdelver denk ik op dit moment wel duidelijk dat we niet gaan horen wie het lijk is. Tenzij deze inactief is. De grafdelver wil dus graag samen met het lijk winnen. Gezien dat het een blok van 2 is wat betreft stemmen, is het logisch op zo'n moment iemand die je verdenkt van lijk of grafdelver te doden. Lijk is natuurlijk leuker, maar als je geen vermoedens hebt van lijk, maar wel van grafdelver, dan is het denk ik beter om de grafdelver te doden dan om een random gok te doen naar een lijk.

En wat betreft het punt van geen doden in nacht 2 en 3, er zit mogelijk een beschermengel in, of een weerhamster. Ik zie beide als mogelijkheid waarom er in nacht 2 geen lunch zou hoeven te zijn geweest.

Lyne

« Reactie #493 Gepost op: 16 april 2019, 12:50:59 »

even een vraagje,

Kan er iemand eventjes bevestigen of er na de mislukte wissel claim van castiel of iemand de volgende nacht de rol wisselaar heeft gekregen?

Ik heb namelijk totaal geen bevestiging hierover gehoord de nacht daarop dan weer.

Want stel shaddow is gekoppeld dan kan die ook gewoon wolfjes aanduiden, als die met een onboard hulpje gekoppeld is natuurlijk.

Dus nogmaals heeft iemand na de lynch van castiel de rol wisselaar gekregen?

Shaddow

« Reactie #494 Gepost op: 16 april 2019, 14:12:38 »

[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]

Shaddow, je doet constant voorkomen dat je wist wie de wolven waren, maar dat kan ik me nog steeds niet voorstellen.
En toch stem ik drie keer op een volbloed wolf, achter elkaar.
Geloof me, als ik graag geen wolf had willen doden was ik vol op MQD gegaan.

Daarbij heb je dat misschien ook wel geprobeerd, aangezien je uiteindelijk de vorige dag niet met de meerderheid mee ging. Je hebt toen (gelukkig) op Gordijntje gestemd, die wel de laatste wolf was. Geloofde je mijn analyse niet, of hoopte je dat waterwork de laatste wolf was?

Ik was er vrij van overtuigd dat er geen ketter inzat. Ik moet je eerlijk bekennen - daarin zat ik inderdaad fout. Ik was onder de veronderstelling dat Waterwork Apostaat was, dat er nog een welp ergens rondliep, en dat Gordijntje een volbloed wolf was. Ik hield een tweede volbloed wolf open, maar schijnbaar was die er niet.

Verder is het voor de grafdelver denk ik op dit moment wel duidelijk dat we niet gaan horen wie het lijk is. Tenzij deze inactief is. De grafdelver wil dus graag samen met het lijk winnen. Gezien dat het een blok van 2 is wat betreft stemmen, is het logisch op zo'n moment iemand die je verdenkt van lijk of grafdelver te doden. Lijk is natuurlijk leuker, maar als je geen vermoedens hebt van lijk, maar wel van grafdelver, dan is het denk ik beter om de grafdelver te doden dan om een random gok te doen naar een lijk.
Als je zeker weet wie de grafdelver is is er nog iets voor te zeggen, maar het is het lijk dat we nu moeten doden en niet de grafdelver. Random stemmen is inderdaad niet handig, maar ook niet nodig. Je kunt redelijkerwijs verwachten dat het gaat om iemand die niet inactief is, om wat te noemen. Als je ook nog de aanname maakt dat het niet een heel nieuwe speler is, kom je op een redelijk kort lijstje uit. Mijn lijstje bestaat echt maar uit een paar namen en ik heb een plan klaarliggen waar ik met samenwerking van @Meringue na deze nacht het lijk kan weten. Het word alleen wat lastig om het te communiceren in dit topic.

Echt, lynch mij vooral omdat je ervan overtuigd ben dat ik lijk ben, maar erken dat ik mij dan veels te actief heb gemengd in het wolvenjagen wat echt een slecht idee was mocht ik lijk zijn, en doe het niet als je denkt dat ik gekoppeld ben of grafdelver, want dan geef je het lijk gewoon een gratis moord.
Ik snap best dat ik het einde van dit spel niet ga meemaken en daar heb ik ook vrede mee, maar lynch me alsjeblieft met een goede reden.

En wat betreft het punt van geen doden in nacht 2 en 3, er zit mogelijk een beschermengel in, of een weerhamster. Ik zie beide als mogelijkheid waarom er in nacht 2 geen lunch zou hoeven te zijn geweest.
Klopt. Beschermengel kan worden tegengegaan door Apostaat tho, dus dan is het de vraag welke nacht die actief was.

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 40   Omhoog