Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het café, een meeting of organiseer zelf een competitie. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Nabespreektopic  (gelezen 251 keer)

Lyne

• Crazy woman
  • Spelleidster Lyne
  • Bewoner
  • Overwinningen: +22/-42
  • Geslacht: Vrouw
  • €6841
  • Bekijk inventory
  • Stuur geld naar Lyne
  • 'If you dont see it, it doesnt exist'
Re: Nabespreektopic
« Reactie #15 Gepost op: 17 april 2019, 10:20:51 »

ik streef naar beide !

Hoe kan je streven naar mentaal gehandicapt zijn?

Castiel.

« Reactie #16 Gepost op: 17 april 2019, 10:31:21 »

Well ... Lets be honest ... Ik vind dat er hier weer een probleem wordt gemaakt van niks. We spelen wel WvW mensen. Het is niet "laten we allemaal zo lief mogelijk voor elkaar doen". Natuurlijk moet er respectvol gehandeld worden, laat daar geen misverstand over bestaan.

Echter moet ook begrepen worden dat we in WvW soms hard moeten zijn naar anderen om een punt over te brengen. Dit betekent niet dat we die persoon in kwestie niet mogen of niet lief vinden. Maar dat we het spelletje spelen om te overtuigen en om te winnen. Ik vind dat er op dit forum veel te snel in de slachtofferrol gekropen wordt en veel te snel mensen dingen persoonlijk opvatten terwijl dat vaak totaal niet aan de orde is.

Een beetje hard zijn naar elkaar in een potje moet best kunnen. Als we erna maar weer gewoon normaal met elkaar om gaan. Dit gezegd hebbende vind ik wel dat mensen hun grenzen hierin zeker aan moeten geven!

BloodWolf14

« Reactie #17 Gepost op: 17 april 2019, 11:13:31 »

En ik zat als BM weer eens goed met m'n twee hoofdverdachtes maar wordt tuurlijk dan weer lunch ugh...

BloodWolf14

« Reactie #18 Gepost op: 17 april 2019, 11:23:28 »

OMG ik ben ook de grootste idioot whahahahah. Maak ik Gordijn BM terwijl ze geen stemrecht meer heeft ;D ;D ;D

En SO naar @Seabeast. Je had het dit potje al prima door en probeerde mensen echt goed te overtuigen als ik het zo teruglees. Is leuk om te zien dat je zoeits probeert in je eerste langere potje :)

Oh, en wat betreft de rolverdeling: Deze was voor zo'n klein potje als deze niet balanced naar mijn mening. Slecht kon (zonder Semi's uitschrijven) al na nacht 1 gewonnen hebben.

Direct conversie, een neutraaltje dat dan al slecht koos + goedjeslynch en gelukte lunch zou betekenen dat het een 4 vs 4 was. Zeker wanneer de BM dan ook al bij slecht lag was het al klaar. Dat slecht in principe ook nog een apostaat had die dus 100% zekerheid kon geven voor lunch was al helemaal te OP. Wat ik zelf in zo'n potje zou willen doen is dan max. een conversiewolf + apostaat + neutraaltje en dan nog een goedjesrol die de lunch stopt (vriend, wamster ed) zodat de apostaat enigzins nut heeft. Zoals je ziet was het voor goed zelfs zonder het hulpje nog zwaar lastig om te winnen. Niet echt balanced naar mijn mening dus :P

Damon

« Reactie #19 Gepost op: 17 april 2019, 12:00:07 »

Hoe kan je streven naar mentaal gehandicapt zijn?

volgens mij is het leven simpeler, hoe minder je na kan denken !

je weet dat ik vooral streef naar nooit volwassen worden en al zeker niet te beantwoorden aan wat 'normaal' is  (A)

Roandraak

« Reactie #20 Gepost op: 17 april 2019, 12:32:56 »

OMG ik ben ook de grootste idioot whahahahah. Maak ik Gordijn BM terwijl ze geen stemrecht meer heeft ;D ;D ;D

En SO naar @Seabeast. Je had het dit potje al prima door en probeerde mensen echt goed te overtuigen als ik het zo teruglees. Is leuk om te zien dat je zoeits probeert in je eerste langere potje :)

Oh, en wat betreft de rolverdeling: Deze was voor zo'n klein potje als deze niet balanced naar mijn mening. Slecht kon (zonder Semi's uitschrijven) al na nacht 1 gewonnen hebben.

Direct conversie, een neutraaltje dat dan al slecht koos + goedjeslynch en gelukte lunch zou betekenen dat het een 4 vs 4 was. Zeker wanneer de BM dan ook al bij slecht lag was het al klaar. Dat slecht in principe ook nog een apostaat had die dus 100% zekerheid kon geven voor lunch was al helemaal te OP. Wat ik zelf in zo'n potje zou willen doen is dan max. een conversiewolf + apostaat + neutraaltje en dan nog een goedjesrol die de lunch stopt (vriend, wamster ed) zodat de apostaat enigzins nut heeft. Zoals je ziet was het voor goed zelfs zonder het hulpje nog zwaar lastig om te winnen. Niet echt balanced naar mijn mening dus :P

Het spel was ontzettend lastig te balancen naar mijn idee. Wilde het wel een leuke rolverdeling hebben.
Daarentegen had goed ook gewoon een helderziende die direct een wolf kon zien.
Dat met een jager, prins en valse engel trok het naar mijn idee wel naar de balans, alhoewel het natuurlijk totaal afhangt van hoe de eerste zetten gespeeld worden.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

BloodWolf14

« Reactie #21 Gepost op: 17 april 2019, 13:04:17 »

Nja, de onzekerheid van een neutraaltje in zo'n potje maakt de balans al lastig. Zeker met een op conversiewolf erbij.

Als je balans zoekt in een klein potje moet met zekere rollen spelen. Dus iets van een hz, wamster, burger, burger, burger, prins, vengel vs wolf, illusiewolf en apostaar. Dan heb je zekere rollen met alleen een enkele speling vanwege de illusiewolf vs hz en de apostaat vs wamster. Dat is makkelijker om te balanceren mét leuke rollen dan er een conversie en een neutraaltje in zetten. Oh, en een jager die iedereen kan meenemen.

Als je wilt balancen in een klein potje moet je voor enige zekerheid gaan en dus zorgen dat het potje niet in 1 nacht al kan omslaan en over kan zijn :P

Damon

« Reactie #22 Gepost op: 17 april 2019, 13:04:58 »

Tuurlijk, wat als de conversiewolf meteen bekeken werd? Dan had goed gewonnen op dag 2

BloodWolf14

« Reactie #23 Gepost op: 17 april 2019, 13:15:00 »

Dat bedoel ik maar net ;D

Gordijntje

« Reactie #24 Gepost op: 17 april 2019, 19:14:20 »

Waarbij argumenten worden aangehaald die spel demotiveren. Nu ook met argumenten:
Je bent te actief dus wolf. Moet ik dan stoppen met spelen?
Driekwart van wat ik schrijf wordt anders geïnterpreteerd en ik heb bij heel veel het idee dat ik sowieso iets voor niks schrijf omdat het niet wordt gelezen.
Ik heb nooit beweerd dat je te actief was en dus wolf. Ik heb beweerd dat de eerste lunch mogelijk niet doorging omdat de DL meteen de eerste dag al was en dat de wolven daardoor mogelijk overvallen waren en geen lunch hadden gepost en dat dat jij een inactieveling verving en dus deed ik een beredeneerde gok dat jij best wolf kon zijn. En ja, er was door DZ inderdaad geen lunch gepost en je was inderdaad de vervanger van de eenzame conversiewolf, maar nee, ik heb nooit beweerd dat je wolf was omdat je te actief was. En toch beschuldig je anderen ervan driekwart van wat jij schrijft verkeerd te interpreteren. Bedoel je niet andersom?

Is mijn speelstijl hard spel. Ik heb zelfs spellen waarin ik elke zin appart quote om los op te reageren. Als wolf zoals nu ben ik nog terughoudend. Onjuist dat het alleen tegenover Gordijn gebeurd, juist dat het nu vooral hier opvalt omdat Gordijn een van de weinige actieve spelers is die tenminste tegengas geeft. Maar als ik heel eerlijk ben botsen Gordijn en ik in spellen wel best erg. En ik loop in ieder geval tegen irritaties aan die ik mogelijk ook uit. En zijn er veel situaties geweest waarvoor ik voor mijn eigen gemoedsrust haar posts beter even kon negeren voor ik stomme dingen uit irritatie ging zeggen  Driekwart van wat ik schrijf wordt anders geïnterpreteerd en ik heb bij heel veel het idee dat ik sowieso iets voor niks schrijf omdat het niet wordt gelezen. Dat irriteert mij, en komt als dan veel mensen niet actief deelnemen en wij wel extra uit de verf als je enkel op elkaar reageert. Plus ik heb vaak het gevoel dat ik standaard wolf ben voor haar, terwijl dat vaak niet het geval is. Nu toevallig wel, maar echt niet elk spel waar we samen inzitten. Waarbij argumenten worden aangehaald die spel demotiveren. Nu ook met argumenten:
Je bent te actief dus wolf. Moet ik dan stoppen met spelen? Voor mijn doen was dit nog low profile de laatste speldag. Heb in spellen al de meest vergezochte dingen gezien tot telkens een stoorwolf erbij om het beeld maar te laten kloppen en vaak betrap ik op aannames die speltechnisch niet kunnen maar waarbij geen discussie mogelijk is over waarom ze niet kunnen. Ze ziet het erg zwart wit, en ergens bespur ik ook enige arrogantie tijdens spellen waarbij iedereen het fout doet zolang ze het zelf maar niet is. Of dat zo is, geen idee. Zo ervaar ik het. En trek ik ook erg slecht. Buiten de spellen om vind ik haar best aardig, maar in de spellen niet. Gelukkig weet ik zelf ook geen lieverdje te zijn in spellen. En regelmatig ook gewoon te intensief in een spel betrokken.
Ik zou het fijn vinden, Kevin, als je aanvallen op mij net zo hard als altijd zijn, want dat hoort bij het spel, want iedereen wil winnen,  maar dan wel graag gebaseerd op rol of alliantie. Niet op karakter. Het is nergens voor nodig om mij zo omlaag te halen. Zo slecht speel ik niet, maar dankzij jou krijg ik wel de naam en dat stoort me nogal.
Ik ben ook al niet arrogant, ook al voel je dat zo. Ik doe wel altijd mijn best. Als ik me inschrijf voor een spel, ga ik ervoor. Ik zal nooit inactief zijn en ik probeer goed met mijn alliantie samen te werken. Helaas weet ik net als de meeste goedjes op dag 2 nog niet wie mijn medegoedjes zijn. Sommigen hebben dan de tactiek om maar op iemand mee te stemmen zonder een reden te geven opdat ze in ieder geval zelf de lynch niet zijn. Dat is een tactiek waarbij ze in ieder geval geen ruzie met jou krijgen, maar niemand leert iets van zo'n ongemotiveerde stem. Mijn tactiek op dag 2 is het doen van een beredeneerde gok, waarbij ik mijn beredeneerde gok op het DT zet, waarna ik erop afgerekend kan worden als ik fout zit. Andere keren streep ik af wie me goed lijkt en kies ik uit wie overblijft. Soms zit ik goed en soms zit ik fout, maar ik deel altijd mijn mijn mening en ik doe in ieder geval enthousiast mee. En ja, dan kom jij ook wel eens als mijn verdachte uit de bus. Soms terecht en soms onterecht. In dit spel terecht.
Verder vind ik het prettig om niet dingen als zomaar waar aan te nemen. Ik benoem graag mogelijkheden waardoor dingen niet zijn zoals ze lijken te zijn om in het achterhoofd te houden en soms heb ik dan gelijk en soms niet. Dit potje had ik gelijk dat Lyne niet op dag 2 al goed koos en had ik gelijk dat inactiviteit van de wolf ervoor zorgde dat er geen eerste lunch was. Wie me omlaag wil halen, noemt dat ik andere opties benoem chaos veroorzaken. Wie me wel waardeert, ziet dat ik mijn best doe, dat ik actief meedoe en dat mijn deelname aan het spel goed is voor discussie en dus meningen en dus mogelijkheden later in het spel om lijntjes te leggen.
Als je door mij geïrriteerd raakt, zou je kunnen proberen me met argumenten over mijn alliantie aan te vallen en niet op mijn karakter, want mijn karakter heeft niets met mijn alliantie te maken. Mijn karakter is tamelijk stabiel en mijn alliantie wisselt. Men begint jouw mening over mij dat ik niet helemaal spoor en chaos veroorzaak te herhalen en als het maar vaak genoeg herhaald wordt, lijkt het vanzelf waar te worden. De grote Kevin die moderator is, schrijft negatief over het karakter van Gordijn, dus zal het wel kloppen.  En dat is nu juist mijn probleem. Ik denk dat moderators zich extra moeten inhouden als ze geïrriteerd zijn omdat ze terecht verdacht worden en het niet te persoonlijk moeten maken. Je hebt een voorbeeldfunctie en je wordt al nagevolgd.
Laten we het spel spelen zoals het spel gespeeld moet worden. Hard, maar respectvol.

Ik heb nog wel een stemmetje in mijn hoofd dat ze de traditionele eigen-alliantie-backstabber weer aan het uitleven is.

Ding is meer, dat je acties onhandig kan vinden, maar je mensen nooit persoonlijk aanvalt. En als je acties onhandig vindt, let dan op de verwoording.

In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

Kevindemen

« Reactie #25 Gepost op: 17 april 2019, 19:23:57 »

Er staat ook nergens dat je niet helemaal spoort, ook dingen die je er zelf bij verzint. Zoiets ga je mij ook niet horen zeggen, en als ik het zou denken, zou ik het wel voor mij houden omdat het niet netjes is. Daarnaast ben je dit spel voldoende op argumenten over je alliantie aangevallen.  Niet per se op karakter. Ik ben niet van mening dat moderators (wat ik niet ben trouwens, dat terzijde) zich extra in moeten houden in spellen. Ze zijn als speler niet meer of minder dan een ander en moeten niet meer of minder op hun tellen letten. Daarnaast bevatten jouw teksten vaak ook ontzettend kleinerend taalgebruik, 'de grote Kevin', om even een voorbeeld te noemen wat ik dan in deze tekst zie. Ik ga daarvan ook niet elk woord zout op leggen ook al zie ik het veel.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Gordijntje

« Reactie #26 Gepost op: 17 april 2019, 19:56:18 »

Er staat ook nergens dat je niet helemaal spoort, ook dingen die je er zelf bij verzint. Zoiets ga je mij ook niet horen zeggen, en als ik het zou denken, zou ik het wel voor mij houden omdat het niet netjes is. Daarnaast ben je dit spel voldoende op argumenten over je alliantie aangevallen.  Niet per se op karakter. Ik ben niet van mening dat moderators (wat ik niet ben trouwens, dat terzijde) zich extra in moeten houden in spellen. Ze zijn als speler niet meer of minder dan een ander en moeten niet meer of minder op hun tellen letten. Daarnaast bevatten jouw teksten vaak ook ontzettend kleinerend taalgebruik, 'de grote Kevin', om even een voorbeeld te noemen wat ik dan in deze tekst zie. Ik ga daarvan ook niet elk woord zout op leggen ook al zie ik het veel.
'De grote Kevin' is allesbehalve kleinerend bedoeld, Kevin. Het tegenovergestelde juist. Men kijkt naar je op als speler en spelleider. Ik ook.
Waar heb ik beweerd dat je te actief was en dus wolf?
En wil je alsjeblieft ingaan op wat ik verder schreef? Ik wil heel graag in ons volgende potje samen dat we elkaar op alliantieargumenten proberen te vangen en dat je me niet steeds omlaag haalt. Ik respecteer jou als speler. Dat kan dan toch dan gewoon andersom ook? Zie alsjeblieft geen dingen over mijn karakter die er niet zijn en probeer die niet als argument te gebruiken. ik ben niet arrogant, ik zie je niet standaard als wolf (maar als ik goed ben zie ik iedereen al potentiële wolf), ik lees prima, ik zit net als iedereen soms fout en soms goed en ik zie niet alles zwart-wit, maar ik geef wel altijd mijn mening in het DT, waarbij ook alternatieve mogelijkheden de revue passeren.  En vooral dat geven van een mening over allianties en gebeurtenissen, wat voor mening dan ook, is de bedoeling van dit spel.

In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).
Pagina's: 1 [2]   Omhoog