Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het Dorpshuis of een meeting. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Nabespreektopic  (gelezen 199 keer)

Kevindemen

Nabespreektopic
« Gepost op: 14 mei 2019, 10:15:21 »

Het spel is afgelopen. Gefeliciteerd, goedjes die hebben gewonnen.
Hier kunnen jullie nabespreken wat jullie van het spel vonden.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Roandraak

Re: Nabespreektopic
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2019, 11:08:49 »

Jeej. Goed gedaan en top dat we het uiteindelijk doorhadden Lyne :)

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

BloodWolf14

« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2019, 13:40:00 »

Jeah had het zelf niet direct verzonnen. Gg.

Trouwens, ik zag net dat je me voor de nacht beschermde maar me wel wilde lynchen @crushergirl . Beetje gekke combi XD

Roandraak

« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2019, 13:47:12 »

Nouja dat kan natuurlijk perfect als je een prins of een gokker met lynchbescherming bent :P Of huidenwisselaar :)

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

crushergirl

« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2019, 13:51:54 »

Ik zie het ja, ik heb het allemaal een beetje random gedaan, dus ik denk dat nog met jouw naam in mijn hoofd dat berichtje heb geschreven.
Never trust anyone to much, remember, the devil was once an angel.

dutchy

« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2019, 14:16:45 »

dit spel lijkt me niet te winnen door slecht eigenlijk.  (A)

Kevindemen

« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2019, 14:18:33 »

Wil de uitdaging wel aangaan haha. Maar slecht had al bijna gewonnen,
als geen slechtje Zondebok was geweest was het spel al afgelopen geweest met winst voor slecht.
Plus slecht heeft goed ook geholpen met netwerken door visioenen door te geven. Iets wat altijd kan backfireren.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Gordijntje

« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2019, 14:51:29 »

dit spel lijkt me niet te winnen door slecht eigenlijk.  (A)

Inderdaad. Onmogelijk. Vijf bengels die elkaar niet kennen tegenover drie sjamanen die elkaar niet kennen was nog steeds niet te winnen na twee succesvolle eerste lynches. Daarom dachten we dus zeker te weten dat Crushergirl ook sjamaan moest zijn. Dan was het 4-4 vanaf het begin. Voor die balans gingen we dus.

Gefeliciteerd, goed.

In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

Kevindemen

« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2019, 14:57:09 »

Andersom stel dat je vier Sjamanen hebt en vier Bengels, dan kan het spel technisch gezien dag 1 in theorie al over zijn voordat er een lynch is geweest, afhankelijk of goed of slecht Zondebok werd en welke visioenen de Sjamanen hadden en of ze door hadden dat het een Sjamanen Bengelspel was. Dat was niet in balans. Dat zou weer minder gunstig voor goed zijn. Verder ben ik het niet eens dat een spel na twee succesvolle eerste lynches door slecht per se gewonnen moet zijn als er 3 slechtjes zijn, zeker niet als je bedenkt dat slecht elkaar heel makkelijk vond ondanks dat maar 1 visioen is gelukt of visioenen ook vergeten zijn in te sturen. Plus dat het al gewonnen was door slecht als een goedje Zondebok was geweest, in plaats van Gordijntje.

Roandraak

« Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2019, 14:59:23 »

Inderdaad. Onmogelijk. Vijf bengels die elkaar niet kennen tegenover drie sjamanen die elkaar niet kennen was nog steeds niet te winnen na twee succesvolle eerste lynches. Daarom dachten we dus zeker te weten dat Crushergirl ook sjamaan moest zijn. Dan was het 4-4 vanaf het begin. Voor die balans gingen we dus.

Gefeliciteerd, goed.
Hoezo, ik vertrouwde je lange tijd. Alleen toen gingen dingen op zijn plaats vallen.

Kevindemen

« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2019, 15:06:28 »

Verder zit er geen enkele goede ontrolerende rol in dit spel, laat staan een een bewijsbare rol, dus was er voldoende speelruimte om te bluffen ook Bengel te zijn als er niet ziener was gefaked. Goed had dan vollledig op gevoel moeten spelen, terwijl slecht wel kansen had elkaar te controleren. Het is naar mijn idee niet snel voordelig om als Sjamaan naar iemand toe te stappen die persoon te hebben gezien. Al helemaal niet in klein spel waarbij je al veel minder mensen hebt die je de schuld in de schoenen kunt schuiven en als bliksemafleider voor lynches kunt presenteren. In het geval dat er wel wolven waren geweest en het was gelekt dat je ziener kon zijn, had je je als Sjamaan zelfs gepresenteerd als hapje voor de wolven. Nu was er ook nog de pech dat twee Sjamanen hetzelfde idee hadden en dan is het voor goed natuurlijk niet zo lastig meer om sowieso al te denken dat minimaal één ervan slecht moet zijn omdat twee controlerende rollen op 8 man wel erg veel is. Spel zou zonder zienerfaken en bekentenis naar Crusher anders zijn gelopen en dan had, gok ik als toeschouwer, slecht wel gewonnen.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2019, 15:11:23 door Kevindemen »

Gordijntje

« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2019, 15:56:22 »

Tja, als je vooraf weet dat dat er drie sjamanen zijn, ga je natuurlijk geen hz of ziener faken, maar dat wisten we niet. We dachten waarschijnlijk alle drie dat we de enige waren.
Na mijn geslaagde visioen van nacht 1 dacht ik Roan te kunnen inlichten en hoopte ik dat ik latere visioenen die zouden mislukken op het per ongeluk bekijken van de lunch kon gooien. Toen wist ik nog niet dat er nooit een lunch zou komen en dat ik twee mislukte visioenen moest verklaren.
Toen ik zag dat ik sjamaan was, dacht ik aan een wolf en een apostaat als onboards met mijzelf als offboard erbij. Niet aan drie sjamanen die elkaar  en de bengels niet konden zien omdat vijf bengels hun visioenen blokkeerden.
In nacht 2 bekeken de drie sjamanen elkaar, maar we werden afgeschermd. De nachten daarna waren we ook kansloos om iemand te zien. Bovendien zou elkaar zien niet meer helpen. Damon, Waterwork en ik kenden elkaar al omdat Lyne Damon had verteld dat ik sjamaan was. Het was toen geen 5-3 meer, maar 3-3 met mij als ZB. We hadden toen met 3-3 al geen kans meer. Onze enige kans was dat het 4-4 bij de start was. Die kans namen we. Maar zo zat het dus niet. Geen probleem, hoor.

BloodWolf14

« Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2019, 16:02:24 »

Ik denk dat slecht nog prima kans had om te winnen wanneer crusher niet verteld was dat jullie sjamaan waren. Je had haar wellicht nog kunnen overhalen om apart te stemmen om zo meerderheid te halen. Jullie hebben de gok genomen dat er wel vier sjamanen moesten zijn en daarmee jezelf al helemaal het graf in gewerkt. Je weet nooit wat een spelleider doet met een verdeling dus zulke gokken nemen is sowieso gevaarlijk werk.

Kevindemen

« Reactie #13 Gepost op: 14 mei 2019, 16:13:41 »

Tja, als je vooraf weet dat dat er drie sjamanen zijn, ga je natuurlijk geen hz of ziener faken, maar dat wisten we niet.
Ik zou het persoonlijk ook niet aanbevelen in een spel van 8 man als je de enige Sjamaan was geweest en verder wolven.  :)
Uitzonderingen daar gelaten, je verkleint nog steeds het aantal opties voor mensen die jij verdacht kan maken.
Plus als het vroegtijdig lekt (zonder dat je het weet) eten je mede slechtjes je op omdat ze denken dat je ziener bent.

Gordijntje

« Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2019, 16:25:44 »

Leermomentjes.

Pagina's: [1]   Omhoog