Nieuws

Hulpspelleideren?
Wil jij ook eens een spel helpen leiden met een tof thema, een vreemde variant of een waarachtige wending? Benader eens een spelleider!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10   Omlaag

Auteur Topic: Discussietopic  (gelezen 692 keer)

maartenrambo

Re: Discussietopic
« Reactie #120 Gepost op: 14 augustus 2019, 18:52:44 »

Wazige kip ik zou niet openbaar maken wie je gaat wisselen zodat de wolven die gene niet kunnen gaan op lunchen.

Las net de rol dat oude dienster niet kan winnen.

"Then we’ll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

BloodWolf14

« Reactie #121 Gepost op: 14 augustus 2019, 19:27:29 »

Ja had ik ook al gelezen. Wat dat betreft is het dus gewoon een rol waar je weer vanaf wilt XD

dutchy

« Reactie #122 Gepost op: 14 augustus 2019, 19:30:14 »

een rol waar je weer vanaf moet als je wil winnen, is al een handgranaat met de pin eruit  XD

BloodWolf14

« Reactie #123 Gepost op: 14 augustus 2019, 20:11:06 »

Ja precies lol. Kan iemand de Dienstvrouw niet gewoon beulen ofzo? Zijn we daar vanaf ^^

Wazigekip

« Reactie #124 Gepost op: 14 augustus 2019, 20:21:28 »

Dat zou ik heel erg onaardig vinden.

Maar ondanks de gigantische stapel nadelen heeft hij wel ook wat voordelen. Als we bereid zijn om risico te nemen dan kunnen we inderdaad spelers controleren met deze rol. Al ontploft die granaat dus wel in je gezicht als je met een slechtje wisselt.

BloodWolf14

« Reactie #125 Gepost op: 14 augustus 2019, 21:55:46 »

De kans dat je een goedje pakt is, zeker wanneer je gaat wisselen op basis van gedrag, groter dan een slechtje though ;)

Waterwork

« Reactie #126 Gepost op: 15 augustus 2019, 03:07:10 »

Oke, stel dit is de lynchuitslag  nu, dus jij en ik zijn de enige stemmers dan zou ik zeggen dat wij twee wel richting goed gaan.

In het geval dat Maarten net als bij mij alleen druk zet op een speler maar niet stemt zou ik hem direct op slecht zetten. (Als Phone slecht blijkt)

Van de andere spelers heb ik niet genoeg info om er wat over te zeggen. Water verdedigd Phone een soort van dus ik heb daar zo m'n twijfels bij. Al denk ik dat hij het argument dat een vroege stem niet meteen iets betekent voor alliantie bij iedereen wel gebruikt had.

Overigens begin ik steeds meer twijfels bij Maarten te krijgen. Hij loopt leuk wat mensen te verdenken in het Dt en geeft hier en daar aan dat hij het ergens mee eens is of niet, maar zet zelf geen stem vooralsnog en lijkt niet echt door te willen drukken. Opzich ook wolven-eigen.

Hier wil ik ook wel op reagereen. Ik wou Phone eerst eht voordeel van de twijfel geven maar uiteindelijk geloofde ik hem niet en heb toch op hem gestemd. Dus ik verdedigde hem niet

BloodWolf14

« Reactie #127 Gepost op: 15 augustus 2019, 10:02:32 »

Die stem kwam echter pas de ochtend na de DL, wat ik eerst overigens niet eens had opgemerk, dus dat alsnog op hem stemmen is niet veel waard ;)

maartenrambo

« Reactie #128 Gepost op: 15 augustus 2019, 12:24:10 »

Plus de deadline  was de avond er voor. Mijn stem ben ik momenteel van plan op waterwork te zetten.

Waterwork je kwam bij mij ook over dat je phone0lx  verdedigde. Nu trek je dat terug. Dat zorgt er voor dat er bij mij alarm bellen gaan luiden.   Ik verdenk jouw er van dat je slecht bent en je er nu probeert uit te praten.

"Then we’ll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

dutchy

« Reactie #129 Gepost op: 15 augustus 2019, 13:41:06 »

Vanavond is de deadline al. Heb geen tijd meer, dus dan is mijn stem op basis van gevoeel, maar de werkte de vorige keer ook  (A)

Damon

« Reactie #130 Gepost op: 15 augustus 2019, 15:17:15 »

Waarop zou Waterwork Phone kunnen verdedigd hebben? Aangezien die laatste slapende wolf was, is er heel weinig kans dat Waterwork wist dat die slecht was, tenzij hij zelf een sjamaan is die toevallig Phone meteen bekeek? Ik vind het heel vergezocht en alleszins niet sterk om op basis daarvan een lynch op Waterwork voor te stellen.

Nu we weten hoe het zit met die dienstmaagd, kan ik ook meteen bevestigen dat ik inderdaad met die rol startte en Dutchy gewisseld heb. Zowel Dutchy als ikzelf zijn voor Kip inderdaad de betere opties om opnieuw de dienstmaagd naar door te spelen, vanwege de argumentatie die hij zelf geeft.

Bij de stemming vind ik het wel opvallend dat Mattholl uiteindelijk een late stem op Dutchy zet. Daarmee komt de stemming 3-3 tussen Phone en Dutchy, wat niks uitmaakt omdat de BM stem al op Phone stond. Maar ik moest nog stemmen daarna. Ik weet niet goed hoe ik dit moet rijmen met de info uit het spel momenteel. De argumentatie die Mattholl aangeeft om op Dutchy te stemmen, is best verklaarbaar vind ik, zeker voor een speler die niet heel actief meespeelt. Anderzijds vind ik het expliciet benoemen van de onzekerheid omtrent Phone ook opvallend. Als Mattholl aangeeft dat Phone slecht zou kunnen zijn, maar niet is vrijgepleit, dan vraag ik me af hoe Dutchy dan die stem verdient, als zijnde 'meer' verdacht. Waarom geldt diezelfde voorzichtigheid dan niet voor hem?

Wat er ook van zij, ook Mattholl kan maar moeilijk op de hoogte geweest zijn van het slecht zijn van Phone (slapende wolf). Dus ofwel heeft hij het spel heel goed gelezen en had hij door dat Phone wel een slechtje zou zijn, ofwel is wat hij schrijft gewoon oprecht en vond hij Dutchy gewoon het meest verdacht op dat moment. Voordeel van de twijfel lijkt me wel aangewezen, al behoud ik mijn bedenkingen bij Mattholl.

Ik ga vroeg moeten stemmen, want Lyne en ik zijn vanavond weg en misschien niet tijdig terug voor 22u. Mijn gevoel zegt momenteel Mattholl, dus ik ga mijn stem op hem zetten. Het is een slappe verdenking, maar over de rest heb ik nog minder te zeggen, dus een logische stem vind ik. Spreekt net iets meer tegen hem dan tegen Waterwork voor mij momenteel.

Mattholl

« Reactie #131 Gepost op: 15 augustus 2019, 19:21:45 »

Ik heb vooralsnog ook niet het idee dat waterwork Phone echt aan het verdedigen was. Verdere verdenkingen heb ik nu ook niet. Wel zijn Meringue en DemocratischeZwijmelaars erg stil (okay dit spreekt niet echt in mijn voordeel haha, maar ben toch benieuwd naar de reden daarvan) Vooral Meringue heeft vgm niets anders gezegd dan "geen idee". Maar voor een stem heeft Meringue nog te weinig slechts en goeds laten zien, nog even in de gaten houden.  Ik post weer laat omdat ik eerlijk gezegd ook weinig gekke posts voorbij zie komen.

Een andere verdachte voor mij is Maarten, zijn posts zijn zo opgebouwd dat hij "om zich zelf" heen lult en heel erg z'n best doet de aandacht te verschuiven naar anderen, maar wel heel gespreid naar diverse mensen refereert. Verder ligt alles voor mijn gevoel nog best open.

Meringue

« Reactie #132 Gepost op: 16 augustus 2019, 13:49:29 »

Sorry voor m'n inactiviteit. Ik had de deadline verkeerd onthouden er ook een beetje geen zin in. Gekke ik.
Ik ga thuis even dingen teruglezen om te kijken of ik iemand verdacht vind ofzo.

Wazigekip

« Reactie #133 Gepost op: 16 augustus 2019, 14:36:19 »

Nou, ik zal het iedereen deze speldag even makkelijk maken. Aangezien ik nu geen oude dienstvrouw meer ben en dus mee kan winnen met de rest kan ik jullie dit nu bekend maken.

Origineel was ik een slapende wolf. En dus is Dutchy nu dus die slapende wolf.

Als we allemaal dus even op Dutchy stemmen dan kan deze speldag meteen verwerkt worden.

Wazigekip

« Reactie #134 Gepost op: 16 augustus 2019, 14:44:56 »

Overigens heeft er nergens iemand iets op het wolvenboard gepost tijdens mijn wolvenperiode. En aangezien ik nog leef kunnen we ook vaststellen dat er geen welpen rondlopen.

Mogelijk is Dutchy het laatste slechtje, maar mogelijk is er nog een derde slapende wolf. Het lijkt me nuttig als niemand een actie uitvoert waardoor een slapende wolf zou kunnen ontwaken.

Oh ja, ik was naast mijn wolvenrol ook nog eens ijzeren hein. En ik verwacht eigenlijk dat alle slechtjes die extra rol hebben. Dus ik denk dat jagers sowieso beter op niemand kunnen richten en beulen zich ook beter in kunnen houden omdat ze vrijwel zeker alleen goedjes kunnen vermoorden.
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10   Omhoog