Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het café, een meeting of organiseer zelf een competitie. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Poll

Waar loop jij het meest warm voor?

Expeditie Robinson
- 4 (33.3%)
Wie Is De Mol
- 2 (16.7%)
The Resistance
- 3 (25%)
1 Nacht Weerwolven
- 0 (0%)
Iets anders, deel het met ons
- 3 (25%)

Totaal aantal stemmen: 12

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: Wolf, in - Verdere mutaties forumteam  (gelezen 317 keer)

t4nd

Re: Wolf, in - Verdere mutaties forumteam
« Reactie #15 Gepost op: 12 oktober 2019, 19:18:24 »

Een moord-mysterie is leuk. Om dat echter te koppelen aan een weerwolven-spel lijkt me lastig (om het goed te doen)

Dixie heeft ooit een Cluedo-spel gedaan waarbij je kon blijven doorzoeken naar de oplossing als je al dood was in het weerwolvenspel - op die manier is een moord-mysterie wel mogelijk lijkt me?
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

adriaan

« Reactie #16 Gepost op: 12 oktober 2019, 19:29:28 »

Hey guys, het gaat erom dat we een nieuw spel opstarten - dus niet gekoppeld aan een weerwolvenspel.

tijgerke87

« Reactie #17 Gepost op: 12 oktober 2019, 21:30:36 »

Hey guys, het gaat erom dat we een nieuw spel opstarten - dus niet gekoppeld aan een weerwolvenspel.

zal wat ik zei in app eens uitwerken voor jullie, ik denk dat het best heel leuk kan worden. En te doen voor mensen met veel tijd en voor mensen die sommige weken een paar uur hebben en andere weken meerdere dagen

123berber

« Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2019, 22:35:41 »

oewww voor dundgeons and dragons wil ik wel helpen met verhaal en concept (fanatiek speelster zelf)

Oehh ik denk dat ik hier wel aan mee zou doen :)

WCeend!! Zomerspelen 2014

Shaddow

« Reactie #19 Gepost op: 13 oktober 2019, 10:46:31 »

Ik kan ook altijd wel helpen met ideeën, ik weet alleen niet hoeveel tijd ik heb (ik heb ook meerdere DnD-systemen gespeeld, en roleplaying games in het algemeen. Niet alle systemen gebruiken ook even veel dobbelstenen (tbh is Dungeons and Dragons zelf ook erg goed te spelen zonder dobbelstenen).

Misschien voor spellen een board aanmaken waar ideeën uitgewerkt kunnen worden? Dan kan bij DnD bijvoorbeeld Tijgerke87 een leidende rol innemen en als ik dan ook aan het board toegevoegd kan worden kan ik ook het een en ander bijdragen, en wellicht dat 123berber of meer mensen ook er naar willen/kunnen kijken. Er waren ook al een paar mensen die het al een keer gedaan hadden met Dixie, maar ik weet niet meer zeker wie.

Denk dat we wel tot wat mooie dingen kunnen komen.
VOTE SHADDOW FOR BM 4825

EEN GOED GOEDJE, EEN SLECHT SLECHTJE

t4nd

« Reactie #20 Gepost op: 13 oktober 2019, 11:16:36 »

Rollenspel zou zalig zijn  :D

BloodWolf14

« Reactie #21 Gepost op: 13 oktober 2019, 16:37:31 »

Cluedo-ish spel vind ik ook wel tof. Ben altijd fan om dat bordspel te spelen dus een forumvariant kan denk ik ook prima. Enige is: Als je met beurten gaat werken moet je wellicht wel lang op iemand wachten. Of een tijdslimiet instellen waarin je iets moet doen.

t4nd

« Reactie #22 Gepost op: 13 oktober 2019, 16:53:52 »

Cluedo-ish spel vind ik ook wel tof. Ben altijd fan om dat bordspel te spelen dus een forumvariant kan denk ik ook prima. Enige is: Als je met beurten gaat werken moet je wellicht wel lang op iemand wachten. Of een tijdslimiet instellen waarin je iets moet doen.

Cluedo lijkt me handiger om te combineren met een WvW-spel (zoals al gebeurd is). Ik had de opzet even fout begrepen (A)

tijgerke87

« Reactie #23 Gepost op: 13 oktober 2019, 17:52:25 »

Rollenspel zou zalig zijn  :D

bij D&D moeten mensen wel een beetje in het oog houden dat wat jij als persoon weet/zou doen je player character niet perse weet of logisch vind. Jij kan weten dat een beholder iets is om te vermijden maar een eigenwijze domme leeghoofdige overmoedige character zal proberen de groep te overtuigen dat ze die beholder zekerste weten kunnen doden

BloodWolf14

« Reactie #24 Gepost op: 13 oktober 2019, 22:03:10 »

Ja dat zijn echt termen die me te boven gaan, maar het idee snap ik wel :P

Shaddow

« Reactie #25 Gepost op: 14 oktober 2019, 09:05:58 »

Er zijn gewoon dingen die jouw personage weet (In Character of IC-kennis) en dingen die jij als persoon weet (Out of Character of OC-kennis) en die zijn niet altijd hetzelfde.

Zo zijn er dingen die jouw personage misschien wel weet maar jij niet (hoe je een zwaard moet vasthouden, waar de dichtsbijzijnde bar is, hoe de politieke omgeving in elkaar zit), en zijn er dingen die jij wel weet maar je personage niet (Dat een bepaald monster erg sterk is, of dat je vriend die in een andere stad is net een nieuw zwaard heeft gekocht, dat de chips bijna op is).

En het is belangrijk, maar soms erg lastig, om dat gescheiden te houden.

Dus redeneer vanuit je personage, en niet vanuit jezelf. Gaat best goed, denk niet dat het een issue wordt.
Als je tips wilt roep je maar, al moet ik zeggen dat ik er ook niet heel goed in ben.
VOTE SHADDOW FOR BM 4825

EEN GOED GOEDJE, EEN SLECHT SLECHTJE

BloodWolf14

« Reactie #26 Gepost op: 14 oktober 2019, 14:52:12 »

Je kunt anders ook info die specifiek voor jouw character of spelers in je omgeving is alleen delen met die personen. Dan heeft de rest daar geen weet van.

bert-boefjes

« Reactie #27 Gepost op: 14 oktober 2019, 22:06:39 »

Ik loop zelf het meest warm voor Expeditie Robinson. Vooral omdat ik zelf ook graag opgeef  XD O0
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

tijgerke87

« Reactie #28 Gepost op: 14 oktober 2019, 23:29:15 »

ik wil best een leidende rol hebben op een subboard.. waarvan beste optie mij lijkt bij lopende spellen zodat iedereen het ziet.(zit niet perse aan deadlines vast maar ik zal niet de gebeurtenissen stoppen wat in gang gezet is gebeurd in echte wereld ook niet dat poetin even paar week braaf is plots) Kan makkelijk mensen in en uit het verhaal schrijven(liefste met iets van omschrijving van hoe iemand is/wat en nog mooier hoe zodat ik ermee aan de haal kan.. ermee aan de slag kan). Maar dan moet ik wel minstens 1 medestander hebben die kan helpen. `het zou me in DM positie zetten wat ik nog nooit geweest ben.

t4nd

« Reactie #29 Gepost op: Gisteren om 08:29:05 »

Belangrijk lijkt me in elk geval dat het een toegankelijk spel moet zijn.

Als je bvb Wie is de Mol neemt en je hebt 10 kandidaten, dan duurt het spel normaal gezien 8 afleveringen. Stel dat je 3 "dagen" per "aflevering" rekent kom je op 24 dagen voor een Widm-spel. Voordeel ervan is dat het na die 24 dagen afgelopen is, nadeel is dat het voor de kandidaten die in het spel blijven waarschijnlijk intensieve 24 dagen zullen zijn (al lijkt dat me wel haalbaar).

Als je anderzijds een rollenspel neemt, dan kan je met een paar "spelleiders" werken die in het board op (on)regelmatige basis een avontuur starten. Elke deelnemer kan dan een personagetopic hebben waarin hij 1 of meerdere karakters bijhoudt. Voordeel hiervan is dat je verschillende spelduren zal hebben, een nadeel zie ik niet direct.
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog