Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het café, een meeting of organiseer zelf een competitie. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Gastspelleiderspel inschrijven + stemmen  (gelezen 474 keer)

Kevindemen

Gastspelleiderspel inschrijven + stemmen
« Gepost op: 28 januari 2020, 13:03:57 »

Hallo allemaal,

27 februari wordt er een gastleiderspel ingepland. Iedereen die als lid zelf een spel wil leiden krijgt de kans om een idee in te sturen. We verzamelen alle ideeën in dit topic en uiteindelijk wordt één van die ideeën gekozen om vanaf 27 februari te worden gespeeld. De creatieve geest die het idee instuurt mag zelf het spel leiden (een spelleider ondersteund voor de boards en vragen). Iedereen kan een idee hieronder plaatsen, uiterlijk tot en met 11 februari. Zo als je ziet is het, anders dan normaal, deze keer dus niet met anonieme inzendingen. Stemmen kan door anderen worden gedaan vanaf het moment dat een idee hieronder is geplaatst. Tijdig iets inzenden geeft je meer tijd om stemmen te werven voor je idee! Ik zal proberen alle ideeën ook in deze openingspost geordend te houden, zodat iedereen een goed overzicht heeft wat de opties zijn.

Hoe werkt dat stemmen?
In plaats van stemmen via een poll kan iedereen zich per direct voor een spelidee inschrijven. Je inschrijving is je stem. Zo stem je dus ook echt alleen voor een spelidee als je daadwerkelijk van plan bent om eraan deel te nemen. Uiteindelijk wordt het idee met de meeste inschrijvingen gespeeld, met een minimum van 5. Mocht jij je hebben ingeschreven voor een idee wat niet wordt gespeeld, geen nood. Geef van tevoren even aan of je wel of niet meedoet als het uiteindelijk een ander spelidee wordt dan waar je op hebt gestemd. Iedereen mag meerdere stemmen uitbrengen, dus je mag je ook voor elk spel inschrijven. Je mag je niet voor je eigen spel inschrijven. Inschrijven kan ook door hieronder duidelijk te reageren waarvoor je je inschrijft. Uiteindelijk sluit de stemming op 25 februari. Inschrijvingen lopen dan enkel voor het winnen spelidee door en de winnaar heeft ondertussen tijd om zijn spel inclusief rolverdeling en inhoud van de boards voor te bereiden.

Ik ben benieuwd naar de toffe spellen die jullie bedenken. Denk verder niet te moeilijk, elk idee is welkom! Het hoeven dus niet allemaal varianten te zijn of moeilijke puzzels, een spel met een leuk thema kan al voldoende zijn. Gewoon spellen waarvan je denkt: die wil ik leiden én willen anderen spelen! Als je denkt dat je idee niet voldoende stemmen gaat krijgen, geen zorgen, stuur het toch gewoon in! Wonderen zijn de wereld niet uit, plus wie weet word het spel wel een andere keer alsnog gespeeld!

Inzendingen
Hier verzamel ik de inzendingen en bijpassende inschrijvingen.

Spoiler: toon
We kennen allemaal de Burgemeester... we kennen allemaal de Zondebok. Maar wat nou als we deze combineren... IN 1 SPEL.

De makers van [insert hier iets randoms] zijn terug. Jullie favoriete Wakkerdammers Smiekero en loetjef komen met een geheel nieuw spelidee:

'Motie van Wantrouwen'

Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de speculaties rond een impeachment van Trump, richt het spel zich op de bekende bijrol Burgemeester. In deze spelvorm wordt, zoals gewoonlijk, een burgemeester gekozen. Maar het tij kan zich keren, want de Burgemeester kan veranderen in de Zondebok! De andere spelers kunnen namelijk een Motie van Wantrouwen indienen.

Dit wordt gedaan door openbaar in het speltopic de Motie van Wantrouwen in te dienen, waarna de spelers 24 uur de tijd krijgen om via PM aan de spelleider kenbaar te maken of zij de Motie van Wantrouwen steunen (dan wil je dus dat de Burgemeester Zondebok wordt), of af te wijzen (de Burgemeester blijft Burgemeester). Spelers kunnen zich ook onthouden van stemmen (anders duren deadlines zo lang enzo), zij worden dan niet meegenomen in de telling. Aan het einde van de 24 uur wordt door de spelleider bekend gemaakt hoeveel stemmen de Motie van Wantrouwen steunden, en hoeveel deze afwezen. Wie wat stemt, blijft echter anoniem!

Wordt de Motie van Wantrouwen aangenomen, dan verandert de Burgemeester dus in een Zondebok. Sterft de Zondebok, dan wijst deze speler een volgende speler aan, die weer gewoon Burgemeester wordt. Tegen deze speler kan opnieuw een Motie van Wantrouwen worden ingediend.

Maar ieder goed spel komt met een twist! Wordt de Motie van Wantrouwen namelijk afgewezen, dan verliest de indiener van de Motie van Wantrouwen die dag zijn stem. Maarja.. het grootste risico dat je in je leven kunt lopen, is dat je leeft zonder risico te lopen.

De Motie van Wantrouwen kan slechts 1x per speldag worden ingediend.

Disclaimer: Smiekero en loetjef kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele emotionele schade in de vorm van een wantrouwende stoornis die spelers mogelijk overhouden aan het spelen van Motie van Wantrouwen.

Meld u allen aan, want dit belooft een bijzonder spel te worden, vol 'droge grappen' (© Smiekero), en 'geen enkele r**t bijdragen' (© loetjef).

-------------------------------------------------------------------------

⭐⭐⭐⭐⭐ Fantastisch spelidee! - Shaddow, over Motie van Wantrouwen (2020).

⭐ Ik snap het niet. - Smiekero, over Motie van Wantrouwen (2020).

⭐⭐⭐⭐ Ik kan niet wachten om gelyncht te worden in Motie van Wantrouwen! - BloodWolf14, over Motie van Wantrouwen (2020).
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2020, 19:00:00 door Kevindemen »
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Kevindemen

Re: Gastspelleiderspel inschrijven + stemmen
« Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2020, 18:55:22 »

Er zijn nog twee dagen over om een idee te pitchen.
Daarna sluiten de inschrijvingen voor het gastspelleiderspel.
Bij nul inschrijvingen zet het forumteam zelf een spel op.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

loetjef

« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2020, 17:57:40 »

We kennen allemaal de Burgemeester... we kennen allemaal de Zondebok. Maar wat nou als we deze combineren... IN 1 SPEL.

De makers van [insert hier iets randoms] zijn terug. Jullie favoriete Wakkerdammers Smiekero en loetjef komen met een geheel nieuw spelidee:

'Motie van Wantrouwen'

Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de speculaties rond een impeachment van Trump, richt het spel zich op de bekende bijrol Burgemeester. In deze spelvorm wordt, zoals gewoonlijk, een burgemeester gekozen. Maar het tij kan zich keren, want de Burgemeester kan veranderen in de Zondebok! De andere spelers kunnen namelijk een Motie van Wantrouwen indienen.

Dit wordt gedaan door anoniem bij de spelleider de Motie van Wantrouwen in te dienen, waarna de spelers 24 uur de tijd krijgen om via PM aan de spelleider kenbaar te maken of zij de Motie van Wantrouwen steunen (dan wil je dus dat de Burgemeester Zondebok wordt), of af te wijzen (de Burgemeester blijft Burgemeester). Spelers kunnen zich ook onthouden van stemmen (anders duren deadlines zo lang enzo), zij worden dan niet meegenomen in de telling. Aan het einde van de 24 uur wordt door de spelleider bekend gemaakt hoeveel stemmen de Motie van Wantrouwen steunden, en hoeveel deze afwezen. Wie wat stemt, blijft echter anoniem!

Wordt de Motie van Wantrouwen aangenomen, dan verandert de Burgemeester dus in een Zondebok. Sterft de Zondebok, dan wijst deze speler een volgende speler aan, die weer gewoon Burgemeester wordt. Tegen deze speler kan opnieuw een Motie van Wantrouwen worden ingediend. De indiener van de Motie van Wantrouwen krijgt zelf ook die dag een dubbele stem als zijn Motie wordt aangenomen. De indiener krijgt dit via PM te horen, voor de rest van de spelers blijft de indiener onbekend.

Maar ieder goed spel komt met een twist! Wordt de Motie van Wantrouwen namelijk afgewezen, dan verliest de indiener van de Motie van Wantrouwen die dag zijn stem. Maarja.. het grootste risico dat je in je leven kunt lopen, is dat je leeft zonder risico te lopen.

De Motie van Wantrouwen kan slechts 1x per speldag worden ingediend.

Disclaimer: Smiekero en loetjef kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele emotionele schade in de vorm van een wantrouwende stoornis die spelers mogelijk overhouden aan het spelen van Motie van Wantrouwen.

Meld u allen aan, want dit belooft een bijzonder spel te worden, vol 'droge grappen' (© Smiekero), en 'geen enkele r**t bijdragen' (© loetjef).

⭐⭐⭐⭐⭐ Fantastisch spelidee! - Shaddow, over Motie van Wantrouwen (2020).

⭐ Ik snap het niet. - Smiekero, over Motie van Wantrouwen (2020).

⭐⭐⭐⭐ Ik kan niet wachten om gelyncht te worden in Motie van Wantrouwen! - BloodWolf14, over Motie van Wantrouwen (2020).

Edit: 2 kleine regels aangepast (zie schuine letters :) )
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2020, 12:02:57 door loetjef »
You say "What if I get lost?"
I say "You'll just find your way back"

Beschamende fouten: 3
*Eervolle vermelding voor Anne*

Kid

« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2020, 18:19:24 »

Top idee :D
My sun is your sun

Beschamende fouten: oneindig in het kwadraat (13)
*Loeka is sowieso beter dan ik*

BloodWolf14

« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2020, 18:19:37 »

False advertising! Stem niet! Wanneer heb ik die quote gemaakt?

Kevindemen

« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2020, 19:00:50 »

Inschrijving Motie van Wantrouwen (Loetjef en Smiekero)
1.
2.
3.
4.
5.
et cetera

Kid

« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2020, 19:18:45 »

Motie van Wantrouwen
1 kid

« Laatst bewerkt op: 10 februari 2020, 20:15:35 door Kevindemen »
My sun is your sun

Kevindemen

« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2020, 13:17:15 »

Inzenden kan nog tot en met vanavond.Daarna kan er enkel nog worden gestemd op het huidige idee.

Shaddow

« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2020, 13:13:27 »

Oh hier is dit topic :')

Volgende keer kom ik met een cool idee, promise <3

Ik doe wel mee tho.
VOTE SHADDOW FOR BM 482514

EEN GOED GOEDJE, EEN SLECHT SLECHTJE

BloodWolf14

« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2020, 14:14:07 »

Ik had de link in het Dorpshuis gegooid ???
@Shaddow

Kid

« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2020, 15:05:34 »

Oprecht ik had een idee, maar ik vond deze zo mooi dat ik het gewoon wil spelen. :)
My sun is your sun

Kevindemen

« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2020, 16:13:03 »

Onthoud de plannen! Want er komen meer kansen :)
Zal jullie de volgende keer even taggen als het zover is.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2020, 16:22:51 door Kevindemen »

loetjef

« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2020, 17:33:22 »

Oprecht ik had een idee, maar ik vond deze zo mooi dat ik het gewoon wil spelen. :)

Jij weet hoe je vrienden maakt  ;D
You say "What if I get lost?"
I say "You'll just find your way back"

Beschamende fouten: 3
*Eervolle vermelding voor Anne*

BloodWolf14

« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2020, 19:54:57 »

Hij hoopt gewoon op een mooie rol ;)

Kevindemen

« Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2020, 12:44:03 »

Hij krijgt een nieuwe testrol, toch Loeka? De slijmbal. Moet elke speeldag een compliment naar de spelleider sturen, en krijgt dan bengelkrachten tijdelijk in ruil.
Pagina's: [1] 2   Omhoog